Aihe: Missä on mukava käydä keikalla?
1 2 3 4 5 6 7
Sertzo S
30.08.2005 16:12:43 (muokattu 30.08.2005 16:13:50)
Mää kävin viime viikolla Mellunmäen nakkikioskilla. Vähän kyllä arvelutti. Asuin aikoinani 15 vuotta Helsingissä, mutta liikuin vain Keski- ja Länsi-Helsingin paremmilla alueilla...

Mulle tulee aina jonkinasteinen cityfobia, kun ja jos joudun Helsinkiin jostain syystä. 100 kertaa olen sen ainakin eriasteisena aiemmin jo kokenut.
jon lord
30.08.2005 16:13:29
Eräs taiteilija kysyi aikoinaan Ravintola Lehtovaarassa että kuinka paljon täällä on alkuperäisiä stadilaisia niin yksi nosti kätensä ja sanoi :minnoon kumminnii.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
häläppääjä
30.08.2005 16:14:34
Älä tee kuitenkaan kuulaan mallia!

No, lempo kun just kerkesin..Lähenki tästä mallikurssille hetimiten.
Ee, voikko nää tulla jo ajjaan..
jon lord
30.08.2005 16:46:59
Kurjimmista paikoista tulee nyt ensimmäisenä mieleen Lappeenrannan Monrepos.

Oltiin kerran solistin kanssa ja eikös siellä ollut se karmea pleksi hökötys rumpaleille ettei rummut kuulu liian kovaa. Pelleiltiin kundien kanssa roudausteippien kanssa koko ilta siihen pleksiin. Tehtiin kaikenlaisia kuvioita ja nimiä ja yhdessä vaiheessa tein hakaristin ja se sattui jäämään siihen. Seuraavana päivänä ohjelmamyyjä soitti ja käski mun pyytämään anteeksi ravintolalta sitä hakaristiä. Sanoin että minä en pyydä keneltäkään anteeksi ja sanoin ettei se ollut tarkoitettu kellekään vaan leikittiin teipeillä ja se jäi siihen ja sitäpaitsi se ei ollut hakaristi vaan pystysuora risti jota suomalaiset käyttivät sodan aikana. Muuten paikka oli ihan jees ehkä olemattomat taukotilat vähän miinuksena ja todella pieni stage sekä fleku yleisö.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Riksteri
30.08.2005 18:28:44
Voi, nyt tuli pakottava tarve kuunnella Innasen Helsinkiläisten Laulu..

Nuotteja tai edes sointuja en osaa kappaleesta kertoa, oleellisinta lienee kuitenkin kappaleen sanat ja esitystyyli, johon ei varmaan edes nuottikirjoituksessa löydy sopivan kuvaavaa vastinetta. Humppaa mollista, suomalaisittain, rienaten ja venyttävällä maalaismurteella? Kappale on rakenteeltaankin aivan tavallinen perushumppa.

minneen oole helesinkistä ja se kuuloo puhheestakin
ei käläviältä ei ähtäristä vaan stadin kunti vasitenkin
osallistun niinkun niinku, mitä kaikkee toivettaan
hyvin männöö, hyvin männöö, siispä eespäin eespäin vaan

moni tulloo hikiältä, hollolasta, ilomantsista
nilisiästä, kainuusuolta, tamman takkaa korovesta
ne ei tiiä yhtään mittää, yhtään mittää, eppäilen
minä tiiän, tiiän kaeken, stadin kunti palajasjalkainen

jospa kaekki suomen järävet koijäräveksi muuttuisi
silloin helesiinkiläiset osallistuvat kilipaisii
mitä tulloo seuraavaksi, sitä vuotat vasitenkin
hyvin männöö, hyvin männöö, nään soe laalu helesinkin
'Sometimes You can take someone who knows nothing of the kind of music you're doing. Their hearing can sometimes be so pure that it can go right to the heart, and they can really love it without having any intellectual understanding of it.' Herbie
KoskPaavo
30.08.2005 19:55:21
Löytyykö tarina Tankulaulajasta, ja tapahtui linnanpihalla?

Tuo linnanpihalla tapahtuva juttuhan on Shakespearen runomittaan tehty tarina kahdesta ylhäisön edustajasta Vilhelm Viikseenvetäjästä ja Kaarlo Karvakangesta jotka kilvoittelevat kuningatar Horofeliasta. Mulla saattaisi näitä vielä löytyä c-kasetteina jostakin.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
Sertzo S
30.08.2005 20:37:35
Tuo linnanpihalla tapahtuva juttuhan on Shakespearen runomittaan tehty tarina kahdesta ylhäisön edustajasta Vilhelm Viikseenvetäjästä ja Kaarlo Karvakangesta jotka kilvoittelevat kuningatar Horofeliasta. Mulla saattaisi näitä vielä löytyä c-kasetteina jostakin.

On c-kasetilla mullakin.
baron
30.08.2005 20:51:16

Mää kävin viime viikolla Mellunmäen nakkikioskilla. Vähän kyllä arvelutti. Asuin aikoinani 15 vuotta Helsingissä, mutta liikuin vain Keski- ja Länsi-Helsingin paremmilla alueilla...

Etkä saanut turpaan?
Mun pitää sanoa pojille, että pitävät vähän tarkemmin silmällä vieraspaikkakuntalaisia.

Nimimerkki "Mellunmäen kantakundi"
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Sertzo S
30.08.2005 21:00:00
Etkä saanut turpaan?
Mun pitää sanoa pojille, että pitävät vähän tarkemmin silmällä vieraspaikkakuntalaisia.

Mellunmäkeen piloillaan.
Pula-Aho
30.08.2005 21:17:04
Etkä saanut turpaan?

Ei. Itse asiassa aika moni kävi kysymässä kohteliaasti, että voisivatko tarjota lihapiirakan ja nakit ja pyytämässä nimmareita. Olisiko asiaan vaikuttanut, että minulla roikkui kaulassa lappu, jossa luki jotta "Olen esittänyt Baronin kanssa humppaa"
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
jjussila
30.08.2005 21:22:25
Muuten paikka oli ihan jees ehkä olemattomat taukotilat vähän miinuksena ja todella pieni stage sekä fleku yleisö.
Noi kaksi viimestä pitää kyllä paikkansa: mutta että pieni taukotila: käytössähän on koko parkkihalli; voi parkkeerata koslan tarpeeks kauaksi takaovesta ja avot: jos nautit virvokkeita, ei kukaan varmaan tule kyseleen tai katteleen...joo
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
Tankero
30.08.2005 21:52:30
Isosyötteellä on todella mukavaa ollut. Rukahovi, Pohjanhovi, Kuusamohotelli kivoja paikkkoja täällä päin.

Ehkä jätämme Pohjanesan varaukselle. Täällä Hotkussa on kyllä aina mukavaa. Niin nytkin. Tosi mukava henkilökunta.
Tankero
30.08.2005 21:53:54
Keräilijätkään ei mielellään kopsaa, kuten ymmärrät.
Hirmuisia satuja aikuisille-äänitteeltä löytyy mm. tuo tankulaulajatarina.

No ei tarvi kopsata kuin yksi, mulle vaihtarina ;)
huihai
30.08.2005 22:33:55
Mikähän kapakki se oli Sallassa, jossa ateriana oli muutama verilätty-jotka ite lämmitettiin mikrossa..Voi ku ei muista. Oli muuten sillon ainaki Sallan kylällä maailman pienin nakkikoppi..Mahtaako olla vielä pystysä?

Nakkikoppia ei enää valitettavasti ole.
vesku.ka
31.08.2005 09:42:03
Viimei viikonloppuna käytiin häissä soittelemassa, oli mukava keikka kaikin puolin. ISo lava ja varsin lämmin teltta kylmästä ilmasta huolimatta. Tarjoilupuoli oli kunnossa ruokaa ja alkoholipitoisia juomia riitti (myös orkesterille). Lähtiessä keikkaraakin takapenkille oli ilmestynyt matkaevääksi korillinen ohrapirtelöä.

Sirkantähdessä on ollut aina mukava käydä keikalla.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
Toivoj
31.08.2005 11:59:59
Jee, hyviä muistoja Jyväskylän Seurahuoneelta. Neiti Saarinen oli tomera täti.Bändikämppä oli Voijonmaankadulla ravintola Jyväs-Matin yläpuolella. Jääkaapissa bändille aina pientä purtavaa ja kahvit ja muut lisukkeet talon puolesta ja jos joku dingsi loppu, niin lisää sai, kun vaan pyysi. Turun Marina Palace oli kans mahtava mesta. Meidän kvartetti asui hotellin kahdessa sviitissä, koska ne oli niin kalliita asiakkaille, ettei niitä kukaan käyttänyt. No meillehän kyllä kelpas.Mullakin oli olohuoneessa oma baari.Juomat piti kyllä sentään itse hankkia.Tuli siellä oltua -80 luvulla useampikin kuukausi. Ja monesti , kun mentiin syömään, niin keittöpäällikkö sanoi, että kokeiltiin tossa uusia gourmet annoksia, että jos herroille maistuu, niin voisitteko maistaa ja kertoa voiko näitä laittaa listalle. Kyllä maistui. Ja vanha Intercontinental Helsingissä. Siellä kans orkat söi Brasseriessa listalta ennen keikkaa. Kyllä sen jälkeen kelpasi lähtä vetään. Ai niin, ja vielä sekin Jyväskylästä, että tapasin siellä nykyisen vaimoni ensikerran. Voi niitä aikoja.
Sertzo S
31.08.2005 13:43:42
Jee, hyviä muistoja Jyväskylän Seurahuoneelta. Neiti Saarinen oli tomera täti.Bändikämppä oli Voijonmaankadulla ravintola Jyväs-Matin yläpuolella. Jääkaapissa bändille aina pientä purtavaa ja kahvit ja muut lisukkeet talon puolesta ja jos joku dingsi loppu, niin lisää sai, kun vaan pyysi. Turun Marina Palace oli kans mahtava mesta. Meidän kvartetti asui hotellin kahdessa sviitissä, koska ne oli niin kalliita asiakkaille, ettei niitä kukaan käyttänyt. No meillehän kyllä kelpas.Mullakin oli olohuoneessa oma baari.Juomat piti kyllä sentään itse hankkia.Tuli siellä oltua -80 luvulla useampikin kuukausi. Ja monesti , kun mentiin syömään, niin keittöpäällikkö sanoi, että kokeiltiin tossa uusia gourmet annoksia, että jos herroille maistuu, niin voisitteko maistaa ja kertoa voiko näitä laittaa listalle. Kyllä maistui. Ja vanha Intercontinental Helsingissä. Siellä kans orkat söi Brasseriessa listalta ennen keikkaa. Kyllä sen jälkeen kelpasi lähtä vetään. Ai niin, ja vielä sekin Jyväskylästä, että tapasin siellä nykyisen vaimoni ensikerran. Voi niitä aikoja.

Taistit soittaa silloin H.P:n pändissä ja myöhemmin Pyhimyksissä? Eikö näin ystäväni?
Tankero
31.08.2005 13:59:17
Viimei viikonloppuna käytiin häissä soittelemassa, oli mukava keikka kaikin puolin. ISo lava ja varsin lämmin teltta kylmästä ilmasta huolimatta. Tarjoilupuoli oli kunnossa ruokaa ja alkoholipitoisia juomia riitti (myös orkesterille). Lähtiessä keikkaraakin takapenkille oli ilmestynyt matkaevääksi korillinen ohrapirtelöä.

Sirkantähdessä on ollut aina mukava käydä keikalla.

Harmi, kun lopettivat bänditouhut. Tais Pölökkybaari laajennuksen jälkeen viedä asiakkaat.
uruttaja
31.08.2005 14:33:41
Harmi, kun lopettivat bänditouhut. Tais Pölökkybaari laajennuksen jälkeen viedä asiakkaat.

Pölökköyesa on kaikesta huolimatta hyvä paikka.
manjaana
31.08.2005 17:34:04
Pölökköyesa on kaikesta huolimatta hyvä paikka.

Aivan samaa mielipuolta.. ;o)
kyllä se siitä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)