Aihe: Minun turakaiseni..
1 2 3 4 5 6
Landola59
07.08.2006 18:14:18 (muokattu 07.08.2006 18:14:27)
ja talu.

kiitos.
uruttaja
07.08.2006 19:08:17
Kyllä mä mieluummin soitan Bb-mollista (5 b:tä) kuin Ais-mollista (7 ristiä)

No mulla menee tuo Ruotsin kieli joskus solomuun.
Timi
07.08.2006 19:55:32
Lauantain häävedossa eräs alkoi ehdotella että karaoke ois ihan kivaa.Kyselin ketäs sitä haluais laulaa?Oli kuuleemma yksi vieraista tuolla.Ilmoitin kohteliaasti menee turhan pitkä aika että ruvetaan tsekkaamaan mitä hän osaa,mista äänilajista ja mitä me osataan.Ymmärsi.Soittakaa wienervalssia kun hänen veljensä on ollut kursseilla vai oliko entinen tanssija vai miten.Vedettiin Tonavan aallot.Pienellä joustavuudella ja peräänantamattomuudellapisteet himaan.Kun roudattin kamoja.Tietty oli kannettu lavan etureunaan himasta stereot,oikein kaksin kerroin.Ei siinä mitään mutta tuskin edellinen biisi oli loppunut kun joku jo räpläsi toista.Alkaa,vaihtu alkaa,vaihtu,alkaa,vaihtu,eiku samaa,alkaa vaihtu.Loppujen lopuksi kun porukka oli pihalla sammutin koko härvelin.
Kylmän viileesti!
Timi
07.08.2006 19:59:42
Jassoo!Ens lauantai vetoon rapsahti sähöpostiin A4 kokoinen lista mitä pitäis olla.Ekaks karvat pystyyn,meille ei sanella,mutta loppujen lopuksi ihan normaalia häämeininkiä.Ei haittaa paitsi viimeinen toivekappale jää ilmeisesti esittämättä.
Kylmän viileesti!
jeppeq
07.08.2006 20:18:39
Kaikkein "paras" raideri tuli joskus ku oltiin yhen tanssikoulun, olikohan jotain pikkujouluhässäkkä tms. ja paikka tais olla tre. Oli toivottu tietty monipuolista musaa ja sitten oli kertoiltu ja toivottu tyyliin:

"olisi kiva jos soittaisitte sambaaa, mieluummin temmolla xx b/min kuin xx b/min, ensimmäinen vaihtoehto antaa enemmän tilaa tanssin tulkinnalle...."
ja muuta kivaa sinnepäin. Jep jep..

Näin ONNEKSI tuon lapun vasta keikan jälkeen..
Ei silti, vedettiin normaali show, ja kiitos tuli rahoineen, itse järjestäjät suorittivat "vapautuneemman shown", joka oli meillekin jonkinmoinen ylläri.. ;) )

Nimimerkillä:
metronomit ja nuottitelineetkin mikitetään ja temmon vakaaminen suoritetaan aika ajoin
Valehtelisin jos väittäisin
poppamies
09.08.2006 08:46:52

No mulla menee tuo Ruotsin kieli joskus solomuun.

Minullapa se ei...
G-strings are for strippers
sonic77
16.08.2006 21:29:28
Kerran oltiin keikalla jossaki napapiirin hurjemmalla puolella ja siellä viimeisen päälle turakaisen tunnusmerkit omaava miekkonen, joka oli ehtinyt jo hyvänlaisesti nauttia nuottiöljyä, tuli pyytämään, että hän haluaa esittää jätkän humpan?!!? Muutaman kerran ehdittiin kieltäytyä säestämisen kunniasta, mutta lopulta tämä hoippui lauteille. Siinä hetken ihmeteltyämme, päätimme sitten rämäyttää ilmoille herran toiveen ja hänhän sitten sen örisi yleisölle. No tanssikansa ei oikeen noteerannu kyseistä esitystä mitenkään. Tämä tura-esa otti siitä jotenki itseensä ja sitten se siinä humalassa lavan edessä vttuili mulle mun soittotaidosta loppuillan?? Ilmeisesti se helpotti sen omaa oloa.

Sillon teki kyllä mieli lopsia sitä turakaista ohtaan, mutta pitkämielinen kun olen, ni sekin jäi tekemättä. Silloin otti pattiin
Lennu
16.08.2006 21:40:33

Sillon teki kyllä mieli lopsia sitä turakaista ohtaan, mutta pitkämielinen kun olen, ni sekin jäi tekemättä. Silloin otti pattiin

Ei oo kyllä napapiirin pohjoisalueen oikeus pelkästään moiset veijarit. Ne on varmaan saanu tosi komeita aploodeja paikallisessa karaokejuottolassa ja luulevat että missä vaan taittuu. Voit lohduttautua sillä, että todennäkösesti sitä se todellisuus potki aika pahasti naamaan ;)

Onhan näitä nuoreenkin ikään mennessä tullut nähtyä.
paice60
16.08.2006 23:11:09
Kerran oltiin keikalla jossaki napapiirin hurjemmalla puolella ja siellä viimeisen päälle turakaisen tunnusmerkit omaava miekkonen, joka oli ehtinyt jo hyvänlaisesti nauttia nuottiöljyä, tuli pyytämään, että hän haluaa esittää jätkän humpan?!!? Muutaman kerran ehdittiin kieltäytyä säestämisen kunniasta, mutta lopulta tämä hoippui lauteille. Siinä hetken ihmeteltyämme, päätimme sitten rämäyttää ilmoille herran toiveen ja hänhän sitten sen örisi yleisölle. No tanssikansa ei oikeen noteerannu kyseistä esitystä mitenkään. Tämä tura-esa otti siitä jotenki itseensä ja sitten se siinä humalassa lavan edessä vttuili mulle mun soittotaidosta loppuillan?? Ilmeisesti se helpotti sen omaa oloa.

Meillä ei tule yksikään laulaa mitään, ainakaan ilmaiseksi, paitsi jos on tosi hyvän näköinen nainen. Siltikin se on siinä ja siinä.
Miks´ mä oon täällä?
KoskPaavo
16.08.2006 23:27:15
Meillä ei tule yksikään laulaa mitään, ainakaan ilmaiseksi, paitsi jos on tosi hyvän näköinen nainen. Siltikin se on siinä ja siinä.

Hyvä , tiukka pitää olla ja kriteerit kohdallaan!
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
poppamies
16.08.2006 23:27:46

Minulla on kyllä ennemminkin kriteerinä se osaako laulaa...ja... osaanko soittaa...
G-strings are for strippers
Jäärä
17.08.2006 08:49:38
...ettei tarvitse olla missään tekemisíssä amatöörijuoppojen kanssa. Kaikki on paljon rehellisempää.

Tää on totta! Mikään ei ole rasittavampi kuin kerran kahdessa vuodessa alkoholia maistava porvariperheenäiti, joka jo puolessa promillessa alkaa riekkumaan, vaatimaan, luulemaan itsestään liikoja, rääkymään ja oksentelemaan. Humala ei ikäänkuin ole sille luonnollinen olotila, ei vaan osata.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
half
17.08.2006 10:55:08
Tää on totta! Mikään ei ole rasittavampi kuin kerran kahdessa vuodessa alkoholia maistava porvariperheenäiti, joka jo puolessa promillessa alkaa riekkumaan, vaatimaan, luulemaan itsestään liikoja, rääkymään ja oksentelemaan. Humala ei ikäänkuin ole sille luonnollinen olotila, ei vaan osata.

Jep. Lisäksi olen kauhukseni huomannut väkivallan ja yleisen holtittomuuden lisääntyneen kaikenlaisissa esiintymistilaisuuksissa ( yleisössä ). Alan hiljalleen aidosti huolestua työturvallisuudesta.
KoskPaavo
17.08.2006 11:52:35
Jep. Lisäksi olen kauhukseni huomannut väkivallan ja yleisen holtittomuuden lisääntyneen kaikenlaisissa esiintymistilaisuuksissa ( yleisössä ). Alan hiljalleen aidosti huolestua työturvallisuudesta.

Sama täällä, onkos tästä viinan veronalennuksesta 1,5 vai 2,5 vuotta, monen pojan ja tytön ulkonäkö(kin) on muuttunut.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
rahvas
17.08.2006 12:09:56
Meillä tuli joskus joku "sopivassa" kunnossa oleva Turakainen inttämään että hän osaa soittaa Jätkän humpan ja haluaa esittää sen... omituisinta oli että instrumenttina olisi olleet rummut. Jäi yllättäen kuulematta.
Basitsi
KoskPaavo
17.08.2006 13:41:00
Meillä tuli joskus joku "sopivassa" kunnossa oleva Turakainen inttämään että hän osaa soittaa Jätkän humpan ja haluaa esittää sen... omituisinta oli että instrumenttina olisi olleet rummut. Jäi yllättäen kuulematta.

Vaikea tuo on yksinään vetää tunnistettavasti ammattirumpalillekin saati humalikolle amatöörille
paice60
17.08.2006 13:53:43
Vaikea tuo on yksinään vetää tunnistettavasti ammattirumpalillekin saati humalikolle amatöörille

No tietysti ammattipaavo osaa pistää iskut ratekisesti oikeisiin paikkoihin, mutta on se silti aika vaikeaa.
Miks´ mä oon täällä?
sonic77
17.08.2006 22:35:19
No kerran sitten tuli eräs romaaniheimon edustaja pyytämään, että haluis laulaa satulinnan. No tämä tuli luvattua. Tällä tapauksella oli kaikki perinteiset maneerit kohillaan, eli mustat housut ja kangastakki. Sitten ku se alko laulaa sillä kuuden metrin vibralla selkä silleen puolikaarella "sano että sä kaipa-a-a--a-t, luokse mun takaisi-i-i-in", ni kyllä mulla piti ruveta katteleen kiipparin näyttöä ja kengän kärkiä huulta purren, että eikö sieltä nyt jotain mielenkiintoista löytys, ettei repeis siihen paikkaan.

Joo, eihän näitä turakaisten tempauksia nyt niin tosissaan kannata aina ottaa, vaikka tanssimusiikki se on vakava asia...

Mutta nykyään, ainakin meikäläisellä, on turakaisten tulkinnoille/säestyksille ehdoton ei.
paice60
17.08.2006 22:37:17
No kerran sitten tuli eräs romaaniheimon edustaja pyytämään, että haluis laulaa satulinnan. No tämä tuli luvattua. Tällä tapauksella oli kaikki perinteiset maneerit kohillaan, eli mustat housut ja kangastakki. Sitten ku se alko laulaa sillä kuuden metrin vibralla selkä silleen puolikaarella "sano että sä kaipa-a-a--a-t, luokse mun takaisi-i-i-in", ni kyllä mulla piti ruveta katteleen kiipparin näyttöä ja kengän kärkiä huulta purren, että eikö sieltä nyt jotain mielenkiintoista löytys, ettei repeis siihen paikkaan.

Joo, eihän näitä turakaisten tempauksia nyt niin tosissaan kannata aina ottaa, vaikka tanssimusiikki se on vakava asia...

Mutta nykyään, ainakin meikäläisellä, on turakaisten tulkinnoille/säestyksille ehdoton ei.

Joo.Eiköhän toi karaoke ole juuri tuota varten.
Miks´ mä oon täällä?
sonic77
17.08.2006 22:53:59
Joo.Eiköhän toi karaoke ole juuri tuota varten.

Juuri näin ja varsinkin nykyään, kun tuntuu, että sitä hoilotetaan joka juottolassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)