![]() 30.01.2006 12:30:18 | |
---|---|
Hyvä kirjoitus uruttaja! + Kiitos. | |
![]() 30.01.2006 12:39:14 | |
Oon joskus aiemminkin antanut urkusesalle näistä aatoksista plussaa ja nyt yksi lisää... + Tää sit sanois tälleen... | |
![]() 30.01.2006 12:46:14 | |
Komp. Kyllä vanha tietää. Tuossa kylällä on 3 semmoista paikkaa joihin sais sen ensimmäisen keikan 100-300 eurolla. Seuraavat keikat olisivat sitten "oikeilla" liksoilla. Höpsön höpsön, liksa ei nouse kenellekkään, koska tulijoita on parijonossa. 100 euroakin on kova liksa isollekin bändille tuosta. Hesasta asti käyvät 400 eurolla!!!! Taas menee tuohon liksaväittelyyn, mutta noihin paikkoihin saa mennä ihan rauhassa ne bändit, jotka saavat palkakseen kusipitsan ja 3 olutta, ja naapurin poikien olalle taputukset. Mä saisin meidän bändille 104 keikkaa vuoteen heti, jos tuohon liksahommaan suostuisin edes yhden kerran. Tästä annan takuun. Vuoden jokaiselle perjantaille ja lauantaille aivan varmasti keikka,eikä olis edes hankala saada. Kummastuttaa, kun ensin käydään monia vuosia musiikkioppilaitoksia, valmistutaan ammattiin ja sitten se ammattitaito myydään 25 eurolla sillä verukkeella että pääasia että on hyvä meininki.. , tai hankintaan soittimet joiden maksaminen noilla liksoilla kestää 400 keikkaa, ei järenhäivääkään., HALOO pahvit, missä mennään. Hyvä, hyvä! :) humppa huolet karkoittaa | |
![]() 30.01.2006 13:05:08 | |
Turha tähän on mitään OMB-marmatuksia vetää. Senkun lyötte rauhassa viisaat päänne yhteen ja keksitte lisää syitä tehdä keikkoja kepuliliksoilla. Ei se mua maalta merelle vie - kavereitten puolta olisin vaan pitänyt. Stna, esim. WW:n tasosenkin soittajan pitäis saada puskee kohtuulliista keikkamäärää vähintään 3xTES:llä - mutta ei ihme jos ei oo kunnon keikkoja, kun kaiken maailman hinnanpolkijat pitää Liimataiset leivässä, PRKL! Täältä vähksi aikaa tähän. Se on hyvä, että pidetään sen puolia, että kaikki soittajat saisi kunnon liksat. Toivottavasti et tarkottanut meitä tolla hinnanpolkemisjutulla. Olen hidas mutta tyhmä | |
![]() 30.01.2006 13:25:24 | |
Kaikille muille yhteisesti voin todeta seuraavat jutut. Mielellään jokainen soittaja ottaisi varmasti kunnon liksat. Mitäs sitten, jos tilaaja ei suostu siihen mitä pyydetään? Ei mennä keikalle vai mennään hieman halvemmalla? Hieman halvemmalla hinnalla en tarkoita mitään hinnanpolkemisia tässä tapauksessa, vaan sellaista liksaa, että keikalle meno tosiaan vielä kannattaa. Jos ei mennä keikalle, niin käy niin, että keikkoja ei saada vuoteen kuin se kourallinen. Jos mennään, niin saatetaan saada useita lisäkeikkoja. Lisäks saatetaan saada hinnanNOUSUA seuraavaan kertaan. Tähän on turha kenenkään sanoa, että tämä ei ole mahdollista. Meillä on näin ollu parin vuoden aikana joka kerta kun on eka keikka tehty "tutustumistarjouksena" hieman halvemmalla (enkä edelleenkään tarkoita hinnanpolkemista). Tästä esimerkkinä mm kys keikka, mistä aluksi oli puhetta: Ekan keikan liksa XXXX € ja mikäli tilaaja on tyytyväinen kuulemaansa niin myöhemmin tänä vuonna keikka josta XXXX € + 20%. Tämä on fakta. Jos muilla ei oo kyseinen homma toiminu, niin mistä se kertoo? En tiedä, mutta meillä on kuitenkin näin. Totta helvetissä tästä hommasta tulisi saada kunnon korvaus ja etenkin jos sitä tekee työkseen. Se on vaan yksinkertaisesti niin, että keikasta saa (tai ainakin tulisi saada) vetoarvoon suhteutettu liksa. Lippujen hinnat on tällä hetkellä jo melkoisen korkeat perustansseihinkin ja niitä ei voi enempää nostaa, joten tilaaja ei voi määrättömästi hommasta maksaa. Jos teidän bändi ei vedä porukkaa niin kuin Souvarit, niin teille ei voida maksaa kuten Souvareille. Enempää en viitti oman bändin liksoista puhua, mutta sen sanon, että hinnanpolkijoita ei olla. Jos jotain kiinnostaa saada lisätietoa, niin laittakaa pikaviestiä, niin avaudutaan molemminpuolin kunnolla. Olen hidas mutta tyhmä | |
![]() 30.01.2006 13:38:56 | |
Erehdyin pikkupäissään laittamaan vähän provoa tuonne bänditoimintaosastolle, jossa kehotin bändejä laittamaan liksat kohilleen ja ottamaan rahan poies kuleksimasta. Säie napsahti keskellä yötä lukkoon kahdessa minuutissa. Täällä olen meiskannut ja noitunut paljon pahemmastikkin, eikä ole juurikaan lukot napsuneet, korkeintaan olen jonkun suututtanut. Mitä tuosta pitäisi ajatella, vuorossa olleen sensorin mielestä julkisesti liksan vaatiminen pitää laittaa lukkoon,vai jotain muuten.?? | |
![]() 30.01.2006 13:48:14 | |
Mitä tuosta pitäisi ajatella, vuorossa olleen sensorin mielestä julkisesti liksan vaatiminen pitää laittaa lukkoon,vai jotain muuten.?? Jaa-a..Aika erikoista.=)Ei luulisi tuossa asiassa olevan mitään sensuroimista.Hyvä olisi opettaa aloittelevatkin bändit vaatimaan keikasta "edes jotain"..Kuka maksaa enää mitään,jos jengi tekee pizzapalkalla keikkaa.. En laula nuoteista.Laulan rahasta! | |
![]() 30.01.2006 13:49:44 | |
Jaa-a..Aika erikoista.=)Ei luulisi tuossa asiassa olevan mitään sensuroimista.Hyvä olisi opettaa aloittelevatkin bändit vaatimaan keikasta "edes jotain"..Kuka maksaa enää mitään,jos jengi tekee pizzapalkalla keikkaa.. Tuota lukkohommaa minäkin ihmettelin, en ehtiny ku vilasta killan tapahtumat, niin oli mun aloitus lukossa. Ei ollut yhtään kirosanaa, vain se että liksat kohilleen. En tiedä huomasitteko te sen aloituksen? Siististi muotoiltu? | |
![]() 30.01.2006 13:49:51 | |
Erehdyin pikkupäissään laittamaan vähän provoa tuonne bänditoimintaosastolle, jossa kehotin bändejä laittamaan liksat kohilleen ja ottamaan rahan poies kuleksimasta. Säie napsahti keskellä yötä lukkoon kahdessa minuutissa. Täällä olen meiskannut ja noitunut paljon pahemmastikkin, eikä ole juurikaan lukot napsuneet, korkeintaan olen jonkun suututtanut. Mitä tuosta pitäisi ajatella, vuorossa olleen sensorin mielestä julkisesti liksan vaatiminen pitää laittaa lukkoon,vai jotain muuten.?? Eli jotkut on painelleet varoitusta kiivaasti, jos oikein ymmärsin. Luulis tän asian nyt koskettavan kaikkia, jotka soittamalla leipäänsä tienaavat tai aikoo joskus tienata. Vai onko nuo kaikki muut kuin tanssimuusikot niitä wannabekukkahattuhemmoja joille se päivän olutannos on tärkein... Vai olisko joku liimatainen asialla.... Tää sit sanois tälleen... | |
![]() 30.01.2006 13:53:33 | |
Eli jotkut on painelleet varoitusta kiivaasti, jos oikein ymmärsin. Luulis tän asian nyt koskettavan kaikkia, jotka soittamalla leipäänsä tienaavat tai aikoo joskus tienata. Vai onko nuo kaikki muut kuin tanssimuusikot niitä wannabekukkahattuhemmoja joille se päivän olutannos on tärkein... Vai olisko joku liimatainen asialla.... Ahaa, tuo olikin uutta tuo varoituksen painamisella voi estä keskusteluja etenemästä. Mun mielestä liksasta puhuminen kuuluu jokaiselle, joka esiintyy julkisesti, musan lajista riippumatta. Kyllä minusta tuntuu kuitenkin vahvasti siltä että Koskettimet-threadissa pyörii mnetin nickeistä eniten tienaavat ja myöskin parhaat muusikot. Aloittelijatthreadissa voi olla niitä wannabeitä enemmän, harvemmin tulee edes avattua sitä. Kaivakoot hiekkalaatikkoja ihan rauhassa. | |
![]() 30.01.2006 13:56:45 | |
Kyllä minusta tuntuu kuitenkin vahvasti siltä että Koskettimet-threadissa pyörii mnetin nickeistä eniten tienaavat ja myöskin parhaat muusikot. Ai, säkin oot huomannut, että perusteena kaikelle on kun kerran RO! My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 30.01.2006 14:03:22 | |
Tuota lukkohommaa minäkin ihmettelin, en ehtiny ku vilasta killan tapahtumat, niin oli mun aloitus lukossa. Ei ollut yhtään kirosanaa, vain se että liksat kohilleen. En tiedä huomasitteko te sen aloituksen? Siististi muotoiltu? Joo, mä kävin kahtomasa heti sillon kun kerroit , äkkiä on käyny lukitteminen, en tiiä miksi?? | |
![]() 30.01.2006 14:08:01 | |
Kyllä minusta tuntuu kuitenkin vahvasti siltä että Koskettimet-threadissa pyörii mnetin nickeistä eniten tienaavat ja myöskin parhaat muusikot. Höpö, Höpö, ja mitä toi nyt sitten tarkoittaa? | |
![]() 30.01.2006 14:14:56 | |
Kyllä minusta tuntuu kuitenkin vahvasti siltä että Koskettimet-threadissa pyörii mnetin nickeistä eniten tienaavat ja myöskin parhaat muusikot. Höpö, Höpö, ja mitä toi nyt sitten tarkoittaa? Näin se vaan on. | |
![]() 30.01.2006 14:15:14 | |
Ai, säkin oot huomannut, että perusteena kaikelle on kun kerran RO! Juuri näin. | |
![]() 30.01.2006 14:16:20 (muokattu 30.01.2006 14:17:55) | |
Näin se vaan on. Tästäkö tässä nyt on tarkoitus alkaa kinaan, voi vi..tu! Ok, me täälä tanssimusiikkipuolella ollaan B-luokansoittajia, vai? | |
![]() 30.01.2006 14:18:27 | |
Kyllä minusta tuntuu kuitenkin vahvasti siltä että Koskettimet-threadissa pyörii mnetin nickeistä eniten tienaavat ja myöskin parhaat muusikot. Oon tullu samaan tulokseen. Noin niinku yleisesti ottaen... Olen hidas mutta tyhmä | |
![]() 30.01.2006 14:20:07 | |
Tästäkö tässä nyt on tarkoitus alkaa kinaan, voi vi..tu! Ok, me täälä tanssimusiikkipuolella ollaan B-luokansoittajia, vai? Et oo sattunut kuulemaan COB:stä? My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 30.01.2006 14:25:03 (muokattu 30.01.2006 14:25:46) | |
Tästäkö tässä nyt on tarkoitus alkaa kinaan, voi vi..tu! Ok, me täälä tanssimusiikkipuolella ollaan B-luokansoittajia, vai? Äläpäs nyt hypi aisalle. Ei tarvitse kinata. COB:ssä on ne kovimmat. NHL-miehet. Minä olen ylpeästi divaritason urkuri. | |
![]() 30.01.2006 14:26:30 | |
Äläpäs nyt hypi aisalle. Ei tarvitse kinata. COB:ssä on ne kovimmat. NHL-miehet. Minä olen ylpeästi divaritason urkuri. Kausipalkalla ja kovia soppareita? Join - ehkä en.. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)