Aihe: Mikähän rytmilaji mahtaa olla kyseessä? (rumpalille ohjeita)
1 2 3 4 5 6
Humpparumpali
12.05.2009 13:44:20
Elikkä mikähän rytmilaji mahtaa olla kyseessä sellaisessa kappaleessa kuin
Mamba - Lauantai-ilta? En todellakaan mikään tasokas rumpali ole joten siksi tämänkin rytmi hieman hakusalla joku lattari ilmeisesti on kyseessä mutta mikä? Ja sitten vielä jos joku osaisi hieman havainnollistaa että miten tätä kyseistä rytmiä soitetaan niin olisin kiitollinen.
KoskPaavo
12.05.2009 14:39:35 (muokattu 12.05.2009 14:39:57)
Mun Ketronissa on semmoinen lattarikomppi kuin "Vallenato", se käy tuohon , tempo 170. Rumpalit tietää lisää tuosta.
" Studiosus perpetuus"
Epämuusikko
12.05.2009 14:57:27
Joku conga-beat kai se on. "Käänteistwist tuplaiskun etutomariin suorittaen".

Jos nyt edes muistan miten se meni. Miksi ihmeessä kysyt?
"BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1
baron
12.05.2009 14:59:09

Humpparumpali: Elikkä mikähän rytmilaji mahtaa olla kyseessä sellaisessa kappaleessa kuin
Mamba - Lauantai-ilta? En todellakaan mikään tasokas rumpali ole joten siksi tämänkin rytmi hieman hakusalla joku lattari ilmeisesti on kyseessä mutta mikä? Ja sitten vielä jos joku osaisi hieman havainnollistaa että miten tätä kyseistä rytmiä soitetaan niin olisin kiitollinen.

Mä kysyin Mamban kiipparistilta piisin rytmiä, eikä se tiennyt sille nimeä.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Carde
12.05.2009 15:23:04
baron: Mä kysyin Mamban kiipparistilta piisin rytmiä, eikä se tiennyt sille nimeä.

Oiskohan rumpali tiennyt. Tai jos ei nimeä, niin edes miten sitä soitetaan.. lmao
baron
12.05.2009 15:32:44

Carde: Oiskohan rumpali tiennyt. Tai jos ei nimeä, niin edes miten sitä soitetaan.. lmao

Voi olla mutta kun en ota rumputunteja:-)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
rintapek
12.05.2009 18:16:21

Humpparumpali: Ja sitten vielä jos joku osaisi hieman havainnollistaa että miten tätä kyseistä rytmiä soitetaan niin olisin kiitollinen.

Kahdeksasosina ajateltuna normibiitissä kajautat virveliin kolmosen ja seiskan kohdalla. Tossa taas kajautetaan virveliin nelosella ja seiskan ja kasin päälle tomia.

En mä tolle nimeä tiedä. Noin laskettuna siit tulee y-ka-ko-sna-vi-ku-to-tom- biitti.
One kind of music only - the good kind
Avanaq
12.05.2009 20:14:42
Tätähän ei tietty edes kysytty, mutta salsanahan tuota tavataan tanssia.
jazzmies
12.05.2009 20:37:47
Sanoisin että mambo beat.
Jooga on pop(jazz)!
rintapek
12.05.2009 22:08:18

Avanaq: Tätähän ei tietty edes kysytty, mutta salsanahan tuota tavataan tanssia.

No mä en tost tanssimisesta mitään tiedä. Ei mun bändin keikkayleisökään, ei senpualeen. Mut ne ny tykkää tota pomppia tahdissa.

Mä en todellakaan tiä ton kompin oikeaa nimeä, joku lattarikomppivariaatio se epäilemäti on. Omas bändissäni toi biisi on arvottu meikäläisen laulettavaksi, ni lauluni päälle säästelen runpaloinnissa ja vaan napautan edellämainitulla laskentatavalla virheliin nelosella ja seiskalla. Skittariffin taakse sit pyrin jäljittelemään orkkiskomppia parhaani mukaan.

Ko täällä on toi yks kiva allekirjoitus, mis ei panna tikkua ristiin ko soitetaan rideen, ni tää meikäläisen runpalointi sit taas on poikkeuksetta yhtä kapuloitten tyäntämistä rattaisiin. Mut siit hualimatta se yleisö ny vaan pomppii tahdissa.
Juupe
12.05.2009 22:13:35
Liekö tuolle kompille virallista nimeä olemassa.
Olen soittanut ko. biisiä myös normi beat-kompilla ja huomattavasti originaalia nopeampana, eikä kukaan koskaan tullut sanomaan, että väärin soitettu :). Toimi se niinkin.
baron
12.05.2009 22:15:31

jazzmies: Sanoisin että mambo beat.

Mä kerroin Mamban kiipparistille että siinä on mun mielestä ihan selvästi 3-2 clave ja se oli täysin yllättynyt?
rintapek
12.05.2009 22:33:19

baron: siinä on mun mielestä ihan selvästi 3-2 clave

Eihelv.. ei tätä pliis. Tai sit mä lainaan puukkomakkia tolt toiselta palstalta ja sanon, et ammuntapantaijotainsinnepäinsaatana.

Siis mitä tahansa muuta, mut ei enää klavea, pliis.
baron
12.05.2009 22:35:07 (muokattu 12.05.2009 22:59:43)

rintapek: Eihelv.. ei tätä pliis. Tai sit mä lainaan puukkomakkia tolt toiselta palstalta ja sanon, et ammuntapantaijotainsinnepäinsaatana.

Siis mitä tahansa muuta, mut ei enää klavea, pliis.

Mutta siinä originaalissahan on?
Ei kukaan tuu sua hirttämään, jos sun versiossa on 2-3 clave (Mutta ei se kyllä melodiaan/sanoihin istu)

Edit: Siis kappaleessa on 3/2 sonclave, mutta kysymys lienee, mikä se niistä tuota clavea käyttävistä rytmeistä on?
rintapek
13.05.2009 00:38:38

baron: Ei kukaan tuu sua hirttämään,

Ymmärsit asian täysin päinvastoin. ;-)
baron
13.05.2009 00:43:22 (muokattu 13.05.2009 00:43:36)

rintapek: Ymmärsit asian täysin päinvastoin. ;-)

Nyt en mä ymmärrä sua millään lailla?
http://www.youtube.com/watch?v=ddzCPmG9JYc
Jos sä yllämainittua kuuntelet niin onhan siinä kahden tahdin rytmikuvio?
Miten sä kuvailisit sen?
(Tai jos sanat ei riitä, rummuta se ja pistä jonnekin musanäytteeksi)
rintapek
13.05.2009 01:12:22

baron: Nyt en mä ymmärrä sua millään lailla?)

Kyl ymmärrät, ko vaan suastut sisäistämään sen, et kaikkea ei voi piirtää teoriaksi/kaavioiksi tai vaik nuateiksi.

Jos ny tarpeeks jaksaisin asian kans askarrella, ni epäilemäti osaisin piirtää k.o. biisistä erehtymättömät runpunuatit.

Se ny vaan on semmoinen juttu, et vaikka kaikki ei mampasta tykkääkään, mut toi on rokkia. Sormunen tual taannoin sanoi, et rokki on saundia. Ja se on tosi. Mä siihen lisäisin, et se on myös tahtia ja fiilistelyä.

Sulla on ihan kiva allekirjoitus. Tartteeko epäillä, että oletko sen itte sisäistäny? Vetää nuattia, mikä kuulostaa hyvältä?

Voin vakuuttaa, et jopa mun stressiklubilla on nelinumeroinen määrä biisejä, jotka me teoriassa osataan. Jostain syystä vaan ei saada rullaamaan. Sit ne skipataan. Nytkin on ohjelmistossa parikytä biisiä, joita me ei teoriassa edes voida osata, mut ne ny vaan kuulostaa siltä, et ei noit keikalla tartte hävetä.
KoskPaavo
13.05.2009 08:41:07
baron: Mä kerroin Mamban kiipparistille että siinä on mun mielestä ihan selvästi 3-2 clave ja se oli täysin yllättynyt?

Eiköhän se Reijo noistakin jotain tiedä, mutta se ilm. oli yllättynyt siitä kun sä.
" Studiosus perpetuus"
baron
13.05.2009 08:42:31

KoskPaavo: Eiköhän se Reijo noistakin jotain tiedä, mutta se ilm. oli yllättynyt siitä kun sä.

Pakkohan sen on jotain tietää kun se on opena siellä Arabianrannan apukoulussa, mutta lattarit ei kuiteskaan oo sen vahva puoli.
jazzmies
13.05.2009 09:40:55
baron: Mutta siinä originaalissahan on?
Ei kukaan tuu sua hirttämään, jos sun versiossa on 2-3 clave (Mutta ei se kyllä melodiaan/sanoihin istu)

Edit: Siis kappaleessa on 3/2 sonclave, mutta kysymys lienee, mikä se niistä tuota clavea käyttävistä rytmeistä on?

Clavéhan on 2-3. Kapulat soittavat biisissä bossa clavéa 2-3-suunnassa. Laulussa toistuu säännöllisesti toisen tahdin kolmosen ennakko, joten ei ole epäilystäkään siitä, etteikö clavé olisi 2-3!
Jooga on pop(jazz)!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)