dizzy 07.10.2004 10:55:27 | |
---|
Ni, laittakaas nopeasti opittavia ja turakaisia tyydyttäviä kipaleita järjestykseen. Tätä lattari meininkiä ny tarvitaan..pikkujoulut. |
Kukko 07.10.2004 10:59:15 | |
---|
Ni, laittakaas nopeasti opittavia ja turakaisia tyydyttäviä kipaleita järjestykseen. Tätä lattari meininkiä ny tarvitaan..pikkujoulut. Rumbana on vedetty;Tuo onneton(Danny), Yksinäinen merimies(Agents), Mies kylmän maan(Yölintu).Eikös se beautiful Maria(of my soul?)ole täälläkin aika kehuttu rumba?? Näihin saa aika kivan claven, vai mitä Baro? "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
baron 07.10.2004 11:37:28 (muokattu 07.10.2004 11:44:12) | |
---|
Rumbana on vedetty;Tuo onneton(Danny), Yksinäinen merimies(Agents), Mies kylmän maan(Yölintu).Eikös se beautiful Maria(of my soul?)ole täälläkin aika kehuttu rumba?? Näihin saa aika kivan claven, vai mitä Baro? Mulla on näköjään aukkoja yleissivistyksessä, kun en noita kotimaisia tunne. Kaunista Mariaa tanssitaan (kuka nyt sitten tanssii) rumbana, mutta musiikkina se on bolero, jossa on 3-2 clave. Me ollaan vedetty lisäksi Oye como va ja Black Magic Woman salsaversioina. Ja vielä Xavier Cugatin kaunis bolero Ruizenor (Nightingale, suomeksikin Kai Hyttinen laulanut nimellä "Rakkauden sävel") Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Riksteri 07.10.2004 12:33:43 | |
---|
Ja vielä Xavier Cugatin kaunis bolero Ruizenor (Nightingale, suomeksikin Kai Hyttinen laulanut nimellä "Rakkauden sävel") Xavier Cougat sorry, oli ihan pakko :) |
baron 07.10.2004 13:40:07 | |
---|
Xavier Cougat sorry, oli ihan pakko :) www.lyricsdepot.com/xavier-cugat/ Hyvä yritys, mutta olet kyllä löytänyt jonkun ranskalaisen virheellisen oikeinkirjoituksen. Jos ranskalainen kirjoittaisi oikein, lausuisi kygaa, esittämälläsi tavalla virheellisesti kirjoitettuna olisi sentään kugaa, mutta nyt kyllä minä olen oikeassa ja sinä väärässä. Ilman muuta jos löydätte multa virheitä, antakaa palaa samalla tavalla kuin mä annan. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Riksteri 07.10.2004 14:28:00 | |
---|
www.lyricsdepot.com/xavier-cugat/ Hyvä yritys, mutta olet kyllä löytänyt jonkun ranskalaisen virheellisen oikeinkirjoituksen. Jos ranskalainen kirjoittaisi oikein, lausuisi kygaa, esittämälläsi tavalla virheellisesti kirjoitettuna olisi sentään kugaa, mutta nyt kyllä minä olen oikeassa ja sinä väärässä. Ilman muuta jos löydätte multa virheitä, antakaa palaa samalla tavalla kuin mä annan. Mister Xavierin nimi esiintyy hyvin eri muodoissa, eräs muoto on Francisco de Asis Javier Cugat Mingall de Bru y Deluefo. Hänen oletetaan syntyneen tammikuun 1 pvä 1900 Espanjassa. Kuubassa ja New Yorkissa hänen oli kenties käytännöllisempää käyttää hieman muokattua nimeä. Barcelonassa hän sitten kuoli. Yleisin sukunimen kirjoiettu muoto lienee Cugat, mutta myös nimi Cougat esiintyy monissa, myös espanjankielissä yhteyksissä. Sukunimikin on joskus kirjoitettu Deulofeo. Xavierin syntymätodistuksesta nimi olisi tarkistettavissa, mutta lieneekö sellaista olemassakaan. Toisaalta ihminenhän voi nimeään myös muuttaa, kuten viihdetaiteilijoilla usein on tapana. Ehkä me molemmat olemme oikeassa, luoja tietää vaan ei kerro :) |
dizzy 07.10.2004 14:37:34 | |
---|
Mister Xavierin nimi esiintyy hyvin eri muodoissa, eräs muoto on Francisco de Asis Javier Cugat Mingall de Bru y Deluefo. Hänen oletetaan syntyneen tammikuun 1 pvä 1900 Espanjassa. Kuubassa ja New Yorkissa hänen oli kenties käytännöllisempää käyttää hieman muokattua nimeä. Barcelonassa hän sitten kuoli. Yleisin sukunimen kirjoiettu muoto lienee Cugat, mutta myös nimi Cougat esiintyy monissa, myös espanjankielissä yhteyksissä. Sukunimikin on joskus kirjoitettu Deulofeo. Xavierin syntymätodistuksesta nimi olisi tarkistettavissa, mutta lieneekö sellaista olemassakaan. Toisaalta ihminenhän voi nimeään myös muuttaa, kuten viihdetaiteilijoilla usein on tapana. Ehkä me molemmat olemme oikeassa, luoja tietää vaan ei kerro :) Biisejähän vaan kyselin... |
baron 07.10.2004 15:40:35 | |
---|
Kirjoitetaan miten kirjoitetaan, mutta äännetään joka tapauksessa "havier kugat". Kerran radion kuuluttaja yritti snobbailla ja äänsi "kseivier kjuugat" Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Riksteri 07.10.2004 15:43:55 | |
---|
Kirjoitetaan miten kirjoitetaan, mutta äännetään joka tapauksessa "havier kugat". Kerran radion kuuluttaja yritti snobbailla ja äänsi "kseivier kjuugat" Heh, äännetäänkö nimi jollakin Espanjan, Kuuban vai Ameriikan slangilla? :) |
manjaana 07.10.2004 17:16:30 | |
---|
Muutama miellyttävä rumba.. - Come prima, Tony Crane - Sacrifice, Ross Mitchell - Beautifull love, Peter Walton |
pkj 07.10.2004 19:12:23 | |
---|
Ni, laittakaas nopeasti opittavia ja turakaisia tyydyttäviä kipaleita järjestykseen. Tätä lattari meininkiä ny tarvitaan..pikkujoulut. Nuo jonkun mainitsemat kotimaiset "rumbat" voi unohtaa. Mutta ehkäpä "Rakkauden satu"? Jorma Lyytisen levytys 60-luvun alusta kannattaa kuunnella... |
pkj 07.10.2004 19:16:30 | |
---|
Kirjoitetaan miten kirjoitetaan, mutta äännetään joka tapauksessa "havier kugat". Vai ehkä sittenkin "havier kugaa"? |
isojussi 07.10.2004 20:15:07 | |
---|
Lattariosastosta mulla puuttuu nopee Kuubalaismeiniki kokonaan - vedän sen sijaan sambaa...;o) Mutta cha-cha:na soitan: - Eemeli – kissankulman kauhu - Kenties - Paavo ja Desiré - Rebecca El Rico Vacillon ja Mi Chiquita te Quiere Bembe tars lämmitellä kondikseen. Rumbana aineski: - Anna-Liisa - Beautiful Maria of my soul - Kotkan ruusu - Lonely bull - Perfidia - Punatukkaiselle tytölleni - Tahtoisin (Quando Calienda el Sol) Sit ajattelin ottaa työn alle "Dos Gardenias" Niitä nopeita vois kyllä alkaa hamuta jostain Ron-con-conista tai Mambo Innistä... Perskeles! En taidakkaan pitää huomenna vapaapäivää! Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 08.10.2004 06:57:40 | |
---|
- Tahtoisin (Quando Calienda el Sol)! Cuando calienta el sol:-) (Kun aurinko kuumentaa) Sulla on ilmeisesti ilmeisesti suomalaiset sanat siihen? Kuuluu meidän ohjelmistoon, mutta mulla on vain espanjalaiset ja englantilaiset sanat siihen. Kun toi suomi sattuu olemaan meidän laulajan vahvin kieli, olisiko mahdollista saada ne? Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
baron 08.10.2004 07:01:11 (muokattu 08.10.2004 08:57:58) | |
---|
Kirjoitetaan miten kirjoitetaan, mutta äännetään joka tapauksessa "havier kugat". Vai ehkä sittenkin "havier kugaa"? Kugaa ei oo oikein mitään. Espanjalaisittain se on kugat, ranskalaisittain kygaa. Mun kaverini kävi haastattelemassa Xavieria Espanjassa kirjaansa varten eli jos menee tiukaksi, kysyn häneltä. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
isojussi 08.10.2004 12:38:35 | |
---|
...Kun toi suomi sattuu olemaan meidän laulajan vahvin kieli, olisiko mahdollista saada ne? Juu. Tahtoisin 1:Tahtoisin korvaasi imeä aamuun. Suudella varpaitas sun loiteessa kuun. Niin todistaisin: Koskaan toista samanmoista onnenhuumaa elontiellä en mä saa. Tahtoisin napaasi Kossua kaataa, juoda sen pois - sepä ois kiihottavaa. Niin kertoisin sen: Olet armain. Aamu harmain eivois estää meitä kahta lempivää jotka ei arkea nää. 2:Tahtoisin korvaasi imeä aamuun. Suudella varpaitas sun loiteessa kuun. Niin todistaisin: Koskaan toista samanmoista onnenhuumaa elontiellä en mä saa. Tahtoisin ihosi hunajaan peittää, nuolla sen pois niin ettei pisaraa jää. Et vastustaa vois näin jos toimin, sinut poimin käsiin helliin jotka sua kaipaavat niin. Tää on blokattu suoraan Solistiyhtye Suomen levyltä "He soittavat humppaa" Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Sertzo S 08.10.2004 13:32:36 | |
---|
Alkuperäiseen tekstin rytmiin verrattuna sinänsä hauskahko suomalainen ei ole riimein rytmitetty aivan kohdalleen -uskoisin. |
baron 08.10.2004 13:34:22 | |
---|
Alkuperäiseen tekstin rytmiin verrattuna sinänsä hauskahko suomalainen ei ole riimein rytmitetty aivan kohdalleen -uskoisin. Mulla oli vähän vaikea saada sanoja istumaan, mutta mähän oonkin vain pianonsoittaja. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
isojussi 08.10.2004 17:37:09 | |
---|
Alkuperäiseen tekstin rytmiin verrattuna sinänsä hauskahko suomalainen ei ole riimein rytmitetty aivan kohdalleen -uskoisin. Mä taisin jakaa tekstin tossa "vähän sinne päin". Originaalia en oo kuullu koskaan laulettuna - jonkun instrun joskus jossain.... Kyllä se siihen sopii... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |