isojussi 05.12.2008 00:19:11 | |
---|
Heh - eiks just Pekalta taannoin pettäny Lapinrundilla Mersun takaovien saranat ja kalusto pyöri pitkin tienposkia? "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Begemoth 05.12.2008 11:09:47 | |
---|
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
Anonymous-jazz 05.12.2008 11:21:36 | |
---|
Muistan vieläkin kun eräällä keikalla oli yksi tyyppi joka tunsi erän tämän maan melkeinpä toiseksi eniten studiosessioita tehneen kitaristin JB:n ja oli kuullut erään huvittavan tapauksen Kansan kiertueelta joskus 1982 muistaakseni. JB oli istunut keikkabussissa muun bändin kanssa ja sitten Tapsa sanoi jotain että "nyt sitten tällä reissulla kukaan ei ota sitten lasiakaan mitään alkoholia". JB oli sitten sanonut että "bussi seis" ja ottanut skebansa sekä vahvarin ja tilannut taksin ja lähetenyt samantien Stadiin päin takaisin. Toinen juttu oli taas JB:stä että kun hän oli Tapsan bändissä v*ttuuntunut siihen kun Kansa ei löytänyt kitarasoolon jälkeen oikeaa kohtaa niiin JB oli rempassut kitarassa soinnun päälle ja laittanut kitaran telineeseen ja sanoi että "laula kukko saatana". :D :D :D "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
KoskPaavo 05.12.2008 12:59:18 | |
---|
"Muistan vieläkin kun eräällä keikalla oli yksi tyyppi joka tunsi erän tämän maan melkeinpä toiseksi eniten studiosessioita tehneen kitaristin JB:n" Hyvä johdanto. No olen minäkin ollut erästä juttua Varsavuoressa kolmisenkymmentä vuotta sitten . TK : bändissä oli kiipparisti Hillel T. jolle TK huusi jossain biisissä soolon alkaessa että " soita tää bachmaisesti". Tauolla vielä HT ravisteli päätään ja hoki ; "bachmaisesti, bachmaisesti". " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
EP 05.12.2008 13:22:12 | |
---|
.. TK : bändissä oli kiipparisti Hillel T. jolle TK huusi jossain biisissä soolon alkaessa että " soita tää bachmaisesti". Tauolla vielä HT ravisteli päätään ja hoki ; "bachmaisesti, bachmaisesti". Tarkoittikohan se nuotit painokkaasti "sitoen" ja "mahtipontisesti"? ..ei kevyesti ..staccattomaisesti kuten Mozart! :) |
baron 05.12.2008 13:23:05 | |
---|
Tarkoittikohan se nuotit painokkaasti "sitoen" ja "mahtipontisesti"? ..ei kevyesti ..staccattomaisesti kuten Mozart! :) Eiköhän kenraalibassosta ollut kysymys:-) |
R.Syke 05.12.2008 16:25:35 | |
---|
Eiköhän kenraalibassosta ollut kysymys:-) Mä otan kenraalibassot suoraan sointumerkeistä, vaikka oon vain res.ltn. |
Neljä Ruuvia 05.12.2008 16:36:34 (muokattu 05.12.2008 16:40:02) | |
---|
Muistan vieläkin kun eräällä keikalla oli yksi tyyppi joka tunsi erän tämän maan melkeinpä toiseksi eniten studiosessioita tehneen kitaristin JB:n ja oli kuullut erään huvittavan tapauksen Kansan kiertueelta joskus 1982 muistaakseni. JB oli istunut keikkabussissa muun bändin kanssa ja sitten Tapsa sanoi jotain että "nyt sitten tällä reissulla kukaan ei ota sitten lasiakaan mitään alkoholia". JB oli sitten sanonut että "bussi seis" ja ottanut skebansa sekä vahvarin ja tilannut taksin ja lähetenyt samantien Stadiin päin takaisin. Minullapa on kunnia tuntea tämä JB jotenkin,ehkä ihan hyvinkin niin kommentoisin tätä että en oo koskaan kuullut tätä stooria. Kun sitäpaitsi JB ei o niin kaljaan eikä viinaan menevä kaveri että se ois sille niin tärkeetä. Siksi en usko että tää on totta. Toinen juttu oli taas JB:stä että kun hän oli Tapsan bändissä v*ttuuntunut siihen kun Kansa ei löytänyt kitarasoolon jälkeen oikeaa kohtaa niiin JB oli rempassut kitarassa soinnun päälle ja laittanut kitaran telineeseen ja sanoi että "laula kukko saatana". :D :D :D Tää sen sijaan on. Mut tässä konkretisoituu tää interwepin huonous joissain tarinoissa. Mun mielestä ainakin tällaset stoorit kuullaan ja opitaan jostain muualta kun netistä. Ne ei välttämättä oo ees tälleen kovin hauskoja. Tarinoita ois monia mut mä ainakin oon päätttänyt niitä pantata ihan pienelle yleisölle. Jokainen tietty tekee niinku näkee. EDIT! Muutenkin mun mielestä kun kaveri on selkeesti kipeenä niin ei sitä tarttis täällä kuitenkin omien joukossa hakata ja töniä. Se on pikkulapsi jonka silmissä loistää tietämättömyys yhdistettynä hätään jos oikein tarkkaan katsoo. |
EP 05.12.2008 17:03:59 (muokattu 05.12.2008 17:04:28) | |
---|
Minullapa on kunnia tuntea tämä JB jotenkin,ehkä ihan hyvinkin niin kommentoisin tätä että en oo koskaan kuullut tätä stooria. Kun sitäpaitsi JB ei o niin kaljaan eikä viinaan menevä kaveri että se ois sille niin tärkeetä. Siksi en usko että tää on totta.. Mitä sillä on väliä? ..mä ainakin nauroin katketakseni.. :D |
R.Syke 05.12.2008 17:09:29 | |
---|
EDIT! Muutenkin mun mielestä kun kaveri on selkeesti kipeenä niin ei sitä tarttis täällä kuitenkin omien joukossa hakata ja töniä. Se on pikkulapsi jonka silmissä loistää tietämättömyys yhdistettynä hätään jos oikein tarkkaan katsoo. Juu. Samaa mieltä. Kiusaaminen on heti lopetettava. Silmistä sen nimen omaan näkee heti. |
clave 05.12.2008 22:23:36 | |
---|
EDIT! Muutenkin mun mielestä kun kaveri on selkeesti kipeenä niin ei sitä tarttis täällä kuitenkin omien joukossa hakata ja töniä. Se on pikkulapsi jonka silmissä loistää tietämättömyys yhdistettynä hätään jos oikein tarkkaan katsoo. Totta. |
Epämuusikko 05.12.2008 22:27:00 | |
---|
R.I.P Oksanen |
EP 05.12.2008 22:29:59 | |
---|
Uijui. Mun entinen ope on soittanut tuossa! Pepitossa on vissiinkin ollu aika moniakin kokoonpanoja, muistaakseni mun pari tuttua myös alkuaikoina. |
R.Syke 06.12.2008 15:22:10 | |
---|
Pepitoja menee ja tulee, mutta tapanikansa on ikuinen. Mhahtava. |
Begemoth 07.12.2008 09:50:41 | |
---|
Uijui. Mun entinen ope on soittanut tuossa! Otan osaa. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
Tankero 07.12.2008 12:04:30 | |
---|
Otan osaa. Kelpo soittaja tuosta Pikku- E:stä silti tuli. Oikeinkin mainio. Humppajyrä |
asdfg 18.12.2008 11:21:14 | |
---|
|
Qsine 18.12.2008 18:05:55 | |
---|
En ihmettelisi, vaikka Tapani Kansa olisi spiikeissään sanonut poikkipuolisen sanan jos toisenkin tilaaja Pohjolaa tai jotain muuta suurfirmaa vastaan... Kansa-"uutisointeihin" tulee nykyään suhtauduttua hyvin skeptisesti. Tuntuu hassulta, että konserttikiertueen poikkipaneminen ja laulun kuulumattomuus takariville niputetaan yhteen. Miten ne liittyvät toisiinsa? On harmi, ettei Kansa ole kovin taitava sarkasmin ja piilovittuilun alalla. Hänen lausuntonsa ovat nimittäin kömpelyydessään vain omiaan ruokkimaan sitä negatiivissävytteistä taiteilija-mainetta, joka häntä on nyt jo pitkään seurannut. Kansan pitäisi palkata verbaalisesti kovaotteinen lehdistöavustaja, joka panisi iltiksille luun kurkkuun. Kuta enemmän markkinoille pukataan koko ajan kaikenmaailman kooppeja ja bulkki-kaksikymppisiä, niin sen tiukemmin asetun tukemaan Äänen omistavaa kansanartistia, olkoon vaikka kuinka "old school". "Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat". |
KoskPaavo 18.12.2008 18:19:52 | |
---|
"On harmi, ettei Kansa ole kovin taitava sarkasmin ja piilovittuilun alalla." Lain Qsine Niinpä, nuo ominaisuudet minä ainakin olen aina liittänyt älykkyyteen ja nopeaan oivalluskykyyn. J.Leskinen oli ainakin tuon taitaja, muistan.. Harvoinpa meissä useampi huipputaito kohtaa, mullakin on hyvä verbaalinen kyky, mutta audiaalinen ulosanti on Huuhaa-Sedän luokkaa. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
baron 18.12.2008 19:24:26 | |
---|
No, mun mielestä laulutaidosta viis, jos kuvittelee olevansa yli-ihminen, jota ei koske nopeusrajoitukset, joka kuvittelee olevansa yläpuolella oman bändinsä, jossa kuitenkin soittaa tän maan huippumuusikot ja olevansa oman maksavan yleisönsä yläpuolella, niin menköön johonkin hornan kuuseen yksinsä lauleskelemaan. |