Aihe: "upeat" sanoitukset?
1 2 3
jarkkkk
17.06.2003 09:40:20
word!
roses are red, violets are blue, i'm a schitzophrenic and so am i.
dartman
17.06.2003 10:10:01
Totta puhut. Jäin vain miettimään, että mikä mahtoi olla se lyriikan kukkanen minkä radiosta kuulit ja sai purkautumaan... Kyllä joskus ottaa niin paljon päähän ne ontuvat tekstit. (Kateellisen kirjoittamaa, vai?) Enpähän ole tekstejä levylle saakka saanut, mutta on siinä samalla se positiivinen puoli, että en ole huonoja tekstejä julkaissut. Vielä.
isojussi
17.06.2003 10:18:41
...Enpähän ole tekstejä levylle saakka saanut...

Voipi olla, että nää huonojen tekstien kirjoittajat ei oo niin kriittisiä itseään kohtaan. Vaikka kohtuullinen itsekritiikki ei yleensä oo kyllä pahasta

Toisaalta vaikka Raul Reimania aina moitittiin naivien ja huonojen iskelmätekstien tuottamisesta, olivat hänen tekstinsä huomattavasti laadukkaampia, kuin moni nykylässy.

Tosin mun "all time favourite" surkee iskelmäteksti on Elviksen Burnin' Love hitin suomennos Palava Rakkaus. Onko kukaan kuullut? Cämppiä kauheimmillaan.....
Osta mut - ma olen kaupan!
vanhami
17.06.2003 15:11:35 (muokattu 17.06.2003 15:12:26)
http://www.city.fi/artikkelit/artik … id=841&area=ihmiset&seskey=

En tiedä loksahtaako tuolla linkillä, mutta siellä tämä "tyttöpopin kummisetä Rsito Asikainen kertoo kotitalousiskelmän tekemisestä.

Itse olen hekilökohtaisesti aivan saatanan kypsynyt tuohon tusinatavarana tuotettuun paskaan. On kaiken maailman viivi-riittaa ja kaiken perkeleenlaisia kisoja joista tulee vuoden maitolavatähtiä roppakaupalla.

Toista se oli, kun junnu ja repe on vielä vääntäneet sanoja, silloin oli asiaa. Toki molemmat mestaritkin on sortuneet halpamaiseen jeejeehommaan välillä, mutta kuunnelkaapa esim junnun omia lauluja. Ne kertoo aina tarinan, niissä ei paljon ohilyöntejä ole. Valitettavasti niille ei ole enää nykypäivänä kysyntää.

Ja toinen asia on, ei ketään kiinnosta kuulla kaljamahaisen hanuristin hoilaamista, vaikka kuinka olisi kultakurkku (ei oo) mieluuummin kiinostaa rimppakinttuinen vesirajaa vilkutteleva misukka. Ei pääse pinnalle vaikka kuinka asiaa esittäisi.

Mika
Ukko
17.06.2003 16:53:08

Saatana miten tyhmiä sanoituksia nykyään pääsee levylle. .
Esimerkki. Kuulin vahingossa aikoinaan radiosta, joku tango kuningatar tai vastaava äänestä päätellen lauleskeli, " tuo tumma mies mua vainoo vain, sen äsken tietää sain ", voi ..kele etten paremmin sano.
Simplex
17.06.2003 17:28:59

Kenenkäs kappale se onkaan jossa niin kauniisti riimitellään jotenkin tähän malliin: "Mä joka ilta itkin/nyt ilon saa kuulla naapuritkin"...ja että: "mä aamuun asti tanssin ja laitan oveen ruusukranssin..." Varsinkin tämä jälkimmäinen riimi on todella väkisin väännetty... kranssisaatana. Joku laululintunenhan se oli, nimi ei nyt muistu mieleen mutta tämän kaltaisia tekstejä kun laitetaan sinänsä hyvän artistin suuhun niin oikein pahaa tekee kun koko paketti saa paskaisen leiman....
I might as well go back over yonder...
Rautakanki
01.08.2003 11:56:49 (muokattu 01.08.2003 11:57:16)
Mua korpee tämä "Tapasin sut tallinnan laivalla...".
On kyllä niin paska ja säälittävä tarina, että ei oo taivaan tosi.
Olisi nyt edes kertonut, kuinka humalassa siellä tallinnan laivalla tosiasiassa oltiin, ja että ei muista edes minkä näköinen äijä se oli joka painoi, saatikka sitten kansallisuutta, ja puolet tavaroistakin hukkui sillä reissulla, kun Viron tuliaisetkin juotiin jo ennen suomen satamaa melkein kokonaan.
Mikko T.
01.08.2003 15:52:47

Mua korpee tämä "Tapasin sut tallinnan laivalla...".
On kyllä niin paska ja säälittävä tarina, että ei oo taivaan tosi.
Olisi nyt edes kertonut, kuinka humalassa siellä tallinnan laivalla tosiasiassa oltiin, ja että ei muista edes minkä näköinen äijä se oli joka painoi, saatikka sitten kansallisuutta, ja puolet tavaroistakin hukkui sillä reissulla, kun Viron tuliaisetkin juotiin jo ennen suomen satamaa melkein kokonaan.

Tallinnanlaivan tapahtumia kuvaa kaikkein parhaiten Kummelin loistava, klassikon mainetta nauttiva parodia "Rakkauden laiva".

"Rakkauden laivan käytävillä hyteistä kuuluu 'kyllä'
Velour hyväilee lantioita vain Chanel Five on yllä
Luotsaa laiva luoteeseen taas valssi merellä soi
Vain lemmen tähden vuoteeseen jää kansa mi karkeloi
Pa-ja-pa-di-da pa-da!"
Pieru naurattaa aina.
R.W. Piuha
01.08.2003 17:42:17
No kyllä tää Syke-orkesterin biisin b-osan alku on musta aika sairas:"rakkauden purossa kylpee/ja tuntee/on toisesta ylpee"...lyriikkaa parhaasta päästä;-)
Hannu H.
01.08.2003 18:01:12

Onhan sitä ennenkin osattu,
"...näytä mulle tie amarilloon, sinne kuulun kuin puolukat hilloon..." tuli nyt ekana mieleen...

syvällistä sanomaa :-)
R.W. Piuha
03.08.2003 14:38:46
Raimo Piipposen&Tulimunien karsea piilohumppa "Nuppendaali" menee näin(chorus):

"Sä oot mun nuppendaali,mun oma kukkakaali"tai jotain...tais olla jopa syksyn Sävelessä aikoinaan,n. 83-4,hirmuista itteään jokatapauksessa;-)
Rautakanki
03.08.2003 15:26:57
Matti nykäsen lyriikathan voittaa tämän kilpailun mennen tullen.
mauttomimmasta päästä tämä V-tyyli. "silloin on mielessä tietenkin vain VEE". Siis voi VEE, mitä paskaa.

Sitten tämä :"pidä varas, hän on varas" että kun on nerokasta.
Gamo
03.08.2003 17:23:03
Sanamuodot: 'jos tulet niin olisin'-tyyppisiä kuulee jatkuvasti. Tai sitten: 'heitit salaistakin salaisimman lentosuukon...' Radion kuuntelu on nykyään vaikeaa. Ns. nuorisokanavilla on tekopirteät juontajat, joita ei voi kuunnella, ja kypsemmille tarkoitetuilla kanavilla tulee rumasti sanoitettua iskelmää. Radio myyntiin..!
KoskisenMasa
03.08.2003 17:42:36
Raimo Piipposen&Tulimunien karsea piilohumppa "Nuppendaali" menee näin(chorus):

"Sä oot mun nuppendaali,mun oma kukkakaali"tai jotain...tais olla jopa syksyn Sävelessä aikoinaan,n. 83-4,hirmuista itteään jokatapauksessa;-)

Tää on kyllä munkin feivöritti. ihan selkeesti:

Sä oot mun nuppendaali,
mun kesy animaali
mun karvanukkashaali
mun ihan mikä vaan...

Ootteko uskaltanut vetää keikalla ?:)
peukaloinen
03.08.2003 22:56:30
entäs tää Kari Salmelaisen
mä tahdon olla sun napakymppis,
saavu heti ja poimi pois..
Neljä Ruuvia
04.08.2003 05:33:16
entäs tää Kari Salmelaisen
mä tahdon olla sun napakymppis,
saavu heti ja poimi pois..

Mites se meni tää tulipunamulkkujen... jotenki että : Ai,Ai,Ai ,Soittaja nai.
Tuo on kyllä niin kova.
Suurinta paskaa tulee kanavalta Iskelmä,ei taida kuulua Helsingissä.Autossa sitä aina kuulee.
Ope
04.08.2003 14:46:24
Kuuntelen tanssiessani aika paljon sanoituksia ja kyllä minuakin usein korventaa melko typerät sanoitukset.

Onko se oikeesti niin vaikeeta, ettei saa kunnon riimejä ja usein tarinakin kulkee mukana kehnonlaisesti.
Mä haluun vaan tanssia!!!
niko
04.08.2003 15:07:47
Onko se oikeesti niin vaikeeta, ettei saa kunnon riimejä ja usein tarinakin kulkee mukana kehnonlaisesti.

No jos se olisi niin tavattoman helppoa, niin maahan olisi väärällään Repe Helismaita, Junnu Vainioita, Vexi Salmia ja muita.

Toisaalta, jos sanoituksilla olisi suurelle osalle kuulijoista/tanssijoista merkitystä, äänestäisivät he varmaan jaloillaan ja lompakoillaan huonoa lyriikkaa viljelevät taiteilijat pois pelistä.
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
pekkajau
04.08.2003 15:26:14
Tossa joku aika sitten oli jollain radiokanavalla Pasi Kauniston haastattelu ja hän kertoi mikä oli meininki silloin ennen kun tehtiin levyjä Helismaan, Kärjen ja myöhemmin Kärjen ja Vainion kanssa. Aikaa käytettiin tosi paljon sekä sanojen että sovitusten hiomiseksi ja yhteensovittamiseksi. Lisäksi taustoja tehtiin aina oikeilla jousilla ja puhaltimilla ja mitään kiirettä ei kuulema ollut. Lopuksi Pasi heitti hyvän kommentin kun siltä kysyttiin miksi nykyiskelmä on nyt sitä (paskaa) mitä se on? Se tuumi jotenkin kohteliaasti näin:"Nykyaikana tämä lauluteollisuus on kuin jotain kertakäyttö bestseller-kirjojen tekemistä. Ajatellaan vaan ja ainoastaan, jotta "laulukirjaan" on turha laittaa nahkakansia jos se menee kerran kaupaksi muovikantisena pokkarinakin!"
Le Haba
04.08.2003 23:37:23
Mites se meni tää tulipunamulkkujen... jotenki että : Ai,Ai,Ai ,Soittaja nai.
Tuo on kyllä niin kova.
Suurinta paskaa tulee kanavalta Iskelmä,ei taida kuulua Helsingissä.Autossa sitä aina kuulee.

ai ai ai ai, soittaja nai
ai ai ai ai, koko bändi sai

kova on myös tää vanha flirtaten riimi:

Vie jotakin mun
Johonkin sun
ja punastun
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)