Aihe: Valetanssimuusikko/-muusikko yleensä,-onko tälläkin palstalla?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
pte57
12.01.2012 06:21:17

Thefish: A oli varattu ja niillä hinnoilla en suostuis vetään D:tä..

Vanha vitsi, mutta kerrotaan nyt sitten. 70-luvulla erään kerran basson varteen kapsahti roikkumaan meitä muita hieman vanhempi soittaja jonka tyyli supistui
kossulestin hupenemisen myötä E:n ja A:n vuorotteluksi biisin soinnuista riippumatta.
No, siihen aikaan mulla oli vielä illuusio laadukkaasta yhteissoitosta ja jossain välissä sanoin kundille: "Nyt on B-osa menossa!" Kundi katsahti mua samein silmin ja murahti: "Miksi?"
"Nuotti se on vääräkin nuotti ja peruuntuneet keikat ovat yleensä niitä parhaimpia" - Mä
Sirmakka-ukko
12.01.2012 07:16:32

pte57: Vanha vitsi, mutta kerrotaan nyt sitten. 70-luvulla erään kerran basson varteen kapsahti roikkumaan meitä muita hieman vanhempi soittaja jonka tyyli supistui
kossulestin hupenemisen myötä E:n ja A:n vuorotteluksi biisin soinnuista riippumatta.
No, siihen aikaan mulla oli vielä illuusio laadukkaasta yhteissoitosta ja jossain välissä sanoin kundille: "Nyt on B-osa menossa!" Kundi katsahti mua samein silmin ja murahti: "Miksi?"

Näitä "soittajia" kutsuttiin aikoinaan ns. nyrkkibasisteiksi. Itseänikin eräs muusikko sanoi sellaiseksi basistin urani alkuaikoina. Sitten myöhemmin hieman kehityin ja vastaavia kommentteja ei toimenkuvani loppuaikoina enää ilmennyt. ;-)
rintapek
13.01.2012 02:23:24 (muokattu 13.01.2012 02:28:25)

pte57: Vanha vitsi, mutta kerrotaan nyt sitten. 70-luvulla erään kerran basson varteen kapsahti roikkumaan meitä muita hieman vanhempi soittaja jonka tyyli supistui

Toi on kyl ollu tosi tollo. Kyl ny bergele pyynnöstä ja kehoituksesta pitäis ymmärtää ryhtyä näpyttelemään sitä Bb:tä.

Siis kun toihan on oikeesti hirveen helppoo. Biisissä on A- osa, B- osa ja ehken C- osa. Kuka tos nuatteja kaipaa, jos on noinkin selkeesti merkitty, et mist näppäimestä missäkin osassa pitää painaa?
One kind of music only - the good kind
Anonymous-jazz
13.01.2012 03:15:00

Thefish: Juhuu.

Nuo potpurihässäkät on varsinkin primavistana oikein mukavia.
Tossa muutama vuos takaperin joutu tuossa yhteydessä kompastelemaan yhden Elvis-teoksen huonolla menestyksellä läpi. En oo varmaan ikinä missään biisissä ollu niin kujalla kuin edellämainitussa. 5-6 sivua kopionkopioituja harakanvarpaita nuottivalo rikki..onneks paikalla oli vaan muutama kymmenen venäläistä! Selityksen makua, mutta kuka helvetti niitä sivuja kerkee soitellessa käännellä, codat ja segnot päälle(ees taas sivuja, tietenkin..)+ralli ahdettu täyteen eri laatikoita ja temponvaihdoksia..huoh..

Olen huono, ei taittunut.. :D

Täällä on sitten palstala COVS-miehiä paljon :)
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Anonymous-jazz
13.01.2012 03:17:06

KoskPaavo: Kotialhon Jukan kanssa oltiin 8 vuotta Viipurinlaivalla , siellä tuli kanssa melkoisen paljon säestettäviä. Kerran oli joku tangoprinsessa , jolla oli just semmonen kolmisivuinen moneen kertaan kopioitu "nevöhööd"teos. Monta kertausta , monta segnoo , monta sivunkääntöä yms. Olin siinä papereineni melkoisen pihalla ja biisin loppupuolella huusin Jukalle kysyen; "Missä ollaan ?" , samalla vinkaten paperin suuntaan. Jukka huusi takaisin ;"Laivassa!".
Silloin tajusin kaverini olleen lähes yhtä pihalla kuin minäkin.

Ei helvetti :D
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Sirmakka-ukko
13.01.2012 07:55:17

KoskPaavo: Kotialhon Jukan kanssa oltiin 8 vuotta Viipurinlaivalla , siellä tuli kanssa melkoisen paljon säestettäviä. Kerran oli joku tangoprinsessa , jolla oli just semmonen kolmisivuinen moneen kertaan kopioitu "nevöhööd"teos. Monta kertausta , monta segnoo , monta sivunkääntöä yms. Olin siinä papereineni melkoisen pihalla ja biisin loppupuolella huusin Jukalle kysyen; "Missä ollaan ?" , samalla vinkaten paperin suuntaan. Jukka huusi takaisin ;"Laivassa!".
Silloin tajusin kaverini olleen lähes yhtä pihalla kuin minäkin.

HOHOOO !!! Nauroin ja paiskasin plussan. :)
EP
13.01.2012 13:57:21
Noihin edellisiin on jonkin verran tuonut apua monien (turhaan) parjaamat artistikurssit joilla jokaiselle osallistujalle opetetaan miten laitetaan mapit kuntoon.
Mikko T.
13.01.2012 15:02:14

Anonymous-jazz: Täällä on sitten palstala COVS-miehiä paljon :)

Mitä tarkoittaa "COVS-mies"?
Tänään tällä lailla.
artope
13.01.2012 15:13:44 (muokattu 13.01.2012 15:31:59)

Mikko T.: Mitä tarkoittaa "COVS-mies"?

children of jotakin.... kerho
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
rintapek
13.01.2012 15:28:38

Toi on kerho, jonka jäsenyyttä voit halutessasi anoa Puukko- Mackilta. Hakemuksen liitteeksi tarvitaan mahdollisimman edustava musanäyte.
Mä olen ihan liian harrastelija päästäkseni kerhoon, mut hitto kun aikanaan hotelli Lordissa ei ollu nauhuri päällä. Yks tanssipari tuli syliin ja vei nuottitelineen mennessään kesken HellouMaryLoun. Mä en sanoista ulkoa muistanu just mitään.

Higway far on burning star, scrambld eggs are in my jar, sweet Mary Lou Im so in love wit you...

Ihan tol sanoituksella taatusti pääsis kerhoon, jos kyseessä olis oma moka. Mut kun kyseessä oli olosuhteista johtuva tilannepaikkaus, ni semmoisella ei kerhoon pääse. Eikä mulla ole asiasta edes todistetta, mut vakuutan, et jos joku ton biisin tolla sanoituksella jossain vahingossa kehtais vetää, ni tost kerhosta vois saada kunniajäsenen paikan heittämällä.
half
13.01.2012 16:08:52

Children of Veikko Suutari ja kuulun kerhoon. Todisteena minulla on sen T-paita, jota olen myös keikalla pitänyt, kuten säännöissä määrätään.
http://fb.me/QvZyMv3g
EP
13.01.2012 16:14:04 (muokattu 13.01.2012 16:14:18)
half: Children of Veikko Suutari ja kuulun kerhoon. Todisteena minulla on sen T-paita, jota olen myös keikalla pitänyt, kuten säännöissä määrätään.

Heh, tietääköhän tämä V.S. itse tästä kunnianosoituksesta mitään? : )
half
13.01.2012 16:16:47
EP: Heh, tietääköhän tämä V.S. itse tästä kunnianosoituksesta mitään? : )

Lienee tosi Wanhan liiton miehiä ja haitaristi, of course.
Sirmakka-ukko
13.01.2012 16:43:00 (muokattu 13.01.2012 16:44:58)

Pitänee Puukko Mac:ilta anoa COVS-jäsenyyttä. En pety, jos en kelpaa, mutta siltikin.

edit: Vedonnee mahdollista hylkäämistäni ainakin kirjoitusvirheisiini
jon lord
13.01.2012 16:44:24
half: Children of Veikko Suutari ja kuulun kerhoon. Todisteena minulla on sen T-paita, jota olen myös keikalla pitänyt, kuten säännöissä määrätään.

Olen jäsen numero 3 ja aina kun mahdollista paita on päällä. Suositukset ja jäsenyyden oikeuttava suoritus oli minulla seuraava. Olin tullut kirkosta ja silloin 5 vuotias nuorin tyttäreni kysyi minulta; soititko iskä päin persettä tänään? Ilmeisesti oma ilmeeni kavalsi että näin tuli tehtyä.
COVS jäsen N.o 3
Sirmakka-ukko
13.01.2012 16:46:36

jon lord: Olen jäsen numero 3 ja aina kun mahdollista paita on päällä. Suositukset ja jäsenyyden oikeuttava suoritus oli minulla seuraava. Olin tullut kirkosta ja silloin 5 vuotias nuorin tyttäreni kysyi minulta; soititko iskä päin persettä tänään? Ilmeisesti oma ilmeeni kavalsi että näin tuli tehtyä.

HOHOO ! Sait minulta plussan. :)
half
13.01.2012 16:51:16
jon lord: Olen jäsen numero 3 ja aina kun mahdollista paita on päällä. Suositukset ja jäsenyyden oikeuttava suoritus oli minulla seuraava. Olin tullut kirkosta ja silloin 5 vuotias nuorin tyttäreni kysyi minulta; soititko iskä päin persettä tänään? Ilmeisesti oma ilmeeni kavalsi että näin tuli tehtyä.

Vedin humppamiitissä koko biisin bassolla osumatta kertaakaan oikeaan ääneen. Silti koko ajan soittaen ja tarkkaavaisesti nuottia katsoen. Pysyin kuitenkin pystyssä koko kappaleen ajan.
Sirmakka-ukko
13.01.2012 17:09:31 (muokattu 13.01.2012 17:09:49)

half: Vedin humppamiitissä koko biisin bassolla osumatta kertaakaan oikeaan ääneen. Silti koko ajan soittaen ja tarkkaavaisesti nuottia katsoen. Pysyin kuitenkin pystyssä koko kappaleen ajan.

Humppamiitti... voi ku vielä joskus. Eka oli täällä Savonlinnassa.
Kohta Mac kommentoi todeten kyynisen tapaansa minua tarkoittaen, että enhän minä täältä mihinkään liiku.
baron
13.01.2012 18:43:45 (muokattu 13.01.2012 21:31:17)

Sirmakka-ukko: Humppamiitti... voi ku vielä joskus. Eka oli täällä Savonlinnassa.

Mä alunperin suunnittelin että mentäisiin Sirmakkka-ukon kanssa kahdestaan kadulle soittelemaan mutta savonlinnalaiset olivatkin suureellisempia, soitettiinkin Finnair-stagella oopperayleisölle isolla jengillä - ja menestyksellä!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
rintapek
13.01.2012 19:07:25

half: Vedin humppamiitissä koko biisin bassolla osumatta kertaakaan oikeaan ääneen. Silti koko ajan soittaen ja tarkkaavaisesti nuottia katsoen. Pysyin kuitenkin pystyssä koko kappaleen ajan.

Just toi jälkimmäinen asia on kovin no- COVSia.

Mut tost pystyssä pysymisestä päähäni pälkähti semmoinen asia, ko tos 80 - 90 luvun vaihteessa mun stressiklubin virkaa toimitti haittaripartio. Meil oli monta vuotta tapana kerääntyä juhannuksen nurkilla soittokamojen kera basistin OKT:n pihavajaan juhlistamaan hänen syntymä- ja hääpäiväänsä. Mut vaik me ittellemme ja omaks huviksemme soitettiin, ni siin pihavajan edessä oli monasti satapäinen lauma ystäviä ja kylänmiehiä. Ja basisti oli tehny pottuviinaa, jota me valutettiin viiden litran lekkereistä oluttuoppeihin. Ja juotiin kuin olutta, vaik aine ei tosiaankaan ollu olutta. Ei ollu kerta eikä kaks, ko pystyssä pysyminen alkoi tuottaa vaikeuksia, mut voi sitä soittaa pihavajan lattialla selällään maatenkin.

Itse asiassa mulla muuten on noist pottuviinasessioista joku tallenne olemassa. Mun vaan se pitää löytää. Jos tolla ei pääse COVSiin, ni sit ei millään. Pändi soittaa maaten selällään pihavajan lattialla ja hommaa kuuntelee satapäinen yleisö kylänväkeä.

Mut joo, mä olen valemuusikko. Just viime jussina kävin haittarin ja akkarin kanssa just tos samassa paikassa osin vieraana ja osin "esiintyjänä" ystäväni ja vaimonsa 50- v- hääpäivänä. Eivät kärsi pikkurahan puutteesta, joten heillä olis taatusti ollu varaa meikäläisestä riippumatta tilata paikalle joku ihan oikea muusikko, tai vaik isompikin pändi.
Mut ystäväni ja etenkin vaimonsa olivat sillä kannalla, et juhlapäivän musatarjonnasta huolehdin just mä, eikä kukaan muu.

Mut mulle toi kysymys esitettiin kierrellen ja kaarrellen kuin kissa kuumaa puuroa. Siin mulle ei annettu vaihtoehtoa, vaan joka tapauksessa mun on oltava paikalla, jos olen hengissä.
Siin sit kyllä annettiin vaihtoehto, et ottaisinko haittarin ja akkarin mukaan, vai tilaako he paikalle Yölinnun tai jonku muun pändin?
Mä olin ja olen asiasta hirveen otettu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)