![]() 17.11.2005 13:52:52 | |
---|---|
Mitä minä olen kuullut, niin kusettajaksi häntä ei niinkään voi sanoa. Pitää lupauksensa ja ne pienet liksat maksaa vaikkei saisi asiakkasta laskutettua. Eikait se kusetusta ole jos halvanhinnan bändejä myy pienellä katteella??? On ollut tiedossa,että ei huonolla hinnalla tehdä.Sitten kuitenkin on myynyt johonkin ja hinta jotain aivan muuta kuin oletettiin. Maksamisesta ym. ei ole valittamista. En laula nuoteista.Laulan rahasta! | |
![]() 17.11.2005 13:56:04 | |
On ollut tiedossa,että ei huonolla hinnalla tehdä.Sitten kuitenkin on myynyt johonkin ja hinta jotain aivan muuta kuin oletettiin. Maksamisesta ym. ei ole valittamista. Älä hyvä ihminen oleta, vaan tee sopimus ennen keikkaa. Turhaan sinä nariset jälkikäteen. Tällä alalla ei voi olettaa yhtään mitään, no tessin liksan, mutta ei muuta. Automaatiota ei ole majoitus, tai ruokailu tai kilometrikorvaukset jos niistä ei etukäteen ole sovittu. Liimatainen ottaa mielellään näistä oman katteensa. | |
![]() 17.11.2005 13:58:52 | |
Älä hyvä ihminen oleta, vaan tee sopimus ennen keikkaa. Turhaan sinä nariset jälkikäteen. Tällä alalla ei voi olettaa yhtään mitään, no tessin liksan, mutta ei muuta. Automaatiota ei ole majoitus, tai ruokailu tai kilometrikorvaukset jos niistä ei etukäteen ole sovittu. Liimatainen ottaa mielellään näistä oman katteensa. En mä narise.Muistui vain mieleen.Mitäs oon ollut joskus sinisilmäinen ja olettanut yhtä sun toista. Kyllä paljon oon oppinut kantapään kautta ja lyömällä päätä seinään.Virheistä oppii jos jostain.=) En laula nuoteista.Laulan rahasta! | |
![]() 17.11.2005 14:05:10 | |
En mä narise.Muistui vain mieleen.Mitäs oon ollut joskus sinisilmäinen ja olettanut yhtä sun toista. Kyllä paljon oon oppinut kantapään kautta ja lyömällä päätä seinään.Virheistä oppii jos jostain.=) :). Siperiahan se perkele tahtoo olla se kurssi mistä pitää suorittaa ne pakolliset opintoviikot täälläkin. | |
![]() 17.11.2005 14:05:56 | |
Kuulin tästä asiasta mukana olleelta muusikolta ja toiselta henkilöltä, joka on toimittajana radiossa. En löytänyt minäkään tuosta koko kisasta muuta netistä, kuin Tampere-talon sivuilta, että se on siellä ollut. Eija Hinkkanen on tämä, joka kuulemma voitti ja hän on se artistikoulun vetäjä. Artistikoulusta löytyy pieni juttu täältä: http://www.city.fi/lehti/article.php?id=1080 Minä ostin kannatuksen vuoksi erään paikallisen laulajattaren ja monen muunkin Ikaalisen Artistikoulun solistin Cd-äänitteen. Kyseinen Eija Hinkkanen on tehnyt hyvin useaan biisiin tekstit tuolla levyllä. Muutoin en häntä tunne. | |
![]() 17.11.2005 14:47:11 | |
Täälläkin jostain kumman syystä mennään tuohon hinnasta jutusteluun. Mun mielestä on ihan turhaa hommaa valittaa siitä jos jotkut bändit keikkailee halvalla hinnalla. Ottaahan se päähän mutta ei sille mitään voi. Sellaisia bändejä on ja niitä tulee aina olemaan. Ei tuollaiset keikkailijat vie kunnon liksan pyytäjiltä kovin montaa keikkaa. Kaivavat vaan itselleen kuoppaa kun soittavat paskoilla liksoilla. Paska liksa käsitteenä sinänsä voi vaihdella. Joku opiskelija nuori voi lähteä hyvillä mielinkeikalle lähikuppilaan lauluiltaa vetään 50 eurolla ja parilla keppanalla. Toinen pyytää samasta keikasta 200 euroa mikä on jo lähempänä oikeaa hintaa. Ei taivaaseen hevillä pääse. | |
![]() 17.11.2005 15:04:25 | |
Tää musiikkityön ja keikkojen hinnoittelu on näköjään ikuinen ongelma, joka ei varmasti poistu ja jolle ei voida näköjään mitään. Tiedän sen täällä Itä-Suomessa hyvinkin tarkkaan. | |
![]() 17.11.2005 15:25:42 | |
Tää musiikkityön ja keikkojen hinnoittelu on näköjään ikuinen ongelma, joka ei varmasti poistu ja jolle ei voida näköjään mitään. Tiedän sen täällä Itä-Suomessa hyvinkin tarkkaan. Tässäpä esimerkiksi musaa halvalla: http://www.ravintolamusa.webmoon.fi/ Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 17.11.2005 15:34:08 | |
Tässäpä esimerkiksi musaa halvalla: http://www.ravintolamusa.webmoon.fi/ Aika kaukaa meiltä, vai mitä Isoj? Perseestä joka tapauksessa ja syvältä. | |
![]() 17.11.2005 17:49:12 | |
Tää vaatis kyllä aika pokkaa, että uusi bändi, jonka soittajatkin uusia, heti ekalla keikallaan pyytäis ja sais prohinnan. Kait se mahdollista on, mutta eihän sitä voi edes tietää, osaako soittaa ennen ekaa keikkaa. Ei treenikämpällä sitä kaikkea voi opetella. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 17.11.2005 17:59:09 | |
Tää vaatis kyllä aika pokkaa, että uusi bändi, jonka soittajatkin uusia, heti ekalla keikallaan pyytäis ja sais prohinnan. Kait se mahdollista on, mutta eihän sitä voi edes tietää, osaako soittaa ennen ekaa keikkaa. Ei treenikämpällä sitä kaikkea voi opetella. Muistan, kun aikoinaan myin ekan kirkkokeikan häihin laulamaan. Olihan vaikeeta ensinnäkin tietää, paljonko siitä voi pyytää ja sitten piti olla vielä pokkaa pyytää ihan kunnon summa. Hirvitti mennä, niinku olis ikänsä tehny sitä.Eihän sitä voinu pokalle sanoo, että en oo ikinä ennen kirkossa yksin laulanu. Onneks sattu semmonen laulu, että ei ollu maailman vaikee ja säestäjä oli omalla alallaan varmaan ainakin Hesan huippu-urkureita...Sain jopa pokalta hyvän palautteen, mutta kyllä oli hikinen paikka :o/ virsistä rokkiin | |
![]() 17.11.2005 18:05:47 | |
Muistan, kun aikoinaan myin ekan kirkkokeikan häihin laulamaan... Mä en totu noihin tilanteisiin koskaan. Revin ihan hirveän stressin siitä,että mokaan jotain ja pilaan toisten, täysin tuntemattomien ihmisten häät..=) Ikinä en ole mokannut noissa tilanteissa,mutta aina on yhtä pelottava tilanne. Kai siihen kuuluukin suhtautua asiaan kuuluvalla"hartaudella" ja se sitten pistää puntin vipattamaan.=D En laula nuoteista.Laulan rahasta! | |
![]() 17.11.2005 18:09:01 | |
Mä en totu noihin tilanteisiin koskaan. Revin ihan hirveän stressin siitä,että mokaan jotain ja pilaan toisten, täysin tuntemattomien ihmisten häät..=) Ikinä en ole mokannut noissa tilanteissa,mutta aina on yhtä pelottava tilanne. Kai siihen kuuluukin suhtautua asiaan kuuluvalla"hartaudella" ja se sitten pistää puntin vipattamaan.=D Mä en hirveesti muuten stressaa, mutta sitten huomaa vähän ennen esitystä, että kädet hikoo ihan simona :o) Hyvä on kuitenkin pieni jännitys olla. Muuten sitä vois kuvitella osaavansa turhan hyvin ja aina on parantamisen varaa. Koskaan ei mee liian hyvin ainakaan omasta mielestä. Onneks ei oo kans mitään isompaa mokaa tullu koskaan. Yleensä laulan alttarilla ja katon vaan sitä hääparia, niin silloin ei oo niin isoo yleisöö :o). virsistä rokkiin | |
![]() 17.11.2005 18:13:44 | |
Yleensä laulan alttarilla ja katon vaan sitä hääparia, niin silloin ei oo niin isoo yleisöö :o). Kuin myös.En mä sinänsä yleisöä pelkää,kai jotenkin itseeni..oon kuitenkin oppinut hallitsemaan sitä jännittämistä noissa tilanteissa siten ettei se ulospäin kyllä näy..mutta vois olla jollain hauskaa,jos pääsis kurkistamaan mun pään sisälle,mitä kaikkee siellä silloin liikkuu ja mitä ehdin ajatella..=) En laula nuoteista.Laulan rahasta! | |
![]() 17.11.2005 23:10:43 | |
Kuin myös.En mä sinänsä yleisöä pelkää,kai jotenkin itseeni..oon kuitenkin oppinut hallitsemaan sitä jännittämistä noissa tilanteissa siten ettei se ulospäin kyllä näy..mutta vois olla jollain hauskaa,jos pääsis kurkistamaan mun pään sisälle,mitä kaikkee siellä silloin liikkuu ja mitä ehdin ajatella..=) En mäkään pelkää isookaan yleisöä, jos tiedän, että osaan (siis omasta mielestäni) asiani. On vaan kivampi laulaa sille pariskunnalle, joka siinä alttarilla seisoo ja uskoo niin vakaasti, että koko loppuelämä on pelkkää vaaleenpunasta pitsiä ja kumpikaan ei muutu mihinkään. Herkkää hommaa! Nyt kun on tulossa taas noi konsertit, niin katotaan sitten, paljonko niitä jännittää. Kai mä niissäkin jännitän lähinnä sitä, että tuleeko kuulijoita, vai ei :o/ virsistä rokkiin | |
![]() 17.11.2005 23:21:43 | |
Jos mulla on edessä "tärkeä" esiintyminen, mä treenaan sitä mitä mä ehdin ja sitten mulle tulee rauhallinen olo, oon tehnyt voitavani, parempaan en pysty, soitan niin hyvin kuin osaan, ottakaa tai jättäkää. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 17.11.2005 23:24:49 | |
Jos mulla on edessä "tärkeä" esiintyminen, mä treenaan sitä mitä mä ehdin ja sitten mulle tulee rauhallinen olo, oon tehnyt voitavani, parempaan en pysty, soitan niin hyvin kuin osaan, ottakaa tai jättäkää. Right! Kirjoitin mitä kirjoitin! | |
![]() 17.11.2005 23:29:56 | |
Monesti on töissä joutunut kompaamaan sekä virsiä että joululauluja tuosta ihan lonkalta periaatteella onhan meillä sanat tässä muttei sointuja... ja ilman "humppa-koulun" läpikäymistä nekin "rääpimiset" ois jäänyt kyllä tekemättä! Huonokin humppa...parempi mieli! Kirjoitin mitä kirjoitin! | |
![]() 17.11.2005 23:33:37 | |
Monesti on töissä joutunut kompaamaan sekä virsiä että joululauluja tuosta ihan lonkalta periaatteella onhan meillä sanat tässä muttei sointuja... ja ilman "humppa-koulun" läpikäymistä nekin "rääpimiset" ois jäänyt kyllä tekemättä! Huonokin humppa...parempi mieli! Tän päivän iltsikan yleisönosastossa joku älykääpiö kirjoitti, että humppa ei sovi konserttilavalle? Miksei muka? Jos me ollaan soitettu sitä menestyksellä oopperayleisölle, niin eiks se oo osoitus, että humppa sopii mihin vaan! My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 17.11.2005 23:41:55 (muokattu 18.11.2005 00:00:18) | |
Tän päivän iltsikan yleisönosastossa joku älykääpiö kirjoitti, että humppa ei sovi konserttilavalle? Miksei muka? Jos me ollaan soitettu sitä menestyksellä oopperayleisölle, niin eiks se oo osoitus, että humppa sopii mihin vaan! Kyllä sopii... ja joskus se vielä on vain eliitin huviä myös tämä humppa! Rahvas vetää jotain "Jiveä" tai "fusku-Jiveä" sillon omissa salaisissa saleissaan... mutta "parempi väki" kuuntelee kovat kaulassa humppaa kullalla koristeluissa juhlasaleissaan ja etsii syvällisesti omaa kansallista identiteettiään ihan kun nykyisin kun ne kuuntelee jotain "Lentävää Hollantilaista" jossain Suomen Kansallis Oopperassa! Kirjoitin mitä kirjoitin! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)