lotjauuno 05.12.2013 02:05:11 (muokattu 06.12.2013 15:32:14) | |
---|
Kalypson kyyppari oli aikansa seurannu bändien soittelua ja tokas syvästi väheksyen paussilla mulle tiskin vierellä:"eiks toi soittaminen ole vähän ykstotista ja yksinkertasta touhua...tollee vaan rämpytätte illasta toiseen" Vastasin : "yks kossuvissy"...(En tilannut,mutta yleisin drinkki siihen aikaan) |
harpist 05.12.2013 02:16:08 | |
---|
Muistan lukeneeni aikoinaan jostain kirjasta seuraavan episodin .... Tämä jo mainittu M. Viljanen olisi pyrkiessään sisälle erääseen Helsinkiläiseen ravintolaan kaatunut "heikkokuntoisena" pitkin pituuttaan ravintolan eteisaulaan ja jäänyt siihen makaamaan - kuin mitään ei olisi tapahtunut. Koska kyseessä oli tunnettu henkilö - sai hän "anteeksi" hieman enemmän kuin muut. Portsari oli alkanut puhutella väsähtänyttä : "Eikö Herra Viljasen olisi paljon parempi vaikka istua tuossa tuolilla ... " "Kiitos vaan - mutta minun on ihan hyvä seistä tässä näin" - kuului vastaus. " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |
KoskPaavo 05.12.2013 10:13:47 | |
---|
Hohhoijaa... "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
blaekie 05.12.2013 12:55:03 | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
Jonte 06.12.2013 05:44:06 | |
---|
Viikonloppukiertueen jälkeen kotona tanssimuusikko krapulassa sanomaan vaimolle: "Anna edes sinä..." Lähellä lavaa tanssahtelevan parin miespuolinen osanottaja käy arvostelemaan bändin volyymia ja ryhtyy sanomaan: "On kovalla!" Siihen basisti nokkelapoika vastaa, että: "Syö luumuja". Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
EP 06.12.2013 08:01:36 | |
---|
Jonte: ..Lähellä lavaa tanssahtelevan parin miespuolinen osanottaja käy arvostelemaan bändin volyymia ja ryhtyy sanomaan: "On kovalla!" Siihen basisti nokkelapoika vastaa, että: "Syö luumuja". Hähähää!! ..kiitos! :D |
paice60 09.12.2013 00:21:40 | |
---|
Vittu näitä hommia, courtesy by me. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
Alavus 09.12.2013 03:11:26 | |
---|
Mix tää v***u muuttu vihreeks kun mä kirjuduin sisälle? Sairasta! No ,kuitenkin... 70-luvun puolivälissä Eteläpohjanmaan Alavudella toimi bändi nimeltään Rett Saapas. Tämän bändin arkitehtinä toimi edesmennyt "professori" Kari "Lexa" Levola. Rett Saapas voitti "uuden aallon" sarjan Rockin SM-kisoissa vuonna -78 Lexan erinomaisen kirjoituskone-soolon takia. http://fi.wikipedia.org/wiki/Rett_Saapas Juttuun kuitenkin, ei kai kuulu tanssimusiikkiin niin paljon kuin hyviin juttuihin. Soittaessa lämppärinä Kalevala-yhtyelle Alavuden Aulavalla Lexa ilmoitti setin päättyessä että; "Me otamme pienen paussin, paussin aikana soitta Kalevala." :-) |
Juupe 09.12.2013 18:04:54 | |
---|
Joku varmaan tietää, kenestä on kysymys, minä en muista. Juttu menee kuitenkin näin: Muusikko on menossa ravintolaan keikalle, mutta portsari estää ovella yrityksen muusikon kuntoon vedoten. "Mutta kun pitäis päästä soittamaan", yrittää muusikko sopertaa. "Soita puhelinkopista", vastaa poke. |
arto1 09.12.2013 21:22:23 | |
---|
Joskus miekka ennen kilpi Kouvolalaisessa Kymen hovissa tuli turakaispariskunta loppu ehtoosta avautumaan.. :" Teillä on hyvä bändi, mutta voisitte soittaa jotakin muuta." No mitä sitten? "Jotakin Eurooppalaisempaa, lattarit ois kivoja"..... Saatte ruokaa, kun ihmiset on syöneet... |
EP 11.12.2013 01:04:45 | |
---|
"En laita kauluspaitaa, enkä kravattia!" |
Kumiankka 14.12.2013 08:14:54 (muokattu 14.12.2013 08:27:09) | |
---|
Tanssilavalla oltiin yleisössä ja katottiin kun iso tähti (laulaja) suoritta saapumisen tai poistumisen tai niiden välistä liikehdintää, jolloin takavasemmalta kuului kommentti "Siinä menee mies, joka on juonut säiliöautollisen viinaa" EDIT paha kielioppivirhe |
TompBass 14.12.2013 19:52:01 | |
---|
Eräisiin häihin tuli eläkeläisryhmä(orkesteri)esittämään tauolla ohjelmanumeroa ja jostain kumman syystä ei hääyleisö reagoinut tai taputtanut!! Orkan harmaapäinen kapteeni "piikkas" että ""KYLLÄ MEITÄ ON IHAN KUTSUTTU TÄNNE, EIKÄ OLLA OMINPÄIN TULTU""! ;) |
KanttoriPiiparinen 05.03.2014 07:08:35 | |
---|
Kahta en vaihda: -Sukkia enkä haitaria. Nuotin vieressä on aina tilaa... |
Illu 16.03.2014 22:40:59 | |
---|
Soita vähän alempaa, kuulostaa enemmän kantrilta. |
MatRa 17.03.2014 10:20:50 | |
---|
90-luvun alkupuolella oltiin laivalla eräässä yksityisluontoisessa tilaisuudessa soittamassa, johon Dannykin tuli sitten pari kappaletta laulamaan oman työsettinsä jälkeen. No, pähkäiltiin kappaletta, johon D: Häämuistojen valssi d-molli. sitä sitten veivattiin pari säkeistöä, jonka jälkeen D osoitti kitaristille, että pistäppä soolo. No, niinkuin mainitsin, tilaisuus oli yksityisluontoinen promilleineen päivineen, ja kitaristi ei mielellään sooloja prima vistana tempaissut, joten hän otti tyynesti huikan lonkerosta soolon sijaan. No, D laulo 3. säkeistön, ja aplodien jälkeen tokaisi: "Jaahas, muu bändi kun meni b-osaan, kitaristi oikaisi tyyliikkäästi suoraan G-osaan!!" yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa... |
Tankoprinssi 17.03.2014 18:22:45 (muokattu 17.03.2014 18:23:08) | |
---|
Ei varsinaisesti repliikki mutta yhden "kyläbändin" rumpalin virvelin kalvossa oli tussilla kirjoitettuna: "Valssissa 2. ja 3. isku tähän". Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
uusiipe 21.03.2014 17:29:25 | |
---|
Meidän orkassa kiipparisti on äänimiehemme ja vastaa ulosmenevästä möykästä. Usein pienemmissä paikoissa kamojani laittaessani kysynkin, että "Mikitätkö vai vetelenkö paljaalla?". Olen siis kitaristi ja kysymyksen taustalla on, että laitanko vahvarin vinotelineeseen itseeni päin, vai jakkaralle yleisöön päin. Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas. |
Anonymous-jazz 22.03.2014 01:51:35 | |
---|
uusiipe: Meidän orkassa kiipparisti on äänimiehemme ja vastaa ulosmenevästä möykästä. Usein pienemmissä paikoissa kamojani laittaessani kysynkin, että "Mikitätkö vai vetelenkö paljaalla?". Olen siis kitaristi ja kysymyksen taustalla on, että laitanko vahvarin vinotelineeseen itseeni päin, vai jakkaralle yleisöön päin. Yhdessä bändissä missä vedin aikoinaan, niin sanottiin tuota mikitystä missä mikki roikkuu piuhassa ylhäältä alas vasten kitara tai bassokaappia KIKKELIMIKITYKSEKSI :) "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
riff 23.03.2014 00:56:12 | |
---|
Repliikit voi olla sanattomiakin. Kerran cinderellan lihapullabaarissa duo veti akustisilla kaikkee kivaa ja kuuntelin kun itsellä ei vielä ollut setti alkanu. Joku mummo ei tykännyt poikien vetämästä rokkibiisistä ja taisi se äänenpaine käydä hiukan mummelin korviinkin. Hänpä siitä mieltä osoittamaan ja käveli stagen eteen ja piteli korviaan. Heebot oli ammattilaisia. Ihmekään ei värähtänyt, biisi jatkui, toinen heistä vain piteli silmiään. Kyynisyys on realismia. |