Aihe: Tapani Kansa ja säestävä orkesteri
1 2 3 4 5 6 7 818 19 20 21 22
Sperde
03.12.2008 15:30:56
Kiinnostuneille vaan vinkkinä ,että täältä on muuten kuunneltavissa T.Kansan konsertti, joka oli pari viikkoa sitten Järvenpäässä.

http://www.tapanikansa.fi/?page_id=17

Ja nettiin laittamisesta on lupa varmasti kysytty myös soittajilta...
poppamies
03.12.2008 16:05:24

Ei tartte. Ne on vain palkollisia renkejä...
G strings are for strippers!
EP
03.12.2008 16:18:18

No, empä viittiny alkaa latailemaan mitään QuickTimeä..
Gronfelt
04.12.2008 10:40:30

Ihmetyttää, miksi orkesteri ei taluta taiteilija Kansaa pois lavalta, jos vittuilu alkaa.
En ole koskaan säestänyt kyseistä herraa mutta esiintyvän olen nähnyt. Silloin oli kitaristin kanssa jotakin kuiskuttelua. Yhden ainoan kerran on solisti ruvennut jotakin selittämään mutta tauolla kerroin hänelle varsin selkeällä tavalla soiton pysähtyvän välittömästi, jos ei kommentointi lopu. Kaikki sujui sitten hyvin.

Eihän nyt ole niin, että muusikot ovat niin munatonta väkeä, ettei artistia saada kuriin ja pois lavalta tarvittaessa ? Pyytäisin kommentteja.

Hyvää viikonloppua.

Ei tää homma niin vakavaa ole.
Kyseessähän on kevyt musiikki.
Olen pari kertaa ollut tuuraamassa Pepitossa kun kyseessä on ollut Tapsan säestys ja mielenkiintoista se lähinnä on ollut.
Kyseessä on kuitenkin taiteilija joka tulkinnat ja kulloisenkin illan ohjelmisto riippuvat fiiliksestä joka sattuu vallalla olemaan kulloisellakin keikalla.
Tapsa tuntuu arvostavan soittajia jotka pystyvät luovimaan nuottikorvan ja vaiston avulla keikat läpi niin että ei synny mitään kompastelua jos hän päättääkin hiukan muuttaa sovitusta, nyansseja tai tempoa ym.
Sääliksi käy tuuraajaa joka on tottunut ainoastaan nuottien varassa pelaamaan sillä aikaa plaraamiseen noilla keikoilla ei todellakaan ole.
Seuraava kappalevalinta saattaa paukahtaa näin:"Delilah yy,kaa,koo,nee",.....
Paras tärppi mulle oli vihjaus Tapsalta:"walking base"...(oli pakko huutaa kiipparistille: mikä biisi ja aselaji..) kappaleen nimi ja sävellaji selvisi ja sit mentiin.
Onneksi oon sen ikäinen että lähes kaikki Tapsan kipaleet on radiosta kuultuna otsalohkoon tallentuneet, säästyi paljon hikeä ja kyyneliä...
Kuinka helppoa onkaan orkesterilla ja solistilla jotka ovat jaksaneet vuosia yhdessä taivaltaa (esim Markku Aro yhtyeineen). Hatun nosto heille ja 10 pistettä, fiksua porukkaa kun ovat oivaltaneet että hiekkalaatikko ei vaihtamalla parane.
Voimaa kaikille!
paice60
04.12.2008 13:46:51
Tapsa tuntuu arvostavan soittajia jotka pystyvät luovimaan nuottikorvan ja vaiston avulla keikat läpi niin että ei synny mitään kompastelua jos hän päättääkin hiukan muuttaa sovitusta, nyansseja tai tempoa ym.
Sääliksi käy tuuraajaa joka on tottunut ainoastaan nuottien varassa pelaamaan sillä aikaa plaraamiseen noilla keikoilla ei todellakaan ole.
Seuraava kappalevalinta saattaa paukahtaa näin:"Delilah yy,kaa,koo,nee",.....
Paras tärppi mulle oli vihjaus Tapsalta:"walking base"...(oli pakko huutaa kiipparistille: mikä biisi ja aselaji..) kappaleen nimi ja sävellaji selvisi ja sit mentiin.
Onneksi oon sen ikäinen että lähes kaikki Tapsan kipaleet on radiosta kuultuna otsalohkoon tallentuneet, säästyi paljon hikeä ja kyyneliä...
Kuinka helppoa onkaan orkesterilla ja solistilla jotka ovat jaksaneet vuosia yhdessä taivaltaa (esim Markku Aro yhtyeineen). Hatun nosto heille ja 10 pistettä, fiksua porukkaa kun ovat oivaltaneet että hiekkalaatikko ei vaihtamalla parane.

Mutta kun sullahan taittuu ja sitäpaitsi kyllä se hiekka kannattaa välillä ainakin vaihtaa. Näin kissan kaverina pikku vinkki vaan. Oltiinhan mekin kimpassa reilu 8 vuotta ja nyt olen ollut Jamsetissa reilu 7 vuotta. Ei ainakaan turhan usein tule bändiä vaihdettua.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
jakeni
04.12.2008 21:58:05
Voi perkele,kun vielä pääsis Tapsan hiekkalaatikon kokemaan,sitten vois lopettaa kaiken turaamisen....
Ehkä sittenkin kiinnostaisi enemmän vaikkapa Einin kehä.
Paha sanoo..ei voi tietää.......?

Ja onhan noita hiekkalaatikkoja kaiken kokoisia ja näköisiä...toiset vaan toimii paremmin.
Toisilla vaan puhtaammat hiekat ja on lelut paremmin niinkun näpeissä.
Poikki.
Milloin syödään? (Topi)
baron
04.12.2008 21:59:46

Täällähän oli joku vuosi sitten kiinnostava säie nimeltä Kansakoulu, jossa konkarit kertoivat kokemuksistaan kyseisessä bändissä. Sai ainaskin mulle tunteen, että ei ole soittaja eikä mikään, jollei sitä ole kokenut.
half
04.12.2008 22:03:04 (muokattu 04.12.2008 22:05:57)
Täällähän oli joku vuosi sitten kiinnostava säie nimeltä Kansakoulu, jossa konkarit kertoivat kokemuksistaan kyseisessä bändissä. Sai ainaskin mulle tunteen, että ei ole soittaja eikä mikään, jollei sitä ole kokenut.

Kakkosbändistä muutaman kerran nähneenä ja kerran meillä tuuraamassa olleen bändinsä jäsenen kertoman mukaan varmasti näin on.
COVS jäsen N:o 5
paice60
04.12.2008 22:04:09

Kyllä kuule mä pärjään aivan mainiosti ilman moista kokemusta.
baron
04.12.2008 22:15:53

Kyllä kuule mä pärjään aivan mainiosti ilman moista kokemusta.

Mä oikeesti kaipaisin mokomaa kokemusta!
walttoni
04.12.2008 22:36:23

Et kaipaa.
COVS2.
jape2
04.12.2008 22:39:28

Mitä niistä. Mun kokemuksen mukaan herra on kuin itse aurinko!
Tää on niin tätä.
baron
04.12.2008 22:40:52

Et kaipaa.

???
Mä jatkuvasti änkeän tilanteisiin, joihin kunnon itsekritiikillä varustettu ei menisi.
Joskus pärjään, joskus en. Aina olleet kuiteskin mielenkiintoisia kokemuksia.
walttoni
04.12.2008 22:41:53
???
Mä jatkuvasti änkeän tilanteisiin, joihin kunnon itsekritiikillä varustettu ei menisi.
Joskus pärjään, joskus en. Aina olleet kuiteskin mielenkiintoisia kokemuksia.

Vois muuttua liian mielenkiintoiseksi, puolin ja toisin.
COVS2.
paice60
04.12.2008 22:43:01
Vois muuttua liian mielenkiintoiseksi, puolin ja toisin.

Älä muuta viserrä. Kaveri ei tiedä mitä toivoo.
paice60
04.12.2008 22:43:36
Mitä niistä. Mun kokemuksen mukaan herra on kuin itse aurinko!

Joo, polttaa,polttaa.
walttoni
04.12.2008 22:43:51
Älä muuta viserrä. Kaveri ei tiedä mitä toivoo.

Autuaita ovat tietämättömät.
COVS2.
baron
04.12.2008 22:49:04

Autuaita ovat tietämättömät.

Muistaakseni "Irti Humpasta" oli aikoinaan pistänyt kotisivulleen ääninäytteitä mitä Kansakoulun johtaja oli keikan aikana yleisön kuullen sanonut soittajilleen eli kyllä mulla käsitys on siitä, mitä odotettavissa olisi.
Lisäksi kaikkien muitten kirjalliset kommentit:-)
Eddy
04.12.2008 23:13:54
Yks kiipparisti ja yks basisti on viihtynyt herran taustalla pidemmän tovin, mutta muuten on kokoonpano ollut aikalailla vaihtelevaista sorttia.
Koskettelen soittimia...
Kukko
04.12.2008 23:58:11

Olen pari kertaa ollut tuuraamassa Pepitossa kun kyseessä on ollut Tapsan säestys ja mielenkiintoista se lähinnä on ollut.

http://www.kolumbus.fi/~w487138/etusivu.htm/
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)