baron 26.05.2006 14:43:53 | |
---|
Eikös cover-versiolla yleensä tarkoteta alkuperäisestä tehtyä samansuuntaista,selkeästi tunnistettavaa versiota http://fi.wikipedia.org/wiki/Cover Kuka mitäkin tarkoittaa There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Lapis 26.05.2006 14:51:24 | |
---|
Näin, kyllä kunnon humppa on paljon haastavampaa kun noi rokin renkutukset!! Hah hah! Itse molempia soittaneena ja vieläkin; tiedoksi vain että noin asia ei todellakaan ole! |
jon lord 26.05.2006 14:56:41 | |
---|
Cover "koulukuntia" on monia. Jotkut haluavat että sooloja ja instrumentteja myöten noudatetaan esikuvia. Esitystavat eivät saa poiketa alkuperäisestä. Joillekin on tärkeää tunnelman saavuttaminen jne. Tapoja toteuttaa on monia ja varmaan yhtä ja ainoaa oieaa tapaa ei ole olemassa. Ei myöskään tapaa joka tyydyttäisi kaikkia , jollekin on hyvä tuo ,toiselle tuo jne.jne. Vaikeaa olla riitelemättä tästäkin asiasta. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
Lapis 26.05.2006 14:57:47 (muokattu 26.05.2006 14:58:19) | |
---|
Cover "koulukuntia" on monia. Jotkut haluavat että sooloja ja instrumentteja myöten noudatetaan esikuvia. Esitystavat eivät saa poiketa alkuperäisestä. Joillekin on tärkeää tunnelman saavuttaminen jne. Tapoja toteuttaa on monia ja varmaan yhtä ja ainoaa oieaa tapaa ei ole olemassa. Ei myöskään tapaa joka tyydyttäisi kaikkia , jollekin on hyvä tuo ,toiselle tuo jne.jne. Vaikeaa olla riitelemättä tästäkin asiasta. Niinpä, mutta miksi selvästä asiasta pitäisi riidellä?!! |
jon lord 26.05.2006 14:59:09 | |
---|
Niinpä, mutta miksi selvästä asiasta pitäisi riidellä?!! Sanopa muuta. Mutta nyt lähden harjoittelemaan urkujen soittoa. Jos jaksan palaan illalla asiaan. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
baron 26.05.2006 15:50:45 | |
---|
Cover "koulukuntia" on monia. Jotkut haluavat että sooloja ja instrumentteja myöten noudatetaan esikuvia. Niin on. Mun mielestä toisten soolojen kopioiminen on vain treenausta, ei tuu mieleenkään keikalla soittaa niitä. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
paice60 26.05.2006 15:56:20 | |
---|
Tässä näköjään päästiin taas vähän aiheeseen eli siellä melkein taas tapellaan. Ajatelkaas jos kaikki tämä tapahtuisi nokakkain, niin montakohan mustaa silmää tulisi? No ei kai nyt sentään, mutta siihen alkuperäiseen asiaan eli Lordin biisin esittämiseen, en näe siihen estettä jos valmiudet ovat kunnossa eli ääni riittää ja porukka saa tarpeeksi rokin meiningin. Kyllä me ainaki sitä yritetään ja äkkiä sen näkee että onnstuuko vai ei. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
ÄM 26.05.2006 16:22:04 | |
---|
Tässä näköjään päästiin taas vähän aiheeseen eli siellä melkein taas tapellaan. Ajatelkaas jos kaikki tämä tapahtuisi nokakkain, niin montakohan mustaa silmää tulisi? No ei kai nyt sentään, mutta siihen alkuperäiseen asiaan eli Lordin biisin esittämiseen, en näe siihen estettä jos valmiudet ovat kunnossa eli ääni riittää ja porukka saa tarpeeksi rokin meiningin. Kyllä me ainaki sitä yritetään ja äkkiä sen näkee että onnstuuko vai ei. Aivan. Meikä lähtee nyt torille, kaljakaupan kautta. Ostan tölkkejä ja olen muutenkin siivosti, niin kuin Lordi toivoi. Huomenna vedetään biisi, jos soundcheckissä taittuu, kerron sitten mikä oli meininki. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Ukko 26.05.2006 16:41:46 | |
---|
Niin on. Mun mielestä toisten soolojen kopioiminen on vain treenausta, ei tuu mieleenkään keikalla soittaa niitä. Soolot täytyy aina soittaa senmukaan miltä soiton aikana tuntuu. En koskaa soita mitään etukäteen tarkkaan treenattua sooloa. Hatusta vaan. |
Epämuusikko 26.05.2006 17:02:39 | |
---|
Soolot täytyy aina soittaa senmukaan miltä soiton aikana tuntuu. En koskaa soita mitään etukäteen tarkkaan treenattua sooloa. Hatusta vaan. Entäs nämä: -Final Countdown -Jump -Paratiisi -Aika monta muuta biisiä, joihin on turha mennä tarjoilemaan muuta sooloa kuin alkuperäinen. Minun mielipiteeni, siis. Ja eikö kaikki tyylinmukainen soittaminen ole loppujen lopuksi aika helvetin haastavaa? Aika kameleontti-tanssibändi saa olla, jos meinaa "siinä sivussa" tarjoilla Lordin biisiä kuin-levyltä-kuuntelisi-versiona viimeisen setin huipennukseksi. Mistä sellaisia bändejä löytää? Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Tankero 26.05.2006 17:06:54 | |
---|
Tässä näköjään päästiin taas vähän aiheeseen eli siellä melkein taas tapellaan. Ajatelkaas jos kaikki tämä tapahtuisi nokakkain, niin montakohan mustaa silmää tulisi? No ei kai nyt sentään, mutta siihen alkuperäiseen asiaan eli Lordin biisin esittämiseen, en näe siihen estettä jos valmiudet ovat kunnossa eli ääni riittää ja porukka saa tarpeeksi rokin meiningin. Kyllä me ainaki sitä yritetään ja äkkiä sen näkee että onnstuuko vai ei. Aivan näin. Se mitä olen halunnut kuuluttaa on itsekritiikki. Eli kannattaako lähteä vetään biisiä vain sen takia, että se on suosittu. Varmasti, vissiin. |
Ukko 26.05.2006 17:08:02 (muokattu 26.05.2006 17:09:57) | |
---|
Entäs nämä: -Final Countdown -Jump -Paratiisi -Aika monta muuta biisiä, joihin on turha mennä tarjoilemaan muuta sooloa kuin alkuperäinen. Minun mielipiteeni, siis. ? Totta toinen puoli. Myös jossain Highway star biisissä ei oikein toimi muu kuin se alkuperäinen. Johnny B. Goodiin ei voi laittaa mitään muuta riffiä alkuun ja soolon alkuun kuin se originaali. |
Tankero 26.05.2006 17:09:13 | |
---|
Entäs nämä: -Final Countdown -Jump -Paratiisi -Aika monta muuta biisiä, joihin on turha mennä tarjoilemaan muuta sooloa kuin alkuperäinen. Minun mielipiteeni, siis. Ja eikö kaikki tyylinmukainen soittaminen ole loppujen lopuksi aika helvetin haastavaa? Aika kameleontti-tanssibändi saa olla, jos meinaa "siinä sivussa" tarjoilla Lordin biisiä kuin-levyltä-kuuntelisi-versiona viimeisen setin huipennukseksi. Mistä sellaisia bändejä löytää? Patelasta HOHOHO Varmasti, vissiin. |
Tankero 26.05.2006 17:11:34 | |
---|
Kyllä me Purple Societyn kanssa koitetaan soundeja myöten saada kuullostamaan Purplelta. Myös soittotyyli esim. minulla on lähellä Originaalin Jon Lordin tyyliä ja olen yrittänyt sitä matkia nimenomaan tässä bändissä. Määrätyt soolotkin vedetään originaalin mukaan. Me ainakin on yritetty olla mahdollisimman lähellä Purplea. Hain jopa netistä ja tutkiskelin nauhoilta ja levyiltä Lordin soundeja jotta olisi mahdollisimman lähellä alkuperäistä. Tuo on yksi hyvä, eikä varmaan mikään helppo, tapa vetää. Me ollaan yritetty löytää jotain omaa vetämiimme biiseihin. Joitakin on pitänyt vähän säveltää loppuun, kun on jääneet keskentekoisiksi. Varmasti, vissiin. |
uruttaja 26.05.2006 17:12:40 | |
---|
Patelasta HOHOHO Ja monta jonoon asti. |
Tankero 26.05.2006 17:14:31 | |
---|
Ja monta jonoon asti. No ei, kun tarkoitin nimenomaan sitä yhtä. Varmasti, vissiin. |
Epämuusikko 26.05.2006 17:25:19 (muokattu 26.05.2006 17:38:14) | |
---|
No ei, kun tarkoitin nimenomaan sitä yhtä. Siis, coverbändit ja tanssibändit tuossa olin niputtavinani erillisiksi. Osaavia coverbändejä Patelasta löytyy, onneksi. Ne on ne bändit, missä minä EN ole. EDIT: Itse siis olen kokenut tuon genrestä toiseen-loikkimisen sitä haastavammaksi, mitä isompi loikka on suhteessa "vaihtoaikaan". Jos samana päivänä joutuu/pääsee soittamaan esim. rockia ja virsisäestyksiä, niin sekin tuottaa mulle vaikeuksia. Siksi nostan hattua niille, jotka tämän Lordin kappaleen tanssisettinsä päätteeksi sattuisivat ottamaan. Ja soittavat sen aivan helvetin hyvin. En epäile hetkeäkään, etteikö tyyli taittuisi, mutta että "tosta vaan"...... EDIT2: WanhalleWetäjälle plussaa. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Tankero 26.05.2006 17:36:32 | |
---|
Siis, coverbändit ja tanssibändit tuossa olin niputtavinani erillisiksi. Osaavia coverbändejä Patelasta löytyy, onneksi. Ne on ne bändit, missä minä EN ole. EDIT: Itse siis olen kokenut tuon genrestä toiseen-loikkimisen sitä haastavammaksi, mitä isompi loikka on suhteessa "vaihtoaikaan". Jos samana päivänä joutuu/pääsee soittamaan esim. rockia ja virsisäestyksiä, niin sekin tuottaa mulle vaikeuksia. Siksi nostan hattua niille, jotka tämän Lordin kappaleen tanssisettinsä päätteeksi sattuisivat ottamaan. Ja soittavat sen aivan helvetin hyvin. En epäile hetkeäkään, etteikö tyyli taittuisi, mutta että "tosta vaan"...... Juu juu, mutta Akatemialla taittuu kaikki. Siksipä en pääsekään heidän keikoilleen. Varmasti, vissiin. |
Epämuusikko 26.05.2006 17:38:51 | |
---|
Juu juu, mutta Akatemialla taittuu kaikki. Siksipä en pääsekään heidän keikoilleen. Minua eivät toista kertaa ottaneet. Kuulemma olin "liian akateeminen" Saavutus lienee sekin. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Tankero 26.05.2006 17:39:55 | |
---|
Minua eivät toista kertaa ottaneet. Kuulemma olin "liian akateeminen" Saavutus lienee sekin. Haha. Mitä lie tarkoittaneekin. Siihen bändiin voi herkästi olla. Et vissiin ottanut tarpeeksi. Varmasti, vissiin. |