Aihe: Viime keikka part II
1 2 3 4 553 54 55 56 5768 69 70 71 72
haitari
06.11.2014 22:23:06

Päivätanssiboogie Mikkelissä Vanhalla Sotkulla. Kuultiin etukäteen, että eräs iäkkäämpi rouva oli toivonut Sinistä huivia ja tokihan se soiteltiin. Tauolla tuli sitten sellainen 84-vuotias rouva kiittelemään ja kättelemään tippa linssissä. Oli rouva niin otettu toiveen täyttämisestä. Sanoi, että hän on ollut aina paikalla, kun ollaan oltu soittamassa. Hän ei tanssi, koska silloin tosi fani ei pysty keskittymään ja nauttimaan musiikista.

Rouvalla oli mukanaan mustakantinen vihko, jossa kannesta kanteen käsin kirjoitettuja laulujen sanoja. Vuodesta 1958 oli vihkoa täytetty ja monessa ollut mukana. Rouva halusi antaa vihkon kiitokseksi ja muistoksi, kun omassa perheessä ei ole ketään kelle antaa.

Jokseenkin pysäyttävä ja liikuttava hetki itsellekin.
www.patevamies.fi www.keikkamestari.com
half
08.11.2014 14:08:19
Someron Hämeenportti eilen. Timanttitanssit, että ei siitä sen enempää.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
artope
08.11.2014 15:10:09

Nli kylpylä eilen. Hiljaista oli. Saas nähdä kuin tänään....
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
baron
08.11.2014 20:17:48

Aika kiva keikka-aika tämänpäiväinen: klo 13-14 ja noin 50 metriä roudausmatka.
Lisää tällaisia!!!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
baron
09.11.2014 20:11:48 (muokattu 09.11.2014 20:12:20)

Tosi kiva keikka tänään!
Vaikka konserttiluonteinen keikka jossa vesiselvät ihmiset istuvat vain kuuntelemassa meidän musaa on tavallaan oikeesti kivan haastavaa niin kyllä mä sielultani oon kokkaripianisti!
Eli ihmiset syö, juo, keskustelee ja mä/meidän trio soittaa taustamusaa: Soittaa pitää mutta kuulua ei saa on musta kaikkein kivointa.
Ja tän päivän lounaskeikalla meidän vola oli just kohdallaan: kukaan ei valittanut ja ihmiset spontaanisti aina välillä taputtivat ja vaikka joskus vaikutti että kukaan ei meitä kuuntele niin aina sä huomasit että joku/jotkut kuuntelee ja sitten sä keskityit soittamaan niille.

Eli kyllä mun suurin haave olisi päästä jonkun hienon baarin kokkaripianistiksi jossa mulla olisi valkoinen flyygeli ja hienosti pukeutuneet jätkät juottaisi timantteja ja minkkistoolaa kantaville akoille Dom Pérignonia!!!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
isojussi
22.11.2014 08:50:28
Suurkiitos Wanhalle Wetäjälle tyylikkäästä tuurauksesta. Pro on aina pro. Soitto toimi ja juttu luisti. Näitä saattaa ilmaantua lisää.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
artope
22.11.2014 12:09:06

isojussi: Suurkiitos Wanhalle Wetäjälle tyylikkäästä tuurauksesta. Pro on aina pro. Soitto toimi ja juttu luisti. Näitä saattaa ilmaantua lisää.

"Veriviholliset" ovat löytäneet toisensa. Hyvä!
WanhaWetäjä
22.11.2014 15:18:57

artope: "Veriviholliset" ovat löytäneet toisensa. Hyvä!

No jaa, ehkä jotain "pientä" sanailua on ollut puolin ja toisin...enää ei jaksa kiukutella ja leikkiä vihaista vanhaa miestä, turhaa touhua.
Erittäin mukava oli nähä ja kokea IsoJ ns livena, kuin myös vanha soittokaveri Ahosen Tapsa mennä vuosilta.

3 settiä treenamatonta ja harvemmin jos koskaan itse vedettyä musaa uudessa porukassa on aina mielenkiintosta, asialliset kansiot ja selkeet laput edesauttaa homman onnistumista, kiva keikka oli kyllä.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
baron
22.11.2014 18:45:53

WanhaWetäjä: No jaa, ehkä jotain "pientä" sanailua on ollut puolin ja toisin...enää ei jaksa kiukutella ja leikkiä vihaista vanhaa miestä, turhaa touhua.
Erittäin mukava oli nähä ja kokea IsoJ ns livena, kuin myös vanha soittokaveri

Niin paljon kuin aikoinaan oonkin taistellut WW:n ja hänen toisen nikkinsä (RVP) kanssa tällä palstalla niin kun kerran oon tavannut livenä:
1. Huippuammattilainen duunissaan
2. Hirveän kiva keskustelukaveri!
pekkajau
22.11.2014 22:22:03
artope: "Veriviholliset" ovat löytäneet toisensa. Hyvä!

Ei muuta nyt kuin yhdessä "kihlojenostoon". Toinen ostaa uudet kitarankielet ja toinen uuden suukappaleen.
Hätä keinot keksii!
EP
22.11.2014 22:28:19
pekkajau: Ei muuta nyt kuin yhdessä "kihlojenostoon". Toinen ostaa uudet kitarankielet ja toinen uuden suukappaleen.

Aattelin vähän samaa ..josko häät?
pekkajau
22.11.2014 23:10:50
EP: Aattelin vähän samaa ..josko häät?

Ois aika kova duo!
Hätä keinot keksii!
isojussi
23.11.2014 00:42:22 (muokattu 23.11.2014 09:37:30)
WanhaWetäjä: No jaa, ehkä jotain "pientä" sanailua on ollut puolin ja toisin...enää ei jaksa kiukutella ja leikkiä vihaista vanhaa miestä, turhaa touhua.

Mä muuten tota "kiistahommaa" funtsin ja iite asiassa mehän ollaan samalla oltukin: hommat tars hoitaa asiallisesti.

Erittäin mukava oli nähä ja kokea IsoJ ns livena, kuin myös vanha soittokaveri Ahosen Tapsa mennä vuosilta.

Eikä kai paskempi ollu muukaan pumppu?

3 settiä treenamatonta ja harvemmin jos koskaan itse vedettyä musaa uudessa porukassa on aina mielenkiintosta, asialliset kansiot ja selkeet laput edesauttaa homman onnistumista, kiva keikka oli kyllä.

Niitä mappeja tars keriitä viä sekä viilata että täydentää toisella mokomalla biisejä.

vedettii muuten kaks biisiä, joita mäkään en oo koskaan tullu muuta kun vähän himassa kokeilleeks, mutta kun on laput suht ok ja pro ukkojen kanssa liikenteessä, niin voi nauttia ja pitää hauskaa.

Rumpali katteöi kans noita mappeja ekaa kertaa. Basisti ja trumpetisti toista.

EDIT; Unohtu kehua, että WW pöläytti hienosti laulustemmat tuleen ihan hatusta.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
artope
23.11.2014 13:06:59

Eilen akkunantekijöiden pikkujoulut Loimaalla. Hyvä veto. Tykkäsivät kovasti ja lupasivat perinteen jatkuvan. Viimevuonna perinne aloitettiin.
half
23.11.2014 13:51:15
Night Factory Harjavallassa eilen. 3 settia 24-03. Hyvin pitivät huolta soittajista. DJ oli kuin suoraan Kummelin musacornerista. Ollaankohan nyt saavuttu johonkin uuteen vaiheeseen, kun tälläiset wanhat rutkuttajat tilataan nuorisodiscoon veämään " shoy ". Ainakin henkilökunta halusi tietää milloin aloitamme shown. Onko meistä tullut jotain ihmeteltäviä reliikkejä wanhoilta ajoilta kauan ennen suurimman osan yleisöä syntymää. Aivan sama, hyvä keikka ja jorasivat kuin hurmoksessa.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
WanhaWetäjä
23.11.2014 13:53:01

EP: Aattelin vähän samaa ..josko häät?

Menisit sinäkin pöhlö-kustaa joskus keikoille, vaan ei taida rahkeet riittää muuhun kuin paskan hölisemiseen täällä palstoila, täh? Vai lähekkö joskus tuuraan, vaatimuksena laulutaito, lead ja stemmat, kohtuu prima vista ja hyvät korvat, soittimeksi saat valita joko basson tai kitaran.

Me ollaan IsoJiin kanssa omilla tahoillamme onnellisesti naimisissa, mulla tulee 24 vuotta täyteen tammikuussa, Isojiilla viissin joku vuosi vähemmän, mites sinä?
Ihan heteropohjalta mennään, ei meistä mitään "tom of finland"-duoa saa tekemälläkään vaikkei mitään homofobikkoja ollakkaan.

Itse asiasta...eilen hirvipeijaiset, hirvisoppaa, kakkukahvit, 3 settiä ja puoleltaöin loppu.
Hyvät tanssit saatiin pystyyn, jottei menisi pelkäksi kehumiseksi niin yksi idiootti tuostakin joukosta löytyi, kesken viimeisen valssin tämä järjestävän tahon edustaja alkoi irroittamaan koottavien pöytien metallisia jalkoja pienellä lekalla, kalske oli aika mahoton. Samainen kuspiä ilmoitti jo ennekuin tahtiakaan oli soitettu että "ettehän soita sitten kovaa, me halutaan jutella keskenämme".
Vielä löytyy näitä jotka eivät osaa arvostaa soittajia ja joilta puuttuu tilannetaju.
Mikä ..ttu siinä oli että ei voinut odottaa paria minuuttia, ei ymmärrä moista.
EP
23.11.2014 14:36:01
WanhaWetäjä: Menisit sinäkin pöhlö-kustaa joskus keikoille, vaan ei taida rahkeet riittää muuhun kuin paskan hölisemiseen täällä palstoila, täh? Vai lähekkö joskus tuuraan, vaatimuksena laulutaito, lead ja stemmat, kohtuu prima vista ja hyvät korvat, soittimeksi saat valita joko basson tai kitaran.

Me ollaan IsoJiin kanssa omilla tahoillamme onnellisesti naimisissa, mulla tulee 24 vuotta täyteen tammikuussa, Isojiilla viissin joku vuosi vähemmän, mites sinä?
Ihan heteropohjalta mennään, ei meistä mitään "tom of finland"-duoa saa tekemälläkään vaikkei mitään homofobikkoja ollakkaan.

Itse asiasta...eilen hirvipeijaiset, hirvisoppaa, kakkukahvit, 3 settiä ja puoleltaöin loppu.
Hyvät tanssit saatiin pystyyn, jottei menisi pelkäksi kehumiseksi niin yksi idiootti tuostakin joukosta löytyi, kesken viimeisen valssin tämä järjestävän tahon edustaja alkoi irroittamaan koottavien pöytien metallisia jalkoja pienellä lekalla, kalske oli aika mahoton. Samainen kuspiä ilmoitti jo ennekuin tahtiakaan oli soitettu että "ettehän soita sitten kovaa, me halutaan jutella keskenämme".
Vielä löytyy näitä jotka eivät osaa arvostaa soittajia ja joilta puuttuu tilannetaju.
Mikä ..ttu siinä oli että ei voinut odottaa paria minuuttia, ei ymmärrä moista.

Se on se kiire kotiin!

Keikkailusta.. ei erityisemmin kiinnosta tällä hetkellä, musiikki muuten kyllä kuvioissa mukana.
Lisäisin tuohon luetteloosi myös ..huumorintajun.
Timi
23.11.2014 17:14:41
artope: Eilen akkunantekijöiden pikkujoulut Loimaalla. Hyvä veto. Tykkäsivät kovasti ja lupasivat perinteen jatkuvan. Viimevuonna perinne aloitettiin.

Heh!Meittin perinne lauantain jälkeen ehkä vielä jatkuu?Ainaskin pyysivät tulemaan seuraavaan pikkujouluun.Mikäli on ennee osanottajia tarpeeksi?Tunti soitettiin ja Tapsan tytär oli vieraileva laulajatar.En ny ihan satavarma ole.Vuosi sinne tai tänne,mutta oisko saatu esiintyä jo 25 vuotta heidän pikkuesoissaan?
Vaikea.Mutta varma!
WanhaWetäjä
23.11.2014 18:06:54

EP: Se on se kiire kotiin!
Sepä se, mutta että noin kiire, vittuiluahan se oli ihan selvästi. Kyse oli parista minuutista.

Keikkailusta.. ei erityisemmin kiinnosta tällä hetkellä
Voihan sen noinkin itselleen vakuutella ja kiertoilmaista että eipä ole puhelin juurikaan soinut ;-)
No, et ole ainoa, hiljaista on.

musiikki muuten kyllä kuvioissa mukana.
Tottahan toki jokaisella soittohommia joskus tehneellä pitääkin olla mutta soittokunnon ylläpito on aika vaikeaa jos ei ole mitään tavoitetta miksi treenata, ja onhan keikkailussa sosiaalinen puoli yhtä tärkeetä kuin soittaminen.
Mitä kauemmmin on kuvioista pois, sitä vaikeamapaa on palata. Eri asia jos ei ole enää mitään paloa hommaan, mikäs siinä sitten. En minäkään ihan hirveesti haikaile 22-03.30 5 iltaa viikossa -tyyppisten keikkojen perään.

Lisäisin tuohon luetteloosi myös ..huumorintajun.
Huono huumori tai puujalkajutut ei vaan iske ;-)
onni
23.11.2014 18:54:05
Tampere ja Tessu. Yllätyin positiivisesti. Näitä paikkoja lisää.
Ota lisää!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)