Sertzo S 06.10.2005 11:40:16 (muokattu 06.10.2005 11:44:38) | |
---|
Saat anteeksi tällä kertaa. :) 100! |
Sertzo S 06.10.2005 11:42:55 (muokattu 06.10.2005 11:43:46) | |
---|
(Ja nyt joku sanoo, että suksikaa vitsipalstalle, vailla tuonne Pussy Bonerin paremmille läpille. ;)
|
poppamies 06.10.2005 11:58:20 | |
---|
Juuri näin! Ja lisäksi vielä LAULAJAT LAULAA, HAITARISTIT HAITTAA! Minulle ei ollut VANHA. Päinvastoin aivan uusi, tuore ja aivan asiallinen toteamus. Myydään EBS MultiComp bassokompura *MYYTY* |
baron 06.10.2005 12:09:47 (muokattu 06.10.2005 12:10:24) | |
---|
Jokunen vuosi sitten, kun ensimmäisiä kertoja yritin tanssia, niin emäntä sanoi, että se menee noin. Alkuun olin varma, ettei voi mennä, kun ei oo mitenkään loogista. Sittemmin kuulin, että menee. Tästäkin on ilmeisesti monia variaatioita ja kokonaisuudessaan se ei käsittääkseni ole pelkästää tuollaisia pätkiä. Tästähän voisi joku tanssitaitoinen esim manjaana kertoa, kuinka se oikeasti menee. Vaan kuuluuko enää tälle palstalle?.. (Ja nyt joku sanoo, että suksikaa vit...) Siinä on joku senniminen ongelma kuin "vaihtoaskel" ja se menee jotenkin "epäloogisesti" musan iskujen tanssa (tietysti tanssijan mielestä loogisesti) että vasta jonkun tahdin jälkeen ollaan samassa tilanteessa. (Sorry, sä pyysit jotain tanssitaitoista kommentoimaan) The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Musiikkia korville 06.10.2005 12:21:49 | |
---|
Siinä on joku senniminen ongelma kuin "vaihtoaskel" ja se menee jotenkin "epäloogisesti" musan iskujen tanssa (tietysti tanssijan mielestä loogisesti) että vasta jonkun tahdin jälkeen ollaan samassa tilanteessa. Näin oon kans havainnu. En tosin lauteilta (kun sieltä en näe kuin kauniit naiset ja yleensä ei tuu katottua askeleita. Onkohan näössäni vikaa, siis muussakin kuin ulkonäössä?..), vaan itse yrityksen ja erehdyksen kautta. (Sorry, sä pyysit jotain tanssitaitoista kommentoimaan) Saat anteeks. ;-) Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät. |
Musiikkia korville 06.10.2005 12:35:15 | |
---|
Ja nyt joku sanoo, että suksikaa vitsipalstalle, vailla tuonne Pussy Bonerin paremmille läpille. ;) No toki, toki... Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät. |
Sertzo S 06.10.2005 12:46:55 | |
---|
Minulle ei ollut VANHA. Päinvastoin aivan uusi, tuore ja aivan asiallinen toteamus. Okei okei, laitan haitarin myyntiin ja ostan bassokamat! En niinkään keikkoja varten, mutta omaan kuvaan rekvisiitaksi. |
Musiikkia korville 06.10.2005 12:58:43 | |
---|
Okei okei, laitan haitarin myyntiin ja ostan bassokamat! En niinkään keikkoja varten, mutta omaan kuvaan rekvisiitaksi. Ojasta allikkoon... Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät. |
v_m_kangas 06.10.2005 13:00:20 (muokattu 06.10.2005 13:01:48) | |
---|
Peace brother! Myönnän. Se on vaikeeta. Sekä soittaminen että tanssiminen, puhumattakaan että niitä molempia pitäisi tehdä yhtäaikaa. Olen täsä tanssitaidon kehittyessä m.m ihmetellyt miksi tyypillinen 4/4 kuten esim. tango tanssitaan kolmejakoisena, / hidas / hidas / nopea - nopea / ?? Hmm..kolmijakoista, ei nyt sentään. Kahdella jako menee tasan. Hidas askel kestää 2 iskua ja nopea askel 1 iskun. Eli kolmen tahdin jälkeen ollaan taas aloittamassa hidasta tahdin alusta. No, siinä mielessä kolmijakoisesti :) Tää oli siis perusaskellusta. Musiikin mukaan voidaan noita hidas/nopea askelia laittaa muunlaiseenkin järjestykseen. Humppaa tai soita humppaa |
baron 06.10.2005 13:03:25 (muokattu 06.10.2005 13:05:12) | |
---|
Hmm..kolmijakoista, ei nyt sentään. Kahdella jako menee tasan. Hidas askel kestää 2 iskua ja nopea askel 1 iskun. Eli kolmen tahdin jälkeen ollaan taas aloittamassa hidasta tahdin alusta. No, siinä mielessä kolmijakoisesti :) Tää oli siis perusaskellusta. Musiikin mukaan voidaan noita hidas/nopea askelia laittaa muunlaiseenkin järjestykseen. Hetkinen, siis kun clavessa on kahden tahdin rytmikuvio, niin tanssijan pitää osata kolmen tahdin kestoinen askelkuvio? Ilmankos tuntui niin vaikeelta. Mites se istuu normaaliin 8-16 tahdin mittaiseen melodiaosaan? Onks se bluesin mukaan jotenkin helpompaa? The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
v_m_kangas 06.10.2005 13:09:08 | |
---|
Hetkinen, siis kun clavessa on kahden tahdin rytmikuvio, niin tanssijan pitää osata kolmen tahdin kestoinen askelkuvio? Ilmankos tuntui niin vaikeelta. Mites se istuu normaaliin 8-16 tahdin mittaiseen melodiaosaan? Onks se bluesin mukaan jotenkin helpompaa? Niinpä, taitavimmat tanssijat osaavat sovittaa askeleensa fraasien mukaisesti. Esimerkiksi voidaan pyöriä askelilla nopea,nopea,nopea,nopea ja vetäistä vaikka break, jolloin päästään seuraavan melodiakuvion alusta liikkeelle. Humppaa tai soita humppaa |
Tankero 06.10.2005 13:10:50 | |
---|
Jos oikeen rautalangasta vääntäis niin menis basistillekkin perille........ EI VAAN YHTÄÄN KIINNOSTA tuo tanssiminen/tanssipaikat/ravintolat,yleensä tuo koko meininki ja se tanssiväki on aina ollut mulle ihan vieras maailma...ne on nähty,kohta se kolkyt vuotta on pyöritty noissa humppahelveteissä,elämää on onneksi ja paljon ja mielenkiintoisenmpaa tanssikulttuurin ulkopuolella,mun mielestä (ammatti)soittaja joka käy vapailla tanssimassa on jotenkin erikoinen,ja/tai haitaristi ;-)) Vai onko hän sitten se oikea tanssimuusikko???? ...ttu tää on ihan pimee aihe muutenkin,mutta,edelleenkin;SOITTAJAT SOITTAA,TANSSIJAT TANSSII,mikä siinä on niin vaikeeta tajuta?? No mikäs siinä on sulla niin vaikea tajuta, että jotkut soittajatkin tanssii? Jos niitä sattuu huvittaan. Ja taittuu. |
Tankero 06.10.2005 13:13:13 | |
---|
Kysyin siitä rompapekasta tarkemmin ja se on kuulemma sellaista mikä ei ole oikein mitään. Esimerkkinä sain Lännen lokarin. Tämä ehkä vähän antaa suuntia. Ehkä |
mr.muzak 06.10.2005 13:43:12 | |
---|
Onks se bluesin mukaan jotenkin helpompaa? Me ollaan ainakin huomattu että noista blues-rakenteisista jive-kappaleista tulee aina paljon enemmän positiivista palautetta juuri tuon 12-tahtirakenteen vuoksi. Lattiat on aina ihan täynnä ja olemme tässä ajatelleetkin tehdä tanssimusalevyn, jossa sen lisäksi että biisit ovat pareittain levyllä on myös kaikkien biisien rakenne 12/24/36/48/jne tahtia. Näin ollen näistä kappaleista tulee pakostakin tanssikansan uusia suosikkeja! |
baron 06.10.2005 13:56:33 | |
---|
Me ollaan ainakin huomattu että noista blues-rakenteisista jive-kappaleista tulee aina paljon enemmän positiivista palautetta juuri tuon 12-tahtirakenteen vuoksi. Lattiat on aina ihan täynnä ja olemme tässä ajatelleetkin tehdä tanssimusalevyn, jossa sen lisäksi että biisit ovat pareittain levyllä on myös kaikkien biisien rakenne 12/24/36/48/jne tahtia. Näin ollen näistä kappaleista tulee pakostakin tanssikansan uusia suosikkeja! No herran jestas, kolmen soinnun rokkeja sitten vaan! The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
mr.muzak 06.10.2005 13:59:50 | |
---|
No herran jestas, kolmen soinnun rokkeja sitten vaan! Kolmen soinnun? Kyllähän säkin tiiät että jo Parkerin aikana bluesit soinnutettiin useammalla kuin kolmella soinnulla.. |
poppamies 06.10.2005 15:06:01 | |
---|
Hetkinen, siis kun clavessa on kahden tahdin rytmikuvio, niin tanssijan pitää osata kolmen tahdin kestoinen askelkuvio? Ilmankos tuntui niin vaikeelta... Tätä minä juuri tarkoitan. Pitää ajatella pikkasen eri tavalla kuin mihin on tottunut. Kaiken lisäksi pitisi vielä kyetä ajattelemaan niin pitkästi eteenpäin että pyörähdys tulee breikin paikkaan. Älkäämme aliarvioiko tanssijoita vaikka osaamme soittaa 4/4 sujuvasti. Myydään EBS MultiComp bassokompura *MYYTY* |
manjaana 06.10.2005 16:48:06 | |
---|
Kysyin siitä rompapekasta tarkemmin ja se on kuulemma sellaista mikä ei ole oikein mitään. Esimerkkinä sain Lännen lokarin. Tämä ehkä vähän antaa suuntia. Ehkä Joo, tänks..., sain hiukan samanmoisen vastauksen, että hiukan niinko sekalainen tanssi.. Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
manjaana 06.10.2005 16:54:41 | |
---|
Jokunen vuosi sitten, kun ensimmäisiä kertoja yritin tanssia, niin emäntä sanoi, että se menee noin. Alkuun olin varma, ettei voi mennä, kun ei oo mitenkään loogista. Sittemmin kuulin, että menee. Tästäkin on ilmeisesti monia variaatioita ja kokonaisuudessaan se ei käsittääkseni ole pelkästää tuollaisia pätkiä. Tästähän voisi joku tanssitaitoinen esim manjaana kertoa, kuinka se oikeasti menee. Vaan kuuluuko enää tälle palstalle?.. (Ja nyt joku sanoo, että suksikaa vit...) Riippuu ihan mitä tangoa tanssii, pelkkä hhnn, ilman tangoon kuuluvia ohiaskelluksia ja fiilistä on mulle pelkkä fox (foxtrot), ja jos vielä juostaan nuo nopeat, niin tangoon kuuluva tunne katoaa kyllä. Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
baron 06.10.2005 17:42:39 | |
---|
Mä vaan mielessäni hihittelen, että meistä on huvittavaa, kun tanssipalstalaiset keskustelee musasta, miltähän niistä mahtaa tuntua kun muusikot keskustelee tanssista?? The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |