Aihe: Tanssimuusikon grillipalsta
1 2 3 4 5 6 7 815 16 17 18 19
manjaana
02.05.2005 13:29:55
hyi saatana! aina vaan mielikuva huononee! yökkis.

Oikke, onnex ei oo näläkä eikä paneta...
Elämä alkaa, kun koira kuolee ja lapset lähtee...
aisa
02.05.2005 13:30:48 (muokattu 02.05.2005 13:39:59)
Oikke, onnex ei oo näläkä eikä paneta...

juu ei oo nälkä mullakaan...

ed:menit sitten huomaamattasi ottamaan talun.
remppa tuntuu kivemmalta kun on molemmissa pömpeleissä virta päällä.
manjaana
02.05.2005 13:45:07
juu ei oo nälkä mullakaan...

ed:menit sitten huomaamattasi ottamaan talun.

Keu... ;o)))

Tarkemmin ajateltuna...., paree pysyä vaan tos nälässä minunkin.. ;óD
Elämä alkaa, kun koira kuolee ja lapset lähtee...
aisa
02.05.2005 13:48:35
nii, elämähän on täynnä suuria valintoja...
remppa tuntuu kivemmalta kun on molemmissa pömpeleissä virta päällä.
isojussi
02.05.2005 14:23:25
Haaa... Mieleni mustista syöveresitä kumpuaa muistikuva kahden paikallisen metsämiehen keskustelusta:

- Miltähän toi kurki mahtaa maistua?
- No vähän samalta, kuin joutsenkin...
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Martso
02.05.2005 14:25:17
Haaa... Mieleni mustista syöveresitä kumpuaa muistikuva kahden paikallisen metsämiehen keskustelusta:

- Miltähän toi kurki mahtaa maistua?
- No vähän samalta, kuin joutsenkin...

Syödäänhän niitä hanhiakin, miksei sitte joutsenia? Aini, se on laitointa. Tosin nykyään joutsenia on paljon, jopa liikaa.
Onko hyvät tunnelmat?
isojussi
02.05.2005 14:29:50
...Tosin nykyään joutsenia on paljon, jopa liikaa.

Juu. Yhrellä sun toisella pellolla lyllertää puolentusinaa valkosta mötköö. Jos kauralla on sama vaikutus joutsenenlihan mekuun, kuin kyyhkysten kohdalla, niin siinähän olis varsinainen hittituote.
WanhaWetäjä
02.05.2005 16:50:55 (muokattu 02.05.2005 16:56:52)

Oliko sittenkin vonkaleista suurimmat paikallisen Prisman kalatiskiltä, vaiko ystävällisen naapurin katiskasta kalankasvatusaltaasta? ;)

No koska asut Savossa ja olet kaikenlisäksi pasisti,saat tyhmyytesi anteeksi ;-)

Harvemin katiskasta saa siikaa,taimenta tai muikkua ja sisävesillä ei ole kauhiasti noita kalankasvatusaltaita...aika harvoin myös kalatiskillä on järvitaimenta,ainakaan siellä missä mä käyn kaupassa en ole nähnyt,ja kuten muussakin elämässä tapoihini ei kuulu paskan puhuminen eli valehtelu...

Miten se nyt menikään...kukaan ei ole niin kade kuin toinen kalamies ;-))

Mä kalastan Näsijärven latvavesillä Virtain suunnalla,
kalalajeja mitä olen saanut on hauki,ahven,kuha,kiiski,simppu,
made,ruutana,sulkava,lahna,säynävä,särki,sorva,salakka,
siika,järvilohi,järvitaimen,muikku,kuorre...

Kuvassa oleva "iso"vonkale on n. 1,2kg järvitaimen,verkolla saatu joku vuosi sitten kuin myös nuo siiat ja muikut :-)
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
Tankero
02.05.2005 17:09:08
Sisko väitti samaa viimeksi kun nähtiin. Kehui peräti herkulliseksi.

Miksei se vois ollakin. Minä söin joku vuosi sitten muutamaan otteeseen kalkkarokäärmettä ja hyvää oli.
turhala
02.05.2005 17:09:12
juu, ei helevata.
jotenki tuntuu etten kyllä mieluusti sitä suuhun panis.
tai siis niinku sitä piisamia en laittais omaan suuhuni. toisinpäin kyllä..

80-luvullahan markkinoitiin nutrian lihaa suurena herkkuna Sehän on toiselta nimeltään rämemajava . Ei kuitenkaan ottanut suomessa kovin tulta se kampanja .Ideahan oli muistaakseni siinä että Nutriasta olisi käytettty niin turkki kuin lihakin.
Ei paljon piisamista poikkea ainakaan ulkonäöltää.
''Soitakaa jotain modernia, vaikka Kake Randelinin tarja avaa hakas'' Juopunut nainen pohjoiskarjalassa 2005 tammikuussa
baron
02.05.2005 18:25:38 (muokattu 02.05.2005 18:27:53)

80-luvullahan markkinoitiin nutrian lihaa suurena herkkuna Sehän on toiselta nimeltään rämemajava . Ei kuitenkaan ottanut suomessa kovin tulta se kampanja .Ideahan oli muistaakseni siinä että Nutriasta olisi käytettty niin turkki kuin lihakin.
Ei paljon piisamista poikkea ainakaan ulkonäöltää.

Söin sitä silloin aikoinaan ja tykkäsin.
Mutta en tippaakaan ihmettele, että ei lyönyt Suomessä läpi.

Mä oon yleensä aika ennnakoluulottomasti kokeillut kaikkea, esim alligaattoria, krokotiilia (en huomannut makueroa näiden välillä) heinäsirkkoja, sammakoita, tietenkin etanoita ja kyllä kaikkia kerran on voinut kokeilla, ihan kaikkia en halua toista kertaa.

Nää mitä syödään on aika kulttuurisidonnaisia.
Jollekin anglosaksi gourmet-julkkikselle yritettiin tarjota poron kieltä ja kieltäytyi jyrkästi: "How could anybody eat Rudolph the Red-Nosed Reindeer's tongue?"
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
turhala
02.05.2005 19:48:33
Söin sitä silloin aikoinaan ja tykkäsin.
Mutta en tippaakaan ihmettele, että ei lyönyt Suomessä läpi.

Mä oon yleensä aika ennnakoluulottomasti kokeillut kaikkea, esim alligaattoria, krokotiilia (en huomannut makueroa näiden välillä) heinäsirkkoja, sammakoita, tietenkin etanoita ja kyllä kaikkia kerran on voinut kokeilla, ihan kaikkia en halua toista kertaa.

Nää mitä syödään on aika kulttuurisidonnaisia.
Jollekin anglosaksi gourmet-julkkikselle yritettiin tarjota poron kieltä ja kieltäytyi jyrkästi: "How could anybody eat Rudolph the Red-Nosed Reindeer's tongue?"

Lapin matkailuväki ei tiettävästi mielellään tarjoa näille brittiläisille joulumatkalaisille poronlihaa, koska pikku pilteiltä voisi päästä itku kun petteri on päässyr pataa. Joulun illuusio kuulema särkyy.
''Soitakaa jotain modernia, vaikka Kake Randelinin tarja avaa hakas'' Juopunut nainen pohjoiskarjalassa 2005 tammikuussa
isojussi
02.05.2005 19:54:46
...Jollekin anglosaksi gourmet-julkkikselle yritettiin tarjota poron kieltä ja kieltäytyi jyrkästi...

Ettei sitten sanonu kun entinen mies: "Mä syö mitään, mikä on ollu jonkun toisen suussa! Tuokaa mieluummin vaikka kananmunia..."
Martso
02.05.2005 20:10:47
Lapin matkailuväki ei tiettävästi mielellään tarjoa näille brittiläisille joulumatkalaisille poronlihaa, koska pikku pilteiltä voisi päästä itku kun petteri on päässyr pataa. Joulun illuusio kuulema särkyy.

Toinen ääripää on, kun kaikille vieraille tarjotaan poroa, lohta ja hilloja niin aamupalaksi, lounaaksi, kahvilla, välipalaksi, päivälliseksi, kahvilla, illallisella ja iltapalaksi. Nähty on, monta kertaa.
Onko hyvät tunnelmat?
baron
02.05.2005 20:25:46

Toinen ääripää on, kun kaikille vieraille tarjotaan poroa, lohta ja hilloja niin aamupalaksi, lounaaksi, kahvilla, välipalaksi, päivälliseksi, kahvilla, illallisella ja iltapalaksi. Nähty on, monta kertaa.

No mutta mulle on tarjottu mustaa makkaraa aamiaiseksi!
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
WanhaWetäjä
02.05.2005 21:35:25

Manselaisen pizzerian listalla oli joskus(voi olla vieläkin?) mustamakkarapizza,en maistanut ;-)

Ihan Sertzo-sedälle pistin uuden omankuvan,nyt siinä on sitten kuha ja järvitaimen...
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
Sertzo S
02.05.2005 21:40:38

Venäjän-Karjalassa, Petroskoissa, torilla oli ilmoitus jossain kojussa, että saatavilla olisi pakastettuja amerikkalaisia kanankoipia. No, niitä ostamaan sitten paikallisen toimittajaystäväni kanssa. Kojun sisällä oli jo sulamassa iso ruskehtava jääkuutio, jossa noita koipia oli seassa sikinsokin. Siitä myyjä niitä repi irti muutaman paperipussiin ja ojensi meille.

Kyllä valmistin ne sitten huolellisesti ystäväni asunnolla, ettei tulisi mitään salmonellaa tai ruokamyrkytystä vieraassa maassa, jonka terveydenhuoltoon en oikein luottaisi mahdollisesti sairastuttuani siellä.
Hyviltä ne maistivat kuitenkin riisi ja sipulipaprikapedillä ilman yllättäviä jälkiseuraamuksia ja kyytipojaksi paikallista vodkaa.
Sertzo S
02.05.2005 21:49:46 (muokattu 02.05.2005 21:52:19)
)

Ihan Sertzo-sedälle pistin uuden omankuvan,nyt siinä on sitten kuha ja järvitaimen...

Ai jai, tuli kuvastasi mieleen, että kesällä olisi mentävä kuhapilkille vaikka Haukivedelle Haponlahden kanavansuulle, jos vaikka tärppäisi jokunen kuhanköllikkä tasuripilkkiin.

Lunnon järvilohia olemme kaverini kanssa saaneet muutaman vain Vienassa, Kuittijärvellä. Täällä, Kolovedellä, ainut lohitärppi päättyi sen komeaan hyppyyn ja saalis jäi saamatta.

Pihlajavedellä saatin uistellen järvitaimen, jonka tosin norppa aikoi viedä ensin; sen hampaanjäljet asiantuntijaystäväni ikuisti kalan kyljestä filmille.
Sertzo S
03.05.2005 07:31:35 (muokattu 03.05.2005 07:32:45)
No koska asut Savossa ja olet kaikenlisäksi pasisti,saat tyhmyytesi anteeksi ;-)

Harvemin katiskasta saa siikaa,taimenta tai muikkua ja sisävesillä ei ole kauhiasti noita kalankasvatusaltaita...aika harvoin myös kalatiskillä on järvitaimenta,ainakaan siellä missä mä käyn kaupassa en ole nähnyt,ja kuten muussakin elämässä tapoihini ei kuulu paskan puhuminen eli valehtelu...

Miten se nyt menikään...kukaan ei ole niin kade kuin toinen kalamies ;-))

Mä kalastan Näsijärven latvavesillä Virtain suunnalla,
kalalajeja mitä olen saanut on hauki,ahven,kuha,kiiski,simppu,
made,ruutana,sulkava,lahna,säynävä,särki,sorva,salakka,
siika,järvilohi,järvitaimen,muikku,kuorre...

Kuvassa oleva "iso"vonkale on n. 1,2kg järvitaimen,verkolla saatu joku vuosi sitten kuin myös nuo siiat ja muikut :-)

Täältä Savonlinnan lähistötä löytyy ainakin seuraavat kalankasvattamot:

Sulkavan Taimen Oy, jossa kasvatettavat lajit ovat meritaimen, järvitaimen, kirjolohi, eli sateenkaarirautu alkujaan, sekä saimaannieriä.

Enonkosken kalanviljelylaitos tuottaa mm. siikaa, saimaannieriää, ja kirjolohta ja muistaakseni muitakin lohikaloja.
Järvitaimenen ostin kerran paikallisen Citymarketin kalatiskiltä.
KoskPaavo
03.05.2005 08:02:51
Nurmeksen Bomba-talolla oltiin 1978 pari viikkoa ja sultsinoita syötiin koko aika.
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)