![]() 01.12.2005 22:50:42 | |
---|---|
oma satku Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. | |
![]() 01.12.2005 23:01:02 (muokattu 01.12.2005 23:01:30) | |
Eikös se Ruuvi ole Jämsän Paroni jo vuosia sitten yhden tosiasian sanonu: Mä en välitä paskaakaan, miten bändi soittaa, mä katon lippuluukulta tuleeko se uudestaan. Tuo on yksi pointti, joka korostuu aina vaan enemmän. Ennen oli kapakoissakin paljon enemmän henkilökuntaa, paukun saanti oli varmempaa kuin nykyään tuhannen turvoksissa olevalta tiskiltä. Se kanssa johtuu siitä, että pitää jäädä omistajalle enemmän. Prosenttipalkka poistui jokaisesta kapakasta, taisin olla melkein viimeisessä sellaisessa töissä 90-luvun alussa, jossa prossalla vielä tehtiin. Cantina. Se lisäsi työintoa ja tehokkuutta, mutta ei varmaan jääny omistajalle tarpeeksi, niin se poistettiin sieltäkin. Oho, meni tavallaan asian viereen, mutta liittyy se jotenkin soittoonkin. Jotenkin mä rupesin tuossa kun mainitsit Cantinan niin miettimään sitä että noittenkin nousuvuosien jälkeen on nähty olutravintoloiden rantautuminen missä nimenomaan ihmiset voivat tukea tärkeäksi kokemaansa olutBRÄNDIÄ. -" Mä oon enempi niinku vehnäolut tyyppi kun Lapin Kulta" -Aika jännä,mä tykkään enempi just noist Britti Aleista" jne. Jotkut tykkää Mummosta,toiset vetää mieluummin tumppuun ja kuuntelee samalla vaikka Coltranee. Yks on varma: Rikas rikastuu,köyhä köyhtyy. Kas muuten kun eivät laittaneet siihen Niinistön kamppikseen että "Köyhien presidentti" | |
![]() 01.12.2005 23:18:40 (muokattu 01.12.2005 23:21:15) | |
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=2&t=99100&o=0&co=0 Tuosta löytyy keskustelu missä mennään kans alle riman ja pahasti liksapolitiikassa. Kannattaa lukea läpi ihan mielenkiinnon vuoksi. Yhdessä mainitussa bändissä on 8 jäsentä ja ne on tehneet levyn. Bändin hinta 650 euroa. Hallelujaa sanon mä. Samoin tännekin kirjoittava nick on saanut Raahen keikastaan olutta ja karkkipussin. voi perseen henki mitä pelleilyä. Toinen taas koko levyttäneen bändinsä keikata 200 euroa. Bändissä 6 jätkää. Mun mielestä bändiä joka on tehnyt levyjä ja tekee rundia tälläkin hetkellä, ei voi käsitellä ihan pelkkänä pelleilyamatöörinä kukaan muu kuin he itse. Ryhdistäytykää. Mitä näille pitäis tehdä? Tai miten niille sais puhuttua edes jotenkin järkeä? | |
![]() 01.12.2005 23:26:34 | |
Mitä näille pitäis tehdä? Tai miten niille sais puhuttua edes jotenkin järkeä? Ei mitenkään. Ennen se vain ei tuntunut niin selkeästi meillä, kun soittopaikkoja oli paljon. Noita ilmaiseksi tekijöitä mahtui sinne sekaan ihan huomaamatta. Nyt, kun keikoista on pula, niin on paha kuulla järkkäriltä, että se ja se kävi parilla sadalla ja oli ihan hyvät tanssit. Varmaan olikin hyvät tanssit, mutta mitä sitte. Se järkkäri ottaa siitä lähtien omakustannebändin ja se siitä. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. | |
![]() 01.12.2005 23:28:20 | |
Ei mitenkään. Ennen se vain ei tuntunut niin selkeästi meillä, kun soittopaikkoja oli paljon. Noita ilmaiseksi tekijöitä mahtui sinne sekaan ihan huomaamatta. Nyt, kun keikoista on pula, niin on paha kuulla järkkäriltä, että se ja se kävi parilla sadalla ja oli ihan hyvät tanssit. Varmaan olikin hyvät tanssit, mutta mitä sitte. Se järkkäri ottaa siitä lähtien omakustannebändin ja se siitä. Tuo vaikuttaa vaan dumppaukselta, josta ei hyödy edes dumppaajat. Ei nekään ole sinne Raaheen toista kertaa päässeet.... | |
![]() 01.12.2005 23:28:49 | |
Mitä näille pitäis tehdä? Tai miten niille sais puhuttua edes jotenkin järkeä? Tää on ehkä teille "koko elämänne" soittaneille vähän vaikea tajuta, mutta kun "ulkopuolelta" tulee alalle, niin aluksi ei edes tietoa ole saatavissa liksoista, kun et tunne ketään alalla toimivaa. Ei kukaan kerro palkkojaan, samalla tavalla ei kukaan tule tyrkyttämään tietoja keikkaliksoistaan, jollet ole tilaamassa keikalle. Tietysti sitten kun tietoa on, tulee asennekysymys esiin. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 01.12.2005 23:30:54 | |
Tää on ehkä teille "koko elämänne" soittaneille vähän vaikea tajuta, mutta kun "ulkopuolelta" tulee alalle, niin aluksi ei edes tietoa ole saatavissa liksoista, kun et tunne ketään alalla toimivaa. Ei kukaan kerro palkkojaan, samalla tavalla ei kukaan tule tyrkyttämään tietoja keikkaliksoistaan, jollet ole tilaamassa keikalle. Tietysti sitten kun tietoa on, tulee asennekysymys esiin. Näistäkin keskusteluista vilahdelleista bändeistä on osa tehnyt tätä jo vuosia. Sama 200 euron liksa on ollut jo kauan, jos sillä lähdet se ei siitä nouse, se on niin monta kertaa nähty. | |
![]() 01.12.2005 23:33:22 | |
Tuolla sun antamassa linkissä on yksi peruspersehomma. Ei mun mielestä se tuo enempää tai vähempää keikkoja bändille, jos tekee niiden kanssa sopimuksen. Miksi ihmeessä pitäis joku sopimus tehdä? Voi helevata, se on ihan sivuseikka koko asiassa. Ohjelmatoimisto myy siinä järjestyksessä, kenestä se saa eniten rahaa. Vaikka olis minkälainen sopimus, niin ei aukea taivas. Ensin myydään isot starat. Sen jälkeen pienemmät. Viimeiseksi jää uudet bändit ja solistit, joista ei kukaan tiedä mitään eikä maksa mitään. Niitä ei edes myydä, jos joku sattuu soittamaan toimistoon päin niin saatetaan jostain tiedostoista kaivaa esiin. "Ai niin, olis meillä tällainenkin bändi, otapa kokeeksi." Miksi ihmeessä toimiston kannattaisi käyttää kallista myyntiaikaa siihen, että nimetön bändi tai joku vastaava saataisiin johonkin halvalla kaupaksi. Joten, älkää panko nimeä mihinkään papereihin, keikkamäärä on ihan sama eikä ole mitään palloa jalassa. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. | |
![]() 01.12.2005 23:33:28 | |
Kommentti lapin keikoista:Kävin siellä soittamassa muutamia vuosia sitte pari "putkea" vuodessa ja tuli semmonen fiilis et mieluummin yleisön joukossa kuin lauteilla;siellä oli nimittäin parketeilla,baaritiskillä ym ainoastaan taistelu lihasta, oli turkasen samantekevää kuka ja mitä soitti,ois jossain paikoisssa ollu sama vaikka ois pahvinuket seissy lavalla ja musa nauhalta.Aika turhauttavalta tuntu joskus.ja ne liksat,tyyliin;me olemme maksavinamme,olkaa te soittavinanne... En oo muutamaan vuoteen enää jaksanu nähdä vaivaa kaupata sinne suuntaan, mieluummin hiihtelen,laskettelen ja otan kuppia tunturin kupeessa ja lärvään niiku muutkin paikallaolijat.Ja soitan keikan jossain muualla... | |
![]() 01.12.2005 23:36:06 | |
Näistäkin keskusteluista vilahdelleista bändeistä on osa tehnyt tätä jo vuosia. Sama 200 euron liksa on ollut jo kauan, jos sillä lähdet se ei siitä nouse, se on niin monta kertaa nähty. Eiks ne tajuu? Mä joka oon kaljapalkalta noussut sentään TES:in ylittävälle tasolle aika nopeasti, oon huomannut sen että: 1. Keikkaa riittää 2. On alettu kohdella arvostavasti kuin ammattimiestä eikä jonain häirikköpilipalijenginä. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 01.12.2005 23:39:25 | |
Tää on ehkä teille "koko elämänne" soittaneille vähän vaikea tajuta, mutta kun "ulkopuolelta" tulee alalle, niin aluksi ei edes tietoa ole saatavissa liksoista, kun et tunne ketään alalla toimivaa. Ei kukaan kerro palkkojaan, samalla tavalla ei kukaan tule tyrkyttämään tietoja keikkaliksoistaan, jollet ole tilaamassa keikalle. Tietysti sitten kun tietoa on, tulee asennekysymys esiin. Älähän nyt taas ota itseesi. Ethän sä ole käyny karkkipussipalkalla missään. Ja toisekseen, et ole käyny niissä paikoissa missä se karkkipussilla tekeminen olis paheksuttavaa. Kyllä yksityistilaisuuksien hinnoittelu on mun mielestä ihan esiintyjän/bändin oma asia, niin sunkin kohdalla. Siitä ei mun mielestä hypi kukaan silmille. Jos taas on "isojen" keikkajärkkäreiden kanssa tekemisissä, niin niitä ei saa kukaan päästää halvalla. Niillä on varaa maksaa, joten sen takia tässä vaahdotaan, että kukaan ei antais niille siimaa pudottaa korvausta vielä tästäkin. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. | |
![]() 01.12.2005 23:45:48 | |
Ei mitenkään. Ennen se vain ei tuntunut niin selkeästi meillä, kun soittopaikkoja oli paljon. Noita ilmaiseksi tekijöitä mahtui sinne sekaan ihan huomaamatta. Nyt, kun keikoista on pula, niin on paha kuulla järkkäriltä, että se ja se kävi parilla sadalla ja oli ihan hyvät tanssit. Varmaan olikin hyvät tanssit, mutta mitä sitte. Se järkkäri ottaa siitä lähtien omakustannebändin ja se siitä. Isä-vainaa oli yhtenä järkkärinä koko 60- ja 70-luvun yhdellä suosituilla maaseutulavalla siellä kotiseudulla ja sillon mottona aina oli että otetaan lauantaisin aina vaan parasta ihan mihin hintaan hyvänsä! Se toi porukkaa ihan jumalattomasti ja sitten voitiin pitää tämmösten himmeämpien tähtien tansseja viikolla ja sillonkin oli porukkaa ihan jumalattomasti! Yhtenä juhannuksena oli mm. yli 4000 henkeä ja solistina Taisto Tammi ...mutta se aika oli ihan eri kun nykyisin! Urheiluseuran aktiivit oli ilmaiseksi järjestysmiehinä ja makkaranmyyjinä. Ei ollut mitkään koulutetut gorillanpoikaset heijastinliivit päällä ja kuvakortit kaulassa valmiina heti painimaan jos joku pikkusen heitti huulta maitotili-pullon aiheuttamassa mielentilaliikutuksessa! Semmoset lupsakat isännät ojenti vaan pikkusen jos oli tarvetta ja kaikki tunsi toisensa! Telekkarista näky yksi kanava, Repo-Radio soitti pelkkää Chydeniusta jne... Nyt pitäs olla vähintään Jeesus tai Elvis että joku viittis kotimökiltä minnekään vetoiselle lavalle tms. riemupaikalle liikahtaa! Nykyihmiset on niin saatanan tupajumeja että ei millonkaan ennen! Laajakuva telkkaria vaan tuijotellan ja ollaan niin vitun viisaita! Piereminen on modernin ihmisen tarkimmin varjeltuja salaisuuksia. | |
![]() 01.12.2005 23:48:02 | |
Tuolla sun antamassa linkissä on yksi peruspersehomma. Ei mun mielestä se tuo enempää tai vähempää keikkoja bändille, jos tekee niiden kanssa sopimuksen. Miksi ihmeessä pitäis joku sopimus tehdä? Voi helevata, se on ihan sivuseikka koko asiassa. Ohjelmatoimisto myy siinä järjestyksessä, kenestä se saa eniten rahaa. Vaikka olis minkälainen sopimus, niin ei aukea taivas. Ensin myydään isot starat. Sen jälkeen pienemmät. Viimeiseksi jää uudet bändit ja solistit, joista ei kukaan tiedä mitään eikä maksa mitään. Niitä ei edes myydä, jos joku sattuu soittamaan toimistoon päin niin saatetaan jostain tiedostoista kaivaa esiin. "Ai niin, olis meillä tällainenkin bändi, otapa kokeeksi." Miksi ihmeessä toimiston kannattaisi käyttää kallista myyntiaikaa siihen, että nimetön bändi tai joku vastaava saataisiin johonkin halvalla kaupaksi. Joten, älkää panko nimeä mihinkään papereihin, keikkamäärä on ihan sama eikä ole mitään palloa jalassa. Paitsi että.... Myyjä voip sanua että nyt otat tän ja tän ,sillä siittä tulee uus tähti.Se nimittäin tulee tuossa tuon Klabbin ja Yön kanssa samassa paketissa.... | |
![]() 01.12.2005 23:48:23 (muokattu 01.12.2005 23:48:57) | |
Älähän nyt taas ota itseesi. Ethän sä ole käyny karkkipussipalkalla missään. Ja toisekseen, et ole käyny niissä paikoissa missä se karkkipussilla tekeminen olis paheksuttavaa. Kyllä yksityistilaisuuksien hinnoittelu on mun mielestä ihan esiintyjän/bändin oma asia, niin sunkin kohdalla. Siitä ei mun mielestä hypi kukaan silmille. Jos taas on "isojen" keikkajärkkäreiden kanssa tekemisissä, niin niitä ei saa kukaan päästää halvalla. Niillä on varaa maksaa, joten sen takia tässä vaahdotaan, että kukaan ei antais niille siimaa pudottaa korvausta vielä tästäkin. Mä luin jostain kirjasta vanhan kunnanlääkärin ohjeen kesäkandisijaiselle: "Sohvalle ei saa oksentaa, taksoja ei saa alentaa ja vastaanottoapulaista ei saa panna paksuksi." Kyllä mä tossa keskimmäisessä kohdassa pyrin olemaan solidaarinen teille ammattilaisille, että mun takia keskimääräinen liksataso ei laskisi, vaikkakin teenkin lähes ainoastaan privaattikeikkoja. Samalla lailla paheksun alihintaisia hääkeikkoja kuin te ja oon aika ylpeä kun kilpailutilanteessa puolta halvemman bändin kanssa voitin sen vain kehumalla itseäni hintaa halventamatta!! My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 01.12.2005 23:53:58 | |
Paitsi että.... Myyjä voip sanua että nyt otat tän ja tän ,sillä siittä tulee uus tähti.Se nimittäin tulee tuossa tuon Klabbin ja Yön kanssa samassa paketissa.... Joo, tuosta en edes maininnu, sitä on jo liian vaikea käsittää jos ajattelee sinisilmäisesti keikkamyyntiä. Eikös se muuten mene niin päin, että jos otat Urpon ja Mahottomat, niin saat (esim.) Klabbisen ja jossain vaiheessa vielä jonkun muun. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. | |
![]() 01.12.2005 23:54:20 | |
Paitsi että.... Myyjä voip sanua että nyt otat tän ja tän ,sillä siittä tulee uus tähti.Se nimittäin tulee tuossa tuon Klabbin ja Yön kanssa samassa paketissa.... Jep. Jos pääsee tuohon pakettiin niin ei ainakaan omien kokemuksien perusteella ole paljon tarvinnut liksoihin alennusta antaa. Yön kans ollaan yhdessä paketissa ja sen "siivellä" meidänkin liksa on ihan hyvä. | |
![]() 01.12.2005 23:55:17 (muokattu 01.12.2005 23:55:59) | |
Joo, tuosta en edes maininnu, sitä on jo liian vaikea käsittää jos ajattelee sinisilmäisesti keikkamyyntiä. Eikös se muuten mene niin päin, että jos otat Urpon ja Mahottomat, niin saat (esim.) Klabbisen ja jossain vaiheessa vielä jonkun muun. Näinhän mä tekisin, jos oisin ohjelmatoimiston myyjä. Otat multa puolen vuoden paketin, niin pari tähteä tulee mukana. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 01.12.2005 23:56:11 | |
Mä luin jostain kirjasta vanhan kunnanlääkärin ohjeen kesäkandisijaiselle: "Sohvalle ei saa oksentaa, taksoja ei saa alentaa ja vastaanottoapulaista ei saa panna paksuksi." Kyllä mä tossa keskimmäisessä kohdassa pyrin olemaan solidaarinen teille ammattilaisille, että mun takia keskimääräinen liksataso ei laskisi, vaikkakin teenkin lähes ainoastaan privaattikeikkoja. Samalla lailla paheksun alihintaisia hääkeikkoja kuin te ja oon aika ylpeä kun kilpailutilanteessa puolta halvemman bändin kanssa voitin sen vain kehumalla itseäni hintaa halventamatta!! Tuossakin on yksi jännä asia. Jotkut ostajat yrittävät väittää, että se ja se tulee puolet halvemmalla. Sitä toista ei aina ole olemassakaan, tarkoitus on vain laskea sun hintaa. Hyvä kun et mene tuohon halpaan. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. | |
![]() 01.12.2005 23:57:37 | |
Näinhän mä tekisin, jos oisin ohjelmatoimiston myyjä. Otat multa puolen vuoden paketin, niin pari tähteä tulee mukana. Joo, mutta ei kaikki sitä tiedä eikä halua uskoa. Luullaan, että jokainen keikka tulee omilla avuilla. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. | |
![]() 01.12.2005 23:58:02 | |
Tuossakin on yksi jännä asia. Jotkut ostajat yrittävät väittää, että se ja se tulee puolet halvemmalla. Sitä toista ei aina ole olemassakaan, tarkoitus on vain laskea sun hintaa. Hyvä kun et mene tuohon halpaan. Baron on pelimies. Useimmat ostajat yrittävät väittää jonkun nimibändin tulevan halvemmalla. No, minähän sitä en usko. Useimmiten kaupat on syntyneet. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)