Aihe: humpparumpali
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Tankero
23.05.2006 17:20:49
Perinteestä puhetta,niin ostin -69 ludarit...tuosta löytyis kuvia. Olen tosin vaihtanu kalvot ja pari peltiä tullu lissää.Uusia kuvia ois tarkotus ottaa jossaki vaihheessa.

http://www.ylahuone.com/ludarit/ludarit.htm

Tuliko bassaripedaalin mukana kitinä kaupan päälle?
Varmasti, vissiin.
BigPapa
23.05.2006 17:23:51 (muokattu 23.05.2006 17:26:42)

Perinteestä puhetta,niin ostin -69 ludarit...tuosta löytyis kuvia. Olen tosin vaihtanu kalvot ja pari peltiä tullu lissää.Uusia kuvia ois tarkotus ottaa jossaki vaihheessa.

Samanlainen haitsuteline kuin meillä ja Speed Kingi...mistähän sais ruuvin siihen prikkaan tai mikä se nyt on siinä Speed Kingissä siellä alla, katosi...mitä kokoo se on?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
EP
23.05.2006 17:36:03
Niin todellakin on, ja sellaisena pysyköön.

Maailma muuttuu ja soittimet kehittyy.. :)
Tankero
23.05.2006 17:39:37
Samanlainen haitsuteline kuin meillä ja Speed Kingi...mistähän sais ruuvin siihen prikkaan tai mikä se nyt on siinä Speed Kingissä siellä alla, katosi...mitä kokoo se on?

Eikö kannattais hommata ruuvin sijaan kunnon pedaali.
Varmasti, vissiin.
BigPapa
23.05.2006 17:40:29

Maailma muuttuu ja soittimet kehittyy.. :)

Emmää usko , että noi mun kitarat mihinkään enää kehittyy...eiköhän ne oo evoluoituneet ihan tarpeeksi jo syntyvaiheessaan..; /, midillä saa vedellä kekkä haluaa..ei kai sillekään mitään estettä ole.Mun vaan ei oo pakko sitä kuunnella.Clabäkin erehtyi Behind The Sun levyllä kai veteleen sellaisella synakepillä ja olihan p..kaa...ne mitä sillä levyllä on ihan tavan kitaralla soitettu niin kuullostaa ihan hyvältä...
BigPapa
23.05.2006 17:41:28 (muokattu 23.05.2006 17:43:15)

Eikö kannattais hommata ruuvin sijaan kunnon pedaali.

No sehän on Ludwigin Speed Kingi.Ihan kunnollinen pedaali.Vain ruuvi puuttuu...

En ihan välttämättä tajunnu tota heittoa...
jon lord
23.05.2006 17:45:54
Haapiaisen Paavo-kanttori vetää kanssa digiuruilla Vääksyn seurakuntasalissa.

Kanttori piireissä käydään aika kiivasta keskustelua tästä asiasta. Mun entinen urkujen soiton opettaja oli voimakkaasti vastaan kaikkea digivehkeitä. Tosin 90 -luvun alkupuolella ne oli vasta kehitys vaiheessaan. Kirkkomusiikki lehdessä otettiin kantaa aika voimakkaasti tästä. Eräs diplomi urkuri puolsi digilaitteita siinä erittäin paljon kunhan oli ensin saanut kokemusta niistä. On aivan eri asia soittaa laitteilla joissa on mahdollisuus tuoda musiikkiin uudenlaisia elementtejä ja soundeja. Ne jotka olivat asiaa vastaan eivät pääosin edes olleet kokeilleet digi urkuja. Yksi voimakas syy niiden vastustukseen oli aikoinaan kosketus ja kosketus herkkyys. Alkuaikoina se olikin aika kevyt ja lapsen kengissään ja saattoi haitata soitto tekniikkaa. Nykyisin joissain opistoissa jo käytetään digisoittimia ainakin silloin tällöin. Digiurut ovat ainakin siunaus kappeleissa ja seurakunta keskuksissa yleistyneet aika tavalla. Tuskin kenenkään tekniikka on siitä kärsinyt. Se että osataanko niitä käyttää on sitten eri asia. Minä ainakin olen joutunut opettamaan muutamille kanttoreille täällä midi ja digitekniikkaa ja he ovat innostuneet asiasta hyvin paljon alun ennakkoluuloista huolimatta. Käytän esim. rippikoululaisille omia midi pohjia musiikki tunneilla. He ovat aivan eri tavalla mukana tunneilla kun käydään midi juttuja läpi ja tehdään joitain yksinkertaisia musapohjia. Kirkkoherra on antanut siunauksensa tälle asialle. Myös musa pohjia käytän joskus jos esim. siunauksessa toivotaan jotain yksinlaulua. Mulla on tehtynä ne "stanu" biisit valmiina ja eikun play nappulasta ja antaa mennä.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Meisseli
23.05.2006 17:49:33

Hyvän humpparumpalin setissä on aina lehmänkello jota viljellään humpissa ja jenkoissa. Hyvä humpparumpali laulaa aina jonkun humpan. Hyvä humpparumpali tekee tangoihin oikeaoppisia tremoloita(jatkuvasti..) Hyvä humpparumpali on juoppo ja ruma ku saatana.
Hullujenhuoneelta ei hauskuus lopu. www.strangefruit-band.com
jon lord
23.05.2006 17:55:19
Hyvän humpparumpalin setissä on aina lehmänkello jota viljellään humpissa ja jenkoissa. Hyvä humpparumpali laulaa aina jonkun humpan. Hyvä humpparumpali tekee tangoihin oikeaoppisia tremoloita(jatkuvasti..) Hyvä humpparumpali on juoppo ja ruma ku saatana.

....ja vetää aina silloin tällöin keikan pystyyn. Myöhästyy aina lähtöajoista ja kun on saanut kamansa roudattua lavalle niin alkaa heti paukuttaa settiään ja valittaa kun ei ole tilaa tarpeeksi. Vonkaa naisia joka tauolla ja myöhästyy setistä. Oliko vielä muuta??
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Tankero
23.05.2006 17:59:57
...ja vetää aina silloin tällöin keikan pystyyn. Myöhästyy aina lähtöajoista ja kun on saanut kamansa roudattua lavalle niin alkaa heti paukuttaa settiään ja valittaa kun ei ole tilaa tarpeeksi. Vonkaa naisia joka tauolla ja myöhästyy setistä. Oliko vielä muuta??

No ei, kyllähän tuosta ittensä tunnistaa.
Varmasti, vissiin.
EP
23.05.2006 18:57:25
Emmää usko , että noi mun kitarat mihinkään enää kehittyy...eiköhän ne oo evoluoituneet ihan tarpeeksi jo syntyvaiheessaan..; /, midillä saa vedellä kekkä haluaa..ei kai sillekään mitään estettä ole.Mun vaan ei oo pakko sitä kuunnella.Clabäkin erehtyi Behind The Sun levyllä kai veteleen sellaisella synakepillä ja olihan p..kaa...ne mitä sillä levyllä on ihan tavan kitaralla soitettu niin kuullostaa ihan hyvältä...

Ilmeisesti jotain rockmusiikkia, enpä ole kuunnellut, enkä ollut midikitaraakaan kuullut missään kun siitä kuulin, innostuin vain se mahdollisuuksiin esim. sovittaa musiikkia.
Basso ja kitara samassa, jopa yhtä aikaa, soittotekniikka tietenkin omansa, lähentelee klassisenkitaran soittotyyliä.
Tanssimusiikkiin oivapeli!
Liitettynä esim. midipohjaisiin nuotinnus, sekvensseri ym. softiin.
baron
23.05.2006 18:57:30

. Oliko vielä muuta??

Joo, ei roudaa itse kamojaan, mutta jos sattuu olemaan digirummut, mun on kevyempi tehdä se!
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
EP
23.05.2006 19:00:04 (muokattu 23.05.2006 19:00:15)
Joo, ei roudaa itse kamojaan, mutta jos sattuu olemaan digirummut, mun on kevyempi tehdä se!

..niin ja "virittelee" rumpuja sillä aikaa kun muut roudaa PA:t jne.. 8))
veeka
23.05.2006 19:57:59

Hienot, onneksi olkoon! Ei tainnu lähteä aivan pikkurahalla. Supran virvelistäkin huutelevat pelkästään 400 eemeliä.
"ei vaivaa kiire, ei dressi"
Ukko
23.05.2006 20:38:25

..niin ja "virittelee" rumpuja sillä aikaa kun muut roudaa PA:t jne.. 8))

Mä menin aina laatimaan "soittolistaa" kun pidettiin pihasoittiksia joskus teineinä JonLordin ja Paice60:n kanssa. Ne luonnollisesti kanto kamat ulos ja viritteli ne kuntoon. Ette muuten usko, tai miksette uskois, kuinka kauas ja lujaa pienenkin laitteiston ääni kantaa jossain määrin ahdashenkisessä maalaismaisemassa kauniina ja tyynenä kesäsunnuntaina.
DVD
23.05.2006 21:01:20
Haapiaisen Paavo-kanttori vetää kanssa digiuruilla Vääksyn seurakuntasalissa.

Kyllä monessa pienemmässä kirkossakin vedetään. Eräs tuttu tuo m.m näitä maahan.

http://www.allenorgan.com/www/products/mainproducts.html
Ukko
23.05.2006 22:17:52

Kyllä monessa pienemmässä kirkossakin vedetään. Eräs tuttu tuo m.m näitä maahan.

http://www.allenorgan.com/www/products/mainproducts.html

Onks nää niitä Casion vehkehiä :>
uruttaja
23.05.2006 22:19:39
...ja vetää aina silloin tällöin keikan pystyyn. Myöhästyy aina lähtöajoista ja kun on saanut kamansa roudattua lavalle niin alkaa heti paukuttaa settiään ja valittaa kun ei ole tilaa tarpeeksi. Vonkaa naisia joka tauolla ja myöhästyy setistä. Oliko vielä muuta??

Kyllä tuo rumparin tunnusmerkistön täyttää. Meisseli on bongauskurssit näemmä käyny.

No et sinä tuommonen ole Kuhilas.
manjaana
23.05.2006 22:28:26

Kyllä tuo rumparin tunnusmerkistön täyttää. Meisseli on bongauskurssit näemmä käyny.

No et sinä tuommonen ole Kuhilas.

Eikö, taitaa vielä villimpi olla... ;o))
MK:Sehä on J. Manjaana ja mustat klasit
Chysleri
24.05.2006 00:23:25
Tuliko bassaripedaalin mukana kitinä kaupan päälle?

Ei kitise..mitä nyt pakolliset CRCeet...mutta korkannu on muutaman kerran yli..!!!Nyt on tilauksessa paikalliselta nahkurilta pedaalin nahkaapätkä!!!
-Ookko soittanu klikin kans? -HÄ!!!kuka son?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)