Aihe: Lordin biisi.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Tankero
25.05.2006 14:34:59
Mites se poikkeaa Richard Pennimanin (Little Richardin) muusta tuotannosta?
Vai onko Little Richard paska?
Vai etkö oo koskaan kuullut piisistä hyvää versiota?

Onhan siitä moniakin hyviä versioita. Minusta parhaan kuulin joku vuosi sitten Patelassa, Liekehtivät Reisiharjat nakkas sen encorena.
Varmasti, vissiin.
Tankero
25.05.2006 14:39:23
Eipä se Elviksen versio aiheesta myöskään mitenkään takapuolesta ole. Ja Scotty Mooren hektinen soitto ei pahenna tilannetta.

Eikä Palmerin kompit. Mahti rumparisti vieläkin, vaikka ei oo enää mikään poikonen.
Varmasti, vissiin.
Tankero
25.05.2006 14:40:19
Oisko tuossa pitänyt äskön sekoilla jotain jostain vitun talusta.
Varmasti, vissiin.
Ukko
25.05.2006 15:51:07

Kyllä. Silloin heilutetaan suomen lippua, lauletaan maamme laulu ja juodaan lasillinen hedelmämehua :/
manjaana
25.05.2006 16:28:58

Alat pehmitä siekin... ;o/
MK:Sehä on J. Manjaana ja mustat klasit
uruttaja
25.05.2006 16:30:14

Älä hyvä ihminen anna periksi.
andrei
25.05.2006 17:54:01
En jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia aiheesta, mutta en näe mitään syytä ottaa ohjelmistoon euroviisukappaleita. Ainoa mitä aikanaan harkittiin oli Abban Waterloo, mutta ei ei silloin triolla. Ohjelmisto ainakin meidän bändissä on kompromissi yleisön mieltymyksistä ja omista mieltymyksistä. Tässä tapauksessa voitti oma mieltymyksemme eikä se Lordin biisi niin hyvä ollut, että kannattaisi edes harkita.
baron
25.05.2006 18:42:52 (muokattu 25.05.2006 18:43:02)

En jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia aiheesta, mutta en näe mitään syytä ottaa ohjelmistoon euroviisukappaleita. Ainoa mitä aikanaan harkittiin oli Abban Waterloo, mutta ei ei silloin triolla. Ohjelmisto ainakin meidän bändissä on kompromissi yleisön mieltymyksistä ja omista mieltymyksistä. Tässä tapauksessa voitti oma mieltymyksemme eikä se Lordin biisi niin hyvä ollut, että kannattaisi edes harkita.

No kyllähän Liettuan piisi "We Are The Winners Of Eurovision" ilman muuta pitää ottaa ohjelmistoon, yleisö tykkää laulaa mukana!
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
Tankero
25.05.2006 18:55:38
Alat pehmitä siekin... ;o/

Miten niin?
Varmasti, vissiin.
manjaana
25.05.2006 18:59:36
Miten niin?

Kun ees mietit...
Tankero
25.05.2006 19:12:13
Kun ees mietit...

Et ymmärtänyt.
Varmasti, vissiin.
andrei
25.05.2006 19:35:25
No kyllähän Liettuan piisi "We Are The Winners Of Eurovision" ilman muuta pitää ottaa ohjelmistoon, yleisö tykkää laulaa mukana!

Okei! Sait ylipuhuttua!
manjaana
25.05.2006 20:02:47
Et ymmärtänyt.

Ai sarkasmia, ymmärsin toki...
WanhaWetäjä
26.05.2006 02:37:15 (muokattu 26.05.2006 02:39:20)

Valistakaa mua:
Kukaan ei valita jos mä koveroin Bachia, Beethovenia, Sibeliusta, Duke Ellingtonia, Charlie Parkeria, Count Basie'ä, Thelonious Monkia, Herbie Hancockia, Elvis Presley'ä, Beatlesia, Rolling Stonesia, Mambaa, Dingoa, Yö'tä mutta jos mä ilmoitan koveroivani Lordia niiin kaikki kehä III ulkopuoliset yksimielisesti tulee vastustamaan mua?

Mä oon yksinkertainen: Selittäkää ketä saa koveroida ja ketä ei?

Sulla on nyt Baron kenties vähän käsitteet hukassa?

Eikös cover-versiolla yleensä tarkoteta alkuperäisestä tehtyä samansuuntaista,selkeästi tunnistettavaa versiota?Olet varmaankin kuullut ns cover-bändeistä jotka ovat erikoistuneet cover-biiseihin?Ei bändi ole cover-bändi jos se soittaa jotain rollareitabiitleksejä whatever vähän sinneppäin ja päin persettä?Tai sitten mä olen yksinkertainen ja ymmärtänyt tuon "koveroinnin"aivan väärin,HOHO!

Villi veikkaukseni on edelleen ettei ko Lordin biisi(eikä moni muu) sun bändis, ja monen,monen muun wanhempien herrasmiesten harrastelijabändin,miksei ammattilaistenkin, "koveroimana" tule täyttämään näitä yleisesti olemassa olevia cover-version kriteereitä...

Sen sijaan varmasti OIKEALLE cover-bändille tuo on biisi biisien joukossa,soitettavissa helposti ja tyylinmukasesti,eihän tuo varmaankaan vaikee biisi ole teknisesti,mutta ei se silti moneltakaan peruspuutuneelta "born to humppa"synnynnäiseltä humppaeinarilta taitu,ei!!Kas kun ei ole sitä ns rokkenrollia soitossa eikä kaalissa tippaakaan!!!!!

Onko vaikee tajuta,häh???
Ostan Casion kun täytän 50v...
baron
26.05.2006 03:14:58 (muokattu 26.05.2006 03:15:28)

Sen sijaan varmasti OIKEALLE cover-bändille tuo on biisi biisien joukossa,soitettavissa helposti ja tyylinmukasesti,eihän tuo varmaankaan vaikee biisi ole teknisesti,mutta ei se silti moneltakaan peruspuutuneelta "born to humppa"synnynnäiseltä humppaeinarilta taitu,ei!!Kas kun ei ole sitä ns rokkenrollia soitossa eikä kaalissa tippaakaan!!!!!

Mun on vaikea tajuta, että sulle rokki on niin kovin vaikeaa!
Sillä mä oon aikoinani aloittanut ja tälläkin hetkellä soitan sivuprojektina rokkibändissä.
Kyllä mä humppaa oon pitänyt haastavampana.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
EP
26.05.2006 12:03:22
Sillä mä oon aikoinani aloittanut ja tälläkin hetkellä soitan sivuprojektina rokkibändissä.

Näin, kyllä kunnon humppa on paljon haastavampaa kun noi rokin renkutukset!
Vituttaa semmonen sähkökitaran vingutus jatkuvasti, kyllä kitaralla voi soittaa muutakin!
BigPapa
26.05.2006 12:11:20

Baroninkin olis syytä harjoitella ihan vaan jopa blues- tai jazzfraseerausta, ettei menis kaikki sillä humpparytmiikalla.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
baron
26.05.2006 12:14:03

Baroninkin olis syytä harjoitella ihan vaan jopa blues- tai jazzfraseerausta, ettei menis kaikki sillä humpparytmiikalla.

Toisinpäin: Humppaa mä oon joutunut treenaamaan!
BigPapa
26.05.2006 12:15:20

Toisinpäin: Humppaa mä oon joutunut treenaamaan!

Meinaatko että blues ja jazz ja rock menee treenaamatta?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
jon lord
26.05.2006 14:40:22
?

Eikös cover-versiolla yleensä tarkoteta alkuperäisestä tehtyä samansuuntaista,selkeästi tunnistettavaa versiota?

Kyllä me Purple Societyn kanssa koitetaan soundeja myöten saada kuullostamaan Purplelta. Myös soittotyyli esim. minulla on lähellä Originaalin Jon Lordin tyyliä ja olen yrittänyt sitä matkia nimenomaan tässä bändissä. Määrätyt soolotkin vedetään originaalin mukaan. Me ainakin on yritetty olla mahdollisimman lähellä Purplea. Hain jopa netistä ja tutkiskelin nauhoilta ja levyiltä Lordin soundeja jotta olisi mahdollisimman lähellä alkuperäistä.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)