Aihe: Biisit jotka ei tartu kaaliin?
1 2 3 4
pekkajau
11.04.2005 10:13:21
Onkos teillä semmosia biisejä joita ei kertakaikkiaan "muista" vetää hatusta ja joita olette vetäneet vuositolkulla ja aina on vaan kaivettava ne laput esiin keikalla? Mulla ainakin on!
Tis is ö teripöl dei!
mack the knife
11.04.2005 10:24:25
Yksin oon tietenkin. Es. M.Siitonen, Wilppu ja on kai niitä muitakin.
Tuhottoman pitkä ja tylsä biisi, jouduin aikanaan ottamaan aina siihen lapun, kun ei varmaan edes ollu yritystä oppia sitä.
*Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa.
hiltsi
11.04.2005 10:27:55
Luutnantin sydämiä ja Angelique on jostain syystä sellasia kauheuksia, joita joutuu tapittaa aina yhtä tarkasti.
mack the knife
11.04.2005 10:32:35
Luutnantin sydämiä ja Angelique on jostain syystä sellasia kauheuksia, joita joutuu tapittaa aina yhtä tarkasti.

Joo, tuo Angelique on kyllä kanssa, jos meinaa "hyvin" soittaa sen. Senkin olen kyllä kuullut soitettavan aika vähillä soinnuilla...
Niin kuin olis ollu joku veto bändillä, että pääseekö viidellä läpi.
*Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa.
KoskPaavo
11.04.2005 11:21:06
Monesti on näinkin että on jokin vanha humppa josta on jokin haitarimestari tehnyt uuden sovituksen , niin ei taitu sitten millään. Mulla on juuri työn alla Taito Vainion sovitus "Pieni hetki"-humpasta. Mahotonta hommaa...kehittävää lienee kumminkin.
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
KoskPaavo
11.04.2005 11:25:17
"Ja rokki soi"-biisi on jostain syystä mun kaaliin niin epälooginen että se täytyy aina katsoa paperista ,mystistä heh..( siis M&T-juttu)
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
mack the knife
11.04.2005 11:32:20
"Ja rokki soi"-biisi on jostain syystä mun kaaliin niin epälooginen että se täytyy aina katsoa paperista ,mystistä heh..( siis M&T-juttu)

Oliko vitsi? No, ei varmaan. Kyllä siinä ainakin tahtimäärät on sopivan parillisia eikä säkeistöjen välilläkään tapahdu mitään ihmeellistä. Mutta noita mystisiä juttujahan on, ittelläkin varmaan useampia.
uruttaja
11.04.2005 11:33:19
Shadow of your smile.

Onneksi sitä ei enää vedetä.
Neljä Ruuvia
11.04.2005 11:34:25
More! Ikinä ei muista milloin se a-osa loppuu!
mack the knife
11.04.2005 11:36:20
Kaikki varmaan huomaa, että ei nuo mitkään ole vaikeita biisejä. Varmaan suurin osa johtuu siitä, että se biisi ei muuten huvita eikä kiinnosta. Silloin ei toimi pää niin täysillä ja helpommalla pääsee, kun toljottaa lappua.
Notefix
11.04.2005 11:47:37

Eiks noi Kaija Koon biisit oo vähän sellasia että periaatteessa simppeleitä, mut koko ajan vähän poikkeamia rakenteesta...
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
mack the knife
11.04.2005 11:50:57
Eiks noi Kaija Koon biisit oo vähän sellasia että periaatteessa simppeleitä, mut koko ajan vähän poikkeamia rakenteesta...

Mulla on sama fiilis, mutta voisko se johtua siitä ihmeellisestä sanoitustyylistä. Joka säkeistö on fraseeraukseltaan niin erilainen että Impiö on joutunu niiden mukaan vähän muuttelemaan. En tiedä, en ole joutunu niitä soittamaan koskaan.
isojussi
11.04.2005 11:58:22 (muokattu 11.04.2005 11:59:01)
Mulla on sama fiilis, mutta voisko se johtua siitä ihmeellisestä sanoitustyylistä. Joka säkeistö on fraseeraukseltaan niin erilainen että Impiö on joutunu niiden mukaan vähän muuttelemaan. En tiedä, en ole joutunu niitä soittamaan koskaan.

Semmonen mielikuva mullakin on, kun oon muutamasta sen biisistä tehny tausta nauhan jollekin tytelille joku vuosi sitten. Inhottavaa blokattavaa. Jotain nuottejakin tuli avuks, mutta niistä läheskään kaikki selvinny. Koukkuja oli muistaakseni kun pitkässäsiimassa....

saatan muistaa väärinkin....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
El Condor
11.04.2005 12:14:08
Kaikki varmaan huomaa, että ei nuo mitkään ole vaikeita biisejä. Varmaan suurin osa johtuu siitä, että se biisi ei muuten huvita eikä kiinnosta. Silloin ei toimi pää niin täysillä ja helpommalla pääsee, kun toljottaa lappua.

Juu, ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä biisin vaikeustason kanssa. Joku "Suudelmin suljetut kirjeet" on minulle sellainen biisi. En tykkää yhtään, enkä ole koskaan oppinut ulkoa. Pari kertaa olen jopa tietoisesti yrittänyt opetella. Pari päivää on pysynyt kaalissa, mutta sitten on taas häipynyt unholaan. Kun ei nappaa, niin ei nappaa.
Nälkäänsä syö vaikka sisäfilettä.
kimmoke
11.04.2005 12:58:17

kaikki kolome sointua ;)
Pojat haukkuu Teivon Ravi Sankariksi...vanha tsingahteleva sitarawirtuoosi?
Teemu Tee
11.04.2005 14:20:02
Ai onko!!!

Kun laulaa, soittaa kahta synaa ja kahta moduulia (+ säätää niitä koko ajan) , miksaa bändiä, puhuu välispiikit, polkee pedaaleita, katsoo tanssiväkeä, soittaa parikytä keikkaa vuodessa ja omaa huonon sointumuistin

NIIN

ei ole viimeaikoina ihan heittämällä nuo soinnut tulleet mieleen.

Kun on pelkästään kitaran varressa ilman lisäjuttuja, ihmeesti muisti paranee.

Olen niitä miehiä, jotka puhuvat hautaan asti nuottien puolesta. Omaa heikkouttaan kai.
Tyhjän saa pyytämättäkin
toyopet
11.04.2005 14:26:46
Tango-osastolle menee minulla: Hurmio ja Romanesca B-osa. EI sitten millään. Sitten oli joku valssi mutta kun se ei tarttunut mieleen niin se hyllytettiin. Muuten kyllä on kaikki jääneet mieleen.
Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa.
baron
11.04.2005 14:40:18

Tango-osastolle menee minulla: Hurmio ja Romanesca B-osa. EI sitten millään. Sitten oli joku valssi mutta kun se ei tarttunut mieleen niin se hyllytettiin. Muuten kyllä on kaikki jääneet mieleen.

Mä joudun niin paljon käyttämään lappuja, että mun on helpompi sanoa, mihin en tarvitse: jatsit/jatsahtavat ja rokit.

Kait tää on motivaatiokysymys, Monkit jää parilla soittokerralla päähän ja jotkut ei millään.
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
mack the knife
11.04.2005 14:50:30
Kait tää on motivaatiokysymys, Monkit jää parilla soittokerralla päähän ja jotkut ei millään.

Tuota mäkin ajoin takaa. Kun ei huvita, niin ei jää biisi päähän. Tyhmä peruste, mutta niin se tuntuu olevan.
mr.muzak
11.04.2005 15:01:01
Mä tsekkaan lapuista melkein kaikki turve-perinne-molli-kvinttiympyrä humpat/tangot/valssit/jenkat/polkat. Esim. humppien introt/välisoitot menee mulla aivan liian helposti sekaisin keskenään, ei niitä vaan voi muistaa. Samaa sontaa eri paketissa...noh löytyy niitä helmiäkin onneksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)