Aihe: Tangomarkkinat 2012
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jjsound
14.07.2012 23:49:06
Mikä tuo Terhi Matikaisen kommentti : " Bändi mokasi" oli? En ehtinyt kuunnella tarkkaan ja oliko siellä sellaista? Vaikea uskoa noin isolla bändillä, mutta ilmeisesti jotain tapahtui... joko solisti hukkasi kohdan... tai jotain muuta.
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
EP
14.07.2012 23:50:46
jjsound: Mikä tuo Terhi Matikaisen kommentti : " Bändi mokasi" oli? En ehtinyt kuunnella tarkkaan ja oliko siellä sellaista? Vaikea uskoa noin isolla bändillä, mutta ilmeisesti jotain tapahtui... joko solisti hukkasi kohdan... tai jotain muuta.

Se taisi olla vitsi, itsellään pieni moka.
EP
14.07.2012 23:53:13
Kaiken muun lisäksi tosiaan ihmetytti Karjulan ja Lundbergin pudottaminen??
jajuhani
15.07.2012 00:24:04
Jo ovat kommentoijat tosikkoja. Tämähän on yleisradion televisio-ohjelma, joka tehdään katsojia varten. Siksi täytyykin olla erilaisia mielipiteitä, että saadaan katsoja koukkuun. Eihän tässä ole kysymys mistään kilpailusta vaan "kilpailusta" kuten kaikissa näissä jutuissa (kultainen ja hopeinen harmonikka, iskelmäfinlandia sun muut). Siis pääasia on tämä televisio-ohjelma, joka suunnitellaan "mielenkiintoiseksi" kaksituntiseksi ohjelmaksi. Niinsanottu tuomaristo on jo aikoja sitten päättänyt, kenestä pyritään tekemään jonkun levy-yhtiön ja ohjelmatoimiston kassamagneetti. En seuraa aktiivisesti mitään musiikkikilpailuja, mutta pakosta tulee seurattua, kun televisio on auki. No oma "suosikkini" voitti, onneksi! Se Ylen kikkarapään suosikki Karjula varmaan saa soittoaikaa YLEllä jatkossa enemmän -no mä en kuuntele sitä radioSuomea muutenkaan!
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
isojussi
15.07.2012 00:40:59
EP: Kukas se oli?

Tampereen likka. Lumperin kyvyt "paljastu" Puputti-osastossa.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
15.07.2012 00:42:34
jajuhani: Jo ovat kommentoijat tosikkoja...

No - mun mielestä laulukilpailussa paras laulaja sais voittaa. Jos sen takia oon tosikko, niin sitte oon.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
15.07.2012 00:44:19
Vaikka olenkin suvaitsevainen, en vieläkään osaa käsitellä edes mielikuvaa Eteläpohjalaisesta undulaatista...
EP
15.07.2012 08:35:05
jajuhani: Jo ovat kommentoijat tosikkoja. Tämähän on yleisradion televisio-ohjelma, joka tehdään katsojia varten. Siksi täytyykin olla erilaisia mielipiteitä, että saadaan katsoja koukkuun. Eihän tässä ole kysymys mistään kilpailusta vaan "kilpailusta" kuten kaikissa näissä jutuissa (kultainen ja hopeinen harmonikka, iskelmäfinlandia sun muut). Siis pääasia on tämä televisio-ohjelma, joka suunnitellaan "mielenkiintoiseksi" kaksituntiseksi ohjelmaksi. Niinsanottu tuomaristo on jo aikoja sitten päättänyt, kenestä pyritään tekemään jonkun levy-yhtiön ja ohjelmatoimiston kassamagneetti. En seuraa aktiivisesti mitään musiikkikilpailuja, mutta pakosta tulee seurattua, kun televisio on auki. No oma "suosikkini" voitti, onneksi! Se Ylen kikkarapään suosikki Karjula varmaan saa soittoaikaa YLEllä jatkossa enemmän -no mä en kuuntele sitä radioSuomea muutenkaan!

Sehän onkin oikein jos tehdään ohjelmia katsojia varten, kun
viimeaikoina on katsojat "unohdettu" ja suosittuja ohjelmia vaan yhtäkkiä lopetettu.
Tämän tyyppisillä ohjelmilla onkin tärkeä tehtävä muuten tuoda musiikkia ja esittäjiä esille, ei niinkään itse kilpailu.
Tänä vuonna se voittajien ennalta päättäminen oikein korostui.
Eikö TV :ssä ole enää sitä nappia mistä sen saa pois päältä? : )
Radio Suomi on parhaita kanavia!
EP
15.07.2012 08:40:09 (muokattu 15.07.2012 11:05:02)
isojussi:

Tampereen likka. Lumperin kyvyt "paljastu" Puputti-osastossa.

Karjula oli finaalin parasta noin laulullisesti ja musiikillisesti, Hyvihän se Lundberg selvisi tuosta pikku mokastaan, ei mikään paha ollenkaan.

No - mun mielestä laulukilpailussa paras laulaja sais voittaa. Jos sen takia oon tosikko, niin sitte oon.

Täysin sammaa mieltä! : )
jape2
15.07.2012 10:21:04
Suvi Karjula ja Marko Lundberg on jo eri tasolla kuin nuo muut. Erikoisia voittajia syntyy joka vuosi nykyään. Onnea heillekkin ja toivottavasti koko kisa ei kaadu siihen että haetaan jotain missejä joista luullaan ihmisten pitävän. Itse en ehtinyt tosin katsomaan koko kisaa.
Soettakkee humppoooooooo!
Kyllikki
15.07.2012 10:32:02
Prophet: Johan nyt on markkinat! Yleisö raivoaa.

Aivan hurjaa tuo raivo olikin. Olin myös näkevinäni yhden raivoisan hymynhäivähdyksen useaan kertaan kameran linssiin osuneen Herra Tasavallan Presidentin muutoin vaivautuneella ja hermostuneen ikävystyneellä kurttunaamalla.
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
EP
15.07.2012 11:42:30
jape2:

..toivottavasti koko kisa ei kaadu siihen että haetaan jotain missejä joista luullaan ihmisten pitävän. Itse en ehtinyt tosin katsomaan koko kisaa.

Mun mielestä habitus (ulkonäkö, tyyli ym.) ei sais olla myöskään este parhaan laulajan valitsemiseksi.
Luulis olevan koko kilpailulle hyväksi, ei niitä tangon/iskelmän kiintotähtiä ole viime vuosina liiemmälti syttynyt!
ninmari
15.07.2012 12:03:04
Lopputuloksesta en voi olla olematta iloinen, koska voittajahan on täältä Kainuusta ja samasta pitäjästä kuin minäkin. Saatiin lopulta tännekin kuninkaallinen, on pari kertaa kainuulainen jäänyt kakkoseksi..Koskelo viime vuonna ja Johanna Piipponen muutamia vuosia sitten.

Mutta olen samaa mielä siitä, että Suvi Karjulan olisi pitänyt olla kruunusta taistelemassa.
Saattaahan se olla, että Pekka Mikkola oli sitten tuomariston mielestä "mediaseksikkäin" näistä. Ei minusta huono valinta ollenkaan, hyvä muusikko hän on, säestänyt minuakin joskus pianolla. Lundbergin Markon puolesta liputin myös, mutta tuomaristo päätti sitten toisin.
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Master-x
15.07.2012 12:57:53
Kuulin jotain kansan äänestämisestä aiemmalla kierroksella ja olisi voinut mieluummin jakaa pokaalit sen mukaan kuin tämän onnettoman raadin äänestyksillä?

Niin no Mikkolahan sai toiseksi eniten niitä kansan ääniä torstaina...
oppirahoja maksellessa
EP
15.07.2012 13:30:50
Kuuntelin vielä uusiksi näitä finaalin esityksiä, kun olin kylässä eikä kuuluvuus ollu oikein hyvä, illalla jo kiinnittyi huomio tuohon Matikaisen Onnenmaa tangon perin outoon tulkinta tapaan.
Melkosen jäykkää laulua ja sellanen rentous ja "legatomaisuus" kokonaan poissa mikä tuohon biisiin mielestäni kuuluu.
Mielestäni Heidi Pakariselle olisi kuulunut näissä kisoissa pääsy finaaliin Matikaisen sijaan.
Mikkolan esitys oli (hyvin) tavanomainen ei oikein mitään uutta ja säväyttävää pärjätäkseen kisassa voittoon asti?
Nyman oikeastaan oli erittäinkin hyvä ja Suvi Karjulan Valoa ikkunassa hieno.
Lapari
15.07.2012 13:32:39

Sais jo lopettaa koko tangoskapat.Tää rupee oleen niin läpinäkyvää touhua.
Skeidaa.
mun kompressori on pajalla.
EP
15.07.2012 13:45:40 (muokattu 15.07.2012 13:46:21)
Lapari: Sais jo lopettaa koko tangoskapat.Tää rupee oleen niin läpinäkyvää touhua.
Skeidaa.

Hyvää viihdettähän tää on ( niin ku joku jo kirjottikin) ja musiikillisesti kerran vuodessa kuulee todella upeeta isoa tango-orkesteria!
Prophet
15.07.2012 16:31:51
Lapari: Sais jo lopettaa koko tangoskapat.Tää rupee oleen niin läpinäkyvää touhua.
Skeidaa.

Parasta jättää jäljelle vain Maj Lind pianokilpailu, Mirjam Helin laulukilpailu sekä Oulun ilmakitarakilpailu.
duane
15.07.2012 17:38:00 (muokattu 15.07.2012 20:18:10)
Tän vuoden pahimmat rimanalitukset oli Suvin putoaminen superfinaalista ja viime vuoden voittajan setti tangokadulla perjantaina: Mervi Koponen esiintyi tuntia ennen Eija Kantolaa, sisällyttäen ohjelmistoonsa 4-5 Eijan originaalibiisiä. Varsinkin Louie -biisin tulkinta oli jotain uskomatonta, kuulosti ettei tyttö ollut ikinä kuullutkaan biisin melodiaa..eikä se Koposen toiminta muutenkaan juuri vakuuttanut, Monarkia komppasi kyllä hienosti..
katellaan...
Qsine
15.07.2012 19:28:59

Vihman Mikko olisi tajunnut tangosta eniten. Muttei sopine tuotekuvaan.
http://jannekuusinen.blogspot.com/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)