![]() 11.12.2005 20:17:01 | |
---|---|
Kerronpa tässä yhden joka ei ole sattunut omalle kohdalle mutta on aikalailla absurdia kamaa. Keikka kaverini kertoi tämän. Olivat tilattu jonnekin en muista paikka mutta tilaisuus oli käytä heijastinta oikein tällainen valistus kampanja. Päivä oli 23.12. Oikein luitte siis jouluaatonaatto. Sali roudattu täyteen tuoleja ,tanssi esitykset,juontoja imitointia ja musiikkiesityksiä. Tilaisuuden piti alkaa klo.18.00. Viittä vaille ei ollut ketään paikalla ja juontaja (tämä imitaattori) kysyi järjestäjältä mitä tehdään? Se sanoi että aloitetaan vaan. No alkujuonnot tervetuloa kaikki mukaan jne.jne..Nyt pianisti soittaa vähän alkumusiikkia tähän ja pianisti ( en minä silloin) soitteli jotain tinkelitankelia. Sitten seuraa tanssiesitys.Tanssijat tulivat ja vetivät osansa. Sen jälkeen tuli imitointi osuus Tarvajärveä sillä lailla....eemeliä no niin...spedeä voe rähmä...jne.Pianisti nauroi esiripun takana melkein kuset housuissa. Yleisöä oli ne neljä järkkäriä takarivissä eikä ketään muuta. Puolentoista tunnin ohjelma vietiin läpi puheineen kaikkineen ilman ainuttakaan ihmistä katsomossa. Lopputervehdykset ja sanat...heijastimia jaetaan ulko ovella tilaisuuden jälkeen...älkää ryntäikö kaikille kyllä riittää.Olen nauranut tätä tarinaa jo 4 vuotta ja aina se naurattaa yhtä paljon. Odotan että koska kolahtaa samanlainen omalle kohdalle jota voin sitten kertoa lapsenlapsille. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
![]() 11.12.2005 20:54:07 | |
Mä nyt en tiedä tän absurdiuksista, mutta jollain keikalla sattui, että yhden setin ajan koko salissa ei ollut kuin kaksi paria (korjautui sitten illan mittaan) Muu bändi sanoi, ettei soiteta, mutta mä sanoin, että soittamaan meidät tänne on tilattu ja siitä me liksa saadaan. Niinpä kyselin pareilta, mitä saisi olla ja esittivät ihan järkeviä helposti toteutettavia toiveita, ei piisejä vaan tanssilajeja. Näyttivät olevan vielä aika taitavia tanssijoita. Itse asiassa loppujen lopuksi oli ihan kivaa soittaa kuuteen pekkaan se yksi setti näille neljälle ihmiselle, jotka myöskin nauttivat kun saivat tanssia ainoastaan mieleisiään tanssilajeja. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 11.12.2005 21:02:03 | |
Mä nyt en tiedä tän absurdiuksista, mutta jollain keikalla sattui, että yhden setin ajan koko salissa ei ollut kuin kaksi paria (korjautui sitten illan mittaan) Muu bändi sanoi, ettei soiteta, mutta mä sanoin, että soittamaan meidät tänne on tilattu ja siitä me liksa saadaan. Niinpä kyselin pareilta, mitä saisi olla ja esittivät ihan järkeviä helposti toteutettavia toiveita, ei piisejä vaan tanssilajeja. Näyttivät olevan vielä aika taitavia tanssijoita. Itse asiassa loppujen lopuksi oli ihan kivaa soittaa kuuteen pekkaan se yksi setti näille neljälle ihmiselle, jotka myöskin nauttivat kun saivat tanssia ainoastaan mieleisiään tanssilajeja. Noin toimivat tosi herrasmiesmuusikot yleisöään palvellen, vaikka tuossa tapauksessa sitä ei juurikaan ollut. :) | |
![]() 11.12.2005 21:29:56 | |
No joo, kerran oli sellainen kootut teokset keikka ja tilaajana sekä tilaisuuden järjestäjänä oli eräs suomalainen metallialan yritys. Heillä oli sitten tavallaan mainostilaisuus mutta joku oli unohtanut laittaa lehteen ilmoituksen. Koko illan oli se yksi ja ainoa pari siellä tanssilattialla. Tottakai soitettiin, olisihan siinä aika käynyt pitkäksi muuten. Sattuuhan sitä. Niin ja tuossa yhdessä paikallisessa ennen... katsottiin siellä yksi lauantai-ilta jääkiekon MM-kisoja omistajan kanssa. Ei ketään paikalla. Nykyään siellä onkin ollut se yksi ja sama bändi uudelleen avajaisista asti, elokuusta. Joka lauantai. En mää keksi mitään uutta... | |
![]() 11.12.2005 21:37:27 (muokattu 11.12.2005 21:40:24) | |
Mä nyt en tiedä tän absurdiuksista, mutta jollain keikalla sattui, että yhden setin ajan koko salissa ei ollut kuin kaksi paria (korjautui sitten illan mittaan) Muu bändi sanoi, ettei soiteta, mutta mä sanoin, että soittamaan meidät tänne on tilattu ja siitä me liksa saadaan. Niinpä kyselin pareilta, mitä saisi olla ja esittivät ihan järkeviä helposti toteutettavia toiveita, ei piisejä vaan tanssilajeja. Näyttivät olevan vielä aika taitavia tanssijoita. Itse asiassa loppujen lopuksi oli ihan kivaa soittaa kuuteen pekkaan se yksi setti näille neljälle ihmiselle, jotka myöskin nauttivat kun saivat tanssia ainoastaan mieleisiään tanssilajeja. Tämän lajin absurdi keikka oli kerran Kuusamon jäähallissa. Meitä oli siellä kolme huttubändiä paikalla ja henkilökuntaa varmaan n30 hlöä. Yleisöä taisi olla enimmillään 20 :) No, ilta soitettiin ja juoruiltiin muiden bändien kanssa. Edit: Syy tähän yleisömenestykseen oli tietenkin valovoimaiset bändit sekä ilmoitusten laittamisen unohtaminen sekä toiset suuremmat pippalot paikkakunnalla. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 11.12.2005 21:49:20 | |
Tämän lajin absurdi keikka oli kerran Kuusamon jäähallissa. Meitä oli siellä kolme huttubändiä paikalla ja henkilökuntaa varmaan n30 hlöä. Yleisöä taisi olla enimmillään 20 :) No, ilta soitettiin ja juoruiltiin muiden bändien kanssa. Edit: Syy tähän yleisömenestykseen oli tietenkin valovoimaiset bändit sekä ilmoitusten laittamisen unohtaminen sekä toiset suuremmat pippalot paikkakunnalla. Ja Sillanpää Turussa. Kari Tapio Pavilla. Ja Souvarit Latosaaressa. Noin me sanottiin joskus, kun ei ollu porukkaa. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. | |
![]() 11.12.2005 22:10:22 | |
Ja Sillanpää Turussa. Kari Tapio Pavilla. Ja Souvarit Latosaaressa. Noin me sanottiin joskus, kun ei ollu porukkaa. Tässä tapauksessa ne 'valovoimaiset' bändit oli kuitenkin itseironisesti siellä jäähallissa :) Oli siis tarkoitus nuo hipsut laittaa, mutta jäivät pois. Elikkä me kaikki siellä jäkiksellä olimme perushuttubändejä, ei minkäänlaista nimeä kellään. Ja aivan oikeasti siitä ei ollut edes perähikiän sanomissa minkään näköistä ilmoitusta. En muista oliko siellä venetsialaiset vai mitkä karnevaalit kylillä, mutta kuitenkin suurella rahalla markinoidut massapippalot. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 11.12.2005 22:22:27 | |
Ja Sillanpää Turussa. Kari Tapio Pavilla. Ja Souvarit Latosaaressa. Noin me sanottiin joskus, kun ei ollu porukkaa. Souvarit Latosaaressa on oikeasti sellainen yhdistelmä, joka ei jätä Mestis-bändeille ketään. Screw you guys! I´m goin´ home! | |
![]() 11.12.2005 22:23:35 | |
Souvarit Latosaaressa on oikeasti sellainen yhdistelmä, joka ei jätä Mestis-bändeille ketään. Niin on. Ja ennen toinen oli Souvarit Merikarvialla, kai ne asu siellä kesän kun muuallakin oli muutama keikka. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. | |
![]() 11.12.2005 22:24:29 | |
Souvarit Latosaaressa on oikeasti sellainen yhdistelmä, joka ei jätä Mestis-bändeille ketään. Helevata, ihan kävi mieles sama ajatus Latis ja Souvarit..Vois olla Sorsanpesä tyhjänä.. Rumbaa, ihojen tanssia vastakkain. | |
![]() 11.12.2005 22:27:02 | |
Helevata, ihan kävi mieles sama ajatus Latis ja Souvarit..Vois olla Sorsanpesä tyhjänä.. Meillä oli muuten kerran veto Latosaaressa Souvareiden kanssa. Ei sittemmin tainut olla niin paljon porukkaa parketilla :) Ei siellä oikeasti mahtunut kulkemaan mihinkään suuntaan kuin kyynärpäillä reittiä raivaten. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 11.12.2005 22:30:30 | |
Helevata, ihan kävi mieles sama ajatus Latis ja Souvarit..Vois olla Sorsanpesä tyhjänä.. Ja tod. näk. muut pesät täynnä ja ajolähtö ....jou Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo | |
![]() 12.12.2005 00:17:50 | |
...Vois olla Sorsanpesä tyhjänä.. Eiks se o jo muutonkin? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. | |
![]() 12.12.2005 11:36:36 | |
Meillä oli aikanaan sellainen erikoisuus illan mittaan kuin Elvis Show jossa minä kuninkaana tulin lavalle ja huudatin yleisöä ja lauloin jotain rokkia. Kerran eräässä ravintolassa oli vain 7 asiakasta ja puolet niistä ulkomaalaisia. sattui niin että kitaristimme oli vielä sairaana ja vedimme triolla koko illan. Basisti sanoi yhdessä vaiheessa iltaa että vedetään elvis show. Sanoin sille että 7 ihmiselle vai? Se sanoi että anna mennä vaan. No vedettiin show ja huudatin 7 ihmistä 300 ihmistä vetävässä ravintolassa. Oli varmaan mahtavan kuuloista kun taustalla oli vaan rummut ja basso ja mä lauloin ja huudatin jengiä. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
![]() 12.12.2005 11:39:29 | |
Meillä oli aikanaan sellainen erikoisuus illan mittaan kuin Elvis Show jossa minä kuninkaana tulin lavalle ja huudatin yleisöä ja lauloin jotain rokkia. Kerran eräässä ravintolassa oli vain 7 asiakasta ja puolet niistä ulkomaalaisia. sattui niin että kitaristimme oli vielä sairaana ja vedimme triolla koko illan. Basisti sanoi yhdessä vaiheessa iltaa että vedetään elvis show. Sanoin sille että 7 ihmiselle vai? Se sanoi että anna mennä vaan. No vedettiin show ja huudatin 7 ihmistä 300 ihmistä vetävässä ravintolassa. Oli varmaan mahtavan kuuloista kun taustalla oli vaan rummut ja basso ja mä lauloin ja huudatin jengiä. Hyvä meininki tuollainen! Osoittaa oikeaa asennetta, kun kykyjä on. Plussa. :) | |
![]() 12.12.2005 11:55:20 | |
Elvis-show...semmosta suuniteltiin monesti ennen keikkamatkoilla. Oli joskus aika vinkeät visiot mutta perusvisio oli jotenkin tälleen: Otetaan maalarin haalarit joihin liimataan tai ommellaan kaljapullonkorkkeja ihan helevetisti paljeteiksi. Lahkeisiin tehdään todella valtavat lakanakangaslevitykset. Tukka kammataan tötterölle ja päähän tietysti jotkut "elvis-lasit" jotka tehdään tavallisista suojalaseista.Rintakarvoiksi pala mustaa kokolattiamattoa. Pata-patasta tehdään pulisongit jotka rupeavat vaahtoamaan mukavasti kun shoun kliimaksi saavutetaan. Ja kaiken kruunaa romulasta haettu mersun pölykapseli josta tehdään vyön solki! Täältä pesee... ilman kyyneleitä! | |
![]() 12.12.2005 12:11:17 | |
Elvis-show...semmosta suuniteltiin monesti ennen keikkamatkoilla. Oli joskus aika vinkeät visiot mutta perusvisio oli jotenkin tälleen: Otetaan maalarin haalarit joihin liimataan tai ommellaan kaljapullonkorkkeja ihan helevetisti paljeteiksi. Lahkeisiin tehdään todella valtavat lakanakangaslevitykset. Tukka kammataan tötterölle ja päähän tietysti jotkut "elvis-lasit" jotka tehdään tavallisista suojalaseista.Rintakarvoiksi pala mustaa kokolattiamattoa. Pata-patasta tehdään pulisongit jotka rupeavat vaahtoamaan mukavasti kun shoun kliimaksi saavutetaan. Ja kaiken kruunaa romulasta haettu mersun pölykapseli josta tehdään vyön solki! Prk...miksei me keksitty tuota silloin. Vedettiin vaan kaulukset ylös paidasta ja annettiin mennä. Jokunen on tainnut jäädä jopa kasetille muistoksi..täytyypä tarkistaa. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
![]() 12.12.2005 12:16:07 | |
Prk...miksei me keksitty tuota silloin. Vedettiin vaan kaulukset ylös paidasta ja annettiin mennä. Jokunen on tainnut jäädä jopa kasetille muistoksi..täytyypä tarkistaa. Mä oon sentään kahdesti ollut Elviksen kanssa keikalla! (Taiteilijanimellä "Dream Elvis" esiintyvä kotimainen yrittäjä) My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 12.12.2005 12:22:33 (muokattu 12.12.2005 12:22:56) | |
Ei absurdein mutta, mieleeni jäänyt muuten. Oltiin Vääksyssä, Tallukassa keikalla ja 80-luvun aivan alussa muistaakseni. Joka tapauksessa Katri Helena oli solistina samana iltana ja vain silloisen miehensä pianisti Timo Kalaojan säestämänä. Olin vielä tuolloin elämäni laulukunnossa ja pöläytin pändimme kanssa eetteriin My Prayer-biisin kovaa ja korkealta. Tauolle mennessämme Katri, joka oli keittiön puolella kysyi meiltä, että kuka veti tuo biisin äsken todella komeasti. Rumpalimme, laulumiehiä hänkin, viiitasi minuun ja sanoi, että hän. Sain kehut, jotka muistan aina. Edes paljon harjoittelemalla en enää pystyisi moiseen. | |
![]() 12.12.2005 12:26:34 | |
Ei absurdein mutta, mieleeni jäänyt muuten. Oltiin Vääksyssä, Tallukassa keikalla ja 80-luvun aivan alussa muistaakseni. Joka tapauksessa Katri Helena oli solistina samana iltana ja vain silloisen miehensä pianisti Timo Kalaojan säestämänä. Olin vielä tuolloin elämäni laulukunnossa ja pöläytin pändimme kanssa eetteriin My Prayer-biisin kovaa ja korkealta. Tauolle mennessämme Katri, joka oli keittiön puolella kysyi meiltä, että kuka veti tuo biisin äsken todella komeasti. Rumpalimme, laulumiehiä hänkin, viiitasi minuun ja sanoi, että hän. Sain kehut, jotka muistan aina. Edes paljon harjoittelemalla en enää pystyisi moiseen. Hyvä meininki. Viime kesänä Jämsän Blues tapahtumassa oltiin HOusebändinä ennen jameja ja sitä Blues porukkaa alkoi lappaa sisään, Viiseisenä biisinä vedettiin With a Little Help From my Friends Cocker versiona. Basisti solisti veti helvatan hyvin kun Ameriikan täti Dana Fuchs oli kuuntelemassa ihan eturivissä. Taisi kai kehuakin solistia ja syystä. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)