Aihe: Katkeroitunut vanha muusikko?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Fuzzy Boner
02.09.2006 22:07:46
Arvaappa kuinka monella on taloudellisesti mahdollista tommonen?.....

Totta. Enkä mä sitä brassaillakseni sanonut. Kerroin vaan miten itellä menee toi. Sorry jos kuulostaa siltä.. Esim lappiin järjestäjä hoitaa usein lennot ainaki poppispuolella tms..
Midge T
bassomies
02.09.2006 22:10:44

No aika monella. Mun vaimo tienaapi niiiiiiiiiiiin paljo, että mä voin vaan soittaa noita keikkoja. Ja on muuten ihan vitun hauskaa...
Vaikka paskaa koittaa laittaa kuinka hienoon pakettiin, silti se haisee.
jjussila
02.09.2006 22:20:11
Totta. Enkä mä sitä brassaillakseni sanonut. Kerroin vaan miten itellä menee toi. Sorry jos kuulostaa siltä.. Esim lappiin järjestäjä hoitaa usein lennot ainaki poppispuolella tms..

Näin olen ymmärtänytkin tämän osaltasi, mutta me "rahvaat" teemme tämän sen pidemmän kautta...lucky you....
... ja kyllä jämpti on näin!?..
uruttaja
02.09.2006 23:40:50

Halvempi se on Patelasta Stadiin mennä Blue1;llä kun millään muulla vehkeellä. 39 euroa sivu. Ei siihen kovin kaksista liksaa tarvii että viitsii tehdä.
uruttaja
03.09.2006 00:16:03
Näin olen ymmärtänytkin tämän osaltasi, mutta me "rahvaat" teemme tämän sen pidemmän kautta...lucky you....

Mukavampihan se on keikkiksellä matkustaa. Vaatii turnauskestävyyttä.
EP
03.09.2006 01:38:20
Joo. Mä en diggaa ajaa ite.. Aina kun mahd niin mä lennän. Menee nopeesti ja kerkee himaan etc..

Kapakasta?
jjussila
03.09.2006 09:46:09
Halvempi se on Patelasta Stadiin mennä Blue1;llä kun millään muulla vehkeellä. 39 euroa sivu. Ei siihen kovin kaksista liksaa tarvii että viitsii tehdä.
Silloin kun tarttee siirtää vaan itsensä, tämä onkin oivallista, mutta jos siirrettävä kamat ja kulkupelit ja kaikki soittoukot, niin veikkaanpa, että alkaa olla halvempaa kulkea tietä myöten......
... ja kyllä jämpti on näin!?..
poppamies
03.09.2006 09:57:42 (muokattu 03.09.2006 09:57:54)

Silloin kun tarttee siirtää vaan itsensä, tämä onkin oivallista, mutta jos siirrettävä kamat ja kulkupelit ja kaikki soittoukot, niin veikkaanpa, että alkaa olla halvempaa kulkea tietä myöten......

Tätä mietin ite kans. Josko Pussy'llä on kaikki casiot valmiina nokan alla kun saapuu soittopaikalle. Tietysti, jos soittaa puupianolla niin harvemmin tarttee roudata.
G-strings are for strippers
jon lord
03.09.2006 11:05:26
Tätä mietin ite kans. Josko Pussy'llä on kaikki casiot valmiina nokan alla kun saapuu soittopaikalle. Tietysti, jos soittaa puupianolla niin harvemmin tarttee roudata.

Perus juttu on kuitenkin siinä että kun teet sen yli 200 keikkaa vuodessa niin on se aika määrä on kamat sitten valmiina tai ei. Toinen asia on sitten se että jos teet vaikka konsertti luonteisesti nuo keikat se on ihan eri juttu kun vetää turakansalle humppaa. Konserteissa kun jengi on tullut katsomaan ja kuuntelemaan ja maksanut siitä lipun. Sä et voi siellä mokailla ja keskittymisen taso on ihan eri luokkaa kuin tanssikeikalla. Itse olen tehnyt humppakeikka yli 30 vuotta ja nyt kun on tehty teattereissa ja konserttisaleissa kahden setin show vetoja niin täytyy sanoa että joskus ennen keikkaa tuntuu siltä että haluaisi juosta karkuun, Niin paljon jännittää ja keskittymistä ei saa häiritä kukaan. Se on ihan erimaailmasta se homma.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
isojussi
03.09.2006 11:50:11

Eikä sen aina tarvii olla lennoista kiinni. Mä ajan aina keikalta kotiin. Se vaan jotenkin on mun juttu. Sitäpaitti mä diggaan ajaa yöllä. Paljon rauhallisempaa. En mä ymmärrä oiken jätkiä, joiden pitää yöpyä melkein katkasta riippumatta joka pistokeikankin päälle. Tai ymmärrän. Se on se kaksi v:tä jotka estää kotiin ajamisen keikan jälkeen.

On tossa nyt kyllä yks keikkatarjous auki puolen Suomen päässä ja mietinnässä, että jos tuupattais lapset hoitoon ja veisin enmännyyden mennessä hotellille ja könyäisin sinne sitten itse yöllä keikalta. Olis ihan mukavaa yhdistää työ ja loma. Mutta se pitää voida ainakin matka- ja majoituskuluiltaan voida laskuttaa tilaajalta.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
isojussi
03.09.2006 11:51:18

Riippuu, mitä vetää - nimim. aina välillä keikalle pelkän pukupussin kanssa.
Pirkka
03.09.2006 13:42:08
En mä ymmärrä oiken jätkiä, joiden pitää yöpyä melkein katkasta riippumatta joka pistokeikankin päälle. Tai ymmärrän. Se on se kaksi v:tä jotka estää kotiin ajamisen keikan jälkeen.

Toi on jeesustelua.

Mun mielestä yks hyvä syy (kahden yllä mainitun lisäks..: )jäädä yöksi on turvallisempi kotimatka. Jos sä nukahdat sen mersus rattiin niin siinä saattaa tulla ruumiita, pahimmas tapaukses siinä on hlö.auto vs. 609 ja sen sitte tietää kuinka siinä käy...
uruttaja
03.09.2006 13:46:54
Toi on jeesustelua.

Mun mielestä yks hyvä syy (kahden yllä mainitun lisäks..: )jäädä yöksi on turvallisempi kotimatka. Jos sä nukahdat sen mersus rattiin niin siinä saattaa tulla ruumiita, pahimmas tapaukses siinä on hlö.auto vs. 609 ja sen sitte tietää kuinka siinä käy...

Komp.

Yöpymiskynnystä alentaa huomattavasti se, jos keikka on hotellissa.
Ukko
03.09.2006 14:09:36

Riippuu, mitä vetää - nimim. aina välillä keikalle pelkän pukupussin kanssa.

Sanoo hän joka soittaa verkkareilla ( ei verkkareissa ) jätkän humpan :)
lukkari
03.09.2006 14:56:03
Riippuu, mitä vetää -

Riippuu myös että KETÄ vetää.
isojussi
03.09.2006 19:11:18
Toi on jeesustelua....

Ja toi ei oo??

HOHO!
Ukko
03.09.2006 19:14:08

Toi on jeesustelua.

Jos keikan maksaja maksaa myös sen yöpymisen, mikäs siinä. Jos ei niin onko syytä hankkia turhia lisäkustannuksia yöpymisestä ?
Pirkka
03.09.2006 19:51:22
Ja toi ei oo??

HOHO!

Oli. HOHO!
Pula-Aho
03.09.2006 20:24:12
Jos keikan maksaja maksaa myös sen yöpymisen, mikäs siinä. Jos ei niin onko syytä hankkia turhia lisäkustannuksia yöpymisestä ?

Lähtökohtaisesti olisin sitä mieltä, että jokainen saa yöpyä missä lystää. Kunhan ei yövy meillä.

Syytkin muualla yöpymiseen voivat olla moninaiset. Muutkin kuin Jussin mainitsemat, sinällään erinomaisen pätevät ja ymmärrettävät, kaksi veetä. Tiedän esim. useampia kokeneita keikkamiehiä, joita on yht'äkkiä ruvennut yölläajaminen sairaaloisesti pelottamaan. Ilman, että olisi ollut edes mitään läheltäpititilannetta.
Silloin on parempi olla yöllä rattiin menemättä

Vähän sama tilanne kun eräs tuttu, joka on parikymmentä vuotta kiertänyt maailmaa, kehitti itselleen jostain lentopelon. Ikävämpi juttu. Ihmismieli on selittämätön.

-G-
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
KoskPaavo
03.09.2006 21:23:15
Mulla on 30 vuoden ravintolakeikkailun ajalta sattunut kaksi kolaria , jossa autot molemmissa tapauksissa joutui ns. lunastuskuntoon. Molemmat kolarit sattuivat liukkaalla tiellä, toinen Hirvensalmella, toinen Kärsämäellä, Venetpalon lähellä.Mua ainakin hirvittää pimeällä ajo, mutta joskus sitäkin on tehtävä , kyllä vauhti vaan tuppaa aika hiljainen olemaan , jotain 70 km/t.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)