Aihe: Charles Plogman
1 2 3 4 5 6 7 8
R.Syke
26.11.2005 20:16:00
Niinpä. Kyllähän se urkuri ainakin apuna on, ja kyllä sillä ainakin pitäis taittua.

No joo. Jos se 100:lla pistää menemään...
WanhaWetäjä
28.11.2005 13:51:56 (muokattu 28.11.2005 13:53:46)

Kyllähän se niin on, että suosiolla mitattuna Charles P on biisintekijänä taitavampi kuin kukaan tänne kirjoittavista pelleistä :)

Charles P:lla on tuo varsin kadehdittava taito,moniko täällä edes tekee biisejä,pitäsköhän kokeilla?

Äärimmäisen vaikeetahan on tehdä hittibiisi,kai niitä kaikki väsäis,jos pystyis,sinäkin?Kyllähän noista Ploggiksen biiseistä löytyy tuttu sapluuna,eli ne ikiwanhat Matti&Teppo-maneerit niin melodioissa/sointukuluissa kuin sanoissa,eli niin kuin Tami Tamminen sanoisi lätkätermein "Keep it simple!!",ja sen Charles tosiaankin osaa ;-))

Juuri tuo äärimmäisyyksiin viety yksinertaisuus/toisto lienee syy miksi nuo annemattilaplogmancharlies-osastot uppoovat turakaisiin mutta eivät soittajiin; niissä ei ole musiikillisesti/soitannollisesti mitään kiinnostavaa,ne ovat puuduttavia,itseään toistavia renkutuksia:-)
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
WanhaWetäjä
28.11.2005 13:52:27 (muokattu 28.11.2005 13:53:13)

(moka)
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
Mikko T.
28.11.2005 14:39:55

jonlord, sait juuri ekan plussan, mitä ikinä olen täällä kenellekään muistaakseni antanut, ellen joskus ole kännissä sitä tehnyt...
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
Tankero
28.11.2005 20:21:19
jonlord, sait juuri ekan plussan, mitä ikinä olen täällä kenellekään muistaakseni antanut, ellen joskus ole kännissä sitä tehnyt...

Kyllä kai aika moni on varmaan kännissä tehnyt sitä. ;)
jeppeq
28.11.2005 21:16:14
Kukapa muistaa tulipunaruusut:nuppendaali ja jamppa tuominen:kuumat kyyneleet. Oikeestaan melko moni biisi uppoaa samaan kategoriaan plogmanin biisien kanssa. Helppotajuista, melodista,asiallinen,miehekäs laulusoundi - jonka mukaan on helppo tanssia ( tanssijoiden näkökulma ). Taidetta tai soitannollisesti vaativaa se ei ole, mutta toimii tanssikuviossa ja tulee ulos molemmissa "versioissa" tosi isoilla radioilla - "tulee hyvin". Ollaanhan tanssimusiikkipalstalla. Eri juttu kokonaan on se diggaako vai ei. Eipä ole omassa lauluohjelmistossakaan noita ralleja.
..ja nimen selvennys..
baron
28.11.2005 21:19:09 (muokattu 28.11.2005 21:28:04)

Juuri tuo äärimmäisyyksiin viety yksinertaisuus/toisto lienee syy miksi nuo annemattilaplogmancharlies-osastot uppoovat turakaisiin mutta eivät soittajiin; niissä ei ole musiikillisesti/soitannollisesti mitään kiinnostavaa,ne ovat puuduttavia,itseään toistavia renkutuksia:-)

Ei mulla oo mitään erityisiä ongelmia tehdä settilistoja, jotka on yhdistelmä musikaalisesti kiinnostavia soittajille ja puuduttavia renkutuksia, joista turakaiset tykkää.

Yleensä painotan alkuillasta ensinmainittuja ja loppuillasta jälkimmäisiä ja näyttää siltä, että sekä bändi että turakaiset tykkää.
Ei normaalilla humppakeikalla mulla oo mitään tarvetta soittaa ainoastaan itsestäni kivoja piisejä, jos niitä on 1-2 per setti se riittää mulle.
My name is Baron, Sir Baron.
Martso
28.11.2005 21:27:12
Kyllähän se niin on, että suosiolla mitattuna Charles P on biisintekijänä taitavampi kuin kukaan tänne kirjoittavista pelleistä :)

Kannattaisko VM Kangas pitää pieni paussi postauksissa? Keskittyä ihan rauhassa ja tarkkailla ympäristöä? Mutta varovaisesti: saatat muuten säikähtää.
backwood
28.11.2005 21:29:55
Me voitettiin sama skaba, minkä Tsarles. ei siihen kovin kummosia tartte.

ei ole ikinä muhun uponnut tuo bättre folk musiikki eikä vieläkään mutta tosta kisan voitosta vielä että siinä on hyvin paljon kysymys siitä että kuka osaa hyödyntää tollasen kisan voiton.noita kisojahan on miljoona erilaista vuodessa mutta voiton jälkeen pitää osata vetää oikeista naruista ja alkaa markkinoida bändiä täpöllä voittajana.paljon on hyviä bändejä jotka on voittaneet jonkun kisan mutta voiton jälkeen myyntiä jatketaan kun mitään ei olisi tapahtunut.voitosta pitää osata ottaa kaikki irti.
humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa....
v_m_kangas
29.11.2005 08:47:13

Kannattaisko VM Kangas pitää pieni paussi postauksissa? Keskittyä ihan rauhassa ja tarkkailla ympäristöä? Mutta varovaisesti: saatat muuten säikähtää.

Ho ho, löytyikö ensimmäinen haastaja biisien teossa? No pistäppä muutama referenssi ;)
Humppaa tai soita humppaa
KoskPaavo
29.11.2005 10:50:22
Minun vielä vanhempi kolleegani ennen sanoi näistä biisien teoista että "pitää vaan kehdata", näin on tehnyt myös herra Plogman.Itse en ole soittanut yhtään hänen biisiään ja toivottavasti ei tarvitsekaan.Kotisivultaan löytyy näitä tuotteita, päätelkää itse.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
Martso
29.11.2005 12:19:31
Ho ho, löytyikö ensimmäinen haastaja biisien teossa? No pistäppä muutama referenssi ;)

Heh! En minä tuommosia ittestäni kirjoittaisi. Eli ei ollu omakehua. ;)
R.Syke
10.12.2005 15:30:13 (muokattu 10.12.2005 15:31:00)
Olen soittanut Plogamani biisejä. Omiani en, koska niitä ei ole. Musta toi tekee ihan tanssitavaa musiikkia.

Enkä mä ymmärrä taiteellisesta musiikista mitään. Vieläkään.
Sertzo S
11.12.2005 13:11:32
Äsken soi radiossa tuo 'Jalalat alta'-biisi ja mollistahan tuo näyttää menevän, joten ei pelkkiä duuribiisejä Plogmankaan tee. Tansittava rallihan tuokin toki on.
humppahanuristi
11.12.2005 19:52:55

eli ne ikiwanhat Matti&Teppo-maneerit niin melodioissa/sointukuluissa kuin sanoissa,eli niin kuin Tami Tamminen sanoisi lätkätermein "Keep it simple!!",ja sen Charles tosiaankin osaa ;-))

Justiin tuossa pari tuntia sitten rouvalle sanoin, että tulee ihan M&T mieleen tuosta Charlesin Jalat alta kappaleesta.

Onhan noita pari noita charlies kappaleita meidänkin ohjelmistossa. Jotenkin ne vaan saa porukkaa tanssimaan eikä tarvitse opetellessa välttämättä niin kauheasti päätä vaivata.
En mää keksi mitään uutta...
half
14.12.2005 13:21:10
Alunperin taisi olla kyse fanittamisesta ;)

Varmasti on, mutta mitä sä muiden tekemistä biiseistä tiedät. Otapa yhteyttä niin vertaillaan. Montako sataa esityskertaa on sun biiseilläsi vuodessa ?
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
v_m_kangas
14.12.2005 13:33:08

Varmasti on, mutta mitä sä muiden tekemistä biiseistä tiedät. Otapa yhteyttä niin vertaillaan. Montako sataa esityskertaa on sun biiseilläsi vuodessa ?

Sertzo S:Oletko saanut rallejasi äänitteille asti?
half: Vielä coveria vaan

Sori, olet erehtynyt, en ole Charles Plogman!

Mitä minuun tulee, ei ole satoja esityskertoja kun ei ole edes satoja keikkoja vuodessa. Eikä mulla ole kuin muutama biisi keikkalistoilla omia sävellyksiä, joten en lähde kisaamaan kun ei ole minkäänlaisia mahiksia ;)

Mutta, mikäpä minä olen Plogmania puolustamaan, en edes pidä niistä biiseistä! Suomen kansa vain näyttää tykkäävän ja jos joku tänne kirjoittavista haluaa haastaa hänet suosiossa, siitä vain, mitä te minulle siitä vaahtoatte. Mielipiteeni esitin vain siitä, että vaikka on kuinka paskaa, niin suosiolla se taitavuus ainakin rahassa mitataan loppujen lopuksi.
Humppaa tai soita humppaa
half
14.12.2005 13:51:42
Sori, olet erehtynyt, en ole Charles Plogman!

Mitä minuun tulee, ei ole satoja esityskertoja kun ei ole edes satoja keikkoja vuodessa. Eikä mulla ole kuin muutama biisi keikkalistoilla omia sävellyksiä, joten en lähde kisaamaan kun ei ole minkäänlaisia mahiksia ;)

Mutta, mikäpä minä olen Plogmania puolustamaan, en edes pidä niistä biiseistä! Suomen kansa vain näyttää tykkäävän ja jos joku tänne kirjoittavista haluaa haastaa hänet suosiossa, siitä vain, mitä te minulle siitä vaahtoatte. Mielipiteeni esitin vain siitä, että vaikka on kuinka paskaa, niin suosiolla se taitavuus ainakin rahassa mitataan loppujen lopuksi.

Covertieto on vanhentunut, vaikka tarkoitin kyllä live-esityksiä. Plogman ei meitä " pellejä " haastanut, vaan juttu lähti jostain ihan muusta. Ei tätäkään keskustelua käytäisi, jos Plogmanin juttu olisi pohjalta Syväri.
Musiikkia korville
14.12.2005 14:02:00 (muokattu 14.12.2005 14:07:57)

Suomen kansa vain näyttää tykkäävän ja jos joku tänne kirjoittavista haluaa haastaa hänet suosiossa, siitä vain, mitä te minulle siitä vaahtoatte. Mielipiteeni esitin vain siitä, että vaikka on kuinka paskaa, niin suosiolla se taitavuus ainakin rahassa mitataan loppujen lopuksi.

Komppaan.

Mun mielestä täällä on sellanen ristiriita... Suomen kansa ei tiedä tänne kirjoittavien mielestä musiikista yhtään mitään. Kenelle helvetti te sitä musiikkianne teette? Itsellenne, toisille soittajille vai "matti meikäläisille"? Jos hyvän musiikin kriteerit on siinä, mitä toiset musiikin parissa työskentelevät sanoo tai arvostaa niin aika laiha on tuo kohdeyleisö.

E: Tuo viimeinen kappale ei ollu tarkoitettu kenellekään yksilöidysti, vaan yleisesti kaikille tällä palstalla.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään
half
14.12.2005 14:07:03
Komppaan.

Mun mielestä täällä on sellanen ristiriita... Suomen kansa ei tiedä tänne kirjoittavien mielestä musiikista yhtään mitään. Kenelle helvetti te sitä musiikkianne teette? Itsellenne, toisille soittajille vai "matti meikäläisille"? Jos hyvän musiikin kriteerit on siinä, mitä toiset musiikin parissa työskentelevät sanoo tai arvostaa niin aika laiha on tuo kohdeyleisö.

Teen jutut nimenomaan yleisölle, esiraatina muu bändi. Jos biisi ei saa hyvää vastaanottoa keikalla, se hylätään ja väsätää uutta. Luominen on prosessi.Sama koskee myös covereita, sillä valinnanvaraahan riittää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)