jon lord 28.05.2006 11:59:22 | |
---|
Otsikon aiheeseen palaten, ainakaan minulla ei ole koskaan ollut mitään isoa rakkautta tanssimusiikkia kohtaan vaikka sitä tuli soitettua yli 30 vuotta. Kyse on ollut enemmänkin rakkaudesta ja viehtymyksestä esiintymiseen ja esillä oloon. Siihen jää omalla tavalla koukkuun ja siitä eroon pääseminen voi olla vaikeaa, vaikka ei haluaisikaan esiintyä jatkuvasti esim. kaikenmaailman kissanristiäisissä tms. Kyllä kaikki jotka ovat keikoilla käyneet tietävät että esiintyminen on eräänlaista "huumetta" ja siihen jää koukkuun. Tunnet olevasi tärkeä ja vähän "yläpuolella" turakaiskansan kun olet siellä korkealla lavalla ja jengi katsoo sinua ihailevin silmin. Joka tämän kieltää se valehtelee. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
Martso 28.05.2006 12:05:37 | |
---|
...Joka tämän kieltää se valehtelee. Kiellän, enkä valehtele. Mulla ei ole kummempaa intohimoa minkään musan suhteen ja humppagenre on vain yksi muiden joukossa. Minun tavoite on olla mahdollisimman monipuolinen muusikko ja että pystyn tekemään/soittamaan mitä pyydetään ja sillä tavalla elättämään itseni. Tanssimusaa soitan lähinnä sen takia, että siitä tällä hetkellä saan leivän, mutta minun puolesta se voisi olla ihan mitä tahansa musaa. |
jon lord 28.05.2006 12:35:08 | |
---|
Tarkoitin kieltämisellä koko juttua minkä kirjoitin. Sama ajatus minulla on koko urani ajana ollut. En ole koskaan erityisemmin pitänyt tanssimusiikista mutta esiintymisen vietti ja itseni ja perheeni elättäminen sillä on ollut hyvin tärkeä syy olla lavalla. Itseni kehittyminen ihmisenä ja muusikkona ajoi minut opiskelemaan musiikkia enemmän. Joka päivä nykyäänkin vaikka olen kohta 50 ajaa minut harjoittelemaan siksi että kehittyisin muusikkona ja oppisin jotain uutta. Minun rakkauteni musiikkiin on klassilella ja hevi puolella jotka eivät todellakaan ole lähellä tanssikansan sydäntä. Meillä ei esim. kuunnella Iskelmäradiota Novaa tai muita kanavia silloin kun olen kotona koska en yksinkertaisesti jaksa kuunnella sitä. Mitä esiintymiseen tulee nautin siitä ja kuten olen monta kertaa sanonut en lähde ajelemaan satojen kilometrien päähän murjottamaan ja pilaamaan itseni sekä muiden iltaa vaikka en tanssimusasta niin välitäkään. Se että nauttii työstään vaikka musiikki ei olisikaan omaa on se johtolanka jonka takia kymmenet vuodet jaksoi lähteä joka ilta töihin. Siis se että nauttii työstään ja pitää esiintymisestä ei musiikki itsessään. Kyllä minä nytkin nautin vaikka kyse olisi hautajaisista. Tilaisuuden kunnioittaminen ja parhaansa tekeminen antaa sen nautinnon työn tekemisestä. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
Ukko 28.05.2006 12:37:48 | |
---|
Ja se tiettysti että silloin kun soittoporukalla menee yhteen hiileen puhaltamalla niin ei sen ole välttämättä niin nopo nuukaa mitä soittaa kunhan pitää soittamisesta ja homma kulkee. |
Puavali 28.05.2006 12:44:57 | |
---|
Teiltä on ihan päässy taluttelu unohtumaan täsä. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
isojussi 28.05.2006 12:45:00 | |
---|
...Agents soittaa niin että se lähellä täydellistä.... ????? Korjaus: Vain tyylisuuntaansa nähden. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
isojussi 28.05.2006 12:47:55 | |
---|
Noita Martzon ja J. Loortin hajatelmia on ihan mieluista lukaista, kun itsekin on pääsääntöisesti samoilla linjoilla. Sillä korjauksella ehken, että pyrin tekemään sen mitä olen tekmässä aina niin, kuin se olisi maailman parasta musaa. Genrestä riippumatta. Vaatii vaan heittäytymiskykyä. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
Martso 28.05.2006 12:51:09 (muokattu 28.05.2006 12:51:22) | |
---|
Sillä korjauksella ehken, että pyrin tekemään sen mitä olen tekmässä aina niin, kuin se olisi maailman parasta musaa. Genrestä riippumatta. Vaatii vaan heittäytymiskykyä. Tahtoo vaan monesti tyypeillä tuommonen heittäytyminen ja ajatusmallien rakentaminen mennä semmoseksi "Neljän Suora"-tyyppiseksi koheltamiseksi, että se ei palvele musaa enää yhtään. |
Ukko 28.05.2006 12:57:25 | |
---|
Teiltä on ihan päässy taluttelu unohtumaan täsä. Ja se on anteeksi antamaton virhe :/ |
isojussi 28.05.2006 12:58:03 (muokattu 28.05.2006 12:58:26) | |
---|
Tahtoo vaan monesti tyypeillä tuommonen heittäytyminen ja ajatusmallien rakentaminen mennä semmoseksi "Neljän Suora"-tyyppiseksi koheltamiseksi, että se ei palvele musaa enää yhtään. Joo - mutta ei oo pelkoo, sen verran kaikenlaisilla keikoilla saan käydä. Tosin pitää muistaa, että show on puoli musaa. Tokihan sä sen tiedät. Kyllä yleisö oli eilen polvillaan, kun "Lordin" siivet nousi. Enemmän mä tarkoitin sitä, että biisit pitää vetää niiden oman tunnelman mukaan. Pitää seistä vahvasti musansa takana. Kalle Tappinen vedetään aika eri meiningillä kuin Kaunis Valhe. EDIT: Mutta yhtä isolla pieteetillä. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
Martso 28.05.2006 13:09:05 | |
---|
Joo, yritin vaan tuoda sen heittäytymisen toisen, vaarallisemman puolen esiin tässä. |
baron 28.05.2006 13:16:25 (muokattu 28.05.2006 13:18:13) | |
---|
Ihan sama mitä musaa kunhan esiintymään pääsee eli samoilla linjoilla Lordin kanssa. Siitä huolimatta "perinteinen jatsi" on lähellä sydäntä, mutta jos sen varaan jättäytyisin, kovin harvinaiseksi esiintymiset jäisivät. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
EP 28.05.2006 13:17:54 | |
---|
Ihan sama mitä musaa kunhan esiintymään pääsee eli samoilla linjoilla Lordin kanssa. Hunppa on parasta! :) |
WanhaWetäjä 28.05.2006 17:00:49 | |
---|
Noita Martzon ja J. Loortin hajatelmia on ihan mieluista lukaista, kun itsekin on pääsääntöisesti samoilla linjoilla. Sillä korjauksella ehken, että pyrin tekemään sen mitä olen tekmässä aina niin, kuin se olisi maailman parasta musaa. Genrestä riippumatta. Vaatii vaan heittäytymiskykyä. Ei juma..... Kerro nyt prkl missä sun seuraava JULKINEN tanssimusa/bilekeikka on,pakko päästä näkeen tuo sun "heittäytymisesi"...ja jos sulla on ne Lordin siivet,niin heittäydy samalla lavalta alas,varmasti kykenet myös lentämään? Ostan Casion kun täytän 50v... |
EP 28.05.2006 18:07:02 | |
---|
Ei juma..... Kerro nyt prkl missä sun seuraava JULKINEN tanssimusa/bilekeikka on,pakko päästä näkeen tuo sun "heittäytymisesi"...ja jos sulla on ne Lordin siivet,niin heittäydy samalla lavalta alas,varmasti kykenet myös lentämään? HOHOHOO! 8)) |
R.Syke 28.05.2006 18:38:17 | |
---|
Ei juma..... Kerro nyt prkl missä sun seuraava JULKINEN tanssimusa/bilekeikka on,pakko päästä näkeen tuo sun "heittäytymisesi"...ja jos sulla on ne Lordin siivet,niin heittäydy samalla lavalta alas,varmasti kykenet myös lentämään? Jos siivet selkääni saisin ja pyllyyni pitkän pyrstön - heittäytyisin minäkin :D |
BigPapa 28.05.2006 18:47:34 | |
---|
Ei juma..... Kerro nyt prkl missä sun seuraava JULKINEN tanssimusa/bilekeikka on,pakko päästä näkeen tuo sun "heittäytymisesi"...ja jos sulla on ne Lordin siivet,niin heittäydy samalla lavalta alas,varmasti kykenet myös lentämään? Ja plussaa tuli.... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Tankero 28.05.2006 18:54:43 | |
---|
Ei juma..... Kerro nyt prkl missä sun seuraava JULKINEN tanssimusa/bilekeikka on,pakko päästä näkeen tuo sun "heittäytymisesi"...ja jos sulla on ne Lordin siivet,niin heittäydy samalla lavalta alas,varmasti kykenet myös lentämään? Voehan helevata. + Varmasti, vissiin. |
Anonymous-jazz 28.05.2006 18:59:05 | |
---|
Tanssikeikoilla tuppaa aina olemaan vähemmän noita känniturakaisia niin ilmankos tanssiturakaiset pystyvät keskittämään huomionsa siihen musiikkiin ja bändiin. Mitä enemmän känniturakaisia niin sitä enemmän aivan sama mitä kusimusaa soittaa. Ehtaa myrkytystä since 1981 |
EP 28.05.2006 19:09:50 | |
---|
Tanssikeikoilla tuppaa aina olemaan vähemmän noita känniturakaisia niin ilmankos tanssiturakaiset pystyvät keskittämään huomionsa siihen musiikkiin ja bändiin. Mitä enemmän känniturakaisia niin sitä enemmän aivan sama mitä kusimusaa soittaa. Niinpä, noin ei vaan kannata alkaa pitemmänpäälle ajattelemaan.. |