Aihe: Toivomus tanssimuusikoille tanssi.netistä: enemmän tangoa!
1 2 3 4 5 6 7 815 16 17 18 19
Iines
03.03.2004 12:12:18
No nyt se baronin porukka ja uudet fanit on menny nukkumaan, jaksoihan ne jauhaa eilen puoli kolomeen...-Niitä tangoja on ainakin lavalla ollessamme pyritty sotkemaan ainakin pari/setti.Mutta musta tuntuu että esim.beguine tai ainakin rumba on hyvä tangon korvike???Setti koostuu tyyliin valssit,foxit (pakolliset) beatit(rautalankaa anteex)beguine,twist,slowfox. tms miltä kuulostais???

Väärin... Iines ei mennyt nukkumaan ollenkaan, piti vaan välillä olla muka töissäkin, eikä vain roikkua netissä =) Kohta pääsee kotiin nukkumaan, jippii!

Mutta asia-asiaan: Setti jossa noinkin monipuolista musiikkia kuulostaa turakaistanssijan korviin suorastaan namilta, kuulisikin joskus ihan elävässä elämässä!

Olenko siis ollut aina väärien orkestereiden keikoilla, kun ei ole juuri tuollaista sattunut vastaan?
"Humppaa tai kuole"
v_m_kangas
03.03.2004 12:22:49

Setti koostuu tyyliin valssit,foxit (pakolliset) beatit(rautalankaa anteex)beguine,twist,slowfox. tms miltä kuulostais???

Foxit eri nopeuksilla eri seteillä?

Twist? Siis tyyliin "Let's twist again" aitoa twistiä vai tyyliä "Jambalaya"? (Sori, huonoja esimerkkejä)

Slowfox? Triolia yms.?

Mitä jos yritettäisiin saada kuhunkin lajiin kattava lista esimerkkejä ja muusikoiden termit rytmille ja tanssijoilta tanssien nimiä kuhunkin biisiin? No, tämä ei enään paljoa tangoon liittyisi.

Aikaisemminkin on ollut puhetta siitä, että tanssijoilla ja soittajilla on erillainen nimitys kullekkin rytmilajille. Rumpaleilla sitten vielä omia termejään kompeille :)
Humppaa tai soita
WanhaWetäjä
03.03.2004 12:34:40

Väärin... Iines ei mennyt nukkumaan ollenkaan, piti vaan välillä olla muka töissäkin, eikä vain roikkua netissä =) Kohta pääsee kotiin nukkumaan, jippii!

Mutta asia-asiaan: Setti jossa noinkin monipuolista musiikkia kuulostaa turakaistanssijan korviin suorastaan namilta, kuulisikin joskus ihan elävässä elämässä!

Olenko siis ollut aina väärien orkestereiden keikoilla, kun ei ole juuri tuollaista sattunut vastaan?

Iines.....sun juttus tuntuu jotenkin tutuilta,sä kirjoitat erittäin selkeesti niinkuin eräs usein aiemmin äänessä ollut
jivejalka...sä taidat olla kuuleppas se kauan kateissa ollut Emäntä ,tai sitten se on toi Päivis,tai sitten te ootte yks ja sama persoona...oli miten oli,sana tuntuu olevan hallussa molemmilla:-)
Iines
03.03.2004 12:43:28
Iines.....sun juttus tuntuu jotenkin tutuilta,sä kirjoitat erittäin selkeesti niinkuin eräs usein aiemmin äänessä ollut
jivejalka...sä taidat olla kuuleppas se kauan kateissa ollut Emäntä ,tai sitten se on toi Päivis,tai sitten te ootte yks ja sama persoona...oli miten oli,sana tuntuu olevan hallussa molemmilla:-)

Iines=Emäntä=Päivis? Ja minäkö luulin olevani ainutlaatuinen luomus =(

Harmi, että Päivis lähti jonnekin nettiavaruuden ulottumattomiin, olisi saatu hauskat keskustelut aikaiseksi siitä, kuinka multipersoonallisia me TurakaisTanssijat ollaankaan =)

No, en ole jivejalka enkä Emäntä enkä Päivis. Mun tuttu vakinick sieltä turakaisnetistä oli varattu täällä muuskoiden puoella, eli jos olet sattunut sinne tanssi.nettiin joskus eksymään, niin tuttuuden tunne voi olla sieltä kotoisin?
"Humppaa tai kuole"
Fuzzy Boner
03.03.2004 12:46:03
Väärin... Iines ei mennyt nukkumaan ollenkaan, piti vaan välillä olla muka töissäkin, eikä vain roikkua netissä =) Kohta pääsee kotiin nukkumaan, jippii!?

Mä voin tulla mukaan;)

Ootko muuten WW ja RWP sama tyyppi? Nyt kysyn näin selvästi päivänvalossa. Ole rehellinen:))))
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron
Iines
03.03.2004 13:14:05
Ootko muuten WW ja RWP sama tyyppi? Nyt kysyn näin selvästi päivänvalossa. Ole rehellinen:))))

Ööö... IinesTäti täällä on ihan ihmeissään, mitä se muusikkosetä oikein tarkoittaa?
WW ja RWP?

Oiskos se niikuin suomeksi että leikisti täällä virtuaalimaailmassa ja sitten ihan oikeasti?
En pahemmin harrasta irkkailuja enkä chattailuja, eli termit ei ole tuttuja.

Selvästi päivänvalossa voin kummiskin todeta, että persoonani pyrkii olemaan sama kaikkialla, liekö hyvä vai paha?
Nyt saattaa tietysti nukkumattoman yön jälkeen olla pienenpientä viirausta havaittavissa, mutta haitanneeko tuo ;)
"Humppaa tai kuole"
Iines
03.03.2004 13:15:31

Äh, nyt tämä virtuaalihirviö alkaa oikeasti hyytyä, enää ei onnistu edes ne vihreät lainaukset =)
"Humppaa tai kuole"
Kukko
03.03.2004 13:23:56

Äh, nyt tämä virtuaalihirviö alkaa oikeasti hyytyä, enää ei onnistu edes ne vihreät lainaukset =)

Offtopiccia; ooksä ollu siis 24 h töissä, vai oonko MÄ pihalla??
(palvelemme klo 12 puoleenpäivään) X)
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Fuzzy Boner
03.03.2004 13:26:11 (muokattu 03.03.2004 13:26:34)
Ööö... IinesTäti täällä on ihan ihmeissään, mitä se muusikkosetä oikein tarkoittaa?
WW ja RWP?

WW=nimimerkki WanhaWetäjä RWP=nimimerkki R.W.Piuha. Mietin vaan että onko sama henkilö siellä takana. Tuli mieleen ku WW kyseli sulta...
Kukko
03.03.2004 13:28:41 (muokattu 03.03.2004 13:29:48)

Foxit eri nopeuksilla eri seteillä?

Twist? Siis tyyliin "Let's twist again" aitoa twistiä vai tyyliä "Jambalaya"? (Sori, huonoja esimerkkejä)

Slowfox? Triolia yms.?:)

Foxit pyritään vetämään samoilla nopeuksilla -aina, mutta country-fox tuo tietysti erilaista svengiä(junakomppi), vaikka nopeus olisi sama..Slowfoxiksi olen ymmärtänyt esim. ajomies- kappaleen tahi moskovan valot?? Twistit on ihan niitä itteään eli esim.yyteri twist tai kaksi kitaraa.Triolit omanaan es. valot, sleepwalk yms
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Iines
03.03.2004 13:30:18
Offtopiccia; ooksä ollu siis 24 h töissä, vai oonko MÄ pihalla??
(palvelemme klo 12 puoleenpäivään) X)

Et ole pihalla (toivottavasti ainakaan, siellä on kylmä!)
Itse asiassa olen ollut tässä vaiheessa jo ylikin 24h töissä, välissä oli kyllä 2h pikapäiväunet työpaikalla makuupussissa.
Olen kyllä itse tehdyt työvuorolistan eli teen välillä ihan vapaaehtoisesti hiukan pidempiä päiviä, saa sitten kesällä pitää kunnon loman =)
"Humppaa tai kuole"
Iines
03.03.2004 13:31:23
WW=nimimerkki WanhaWetäjä RWP=nimimerkki R.W.Piuha. Mietin vaan että onko sama henkilö siellä takana. Tuli mieleen ku WW kyseli sulta...

Muusikkosetä siis edelleen epäilee Iineksen ja Päiviksen sukupuolta ;)
Niin kummasta olitkaan ihan melkein varma... ;)
"Humppaa tai kuole"
Fuzzy Boner
03.03.2004 13:39:41
Muusikkosetä siis edelleen epäilee Iineksen ja Päiviksen sukupuolta ;)
Niin kummasta olitkaan ihan melkein varma... ;)

Äh, sekotat mut baroniin:)

Mä en sua ny epäile.
WanhaWetäjä
03.03.2004 13:47:36 (muokattu 03.03.2004 13:48:33)

Just....olenhan minä.............kin käynyt/kirjoitellut tuolla jivejalkaturanetissa aikoinaan,nimimerkin voin myös paljastaa,Guitar Man,mutta tais mullekkin tulla niinsanoakseni "Piuhat",eli sensuuri iski?Tietenkin yhtymäkohtia Piuhaan on mm. se että molemmat olemme Tampereen seudulta...ja kitaristeja?

Piuhan jutut tanssi.netissa olikin sen palstan parasta antia aikanaan,kuin myös Emännän,jota monet varmaan haikailevat.....nyt se palsta on varsin tylsää tanssiasiaa,pitäs olla varmaan se perkeleen pinssi "olen tanssiturakainen"rinnassa+ "vapaaehtoinen"tukimaksu maksettuna että pääsis palstalle...tää M-netti on kyllä umpirautaa just sen takia että täällä saa oikeesti vääntää kättä ja vähän enemmänkin....
tanssijengi on niin vitun tosikkoo sakkia suurin osa,varsinkin se pieni eliittipiiri.....metronomijengi,sori,mähän olen yleisön palvelija,ei saisi arvostella,asiakas on aina oikeessa ......
Iines
03.03.2004 13:51:02
Hyvää Yötä kaikki kiltit Muusikkosedät, Iinestäti lähtee kohta kotiin ja te pääsette taas keskustelemaan ihan oikeistakin asioista, sustainpedaaleista ja semmoisista =)

Toivottavasti myös niistä tangoistakin, ettei ihan ajaudu keskustelut pelkkään huulenheittoon.

Lupaan suhtautua Pyhään Tanssimusiikkijuttuun asiaankuuluvalla vakavuudella seuraavalla kerralla, olkaa kunnolla siihen saakka ;)

Ehkä se Päivis kohta joutuu pitämään teille jöötä...
"Humppaa tai kuole"
jivejalka
03.03.2004 13:54:46
jivejalka...sä taidat olla kuuleppas se kauan kateissa ollut Emäntä...

...En oo. Olen uusi (turakainen) täällä, vaikka jonkin aikaa teidän juttuja sivusta seurannut. ootte te hullua porukkaa, niinkuin joku jo aikaisemmmin totesikin.

Mitä te mieluiten tanssipaikalla soittaisitte, jos saisitte itse "päättää"?
Fuzzy Boner
03.03.2004 14:05:51
Tietenkin yhtymäkohtia Piuhaan on mm. se että molemmat olemme Tampereen seudulta...ja kitaristeja?

ookoo! Tulipa sekin nyt selväksi!

tää M-netti on kyllä umpirautaa just sen takia että täällä saa oikeesti vääntää kättä ja vähän enemmänkin....
tanssijengi on niin vitun tosikkoo sakkia suurin osa

Se on totta, tää on mulle ainaski viihdettä parhaimmillaan!

,varsinkin se pieni eliittipiiri.....metronomijengi,sori,mähän olen yleisön palvelija,ei saisi arvostella,asiakas on aina oikeessa ......

Näinpä se on.

Hyvä WW. Samoja ajatuksia!
päivis
03.03.2004 14:09:59 (muokattu 04.03.2004 21:47:25)
Iines: Ehkä se Päivis kohta joutuu pitämään teille jöötä...

Kutsuiko joku minua?...

No nyt se baronin porukka ja uudet fanit on menny nukkumaan

Me digataa jätkii, jotka arvostaa hyvää lavatanssimusaa...

Niitä tangoja on ainakin lavalla ollessamme pyritty sotkemaan ainakin pari/setti.

Hyvä!

Mutta musta tuntuu että esim.beguine tai ainakin rumba on hyvä tangon korvike???

Väärin. Ei ainakaan lavalla. Ne vois korvata slowarin (jos ymmärrän beguinen täysin oikein).

Setti koostuu tyyliin valssit,foxit (pakolliset) beatit(rautalankaa anteex)beguine,twist,slowfox. tms miltä kuulostais???

Sorry, diggasin paljon enemmän Baronin settilistasta! Täs ei ole lattareita, ei humppaa (en välitä, mutta jotkut kaipaa), ei tsaivattavaa (todennäköisesti, ainakaan hyvää sellaista), ja kansantanssiosastokin puuttuu (sama lisäkommentti kuin humpasta).

Ihan tarkalleen en osaa tätä listaa analysoida, kun ei ihan tunne nimeltä varmaksi näitä musiikkityylejä (ja varsinkaan sitä, miltä ne kunkin bändin käsissä käytännössä kuulostais!), mutta jos koitan listata, mitä monitaitoinen tanssija tähän settilistaan tanssis:

Valssi: valssia (mulla vesitauko...)
Foxit: vaihtoaskel tai fusku
Beat (rautalanka): vaihtoaskel tai (todennäköisesti) pitkin hampain jive
Beguine: vaihtoaskel
Twist: vaihtoaskel tai hirveässä jivenälässä jive
Slowfox: vaihtoaskel

Tanssiravintolassa tää saattais olla ihan ok, mutta lavoilla ette paljon kehuja sais.

EDIT: Poistettu totaalisen off topic löpinää
"I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner
Notefix
03.03.2004 14:36:38

No voehan...nyt vasta huomasin, että täällähän on ollut varsin surrealistinen keskustelu. Villakoiria nostetaan päydälle ja nimimerkit menevät sekaisin.

Hyvä pojat ja tytöt!
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Kukko
03.03.2004 14:39:20 (muokattu 03.03.2004 14:41:47)

Sorry, diggasin paljon enemmän Baronin settilistasta! Täs ei ole lattareita, ei humppaa (en välitä, mutta jotkut kaipaa), ei tsaivattavaa (todennäköisesti, ainakaan hyvää sellaista), ja kansantanssiosastokin puuttuu (sama lisäkommentti kuin humpasta.
!

Joo tuo oli viitteellinen kehys, eikä tietenkään tarkoita jokaista settiä. Tangoa(pohjanmaalisä) ja humppaa tuloo tiätysti, mutta noihin lattareihin ei oo menty(jos ei rumbaa lasketa??)Rockit on hyvää tsaivattavaa(rock around the clock yms??(eikös se oo yy-kaa yka-ko yka-ko??))

Edelleen oon kuitenkin sitä mieltä että meillä on aika monipuolinen,tanssittava ohjelmisto..Tosin kuten keikkakalenterista näkyy varsinaiset tanssilavakokemukset soittajan näkökulmasta jäänee vähäisiksi...no jos vaikka tulis lisää keikkaa..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)