Martso 25.08.2005 23:04:41 | |
---|
Se on vähän samantapaista kuin pyrkisit Leijoniin tai Rotareihin, ei sitä voi pakottaa. Metallityöväenliittoon ja Rakennusliittoon riittää kun pistät nimesi papruun ja oot jäsen, et sä mitään ano. Eihän tuossakaan mitään varsinaista anomista ole. Tuo on käsittääkseni aika automaattinen. Muodollisuushan nuo suosittelijat on. Pistät äijät vaan tiukan paikan eteen. :) Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
baron 25.08.2005 23:06:26 (muokattu 25.08.2005 23:06:59) | |
---|
Eihän tuossakaan mitään varsinaista anomista ole. Tuo on käsittääkseni aika automaattinen. Muodollisuushan nuo suosittelijat on. Pistät äijät vaan tiukan paikan eteen. :) OK, kokeilen, onhan meillä bändissä kaksi jäsentä, jotka voi olla suosittelijoita. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
WanhaWetäjä 26.08.2005 00:17:49 | |
---|
Noni. Luettuani ajatuksen kanssa sekä tätä palkka-, että liittokeskustelua päädyyin tälläiseen mahdolliseen ratkaisuun. Jotta väärtynyttä, eli esim. alihintaista myyntiä yms. ei tapahtuisi, pitäisi: Kaikkien musiikissa millään tavalla rahan kanssa tekemisissä olevien liittyä liittoon. Pitäisi perustaa liitolle oma ohjelmatoimisto, jolloin myös pieni myynti% (esim joku 5%?) jäisi myös muusikoiden hyväksi. Muut toimistot lopetettaisiin, koska niille ei jäisi enää myytävää. Kaikki mahdollinen musiikkiohjelma ostettaisiin liiton kautta. Tällöin voitaisiin huolehtiaa minimistä. Kattoa ei tietenkään laitettaisi, että ne joilla on mahdollisuus rikastua saisi sitä tehdä. Prosentithan joka tapauksessa jäisi meille kaikille. Tähän järjestelmään luotaisiin kaikille oma paikkansa siten, että liitto palvelisia kaikkia genrejä ja muusikoita. Kaikkiin keinotteluyrityksiin puututtaisiin kovalla kädellä. Hehe!! Aika utopia, mutta kehittäkääpä lisää. Ja kun löydätte vikoja, niin korjatkaa toimiviksi. Hää-firma-bile-rock-mitkä vaan keikat olis ihan oikeita työtilaisuuksia joista maksetaan verot,sivutoimisten soittajien veroprosentiksi tollaset 60,eikä mitään asiaa saaliinjaolle eli jäseneksi,jos tulot ylittää päätyöstä 2000€ kuussa,erittäin tiukka valvonta,lääninhumppapoliisit asialle,mä voisin ottaa tän Pirkanmaan alueen...ja harrastustoiminnasta pitäisi maksaa,prkl enhän mäkään saa rahaa jos pelaan vaikka tennistä huvikseni;-) Kannatusjäseneksi/harrastajaksi pääsisi maksamalla 1000€ vuodessa,tuolla rahalla pääsisi kaikkein kehittyneimmät harrastajat jo soittamaan humppaa ilmaiseksi varsinaisten jäsenten tilaisuuksiin,missä oikeilla soittajilla olisi mahdollisuus pilkata ja sättiä noita uunoja,ihan virallisesti... Sitten mä heräsin,ja vähän vitutti kun se olikin vaan unta... humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
isojussi 26.08.2005 00:23:49 | |
---|
satanen/biisi vois olla ok Niin siis sanoiks mä, monta biisiä mä vedin tiistaina...:D Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
isojussi 26.08.2005 00:24:41 (muokattu 26.08.2005 00:24:49) | |
---|
...enhän mäkään saa rahaa jos pelaan vaikka tennistä huvikseni;-).... No sun pitää vaan kato pelaa paremmin! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
dizzy 26.08.2005 09:01:03 | |
---|
Aikoinani, kun tutustuin kapakkikuvioissa puolalaisiin kollegoihin niin ymmärsin, että heillä oli jonkinlaiset muusikkolisenssit jotenkin niin, että A lisenssi oikeutti esiintymisen tietyissä paikoissa, B lisenssillä sai soittaa laajemmalla alueella ja C lisenssillä pääsi sitten ulkomaille (Suomeen). Ja lisenssejä päivitettiin aika ajoin. Sen tiedän, että "broobuskat" tarvitsevat mm. venäläiset ammattitoverit, jotta saavat esiintyä julkisesti. Tosin tämä on muistelua n. 10 vuoden takaa. |
baron 26.08.2005 09:10:59 | |
---|
Aikoinani, kun tutustuin kapakkikuvioissa puolalaisiin kollegoihin niin ymmärsin, että heillä oli jonkinlaiset muusikkolisenssit jotenkin niin, että A lisenssi oikeutti esiintymisen tietyissä paikoissa, B lisenssillä sai soittaa laajemmalla alueella ja C lisenssillä pääsi sitten ulkomaille (Suomeen). Ja lisenssejä päivitettiin aika ajoin. Sen tiedän, että "broobuskat" tarvitsevat mm. venäläiset ammattitoverit, jotta saavat esiintyä julkisesti. Tosin tämä on muistelua n. 10 vuoden takaa. Mäkin oon tavannut "sosialistisia" soittajia aikoinaan ja kertoivat kyllä lisenssistä, joka oikeutti keikkailemaan. Jonkun valtion musiikkiviraston sinfoniamuusikot päättivät kuka osaa rokkia ja jatsia niin hyvin, että saa julkisesti esiintyä. Oisko nyky-Suomeen hyvä systeemi? "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
Fuzzy Boner 26.08.2005 09:35:41 | |
---|
Niin siis sanoiks mä, monta biisiä mä vedin tiistaina...:D Mä vedin 35 eilen Yeah! |
baron 26.08.2005 09:39:00 | |
---|
Mä vedin 35 eilen Siis 3500? "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
uruttaja 26.08.2005 10:38:20 | |
---|
Mä vedän tänään n.20 biisiä. EU maksaa liksan, joten sekin on ihan kohillaan. |
jon lord 26.08.2005 11:13:22 | |
---|
Aikoinani, kun tutustuin kapakkikuvioissa puolalaisiin kollegoihin niin ymmärsin, että heillä oli jonkinlaiset muusikkolisenssit jotenkin niin, että A lisenssi oikeutti esiintymisen tietyissä paikoissa, B lisenssillä sai soittaa laajemmalla alueella ja C lisenssillä pääsi sitten ulkomaille (Suomeen). Ja lisenssejä päivitettiin aika ajoin. Sen tiedän, että "broobuskat" tarvitsevat mm. venäläiset ammattitoverit, jotta saavat esiintyä julkisesti. Tosin tämä on muistelua n. 10 vuoden takaa. Se oli varmaan tämä mitä muistelin ja josta joskus puheltiin kavereiden kanssa. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
isojussi 28.08.2005 19:09:15 | |
---|
Mä vedin 35 eilen wow - melkein kokonainen wedding-remppa! :D Mulla ei meinaan kauas menny sun mainitsemasta tavoitteesta...:D Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Ukko 28.08.2005 20:06:46 | |
---|
Ongelma soittajien palkka-asioissa taitaa olla aika monisyinen. Ammattilaiset ryhtyvät lakkoon jolloin harrastelijat vievät viimeisetkin duunit. Tansipaikan isäntä ei halua maksaa minimiä enempää rivisoittajalle. Liimatainen vetää välistä minkä ehtii. Keikkaa ei riitä nykyään samaan tahtiin kuin entisaikaan. Soittajan lisenssi systeemiä ei voi ottaa käyttöön johtuen erittäin monista syistä. Turha odottaa että turakaiset äänestäisivät jaloillaan siitä mikä on hyvä bändi ja mikä huono koska turakaisilla ei ole siihen mitään edellytyksiä. Olisko sellainen laatu sertifikaatti systeemi paikallaan ? Esim. parikymmentä alan ammattilaista kuuntelee sokkona sertifikaatti ehdokkaan näytteitä ja antaa tuomionsa sen perusteella. Sertifikoidun muusikon liksa on x euroa isompi kuin ilman sertifikaattia ( v..u kun hieno sana ) olevan. Ja turhaahan tämä olisi koska markkinatalous jyrää tälläisen systeemin alleen alta aikayksikön. Liitto taitaa olla aika hampaaton koska ( kai ) liittoon kuulumaton voi tulla polkemaan hintoja koska tahansa. Ei hjyva ei :( |
KoskPaavo 28.08.2005 20:15:50 | |
---|
Ja toisaalta taas liittoon kuulumatonkin voi vaatia liiton neuvotteleman minimipalkan TES:sin yleissitovuuden takia.... Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
R.Syke 28.08.2005 20:19:30 | |
---|
Olisko sellainen laatu sertifikaatti systeemi paikallaan ? Esim. parikymmentä alan ammattilaista kuuntelee sokkona sertifikaatti ehdokkaan näytteitä ja antaa tuomionsa sen perusteella. Jaa. Hmhmh. Sama systeemin kuin koirilla. Heh. Haistellaan kainalot, kuunnellaan näytteet, arvostellaan vaatteet ja ulkonäkö, laaditaan sukupuu, luokitellaan instrumentit, pikkutakki erivärinen eri sertifikaatin omistavilla, vasemman rintataskun päälle merkki: Tämän tuotteen on tarkistanut Muusikkojen liitto. Parasta ennen (pvm) emmä usko - systeemi on villi - ja villinä pysyy... |
Sertzo S 28.08.2005 20:21:40 | |
---|
emmä usko - systeemi on villi - ja villinä pysyy... On pysynyt jo niin kauan, joten mitenpä nyt se yhtä-äkkiä muuttuisi.
|
Ukko 28.08.2005 20:28:49 | |
---|
Jaa. Hmhmh. Sama systeemin kuin koirilla. Tämän tuotteen on tarkistanut Muusikkojen liitto. Parasta ennen (pvm) -emmä usko - systeemi on villi - ja villinä pysyy... Aikoinaan ahkerasti koiriani näyttelyttäneenä voin kertoa kokemuksesta sen että olennaista ei ollut se minkälainen koira oli vaan se kuka sen omisti tai esitti. Muutama harva poikkeus vahvisti säännön ( mun koira oli sellainen poikkeus ). -Emmäkään usko. Systeemi on villi ja villinä pysyy ellei valtiovalta ota sitä säännöstelyn piiriin ja sitähän se ei tee :/ Menkääs katsomaan pk-seudulla rakennus työmaille ja kuuntelemaan mitä kieltä siellä puhutaan. Eroa siinä on soittajiin se että turakaisia ei kiinnosta musiikin laatu vaan hinta mutta kiinteistöissä se halpa työ kostautuu ennenpitkää. Ikävä kyllä sitäkään ei moni tajua ennenkuin tulee laskun aika. Elämä on. |
baron 28.08.2005 21:24:49 | |
---|
Olisko sellainen laatu sertifikaatti systeemi paikallaan ? Esim. parikymmentä alan ammattilaista kuuntelee sokkona sertifikaatti ehdokkaan näytteitä ja antaa tuomionsa sen perusteella Jos lautakunta koostuisi TM-palstan kirjoittajista, niin Finkut, Yölintu ja Charlies sais lähteä samantien kortistoon tai lapiohommiin. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
R.Syke 28.08.2005 21:43:23 | |
---|
Jos lautakunta koostuisi TM-palstan kirjoittajista, niin Finkut, Yölintu ja Charlies sais lähteä samantien kortistoon tai lapiohommiin. Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys. Valitaanko lautakunta poliittisin perustein, taiteellisin perustein, hyvävelisopupelillä vai puhelinäänestyksellä? Huh. |
baron 28.08.2005 22:08:57 | |
---|
Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys. Valitaanko lautakunta poliittisin perustein, taiteellisin perustein, hyvävelisopupelillä vai puhelinäänestyksellä? Huh. Tää on mun mielestä myös oleellinen periaatteellinen kysymys: Mitä varten tanssimusiikki on keksitty? Onko sen parhaat arvioijat toiset muusikot vai tanssijat? Turakaisraati arvioimaan, mikä bändi on riittävän hyvä tanssipaikalle päästettäväksi. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |