Tankero 13.11.2011 02:27:03 | |
---|
isojussi: Joojoojoojoojoojoooooooooooooooooooo................ Totuushan on, että tota "Ei tuu keikkaa, jos pitää tessisitä kii..." - itkua on tälläkin palstalla eritasoset velliperseet märissy iän kaiken. Kuinkahan moni on ees yrittäny sanoo liimataiselle, että "Lain mukaan et ees sais maksaa alle tessin". Tokihan tessi ei koske harrastustoimintaa, että lienevät kaikki iloisia amatöörejä... Katseleppa lakia vähän tarkemmin. Humppajyrä |
isojussi 13.11.2011 05:06:41 | |
---|
baron: ...Tää ravintolamuusikoiden työehtosopimus on ajalta jolloin bändit teki 1-2 viikon diilejä. Tosin tiedän että sitä nykyäänkin sovelletaan lähinnä ohjelmatoimistojen ja bändien välillä, ei niinkään ravintoloiden joihin se alunperin oli tarkoitettu. Jaa - lues toi: http://www.finlex.fi/data/tes/stes1282-PT64muusikko1003.pdf Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 13.11.2011 05:07:11 | |
---|
Tankero: Katseleppa lakia vähän tarkemmin. Kerro nyt, kun en ymmärrä - taas uusi keino antaa liimataiselle hyvitystä? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Tankero 13.11.2011 12:06:53 | |
---|
isojussi: Kerro nyt, kun en ymmärrä - taas uusi keino antaa liimataiselle hyvitystä? Ravintolamuusikkojen yleissitova työehtosopimus sitoo kaikkia työnantajia ja muusikoita siinä ei ole mitään epäselvää. Humppajyrä |
kouho 13.11.2011 13:13:36 | |
---|
Työehtosopimus: 14. Matkustaminen (Luontoisedut, matkakustannukset ja päiväraha) "Työntekijällä on oikeus saada matkakustannusten lisäksi palkkana vähintään tämän työehtosopimuksen mukainen päiväpalkka." sehän on siinä...... |
tarmo 13.11.2011 18:35:17 | |
---|
Lennu: Ai no mitä eroa niillä sitten on? Valista meitä, Yoda. Et pysty vielä käsittelemään totuutta. Kerron, kun aika on kypsä. |
KoskPaavo 13.11.2011 19:54:33 | |
---|
Olisko se sitten matkakorvaus esim. Oulu -Nordlandia- Oulu 46 snt/km . 1222km X tuo ed.mainittu=562€ + kokopäivärahat ? "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
baron 13.11.2011 19:55:25 (muokattu 13.11.2011 19:59:25) | |
---|
KoskPaavo: Olisko se sitten matkakorvaus esim. Oulu -Nordlandia- Oulu 46 snt/km . 1222km X tuo ed.mainittu=562€ + kokopäivärahat ? Niin ja tuo on vasta kulut, liksa siihen päälle! Kun mä teen pääasiassa privakeikkaa, en tilaajaa sekoita erittelemällä mitä kaikkea liksaan kuuluu vaan ilmoitan ainoastaan kokonaishinnan joka sisältää sitten kilometrikorvaukset, päivärahat ym. Tämä on yksinkertainen selitys miksi keikkailen lähinnä kehä III sisäpuolella: kun mun liksapyyntö hevonkuuseen sisältää kaikki mahdolliset korvaukset niin jotkut pitää mua kalliina vaikka liksan osuus onkin ihan normaali. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
kouho 13.11.2011 20:20:48 | |
---|
KoskPaavo: Olisko se sitten matkakorvaus esim. Oulu -Nordlandia- Oulu 46 snt/km . 1222km X tuo ed.mainittu=562€ + kokopäivärahat ? Eiks vodelandialla oo safka+maj.?? joten ei kuulu päivärahoja. (ja kulut maksetaan vain kulj.vastaavalle) Kulut korvataan vain kerran, jolloin useamman päivän vedoissa ei pitäisi olla järjestävälle osapuolellekaan järjetön kustannus. (vrt. tähtiartistit) Näinhän sen kuuluisi mennä mutta......... ken moista esittää, hänet kuvainnollisesti mestattakoon! |
Ukko 13.11.2011 22:00:58 | |
---|
tarmo: Et pysty vielä käsittelemään totuutta. Kerron, kun aika on kypsä. HÖH ! Duuni kuin duuni, kunhan se hoidetaan asianmukaisesti. Asianmukaisuuden määrittelee tietysti työnantaja. Jos ei siihen kykene niin menee vaikeaksi. COVS jäsen nro 6 |
pekkajau 13.11.2011 22:33:37 (muokattu 13.11.2011 22:33:54) | |
---|
Kyllä "BMW":in toinen sointu on hm7... jos se soitetaan e-mollista! |
KoskPaavo 14.11.2011 01:10:55 (muokattu 14.11.2011 01:11:55) | |
---|
kouho: Eiks vodelandialla oo safka+maj.?? joten ei kuulu päivärahoja. (ja kulut maksetaan vain kulj.vastaavalle) Kulut korvataan vain kerran, jolloin useamman päivän vedoissa ei pitäisi olla järjestävälle osapuolellekaan järjetön kustannus. (vrt. tähtiartistit) Näinhän sen kuuluisi mennä mutta......... ken moista esittää, hänet kuvainnollisesti mestattakoon! Kyllä noin pitkillä matkoilla kaikille tulee tulo- ja menomatkoille kokopäiväraha, (sorry, tsekkasin , kokopväraha tuleekin yli kymmenen tuntia kestävästä työmatkasta, kokonaista 34 €, Oulusta- Hkiin kyllä menee alle sen, siis 16€ tuosta istumisesta, vaan onhan se verovapaata , hih)kuljetusvastaava saa matkakorvaukset. Vaan lopetan tähän. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
EP 14.11.2011 05:19:35 | |
---|
pekkajau: Kyllä "BMW":in toinen sointu on hm7... jos se soitetaan e-mollista! ..mut saako sitä ees eemelistä soittaa? : )) |
Lennu 14.11.2011 11:22:37 | |
---|
tarmo: Et pysty vielä käsittelemään totuutta. Kerron, kun aika on kypsä. En pysy housuissani. Tuen homoliittoja jos molemmat mimmit on kuumia. |
EP 14.11.2011 12:47:21 | |
---|
tarmo: Et pysty vielä käsittelemään totuutta.. "Totuus on tuolla ulkona!" |
Sir Henry 14.11.2011 20:30:07 | |
---|
- Orkesterin hajottua osa kundeista vaihtaisi alaa, alalle jäänyt yrittäisi epätoivoisesti löytää uuden bandin tai kasata uuden, vittumaisen ja vaikean miehen leima on jo niin syvällä otsassa että halukkaita soittajia ei vaan löytyisi kuin ei myöskään töitä muista bandeista vaikka ko kaiffarilla onkin vuosien kokemus, ammattitaito ja rutiini niin laulajana kuin soittajana ja jopa PA-kamat ja asiallinen kulkupeli löytyvät. Lisäksi (=pahaksi onnekseen?) hän kuuluu Muusikkojen liitoon, toimii jopa aktiivina paikallistasolla. Lopetin etulinjassa 1987, ja t.k.eläkeläisenä seuraan mielenkiinnolla alan tapahtumia ja varsinkin muusikkojen työn "kehitystä". Wanha vetäjä on näistä kommenteista lähinnä vuoden 1987 tapahtumia, muiden keskustelut ja kommentit menevät jo 1970 luvulle. Ei mitään uutta siis muusikoiden työssä; kaikki päin vittua ja ohjelmatoimistojen Mersut pitenee, heh. Onneksi jälkipolvi harrastaa mm. lentopalloa ja koulunkäyntiä. |
Epämuusikko 14.11.2011 20:57:38 | |
---|
isojussi: Joojoojoojoojoojoooooooooooooooooooo................ Totuushan on, että tota "Ei tuu keikkaa, jos pitää tessisitä kii..." - itkua on tälläkin palstalla eritasoset velliperseet märissy iän kaiken. Kuinkahan moni on ees yrittäny sanoo liimataiselle, että "Lain mukaan et ees sais maksaa alle tessin". Tokihan tessi ei koske harrastustoimintaa, että lienevät kaikki iloisia amatöörejä... Minä olen ainakin. Oletko sinä? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
tarmo 14.11.2011 21:38:08 | |
---|
Lennu: En pysy housuissani. Alastomana mieli on puhtaimmillaan. Matka on alkanut. |
Ukko 14.11.2011 21:49:58 | |
---|
Epämuusikko: Minä olen ainakin. Oletko sinä? Mä en ole iloinen. Amatööri kyllä ? COVS jäsen nro 6 |
pekkajau 14.11.2011 22:05:37 | |
---|
Sir Henry: Lopetin etulinjassa 1987, ja t.k.eläkeläisenä seuraan mielenkiinnolla alan tapahtumia ja varsinkin muusikkojen työn "kehitystä". Wanha vetäjä on näistä kommenteista lähinnä vuoden 1987 tapahtumia, muiden keskustelut ja kommentit menevät jo 1970 luvulle. Ei mitään uutta siis muusikoiden työssä; kaikki päin vittua ja ohjelmatoimistojen Mersut pitenee, heh. Onneksi jälkipolvi harrastaa mm. lentopalloa ja koulunkäyntiä. Olen samoilla linjoilla! Tosin lopetin 1985. 14 vuotiaasta lähtien pimputin humppaa ja tumputin bassoa tuohon asti kapakoissa kunnes viisas siskoni (jolle olen ikikiitollinen!) sanoi että nyt sälli koulun penkille! Mutta se ikuinen muusikkous on silti jäänyt ja siitä on ollut aina hyötyä kaikissa muissa töissäni mitä olen tehnyt. |