Aihe: Soittajan liksat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
isojussi
22.06.2007 01:03:49
Sähän meet omb:nä ja olet kehuskellut keikkaliksoillasi, ymmärtääkseni sun puheista, liksa on duo/trio luokkaa. Mites nää kuppilat sit pärjää? Musa koneelta ja yks hikinen mies nurkassa. Sehän tuottaa?

Oot sä nähny mut sellaisissa mestoissa? Kyllä mä jätän ne sulle.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
uruttaja
22.06.2007 01:05:46

Jätä nyt mullekin pari, menen ens viikollakin monena iltana levittämään humpan riemusanomaa pitkin ja poikin Pohjanmaata. Ja seuraavalla. ja sitä seuraavalla ja varsinkin heinäkuun loppupuolella, jolloin saapi katella kalenterista välipäivää.
isojussi
22.06.2007 01:13:08
Jätä nyt mullekin pari,

Sinä, jos joku, oot ansainnu ne kaikki.

menen ens viikollakin monena iltana levittämään humpan riemusanomaa pitkin ja poikin Pohjanmaata. Ja seuraavalla. ja sitä seuraavalla ja varsinkin heinäkuun loppupuolella, jolloin saapi katella kalenterista välipäivää.

Ou jei, ou jei, ou jei - DO YOU SEE THE LIGHT?!?!?!?
rintapek
22.06.2007 01:24:33

Tämähän meni mielenkiintoiseksi.
Enkä oikein ymmärrä miksi tuosta tarvitsee tapella. Ammattilaiset ottavat duunistaan liksan. Se on TES tai enemmän, sopimuksen mukaan. Yrittäjät laskuttavat sopimuksen mukaan.
Harrastajat eivät oikein kuulu tuolle "liksa-puolelle".
Jos me vedämme viikonloppuna vaikkapa häät, ja laskutamme koko käytetyn ajan päiväduunin liksan mukaan, niin olemme Suomen kallein bändi. Ei muuten tule ensimmäistäkään keikkaa.
En kuitenkaan suostu maksamaan siitä, että pääsen soittamaan. Riittävän kauan olen kuitenkin soittohommissa pörrännyt, eikä leipä ole keikoista kiinni.
En myöskään miellä syöväni kenenkään leipää. Keikka poikii keikkaa, niinpä tuossa juuri pyydettiin 60-v kemuihin bändiä, joka veti kaverintuttavan 50-v kemut.... kaksitoista vuotta sitten. Sitä bändiä ei enää ole, joten myimme kiltisti eioota. Sitä bändiä ei enää ole. En tunne syöväni kenenkään leipää, kun en mainosta missään, emmekä lähde mille tahansa keikalle. Noilla privakeikoilla jotenkin tuntuu siltä, että tilaajan kynnys tutun- tutun- tutun- kaupan ja ohjelmatoimiston välillä on hemmetin suuri, vaikka hinnassa eroa ei välttämättä edes olisi.

Hupipohjalta kun vedämme, niin voimme itse määrätä hintamme. Nollasta tonniin.
Ei minulla kyllä ole moneen vuoteen jäänyt hommasta lanttiakaan tumppuun. Bensat ja kulut pois, ja loput bändikassaan, josta on sitten hankittu bändille uutta kivaa. Nollakeikkojakin ollaan vedetty, jos tarkoitus on kyllin hyvä ja ajankohta sopii.

En minä ymmärrä mikä tuossa tökkii. Kenties Isojussin OMB kilpailee taksan puolesta, mutta epäilen, että Jussikaan ei nelimiehisellä bändillä lähde noille keikoille noilla taksoilla.

En oikein usko, että meitä ns. "sukellusvenepartioksikaan" voi tuomita, puolet bändin jätkistä kun kuitenkin soittaa edelleen yleisesti myynnissä olevilla levyillä.
Ne nyt vain tykkää soittaa tässä bändissä.

Tämä kuitenkin on yhtälailla aloittelijoiden, harrastajien ja ammattilaisten palsta.
Minä olen pitkäaikainen harrastaja. Älkää nyt alkako vääntää sinnepäin, että jos otat palkkioksi laatikon olutta, niin olet sitten ammattilainen. Tai jos et ole ammattilainen, niin maksa itse siitä huvista, että pääset jonnekin soittamaan.
Ei... ei viitsi käynnistää tuota. Ei johda mihinkään.
One kind of music only - the good kind
uruttaja
22.06.2007 01:24:51
Sinä, jos joku, oot ansainnu ne kaikki.

Ou jei, ou jei, ou jei - DO YOU SEE THE LIGHT?!?!?!?

I have seen the light, the humppalight.
uruttaja
22.06.2007 01:27:22
Rintapekillä ansiokas kirjoitus,.mullekin on justiin ihan sama jos joku paikallisstara käy kahellakympillä vetämässä. Se ei oo multa pois, eikä mulle lisää. Mua vaan surkuttaa, jos kaverit ei älyä ottaa euroja pois kuleksimasta. Puhumattakaan siitä että käydään kouluja ja valmistutaan ammattiin, josta sitten ei hirveenmeiningin takia iletä laskuttaa mitään.
EP
22.06.2007 01:29:12
Kai ne odottaa vaan sitä läpimurtoa ja nopeata tietä tähtiin!
mack the knife
22.06.2007 01:38:32
Voi teiän kanssa. Ottakaa rahat pois, joko vähän tai paljon.
Mitä siitä jauhamaan, muusikkojen etujärjestö ei tähän asiaan pysty puuttumaan koskaan.
Pöljät ottaa viiskymppiä, järkevämmät satasen. Mitä sitte.
COVS n:o 1.
uruttaja
22.06.2007 01:46:43
Voi teiän kanssa. Ottakaa rahat pois, joko vähän tai paljon.
Mitä siitä jauhamaan, muusikkojen etujärjestö ei tähän asiaan pysty puuttumaan koskaan.
Pöljät ottaa viiskymppiä, järkevämmät satasen. Mitä sitte.

Nimen omaan, sou vot. Etujärjestöltämme karkasi rami käsistä jo vuosia sitten.
mack the knife
22.06.2007 02:00:26
Nimen omaan, sou vot. Etujärjestöltämme karkasi rami käsistä jo vuosia sitten.

Tevje!

Mukava kun olet langoilla, sinä se tiiät, mistä puhutaan.
uruttaja
22.06.2007 02:03:38
Tevje!

Mukava kun olet langoilla, sinä se tiiät, mistä puhutaan.

Täällä kaikkien väärinvetäjien isoäiti ja eno.
munssi
22.06.2007 02:19:34
Sinähän se kuningas oot?! Kai sulla on oma Graceland? Lehmäpukua päälle ja... ääh, Ei jaksa, pellet on pellejä.
rintapek
22.06.2007 02:25:43

sitten ei hirveenmeiningin takia iletä laskuttaa mitään.

... jos meininkiä yleensä on, niin se on satku lisää...
... jos meininki on hirveä, niin pitää laskuttaa niin paljon kuin ilkeää.

Jutellaan lisää, kun olen takaisin selvinpäin. Eli heinäkuussa.
One kind of music only - the good kind
mack the knife
22.06.2007 02:31:45
Sinähän se kuningas oot?! Kai sulla on oma Graceland? Lehmäpukua päälle ja... ääh, Ei jaksa, pellet on pellejä.

Hähhätihähhäh-häh häh!
Tsippadadiida-häh häh!

Jussi on kuningas, sä et tiedä mistään mitään.
munssi
22.06.2007 02:35:08
Hähhätihähhäh-häh häh!
Tsippadadiida-häh häh!

En tiedäkkää, urpo olen. Mut on mulla promilleja enemmän ku sulla ny, eli yli 3,27
mack the knife
22.06.2007 02:36:50
En tiedäkkää, urpo olen. Mut on mulla promilleja enemmän ku sulla ny, eli yli 3,27

Hyvä! Mä pyrin samaan, hyvää juhannusta!
isojussi
22.06.2007 02:39:18
...En minä ymmärrä mikä tuossa tökkii. Kenties Isojussin OMB kilpailee taksan puolesta, mutta epäilen, että Jussikaan ei nelimiehisellä bändillä lähde noille keikoille noilla taksoilla....

Tätä en ymmärtänyt??? Nimenomaan kun koitan painottaa, etten kilpaile hinnalla.

No, olkoon, muuten haastat asiaa.

Sitä vaan mun on edelleen helvetin vaikee käsittää, että kun muilla aloilla märkäkorvaklopit aloittaa minimiliksalla, tällä alalla pitkäänkin töitä tehneet perusduunarit on onnellisia, jos sen saavat.

Ja kaiken hyvän lisäksi ovat vielä valmiita vaihtamaan bruttopalkan verottomiksi kulukorvauksiksi, jotka muutenkin kuuluisivat palkan päälle.

Mitä vittu luulette, kuka lypsää ketä?

Vaikka olen vanha (Aisan mukaan riistäjä)kapitalisti, toivoisin tähän markkinataouteen jonkinasteista "paperiliittolaisuutta".

Mutta ei - aina löytyy helvetinmoinen lauma puolustamaan jurttipäistä talkootyötä mitä omituisimmilla tekosyillä.

No - meidän kaikkien parasta mä oikeesti tarkoitan ja kestän sen lapsellisen omb-vittuilunkin, kun tiedän, että niihin koiriin kalikka on kalahtanut pahimmin.
munssi
22.06.2007 02:40:38
Hyvä! Mä pyrin samaan, hyvää juhannusta!

Sitä samaa, kaikille muillekkin humppaorjille ja muille.
isojussi
22.06.2007 02:40:42
Hähhätihähhäh-häh häh!
Tsippadadiida-häh häh!

hehe - ja sä Mäkki oot keisari - oikeesti!
Coelhinho21
22.06.2007 02:54:44

Kattos perkele - mutkin on tohon listattu.

Luonnollisesti :-)

Täälähän on virennyt jutunpoikaa..
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)