Aihe: Riki sorsa
1 2
Perza
09.10.2004 15:59:24
Nyt pitäs poijaat löytää soinnut Rikin biisiin Joki, ku ei oo sellasta nuottikirjaa käytössä mistä löytyis. Jos jollaki olis korvan takana, ni vois pistää.
Turhaa
Sertzo S
16.10.2004 11:43:37
Blokkaa hyvä mies ne itse! Ei ne niin vaikeaa ole löytää, jostainhan se soinnuttaminen on aloitettava ja korvaa kehitettävä.
WanhaWetäjä
16.10.2004 12:17:34 (muokattu 16.10.2004 12:18:10)

Blokkaa hyvä mies ne itse! Ei ne niin vaikeaa ole löytää, jostainhan se soinnuttaminen on aloitettava ja korvaa kehitettävä.

Mä olen saanut moisesta vastauksesta kurat niskaan pari kertaa... ei sais siis kannustaa jengiä omaehtoiseen työhön vaan menemään siitä missä aita on matalin,eli kysymään joltain valmista arria... oon kyllä just samaa mieltä sun kanssasi;biisien plokkaaminen on erittäin kehittävää puuhaa ja jostain se on alotettava,no jos on tosiaan oikeesti "puukorva"eikä pysty,niin se on toinen juttu,kenties sillon on valinnut väärän alan/harrastuksen?

Ja en tarkoita nyt sitä etteikö kaveria vois auttaa, jos pystyy(koska tähän taas joku takertuu)vaan just tätä omaa viitseliäisyyttä,ja siinähän lyö kaks kärpästä yhdellä iskulla kun plokkaa ite,saa nuotin ja oppii sen biisin siinä samalla?

No tää kyseinen biisi nyt ei ehkä ole ihan helppo plokattava,ei mene ihan "Suomi-kierrolla";-)
Sertzo S
16.10.2004 13:04:50 (muokattu 16.10.2004 13:05:17)
Ei tuossa biisissä ole kuulemani mukaan mitään niin vaikeaa kiertoa, etteikö siihen soinnut löytyisi edellyttäen, että blokkaaja tunnistaa edes pääsointutyypit duurit, mollit ja dominanttiseptimit. Niilläkin pärjää. Viitseliäisyyttä kehiin, näin on itsekin aloitettu. Toki, eihän neuvoissakaan mitään pahaa ole, mutta multa noita sointupahveja ei löydy.
R.Syke
16.10.2004 13:12:28 (muokattu 16.10.2004 13:23:42)
Nyt pitäs poijaat löytää soinnut Rikin biisiin Joki, ku ei oo sellasta nuottikirjaa käytössä mistä löytyis. Jos jollaki olis korvan takana, ni vois pistää.

-Joo, levy soimaan, keyboardi päälle, soittele mukana ja katso soinnut näytöstä!. Tai kitaran kanssa sama. Aina kun soi oikein, kato missä käsi on ja pistä sointu ylös.

Eri asia tietysti, jos ko. vehkeitä ei ole.

Edit: Katson varuilta, onko nuottinipuissani...
Sertzo S
16.10.2004 13:18:39 (muokattu 16.10.2004 13:20:44)
Itse mielelläni kyllä autan noissa nuotti/sointuasioissa, ainakin ns. perustanssimusiikissa, jos kokoelmistani löytyy. Tänne nettiin en niitä viitsi juurikaan kirjoitella ennen kuin saan oman yhteyteni kuntoon. Tämänkin viestini kirjoitan yhdistyksen koneelta, jossa on aikaa nyt vierailla.
baron
16.10.2004 17:24:58

Voisko sanoa, että silloin kun itse olen pyytänyt apuja, mulla ei ole ollut äänitettäkään.

Eli ventovieras kappale, josta ei ole lappuja eikä äänitettä lienee jonkinmoinen haaste myös lahjakkaammillekin.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Kukko
16.10.2004 23:16:25

Voisko sanoa, että silloin kun itse olen pyytänyt apuja, mulla ei ole ollut äänitettäkään.

Eli ventovieras kappale, josta ei ole lappuja eikä äänitettä lienee jonkinmoinen haaste myös lahjakkaammillekin.

Mä olen joskus sortunu(ennen mp3 aikaa)soittamaan hataralta pohjalta jotain biisiä julkisestikin. Jos radiossa kuullusta kappaleesta n.85% sanoista ja melodiasta on jääny kaaliin, niin olen vetäny joskus keikallakin.Sen verran kunnioitusta pitäis kuitenkin olla originaalin säveltäjää kohtaan,että vetäis alkuperäisen mukaan.(soolot yms.on asia erikseen)
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Sertzo S
18.10.2004 10:47:09 (muokattu 18.10.2004 10:47:32)

On varmasti haastetta, tapauksesta riippuen, mutta täytyy luottaa muistiinsa, jos on biisiä kuullut niin monta kertaa, että sen harmonia on pääpiirteittäin hahmottunut kaaliin.
baron
18.10.2004 10:52:18

On varmasti haastetta, tapauksesta riippuen, mutta täytyy luottaa muistiinsa, jos on biisiä kuullut niin monta kertaa, että sen harmonia on pääpiirteittäin hahmottunut kaaliin.

Mä tarkoitin, että joskus privaattikeikoilla pyydetään kappaletta, jota et ole edes kuullut.

Jos toive esitetään riittävän ajoissa, mahdollisuuksien mukaan olen pyrkinyt toteuttamaan.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Sertzo S
18.10.2004 11:01:09
Noita privaattikeikkoja vastaanotettaessa on hyvä kysyä mitä vaaditaan, kuten esim, hääkeikoilla häävalsseista. Minään jukeboxina ei tarvi olla.
Perza
19.10.2004 18:20:31
Juup, Kyl tietysti sen plokkaisin jos jostain olisin sen saanu kuulumaan tai edes muistanu melodian sinne päin, mut onnekseni huomasin, et sehän on käännös biisi ja Boat on the river on ilmeisesti aika tunnettu, joten siihen löyty äkki soinnut ja nyt ongelma on jo ratkaistu
Turhaa
Sperde
19.10.2004 21:37:59
Ei tuossa biisissä ole kuulemani mukaan mitään niin vaikeaa kiertoa, etteikö siihen soinnut löytyisi edellyttäen, että blokkaaja tunnistaa edes pääsointutyypit duurit, mollit ja dominanttiseptimit.

Duurit ja mollit hallussa mut mikä on toi vika juttu?
baron
19.10.2004 22:04:49

Kysytkö vakavissas?
Viides aste eli C-duurissa G7, A-mollissa E7.
isojussi
19.10.2004 23:55:22
Jokos se löyty. Mulla pitäs olla siihen jossain midifile. En muista varmaks. Katon huomenna - tänään en enää viitsi mennä soittokämpälle temuaan.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Kosmonautti
20.10.2004 00:39:08

En mäkään tiedä, mut sen oon kuullut luotettavalta taholta, että sus13 jätetään soimaan. Ainakin silloin jos rumpali tupsauttaa eikä kilauta.
M.i.k.key
20.10.2004 00:43:36 (muokattu 20.10.2004 01:10:06)
EDIT: eipä mittään
My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Sperde
20.10.2004 12:24:01
En mäkään tiedä, mut sen oon kuullut luotettavalta taholta, että sus13 jätetään soimaan. Ainakin silloin jos rumpali tupsauttaa eikä kilauta.

Vitsi, mäkin oon kuullut ton. Ja varsinkin jos tupsauttaa Ziliakkuksen peltiin Paisteen sijaan.
M.i.k.key
20.10.2004 12:25:17
kattellaan kattellaan. Kovasti sitä puhutaan...
My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Mynthor
21.10.2004 00:23:48
Se olis sorsastuskausikin.
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)