poppamies 06.10.2005 18:08:26 | |
---|
Mä vaan mielessäni hihittelen, että meistä on huvittavaa, kun tanssipalstalaiset keskustelee musasta, miltähän niistä mahtaa tuntua kun muusikot keskustelee tanssista?? No tämä olikin eräs motiivi koko keskustelun aloittamiseksi.Kuka tässä nyt vielä uskalta puha asiasta josta "ei tiedä mitään"... Myydään EBS MultiComp bassokompura *MYYTY* |
baron 06.10.2005 18:29:53 (muokattu 06.10.2005 23:25:50) | |
---|
No tämä olikin eräs motiivi koko keskustelun aloittamiseksi.Kuka tässä nyt vielä uskalta puha asiasta josta "ei tiedä mitään"... Älä nyt, mulla on erään innokkaan tanssipalstalaisen lähettämät kirjalliset ohjeet eli teoria on kyllä handussa, ainoastaan käytännön kokemus puuttuu. Kerran oon tanssipaikalla yrittänyt soveltaa sitä käytäntöön, hyvä ettei daamin kanssa kaaduttu ja sen jälkeen päätin, että antaa olla. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Rumpf 06.10.2005 23:15:45 | |
---|
Me ollaan ainakin huomattu että noista blues-rakenteisista jive-kappaleista tulee aina paljon enemmän positiivista palautetta juuri tuon 12-tahtirakenteen vuoksi. Lattiat on aina ihan täynnä ja olemme tässä ajatelleetkin tehdä tanssimusalevyn, jossa sen lisäksi että biisit ovat pareittain levyllä on myös kaikkien biisien rakenne 12/24/36/48/jne tahtia. Näin ollen näistä kappaleista tulee pakostakin tanssikansan uusia suosikkeja! Höpö höpö....... "Soittajat kahville.... ja rumpali myös....." |
Zonebs 07.10.2005 02:07:46 | |
---|
joo jooo jjjoooo jurrissa j9osku Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset. |
Musiikkia korville 07.10.2005 08:22:49 | |
---|
Riippuu ihan mitä tangoa tanssii, pelkkä hhnn, ilman tangoon kuuluvia ohiaskelluksia ja fiilistä on mulle pelkkä fox (foxtrot), ja jos vielä juostaan nuo nopeat, niin tangoon kuuluva tunne katoaa kyllä. Mitä tarkoittaa ohiaskellus? Onko foxi pelkästään tuota hhnn? Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät. |
manjaana 07.10.2005 08:27:32 | |
---|
Mitä tarkoittaa ohiaskellus? Onko foxi pelkästään tuota hhnn? perus foksi on, jos siihen ei mitään härdellejä ja vaihtoaskeleita lisätä, monet kyllä tanssii nykyään tangon hyvin foksimaisesti. Nyt ahertamaan.. Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
baron 07.10.2005 09:17:25 | |
---|
perus foksi on, jos siihen ei mitään härdellejä ja vaihtoaskeleita lisätä, monet kyllä tanssii nykyään tangon hyvin foksimaisesti. Nyt ahertamaan.. Kyllähän toi Manjaana ensi kesän humppamiitissä vois vähän alkeita meille opettaa, että edes termit tiedettäisiin. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
omarklah 07.10.2005 09:31:51 | |
---|
Kyllähän toi Manjaana ensi kesän humppamiitissä vois vähän alkeita meille opettaa, että edes termit tiedettäisiin. Mä voin soittaa säestävässä orkesterissa.... Tää sit sanois tälleen... |
kuunsirppi 07.10.2005 09:38:57 | |
---|
Kyllähän toi Manjaana ensi kesän humppamiitissä vois vähän alkeita meille opettaa, että edes termit tiedettäisiin. eikös tuota vois reenata jo pikkujouluis ? virsistä rokkiin |
Riksteri 07.10.2005 10:15:14 | |
---|
Mitä tarkoittaa ohiaskellus? Onko foxi pelkästään tuota hhnn? Mielestäni ohiaskellus tarkoittaa yleensä sitä, että astutaankin oikealla jalalla naisen jalkojen ulkopuolelle sen sijaan, että laitettaisiin se oikea jalka aina sinne naisen jalkojen väliin. Samalla tuo askeltaminen pitäisi pystyä naiselle viemään siten, että hän tuntee luontevaksi astua totutusta poikkeavalla tavalla, juuri siten kuin mies haluaa. Perusfoxi on usein pelkästään hhnn, mutta näitä hitaita ja nopeita voi sekoitella haluamassaan järjestyksessä, tehdä niitä askelluksiakin monella eri tavalla ja lisäillä kaikenlaisia päähänpistoja sopivalta tuntuvissa paikoissa. Radio Nova, uutiset: Suomessa on pula ammattitaitoisista viheralan ammattilaisista |
jjussila 07.10.2005 10:20:28 | |
---|
että laitettaisiin se oikea jalka aina sinne naisen jalkojen väliin... Sanonko ma mikä on ainoa oikea jalka siella naisen .....joo (sorry) Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
uruttaja 07.10.2005 10:22:57 (muokattu 07.10.2005 10:23:16) | |
---|
Justiinsa joo. Muusikon ei tarvitse osata tanssia, eikä tanssijan tarvitse osata soittaa. Nämä asiat eivät ole toisistaan riippuvaisia eivätkä suoraan eikä kaartaen verrannollisia. Täällä on joku vihjaissut että muusikon pitäisi osata tanssia, että pystyy paremmin soittamaan, minä sanon että höpö höpö. Käännetäänpä asia: Miten tanssijan tanssitaito paranee siitä, että hän tietää orkesteritoiminnasta jotain?? Häh? Jos se osaa kiinnittää hihatin yläpellin, niin so what, samanlainen tahkojalka se on edelleen. Voin mä sen verran tunnustaa että Riffendorf näki kerran kun mä tanssin, mä olen kyllä käynyt sen jälkeen ihan ammattiauttajan luona. |
poppamies 07.10.2005 10:25:45 | |
---|
eikös tuota vois reenata jo pikkujouluis ? Minä reenaan kokoaika. Meillä on työpaikan"Oktober fest" ensi viikon perjantaina. On tarkoitus käyttää hyväksi konttorin tyttöjä oikeaoppisesti silloin. Siis tansittamalla... Myydään EBS MultiComp bassokompura *MYYTY* |
uruttaja 07.10.2005 10:32:00 | |
---|
Minä reenaan kokoaika. Meillä on työpaikan"Oktober fest" ensi viikon perjantaina. On tarkoitus käyttää hyväksi konttorin tyttöjä oikeaoppisesti silloin. Siis tansittamalla... Vaakamamboa!:) |
vesku.ka 07.10.2005 10:34:29 | |
---|
Vaakamamboa!:) Tansseista paras ! Ei taivaaseen hevillä pääse. |
Tankero 07.10.2005 10:35:07 | |
---|
Joo, tänks..., sain hiukan samanmoisen vastauksen, että hiukan niinko sekalainen tanssi.. Se toinen vastaaja ei ollut ihan tarkkaan käsittänyt asiaa. Herätti minutkin, kun kyseli. Samasta lähteestä sai tiedot. |
Tankero 07.10.2005 10:41:19 | |
---|
Justiinsa joo. Muusikon ei tarvitse osata tanssia, eikä tanssijan tarvitse osata soittaa. Nämä asiat eivät ole toisistaan riippuvaisia eivätkä suoraan eikä kaartaen verrannollisia. Täällä on joku vihjaissut että muusikon pitäisi osata tanssia, että pystyy paremmin soittamaan, minä sanon että höpö höpö. Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin tempo. Voipi olla hiukkasen helpompi asentaa tanssittavat tempot kohdalleen, jos osaa tanssia. Noin yhden esimerkin mainitakseni. Oulussahan on tämä legendaarinen E:llä alkava bändi, mikä oli melkoinen kirosana tanssijoiden keskuudessa, kun tempot oli päin helvettiä. Ei liennyt yhtään tanssitaitoista ryhmäsä. Käännetäänpä asia: Miten tanssijan tanssitaito paranee siitä, että hän tietää orkesteritoiminnasta jotain?? Häh? Jos se osaa kiinnittää hihatin yläpellin, niin so what, samanlainen tahkojalka se on edelleen. Erittäin huono rinnastus. |
uruttaja 07.10.2005 10:46:22 | |
---|
Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin tempo. Voipi olla hiukkasen helpompi asentaa tanssittavat tempot Erittäin huono rinnastus. En ole onneksi aina samaa mieltä sinun kanssasi. Tempon asetantaan ei vaikuta hevon vit....a se osaatko tanssia vaikkapa hamboa, jos soitat vaikapa humppaa sillä kerralla. Vaikka olisit kuin hyvä tanssimaan sitä hamboa, niin ei se sun soittotaitoon vaikuta yhtään mitään. Eli asiat eivät ole verrannollisia. Jos olisivat, niin parhaat soittajat olisivat myös parhaita tanssijoita ja myös päinvastoin, vai? Tästä voidaan kyllä järjestää nimimerkin kanssa turpaanvetokilpailut, mutta toivotaan että sanansäilän heilutus riittää.
|
häläppääjä 07.10.2005 10:50:57 | |
---|
Mutta ku tanssaa sitä rompapekkaa, niin kaikellehan on ihan sama. Eikö kuhilas näin ole? mitisä on hyvä sounti |
Sertzo S 07.10.2005 10:52:52 (muokattu 07.10.2005 10:53:52) | |
---|
Mutta ku tanssaa sitä rompapekkaa, niin kaikellehan on ihan sama. Eikö kuhilas näin ole? Tanssittakaa te nuoret poijjaat tyttölöitä ja sitten klunssittakaa! ;) Minä vien nyt koiran ulos. |