Aihe: Toimiva monitorointi?
1 2 3 4 5 6 7 8
Tankero
28.11.2005 20:29:48 (muokattu 28.11.2005 20:29:59)
Mulla oli mun ekassa kokeilussa La keikalla kuulokkeet (korvalaput) molemmilla korvilla ja vastaanotin rintataskussa.

Tauolla jengi tuli kysymään, mitä niin tärkeää radiosta tuli, että piti kesken keikan kuunnella.

Merisää?
baron
28.11.2005 20:32:39

Merisää?

Merimelojien pikkujoulu: just sitä!
My name is Baron, Sir Baron.
Lennu
28.11.2005 21:20:56

Toimiva monitorointi? Lauantaina mentiin oikeen soittaen sotaan kaivariin ilman soundcheckiä, eikä näin ollen tullut tsekattua monitorointia ollenkaan. Funky Townilla tsekattiin tasot ulospäin niin että rumpali alotti, sitten basisti jne. Monitorit meinaan sitten jäi, hehe. Proomeininkiä. Nyt video-footaget katottuani voisin sanoa että olis kyllä voinu. Kädet ja peukalot heiluu ku tuulimyllyt biisien aikana.

Mut ei se mitään, oli hyvä meininki.
"kun kitara soi, ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa"
R.Syke
10.12.2005 15:34:15 (muokattu 10.12.2005 15:34:49)
Toimiva monitorointi
Näköjään sitä on, mutta eilen ei ollut :(
Eddy
31.12.2005 06:27:24
Mulla oli mun ekassa kokeilussa La keikalla kuulokkeet (korvalaput) molemmilla korvilla ja vastaanotin rintataskussa.

Tauolla jengi tuli kysymään, mitä niin tärkeää radiosta tuli, että piti kesken keikan kuunnella.

Muutama vuosi sitten mulle tuli yks närkästynyt "asiantuntija" tauolla juttelemaan: "On se kumma kun toi teidän solisti ei ole oppinut sanoja vieläkään ulkoa, vaikka laulaa melkein samat kappaleet joka keikalla. Tangokuningatar ja kaikkea..."

Tyyppi oli täysin varma siitä, että sillä on napit+boxi sitä varten, että joku "kuiskaa" sille sanat niihin.
Koskettelen soittimia...
R.Syke
31.12.2005 08:42:16 (muokattu 31.12.2005 08:44:21)
Huomenta,

Hoh. Tää on hyvä threadi. Täällä ronttisoittajakin voi sanoa mielipiteensä. Toimivaa monitorointia, kun ei ole löytyny.

Kerran otin korvamonitorointiin noi kuulokkeet oikein. Toista kertaa en ota. Enkä niitä nappeja myöskään.

bg
EP
01.01.2006 14:28:14
Huomenta,

Hoh. Tää on hyvä threadi. Täällä ronttisoittajakin voi sanoa mielipiteensä. Toimivaa monitorointia, kun ei ole löytyny.

Kerran otin korvamonitorointiin noi kuulokkeet oikein. Toista kertaa en ota. Enkä niitä nappeja myöskään.

bg

Meillä on monitorit mikkiständin päässä,ei aina ollenkaan, riippuu paikasta,
niistä kuulee kyllä mitä itse soittaa ja laulaa. Balanssin kuulee tanssilattialta
laulaja käy tsekkaamassa välillä..
poppamies
01.01.2006 15:41:00

niistä kuulee kyllä mitä itse soittaa ja laulaa. Balanssin kuulee tanssilattialta

Joo, meiänkin laulaja käy joskus soolojen aikana tai jos joku toinen laulaa, tsekkaamassa balanssia ja vähän tanssaamassa kovimpien fanien kanssa...
G-strings are for strippers
KoskPaavo
01.01.2006 17:10:06

Teillä on käynyt tuuri, yleensä nuo "laulajat" ei balansseista tiedä yhtään mitään, soittajat vaan nyökyttelevät vaivautuneina tai huvittuneina ohjeille.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
Tankero
02.01.2006 13:22:49
Teillä on käynyt tuuri, yleensä nuo "laulajat" ei balansseista tiedä yhtään mitään, soittajat vaan nyökyttelevät vaivautuneina tai huvittuneina ohjeille.

Ja se ohje on useinkin: Tsöh tsöh, laita jotakin.
Varmasti, vissiin.
EP
02.01.2006 14:02:50
Niin, puhutaanko nyt balanssista vai soundeista??
jjussila
02.01.2006 14:12:13

Ja sitten "muka" käännetään jotain namiskuukkelia ja avot, heti on paree soundi jne...
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
poppamies
02.01.2006 17:47:43

Niin, puhutaanko nyt balanssista vai soundeista??

Niin artistithan ainaa tapaavat pyytää miksaajalta jos sais "pikkasen enemmän balanssia lauluun".
EP
02.01.2006 18:46:54
Niin artistithan ainaa tapaavat pyytää miksaajalta jos sais "pikkasen enemmän balanssia lauluun".

Joo, näin on,hehee..
half
04.01.2006 11:05:26

Ja bändille : En mä tiedä temposta, mutta katotaan mihin se menee. Ottakaa G-molli komppi.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
jon lord
04.01.2006 11:19:49

Paitsi Fredi. Otti mikin ja alkoi laulamaan eikä koskaan sanonut soundista ja muustakaan mitään. Sillä miehellä oli oikea asenne free lancer keikkojen suhteen. Minä laulan ja bändi säestää, sitäpaitsi sillä oli aina helvatan hyviä vitsejä.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
jjussila
04.01.2006 12:12:35
Paitsi Fredi. Otti mikin ja alkoi laulamaan eikä koskaan sanonut soundista ja muustakaan mitään. Sillä miehellä oli oikea asenne free lancer keikkojen suhteen. Minä laulan ja bändi säestää, sitäpaitsi sillä oli aina helvatan hyviä vitsejä.
Edesmenneellä Jampalla sama kuvio: ikinä ei miksattu: solisti tuli n. 5 min. ennen keikkaa paikalle, mikki kouraan ja menoksi...
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
jon lord
04.01.2006 13:25:52
Edesmenneellä Jampalla sama kuvio: ikinä ei miksattu: solisti tuli n. 5 min. ennen keikkaa paikalle, mikki kouraan ja menoksi...

Niin meinas unohtua, totta.. Jamppa tuli ..kansiosta biisi no:1 ja sitten mentiin.Junkkarinen oli kanssa samanlainen sillä vaan oli muutama kansio mukana. Otetaas pojat biisi no: 1756...yy..kaa..koo ja lähtee.Klappi oli kanssa yhteen aikaan ainakin silloin kun me kompattiin sitä ..oltiin tosin tuttuja..vähän samanlainen. Vähän vaan kaikuja halus lisää.Sitten se rupeskin kuljettamaan niitä omia vehkeitä mukana.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
poppamies
04.01.2006 13:54:51

...Sillä miehellä oli oikea asenne free lancer keikkojen suhteen...

Pikku tekijät niuhottaa kaikesta. Isoilla on varaa olla suurpiirteisempiä.
Olin kerran samalla keikalla Danyn kansssa. Meillä oli palaveri järjestäjän kanssa ennen soundchekkiä ja bändiedustajia oli kymmenkunta paikalla eri bändeistä. melkein kaikilla muilla paitsi Dannyllä oli jotain huomauttamista kenellä mistäkin käytännön asiasta. Danny ei sanonut mitään. Jossain vaiheessa joku järjestäjistä ajaatteli että kysytäänpä Dannyn mielipidettä näistä asioista. Dannyn vastaus oli että järjestäjä päättäköön miten tehdään ja hän tyytyy siihen päätökseen.
M.i.k.key
04.01.2006 17:09:36
Pikku tekijät niuhottaa kaikesta. Isoilla on varaa olla suurpiirteisempiä.
Olin kerran samalla keikalla Danyn kansssa. Meillä oli palaveri järjestäjän kanssa ennen soundchekkiä ja bändiedustajia oli kymmenkunta paikalla eri bändeistä. melkein kaikilla muilla paitsi Dannyllä oli jotain huomauttamista kenellä mistäkin käytännön asiasta. Danny ei sanonut mitään. Jossain vaiheessa joku järjestäjistä ajaatteli että kysytäänpä Dannyn mielipidettä näistä asioista. Dannyn vastaus oli että järjestäjä päättäköön miten tehdään ja hän tyytyy siihen päätökseen.

WAU! On se kova.
Mä lopetan nää hommat!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)