uruttaja 01.12.2005 16:51:26 (muokattu 01.12.2005 16:51:44) | |
---|
Talun samantien. Nämä tulee niin helposti, kun Pb on jossain paanalla. |
Tankero 01.12.2005 17:04:23 | |
---|
Iso liuta nykyisiä soittajia, joiden olisi suorastaan pakko myydä. Niin on. Aivan liikaa. |
uruttaja 01.12.2005 17:05:42 | |
---|
Niin on. Aivan liikaa. Ei tarvii Kantolastakaan pitkälle lähteä, niin on jo ensimmäiset myyntipakon alaiset hemmot pyörimässä kiusana. |
Tankero 01.12.2005 17:28:24 | |
---|
Ei tarvii Kantolastakaan pitkälle lähteä, niin on jo ensimmäiset myyntipakon alaiset hemmot pyörimässä kiusana. Voisivat keskittyä kopsu puolelle ihan rauhassa. |
Ukko 01.12.2005 20:36:16 | |
---|
No, ravintolatrioissa soitin ammatikseni minimillä vv. 1993-96, mutta eipä ole sekkariraitoja tarvinnut rakennella OMB:a silmälläpitäen, eikä liioin ryhtyä muutenkaan pelleksi. Tällä herralla on mennyt ajatusmaailmassa jotain vinksalleen. Eikös ole niin että soittaja on viihdyttäjä. Oli tämä sitten omb tai koomikko tai hevari tai ravintelimuusikko tai..... Ainoa mitä pitäisi varoa, on se että ei rupea paskantärkeäksi omasta muusikkoudestansa. Eli ylenkatsomalla muita viihdyttäjiä kuset ennenpitkää omille kintuillesi. |
markkuv 01.12.2005 20:46:31 | |
---|
Vai pitäskö munkin alkaa tekeen keikkaa kuten suurin osa tuntuu tekevän,se 29€ bruttona,muut kuluina...ja wittumaisinta tässä on se että TOIMISTOT suostuu tähän,... Suuri osa soittajista haluaakin näin - paljon käteen keikasta, ei katsota nenää pitemmälle, toisaalta TES on sen verta huono, että ainakin viikonloppukeikkailijat ottavat mielellään kaiken tai ainakin sen minkä saavat puhtaana käteen. Käytännössähän kuitenkin valtaosa keikoista (amatööri tai ammattilainen) humppapuolella tehdään tuolla TESsin minimillä - vaikka täällä foorumilla kuinka kirotaan ja haukutaan hinnanpolkiijoita niin itse toimitaan samalla tavalla - keikalle TESsillä tai alle. Joidenkin on pakko (taloudellisesti) tai sitten on vain niiin kova hinku keikalle tai sitten rahalla ei ole niin väliä, on vain mukava käydä väliillä keikalla säpisemässä |
baron 01.12.2005 20:52:25 (muokattu 01.12.2005 20:53:32) | |
---|
1. Kun mä aloitin keikkailun, mulla ei ollut pienintäkään aavistusta käyvästä hintatasosta. 2. Kun mä liityin Muusikkojen liittoon, tulin tietoiseksi TES:istä, mutta se selvästi sanoo, että se ei koske mua. 3. Aika hintsu se TES on huvikseenkin keikkailevalle, joka ei edes halua saada siitä elantoaan, ainoastaan harrastuksensa kustannettua. My name is Baron, Sir Baron. |
uruttaja 01.12.2005 21:14:29 | |
---|
Käytännössähän kuitenkin valtaosa keikoista (amatööri tai ammattilainen) humppapuolella tehdään tuolla TESsin minimillä - vaikka täällä foorumilla kuinka kirotaan ja haukutaan hinnanpolkiijoita niin itse toimitaan samalla tavalla - keikalle TESsillä tai alle. Joidenkin on pakko (taloudellisesti) tai sitten on vain niiin kova hinku keikalle tai sitten rahalla ei ole niin väliä, on vain mukava käydä väliillä keikalla säpisemässä No en allekirjoita tuota. Saattaa olla että moni muukin väittää vastaan. Mutta sen tiedän, että moni ammatikseenkin soittava tekee Todella halvalla, puhumattakaan harrastelijoista. Tes:n taulukkopalkka on kuitenkin ihan jees, jos keikkaa tosiaankin on se 17-20 kuukaudessa. Saapahan taas kerran kysyä: Miksi? |
KoskPaavo 01.12.2005 21:21:31 | |
---|
1. Kun mä aloitin keikkailun, mulla ei ollut pienintäkään aavistusta käyvästä hintatasosta. 2. Kun mä liityin Muusikkojen liittoon, tulin tietoiseksi TES:istä, mutta se selvästi sanoo, että se ei koske mua. 3. Aika hintsu se TES on huvikseenkin keikkailevalle, joka ei edes halua saada siitä elantoaan, ainoastaan harrastuksensa kustannettua. Missä kohtaa nykyään muuten TES:sissä sanotaan että se ei koske sivutoimisia muusikoita? Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
Jalmus 01.12.2005 21:24:55 | |
---|
Tällä herralla on mennyt ajatusmaailmassa jotain vinksalleen. Eikös ole niin että soittaja on viihdyttäjä. Oli tämä sitten omb tai koomikko tai hevari tai ravintelimuusikko tai..... Ainoa mitä pitäisi varoa, on se että ei rupea paskantärkeäksi omasta muusikkoudestansa. Eli ylenkatsomalla muita viihdyttäjiä kuset ennenpitkää omille kintuillesi. No, jos sua oikeasti kiinnostaa, niin olinpa aika vittumaisella tuulella, kun ihan ensimmäisen provoni heitin Isojussille, joka ilokseni tarttui koukkuuni. Kyllä oli mukava piikitellä silloin. Ei siinä nyt oikeasti mistään sen kummemmasta kyse ollut. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
uruttaja 01.12.2005 21:26:10 | |
---|
Missä kohtaa nykyään muuten TES:sissä sanotaan että se ei koske sivutoimisia muusikoita? 1 pykälässä sanotaan, että sopimus ei koske harrastustoimintaa. |
KoskPaavo 01.12.2005 21:28:50 | |
---|
1 pykälässä sanotaan, että sopimus ei koske harrastustoimintaa. Voi vuohen vehkeet, tuota ei kyllä löydy minkään muun liiton TES:sistä. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
uruttaja 01.12.2005 21:30:18 | |
---|
Voi vuohen vehkeet, tuota ei kyllä löydy minkään muun liiton TES:sistä. Siellä se kuitenkin on ollut jo vuosikausia. |
isojussi 01.12.2005 21:31:33 | |
---|
No, jos sua oikeasti kiinnostaa, niin olinpa aika vittumaisella tuulella, kun ihan ensimmäisen provoni heitin Isojussille, joka ilokseni tarttui koukkuuni. Kyllä oli mukava piikitellä silloin. Ei siinä nyt oikeasti mistään sen kummemmasta kyse ollut. Koukkuun? HOHOHAHAHEHEHIHI! Kaks saatana samanlaista. Mä luulin taas kuumentavani sua. Eisss........ Perekule, että menin nukkuun, olis ollu hauska jatkaa sitä kilpaprovoilua pitempäänkin. Se on kaljat - kumpi tarjoo? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
mack the knife 01.12.2005 21:32:26 | |
---|
Koukkuun? HOHOHAHAHEHEHIHI! Kaks saatana samanlaista. Mä luulin taas kuumentavani sua. Eisss........ Perekule, että menin nukkuun, olis ollu hauska jatkaa sitä kilpaprovoilua pitempäänkin. Se on kaljat - kumpi tarjoo? Onneksi me ei olla tapeltu koskaan, mitä nyt pientä sananvaihtoa... Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. |
uruttaja 01.12.2005 21:33:27 | |
---|
1. Kun mä aloitin keikkailun, mulla ei ollut pienintäkään aavistusta käyvästä hintatasosta. 2. Kun mä liityin Muusikkojen liittoon, tulin tietoiseksi TES:istä, mutta se selvästi sanoo, että se ei koske mua. 3. Aika hintsu se TES on huvikseenkin keikkailevalle, joka ei edes halua saada siitä elantoaan, ainoastaan harrastuksensa kustannettua. Jep. Tes:n taulukko on minimiliksa. Enemmän saa vaatia, sitä ei ole kielletty. |
isojussi 01.12.2005 21:33:43 | |
---|
Onneksi me ei olla tapeltu koskaan, mitä nyt pientä sananvaihtoa... Heh - sekin vielä. "Pientä sananvaihtoa...." HOHO! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
mack the knife 01.12.2005 21:38:29 | |
---|
Jep. Tes:n taulukko on minimiliksa. Enemmän saa vaatia, sitä ei ole kielletty. Me käytettiin joskus JES! -sanan tilalla TES!:iä. Sitä kun on oppinut vuosien mittaan vihaamaan enemmän kuin "oikeissa" töissä. Muissa hommissa TES on hyväksytty ja ihan ok liksa, soittajilla se on se joka aiheuttaa "voi perkele" -asenteen. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. |
baron 01.12.2005 21:40:55 (muokattu 01.12.2005 22:10:18) | |
---|
1 pykälässä sanotaan, että sopimus ei koske harrastustoimintaa. Kyllä mä oon TES:it lukenut ja hinnoittelussa noudatan, mutta oon tulkinnut, että mulla ei oo sitä turvaa, mikä ammattilaisella on. Toinen pointsi että kun sain äänestyslipun pääluottamusmiesvaaliin, niin sanottiin, että koskee ravintola ja laivamuusikoita ja muita pyydettiin olemaan äänestämättä. Tää ei tarkoita sitä, että en pyrkisi noudattamaan toiminnassani/hinnoittelussani vähintään TES:iä vaikka sopimus ja pääluottamusmies ei olisikaan takanani ongelmatapauksissa. My name is Baron, Sir Baron. |
isojussi 01.12.2005 21:47:40 | |
---|
Eihän mullakaan yrittäjällä mitään asiaa Muukkojen liittoon oo, mutten haluu polkee hintoja. Samoin tein, kun mulle on tulossa se parin kW:n PA, niin kyselin paikallisten PA-firmojen hinnat, kun joku jo ajatteli tilata mua hoitaan jonkun tilaisuuden äänentoiston. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |