![]() 06.02.2013 14:59:08 | |
---|---|
Mortonki muusikon retaleet!! Nythän on niin et lopettakaa leikkiminen ja ladatkaa onsong ompuillenne, ja hyviä uutisia myös androidin omistajille, tulossa appsi tänä vuonna myös teille!! ;) http://www.onsongapp.com/ tällä teet kaiken sen mihin muut ohjelmat vain kuvittelevat pystyvänsä!!! =D esim. transpaaminen napin painalluksella, jos suurennat sanat eller nuotit, voit tap tempolla laittaa sanat menemään eteenpäin tai voit laittaa suoraan biisin keston niin ohjelma liuttaa sulle sanat ja soinnut oikeessa tahdissa, voit lähettää tuuraajakaverille sanat ja nuotit suoraan, voit jakaa kaikkiin kantoalueella oleviin padeihin oman näyttösi, pankista aivan perkuleesti valmiita biisejä yms. yms.!!!! Olkaatten hyvät arvon kolleegat!! ;) Ei perkele, taasko humppaa... | |
![]() 06.02.2013 16:24:41 | |
baron: Mulla on joka nuotti erillisenä PDF:nä. (En keksi muuten mitään syytä miksi koko setti olisi yhtenä PDF:nä? Entäs kun seuraavalla keikalla vaihdat parin piisin paikkaa? Joudut tekemään upouuden PDF:n) Valtaosa yksisivuisia, muutama kaksisivuinen ja joku harva kolmisivuinen. Mä vaihdan sivua mun langattomalla jalkapolkimella koska kiipparistilla ei ole ylimääräistä kättä! Milläs sä rumpali meinasit sivua vaihtaa:-) Mun jalkapolkimella voi myös vaihtaa seuraavaan (tai edellisen) piisin mutta sen kyllä ehtii tehdä käsinkin, pyyhkäistä tai napauttaa sivun toista reunaa. Uskaltaiskohan digiaikaan siirtyä? :) Mistä ostit tuon jalkapolkimen, löytyykö linkkiä tms? | |
![]() 06.02.2013 17:37:35 | |
hiltsi: Uskaltaiskohan digiaikaan siirtyä? :) Mistä ostit tuon jalkapolkimen, löytyykö linkkiä tms? http://www.specialimport.eu/AirTurn/?gclid=CP3YwbKBorUCFSx6cAodMWcA1Q Mä ostin jenkeistä ja siihen tuli rahti ja tulli ja alvi ja vaikka mitä kun en tiennyt että sitä saa myös Euroopasta, katso ylläoleva linkki niin saat halvemmalla. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 07.02.2013 10:23:01 | |
hiltsi: Uskaltaiskohan digiaikaan siirtyä? :) Mistä ostit tuon jalkapolkimen, löytyykö linkkiä tms? Pari linkkiä lisää: http://www.thomann.de/fi/airturn_bt_105.htm http://www.thomann.de/fi/pageflip_cicada.htm Tuo edellinen on baronilla käytössä, jälkimmäinen minulla. Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse! | |
![]() 07.02.2013 10:31:08 | |
sepisti: Systeemi on sinänsä yksinkertainen ja se toimii millä tahansa tietokoneella tai tabletilla. Miniläppärissä pyörii yhden ohjelmoijan tekemä uuden sukupolven web-ohjelma, eli sitä käytetään millä tahansa ipadissa yms. olevalla nettiselaimella. Selaimen on hyvä olla sellainen, jonka saa fullscreen-tilaan. Miniläppäri toimii siis nettiserverinä, joka välittää tietoa wlanin kautta meidän "omassa netissä". Ohjelman päänäkymässä tabletilla näkyy meidän luomat erilaiset setit, jonka nimeä klikkaamalla aukeaa ko. setti, jossa biisit ovat ns. ikoneita ja tätä klikkaamalla aukeaa haluttu biisi. Yhden painikkeen takaa pääsee laittamaan ohjelman joko seurantatilaan tai liideriksi. Seurantatilassa olevat tabletit sitten vahtivat jatkuvasti, että mikä biisi liiderillä on näkyvissä. Sivun vaihtaminen biisin sisällä on jokaisen itse hanskattava, koska esim laulajalla voi olla toisella sivulla ainoastaan toisen ja kolmannen säkeistön sanat, niin tämä on käytännöllisempää. Tällä hetkellä settien hallinointi on mahdollista ainoastaan serverillä, mutta tämän kevään aikana on tulossa uusia ominaisuuksia, jotka mahdollistavat mm. settien kasaamisen myös tabletin kautta. Meidän bändi toimii ohjelman yhtenä testiryhmänä. Kiitos hyvästä selvityksestä! Jotain tällaista mekin voisimme ruveta käyttämään aikaa myöten. Olisi kiva jos vihjaiset sitten kun se palvelinsofta on tullut valmiiksi ja laajempaan jakeluun/myyntiin. Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse! | |
![]() 07.02.2013 10:51:04 | |
suloonen: Mortonki muusikon retaleet!! Nythän on niin et lopettakaa leikkiminen ja ladatkaa onsong ompuillenne, ja hyviä uutisia myös androidin omistajille, tulossa appsi tänä vuonna myös teille!! ;) http://www.onsongapp.com/ tällä teet kaiken sen mihin muut ohjelmat vain kuvittelevat pystyvänsä!!! =D Katselin pari esittelyvideota tuosta enkä nähnyt nuotin nuottia. Vain sanoja ja sointuja. Ei taida olla tehty meidän pumpulle. Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse! | |
![]() 10.02.2013 12:00:45 (muokattu 10.02.2013 14:28:33) | |
".... Nythän on niin et lopettakaa leikkiminen ja ladatkaa onsong ompuillenne............." Minä käytän tätä parasta eli pPadia kukas muu?? parasta on että investointi ei maksa mitään tosin tarvii PC tuen josa esmes. word ja exel + nettiliityntä on myös hyvä hyvää on..että: -ei lopu akku tai patteri -aakkostuu koko ohjelmisto -järjestys seteittäin -ISO teksti tai nuotit hyvän/huonon näön mukaan -halpa vain 5 cnt per kipale -turvakopioita ei tarvi paitisi jos varkaat iskevät -helppo monistaa varakappale itselle sekä bändin kavereille -yksilöllinen taiteellinen tyylittely (tarvittaessa) -ei selaus ongelmia -ei liitäntäongelmia nyt eikä tulevaisuudessa -käyttöjärjestelmää eikä rautaa eipä tarvii päivittää eikä korjata -standardi koko -virusvapaa eikä tarvitse torjuntaohjelmaa - muitakin argumentteja löytyy... mutta se on jo toinen lista :-)) | |
![]() 10.02.2013 14:19:43 | |
töräytän: ".... Nythän on niin et lopettakaa leikkiminen ja ladatkaa onsong ompuillenne............." Minä käytän tätä parasta eli pPadia kukas muu?? parasta on että investointi ei maksa mitään tosin tarvii PC tuen josa esmes. word ja exel + nettiliityntä on myös hyvä hyvää on..että: -ei lopu akku tai patteri -aakkostuu koko ohjelmisto -järjestys seteittäin -ISO teksti tai nuotit hyvän/huonon näön mukaan -halpa vain 5 cnt per kipale -turvakopioita ei tarvi paitisi jos varkaat iskevät -helppo monistaa varakappale itselle sekä bändin kavereille -yksilöllinen taiteellinen tyylittely (tarvittaessa) -ei selaus ongelmia -ei liitäntäongelmia nyt eikä tulevaisuudessa -käyttöjärjestelmää eikä rautaa eipä tarvii päivittää eikä korjata -standardi koko - muitakin argumentteja löytyy... mutta se on jo toinen lista :-)) Toihan vaikuttaa mielenkiintoiselta varmalta ja edulliselta systeemiltä!! | |
![]() 10.02.2013 15:08:53 | |
töräytän: Minä käytän tätä parasta eli pPadia kukas muu?? MapitShow on toki oikein tuttu monille... Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse! | |
![]() 23.04.2013 07:46:27 | |
Uuden app:n löysin. Aika hyvin pelittää nyt "ForScore", yhdessä semmosen, ku "JotNot Pro" kanssa. Tolla JotNotilla siis skannaa lapun, iPadin kameralla, ohjelma prosessoi siitä yllättävän hyvän lapun. Ei paljon kalpene, oikeella skannerilla skannatun rinnalla. Se siis poistelee varjoja, säätää valkotasapainoa, siistii taustaa ja jos tuli kuva huonosta kulmasta, ni vääntelee sen suoraks A4:ks. Toki kannattaa keskittyä hiukan sen kuvan otossa. Sen pystyy sit suoraan siitä tallentamaan pdf:nä, ForScoreen ja soitto soi. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 24.04.2013 17:29:11 | |
Onko tuo OnSong oikeasti sellainen, että jokainen lappu esim. kolmesivuisesta biisistä pitää olla omana pdf:nä, että ohjelma tajuaa? Enkö vain osaa? | |
![]() 24.04.2013 21:37:18 | |
sepisti: Onko tuo OnSong oikeasti sellainen, että jokainen lappu esim. kolmesivuisesta biisistä pitää olla omana pdf:nä, että ohjelma tajuaa? Enkö vain osaa? Käytätkö Mac-tietokonetta? Preview (Esikatselu) -ohjelmalla on todella vaivatonta koostaa monta irtosivua (kuvatiedostoja, pdf:iä, jne) yhdeksi "master"-pdf:ksi. | |
![]() 25.04.2013 09:57:54 | |
Janus: Käytätkö Mac-tietokonetta? Preview (Esikatselu) -ohjelmalla on todella vaivatonta koostaa monta irtosivua (kuvatiedostoja, pdf:iä, jne) yhdeksi "master"-pdf:ksi. Joo mac löytyy ja ongelma on päinvastainen. Mä olen muita ohjelmia varten nimenomaan yhdistänyt useita lappuja yhdeksi tiedostoksi jne. Samalla kun iBooks näyttää tällaisen tiedoston oikein, OnSong näyttää vain yhden sivun koko tiedostosta. Eli äkkiseltään vaikuttaa vääränlaiselta ohjelmalta mulle. | |
![]() 25.04.2013 11:29:17 | |
Taannoin kyselin, että eikö ForScoressa saa lappuja kansioitua, että olis helpompi etsiskellä, settilistoja tehdessä, kun on useamman projektin lappuja. Ratkaisin ongelman seuraavasti: Lapun kun pystyy, nimeämisen lisäksi, määrittelemään, et kuka on säveltäjä ja myöskin, mikä on genre. Biisivalikoita löytyy edelleen, "all Scores", "composer", "genre". Nyt sitten laitan esim sanat/soinnut-lappuihin composeriks "Voc", jolloin mennessäni "composer"-listaan, valiten sieltä "Voc"-listan, selaan pelkästään niitä lappuja. Tietyn projektin lapuissa, pistän composeriks bändin nimen, niin pääsen pelkästään sen bändin lappuihin. Voin genreen vielä laittaa esim "tanssisetti" tai "bile", niin pääsen valitsemaan biisejä niistä listoista. Mukava feature ForScoressa on myös se, että pdf-lappuihin pystyy tekemään muistiinpanoja, fontilla, erilaisin merkein ja ihan piirtämään. Aika tuhertamista toi piirtäminen tosin, vaikka stylus-kynällä näyttöä raapiikin, mutta kun zoomaa, ni saa ihan hyvin korjailtua. Pystyy myös siis pyyhkimään olemassa olevaa, valkoisella kynällä. Nyt rupee olemaan aika hyvin siirrytty digi-aikaan ja homma toimii. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 25.04.2013 16:45:24 | |
ÄM: Taannoin kyselin, että eikö ForScoressa saa lappuja kansioitua, että olis helpompi etsiskellä, settilistoja tehdessä, kun on useamman projektin lappuja. Ai, mä oon tehnyt settilistoja: jazz, humppa, lattari ym jolla oon löytänyt tietyn genren, oisko tuo sun tapa kätevämpi? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 25.04.2013 18:21:17 | |
baron: Ai, mä oon tehnyt settilistoja: jazz, humppa, lattari ym jolla oon löytänyt tietyn genren, oisko tuo sun tapa kätevämpi? Nii siis lähinnä siihen, että miten helpottaa, koko lappukirjaston koluamista, vaikka settilistoja tehdessä. Kun on tottunu pc:llä, että eri proggiksien laput oli omissa kansioissaan, josta oli sit helppo kasailla sille porukalle laput ja printtaa. Siitä ehkä jäi semmonen, ettei tee mieli koluta valtavaa lääjää, sekalaisia lappuja. Tolla ne saa nyt johonkin tolkkuun. Jos haluan vaikka kasailla sanat/soinnut-setin, kitaran rämpytystä varten, pääsen nyt valikkoon, jossa on vaan niitä lappuja. Helpompi hahmottaa, kun näkee vaan käytettäviä biisejä, joita voi sit valkkailla tyyliin "jaa, pannaas toi seuraavaksi". Jos on koko kirjasto taulussa, on vaikea suorittaa moista "heräteostos"-henkistä setin kasausta, kun käytettävät vaihtoehdot hukkuu, hommaan kuulumattomien lappujen sekaan. Tämä siis, kun on tavoite saada aina valmis setti, jota menee, keikan aikana, eteen päin, vaan sormella sipaisten. Jos riittää, että tietyn proggiksen laput on vaan samassa "kansiossa", esim aakkostettuna, ni sitten forscoren setteihin jakamalla hoitaa homman mainiosti. Siis tilanteessa, jossa sitten vaan valitsee aina lapun, joka seuraavaks vedetään. Siinä on muuten vielä semmonen luonnehdinta, ku "keywords", johon saa useampia otsikoita, pilkulla erottaen. Esim jos sama lappu on useammalla bändillä, laitan sen lapun keywordeihin kaikki nuo ryhmät. Vitut! Räplään tässä samalla tuota appia; näköjään voi erotella pilkulla, kaikissa noissa (composer, genre, keywords) ja ilmestyy sit valikoita sen mukaan. Eli jos johonkin lappuun, mihin tahansa noista edellä mainitusta, laittaa "bändi1, bändi2", niin muodostuu molemman nimiset valikot, joista molemmista löytyy kyseinen lappu. Jonkin verran vaivaa, määritellä noita lappuja, mutta väitän et mukavoittaa hommaa kummasti. Ja sit kun tulee aina uus lappu sillon tällön, ni tekee vaan, järjestelmällisesti, määritykset aina, ni pysyy "mappi" kunnossa. Enkä mä nyt koko ajan kasaile settejä, joka keikalle eri, mutta näin pysyy homma organisoituna, eikä karkaa käsistä. Sit ku tulee tarve touhuta, lappukirjaston parissa, ni se on sujuvaa. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 25.04.2013 20:51:44 | |
Tota tablettia vois ihan näin nuotinkirjoitukseen/ sovituksiin ym. hommiin kyllä ajatella, siis ei niinkään keikkahommiin. Hyvänä puolena kannettavaan verrattuna parempi liikuteltavuus ja saa nuottitelineeseen kätevästi + musahommat olis taas kokonaan eri koneella.. Jossain vaiheessa ..mut Windowspohjaisena. | |
![]() 25.04.2013 21:06:09 | |
EP: Tota tablettia vois ihan näin nuotinkirjoitukseen/ sovituksiin ym. hommiin kyllä ajatella, siis ei niinkään keikkahommiin. Kun siinä tabletilla on nuotit, iRealB, jossa on valmiina parin tuhannen jazzstankun soinnut jotka se myös soittaa ja itse voit lisätä siihen minkä tahansa piisin sointukierron ja Spotify niin piisien treenaaminen on todella kivaa/helppoa: Pistät originaalin Spotifylla tai pelkän kompin iRealB:llä ja soitat päälle. Tuo ÄM:n tapa luokitella piisit pitää ilmeisesti forScoressa ottaa käyttöön. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 25.04.2013 22:08:40 | |
baron: Kun siinä tabletilla on nuotit, iRealB, jossa on valmiina parin tuhannen jazzstankun soinnut jotka se myös soittaa ja itse voit lisätä siihen minkä tahansa piisin sointukierron ja Spotify niin piisien treenaaminen on todella kivaa/helppoa: Pistät originaalin Spotifylla tai pelkän kompin iRealB:llä ja soitat päälle. Tuo ÄM:n tapa luokitella piisit pitää ilmeisesti forScoressa ottaa käyttöön. Nimenommaan; iRealB on ollut liki päivittäin tulilla juuri mainitsemistasi syistä. ..ei helev...olisko noin?..... | |
![]() 28.04.2013 11:15:53 | |
Onko kukaan käyttänyt mitään analysaattori ohjelmaa ipadilla? Onko suositella mitään hyvää? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)