Aihe: Kitaristit hoi !
1 2 3 4 5 6 7 8 915 16 17 18 19
pekkajau
21.10.2005 10:09:24
Mulla kun oli joskus Line6 iso combo niin siinä oli virransyötössä jotain hämminkiä ,Soundatassa sitten korjaaja katteli sitä vähän aikaa ja tuumi...Otti hyllystä ison piirilevyn joka sisälsi koko vahvistimen ,vaihtoi sen vanhan tilalle ja sanoi että :nyt pitäis toimia :-). Toimi se.

Sama se on autoissakin nykyään. Meinasin "Skeidaan" vaihtaa termostaatin kun se kävi ihan kylmänä. Ennenehän ne termarit pysty vaihtamaan sinne metallikuvunkuvun alle ja eikä ne maksanut paljo paskaakaan. Nyt piti vaihtaa koko semmonen koko muovinen "termostaatiyksikkö" ja maksoi aika paskan paljon!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
ewqqq
21.10.2005 11:00:27
Ei siitä merkistä kannatakkaan maksaa vaan siitä hyvästä pelistä;-)
Mä muistan ton testin ja siinä tosissaan testattiin vain niitä halpiksia. Halpikset mä jakaisin vielä puoliksi. On nää Washburnit, Cortit, Harley Bentonit, Fernandesit, yms saunapuut. Sitten on paremmat halpikset kuten japski/meksiko stratot, Squierit, Tokait, Epiphonet, Esp:t, ja halvemmat mallit merkkikitaroista. Jotkut paremmat halpikset, usein tietyltä ajanjaksolta ja hieman kustomoituna ovat aivan lyömättömiä soittimia ja nimenomaan yksilöitä. Näitä yksilöitä ei kyllä löydy etsimälläkään tästä halvelvemmasta halpiksien kategoriasta. Kyllä juttu on niin että mitä pidemmälle soittotaito kehittyy niin sitä suuremmaksi vaatimustaso ja asioiden päälle ymmärtäminen kasvaa. Tietysti myös asioihin perehtyminen ja vertailu eri soittimien välillä vaikuttaa suuresti mutta väittäisin silti että soittokokemus on juuri se mikä tuo parhaiten soittajalle itselleen esille hyvän (yleensä hieman hintavamman) ja huonon (yleensä halpis) eron. Hyvähän tietysti on jos halpa kelpaa ja tuntuu omasta mielestä hyvältä soittaa, silloin ei kannata kallista ostaakkaan.

ja miun Fernandes strato on sitten saunapuu,haist!
pekkajau
21.10.2005 11:00:46
Mutta eihän mosseja taida ainakaan suomen tieliikenteessä enää pahemmin olla !

Yhdellä kaverilla oli vielä pari vuotta sitten semmonen viritetty liekkimaalauksilla varustettu lava-mosse. Jumalauta mikä suorituskyky!
Ukko
21.10.2005 14:01:16

Niin jättää, mutta sä itse tiedät, että nyt mersu jätti tielle!1! Ja se on ylläri, aina.

Ja kun mersu jättää tielle ladan/mossen sijasta niin se v..tus on kymmenen kertaa isompi eli suhteessa ajoneuvon hintaan.
Lennu
21.10.2005 14:11:39

ja miun Fernandes strato on sitten saunapuu,haist!

Näkemättä voisin sanoa, että eiköhän.
- how did you think I got these inside, by osmosis?
R.Syke
21.10.2005 14:19:22
Ja kun mersu jättää tielle ladan/mossen sijasta niin se v..tus on kymmenen kertaa isompi eli suhteessa ajoneuvon hintaan.

Hohahhah. Ajan 10 v vanhalla Volovolla eikö oo vielä jättänyt tien päälle (koputan päätä, kop, kop). Huollot on tehty kyllä kaikki ajallaan.

Ja nää skitat...niihin on tottunu luottamaan...yks tuli lisää ja viedessäni sen huoltoon sanottiin, notta olet hankkinut hyvän yksilön.

Mutta, kun halpiksen ottaa kouraan, niin huomaahan sen...
Landola59
21.10.2005 18:43:58
nuoriso on niin gibson/fender/ynm

ÄhYghInh!!!! Mites perkuletta siinä on vikana? Olen loukkaantunut oman itseni puolesta! Nöf nöf! Itke! EI NÄIN!

Joo no se siitä.
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Hank Marvin_
21.10.2005 19:20:25
Gibson/Fender.... No jos totta puhutaan niin eikös nuo aika hyviä kitaroita ole...!xD Mutta olen "ukon" kanssa asiasta täysin samaa mieltä, että se merkki tekee siihen keppiin kyl aika paljon hintaa lisää...! Joku Slashin signature Les Paul maksaa vain sen takia paljon, koska se on Slashin signature kitara...! Eli täyttä rahastusta tuohan nykyään on...
pekkajau
21.10.2005 21:02:43

Mersut taitaa olla kylmiä autoja kun siinä vänkärin paikalla istuu akat usein turkki päällä?
R.Syke
21.10.2005 21:04:31
Mersut taitaa olla kylmiä autoja kun siinä vänkärin paikalla istuu akat usein turkki päällä?

Niin. Ja minkä päällä istuvat. Lottokupongin.
Tomtom
21.10.2005 22:31:46
Ei se merkki siitä automaattisesti hyvää kitaraa tee. Soitin tänään musiikkiliikkeessä vieraillessa muutamaa Gibsonia, Gretschiä, Epipuhelinta ja PRS:ää. Akustisesti pikatestissä parhaiten maistuivat Epiluuri ja PRS. Gibsonien viimeistelyt olivat lähes poikkeuksetta ala-arvoisia yli 2000€ mailoiksi.

Taas päinvasoin kääntäen, ei se halpismerkki siitä automaattisesti ihan p**kaa tee. Halvalla ei vaan tuppaa saamaan sitä kunnon puuta ja viimesitelyä, kuten viisaammat jo aikaisemmin totesivat.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Ukko
22.10.2005 10:19:56

Halvalla ei vaan tuppaa saamaan sitä kunnon puuta ja viimesitelyä, kuten viisaammat jo aikaisemmin totesivat.

Totta. Mitalin toinen puoli on taas se että sähkökitarassa mikrofoneilla ja vahvistin/kaiutin puolella on aika iso osa soundin muodostumisessa.
ewqqq
22.10.2005 11:19:54
Näkemättä voisin sanoa, että eiköhän.

Hieno soitin on, 90 luvun alun vehje:)

en tiedä merkin nykypäivästä.

...
Begemoth
23.10.2005 04:35:38
Ei mitään merkitystä, millä vedät, jos baletti toimii.
Yleensä se soitin, millä o kiva spelata, on yleensä se soitin, millä o kiva spelata. ÖH...
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
mack the knife
23.10.2005 15:03:05
Mulle sanottiin: "Ai perkele, onpa sulla hyvän näköinen Telec... ai jaa se on Tokai."
Paha on Pekan pierrä ku ei ole persettä. (vanha lappilainen sananlasku)
Landola59
23.10.2005 15:12:23 (muokattu 23.10.2005 15:12:37)
Hieno soitin on, 90 luvun alun vehje:)

Pantiin alulle pienemmät ikäluokat?
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Ukko
23.10.2005 15:30:07

Mulle sanottiin: "Ai perkele, onpa sulla hyvän näköinen Telec... ai jaa se on Tokai."

Soittelihan SRW:kin Tokailla, tietääkseni.
mack the knife
23.10.2005 15:33:15
Soittelihan SRW:kin Tokailla, tietääkseni.

Niin mulle kuitenkin sanottiin. Aina se pitää olla se seittemänender ennen kuin voi muka edes soittaa.
Paha on Pekan pierrä ku ei ole persettä. (vanha lappilainen sananlasku)
Lennu
23.10.2005 22:33:27

Niin mulle kuitenkin sanottiin. Aina se pitää olla se seittemänender ennen kuin voi muka edes soittaa.

Totta. Mutta kaikki ei usko.
- how did you think I got these inside, by osmosis?
Musiikkia korville
26.10.2005 08:59:42

Kyllä mullakin on Tokai (tosin Strato) ja hyvin oon pystyny soittamaan. Komppikitaristina (+ jokunen solon pätkä) kun olen, niin on tuo kitara toiminut hyvin ja tuntuu käteen sopivalta.

Sitten mulla on sellainen (Huom!) Landolan teräskielinen ja se on muuten huippupeli. Tykkään.

Mä en kilpaile merkeillä tai määrillä ja toisaalta pääasiallisesti olenkin bändin solisti...
Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)