Pylkkänen 19.10.2006 15:13:24 | |
---|
Tällanen tuli vastaan uutisia lueskellessa http://www.digitoday.fi/page.php?pa … 11&news_id=200618177&rss=16 Mitenkähän lie tuon korvamonitoroinnin kanssa?! Jos puolitoista tuntia päivässä riittää, niin nopean laskutoimituksen mukaan jokaisella korvamonitorointia käyttävällä humppamuusikolla pitäisi olla kuulovaurio n. parin vuoden keikkailun jälkeen.. Viikset miehen tekee! |
v_m_kangas 19.10.2006 15:18:27 | |
---|
Minä kun aina olen luullut, että korvamonitorointi suojaa korvia siltä yli-innokkaalta rumputtajalta tai isoilta Marsuilta. Korvamonitorithan vaimentaa aika rajusti ulkopuolisia ääniä. Eriasia sitte tietenkin jos niitä huudattaa omiin korviinsa täysillä ;) Humppaa tai soita humppaa |
Pylkkänen 19.10.2006 15:20:30 | |
---|
Minä kun aina olen luullut, että korvamonitorointi suojaa korvia siltä yli-innokkaalta rumputtajalta tai isoilta Marsuilta. Korvamonitorithan vaimentaa aika rajusti ulkopuolisia ääniä. Eriasia sitte tietenkin jos niitä huudattaa omiin korviinsa täysillä ;) Pakko kai niitä on huudattaa, kun rumpali takoo krässiä puolen metrin päässä. Näin siis ainakin pienellä lavalla... Viikset miehen tekee! |
v_m_kangas 19.10.2006 15:30:29 | |
---|
Pakko kai niitä on huudattaa, kun rumpali takoo krässiä puolen metrin päässä. Näin siis ainakin pienellä lavalla... Siinä tapauksessa ne monitorit eivät vaimenna tarpeeksi. Mitä luureja käytät? Olen harkinnut Shuren luurien hankintaa, mutta melko suolaiset hinnat on. Kokeilin jotakin Sonyn luureja ja nekin kyllä vaimensivat tehokkaasti. Humppaa tai soita humppaa |
Fuzzy Boner 19.10.2006 15:50:45 | |
---|
Siinä tapauksessa ne monitorit eivät vaimenna tarpeeksi. Mitä luureja käytät? Olen harkinnut Shuren luurien hankintaa, mutta melko suolaiset hinnat on. Kokeilin jotakin Sonyn luureja ja nekin kyllä vaimensivat tehokkaasti. Mulla Ultimate Earsin UE 10. Ei oo niin kova piippaus keikkojen j'lkeen ku kulmilla vedettäessä Midge T |
v_m_kangas 19.10.2006 16:08:11 | |
---|
Mulla Ultimate Earsin UE 10. Nuillahan ei oo edes paha hinta ;) Ei oo niin kova piippaus keikkojen j'lkeen ku kulmilla vedettäessä Jep. Mulla on keikoilla useimmiten semmonen 100W FBT monska tikun nokassa. Ei kyllä pahemmin toista alapäätä, mutta meteli ei korvia huumaa. Lavamökä on meinannut vähän nousta sen jälkeen kun rumpali laittoi napit. Pitää yrittää hillitä sitä laittamalla rummut riittävän isolle sille. Humppaa tai soita humppaa |
jjussila 19.10.2006 16:17:26 | |
---|
Siinä tapauksessa ne monitorit eivät vaimenna tarpeeksi. Mitä luureja käytät? Olen harkinnut Shuren luurien hankintaa, mutta melko suolaiset hinnat on. Kokeilin jotakin Sonyn luureja ja nekin kyllä vaimensivat tehokkaasti. Mulla on Shuren in- earit; en muista tyyppimerkkiä, alta puolitoista sataa maksoivat. Vaativat aluksi kyllä totuttelua. .. näin!?.. |
M.i.k.key 19.10.2006 16:40:00 (muokattu 19.10.2006 16:50:47) | |
---|
Volume tuo fiilistä niin tietty kaikki aina täysillä ;-) E: Vakavasti ottaen, luin tuon jutun. Toi puolitoista tuntia siis kun kuunteluvola on 80% maksimista. Sehän on jo ihan törkeä mökä! Alle puolet on ainakin mulle riittänyt hyvin, oli kyse sit iPodista tai korvamonitoripakista. Toki noilla kuulokkeiden meluneristyksellä on suuri merkitys. möllisty |
Tankero 19.10.2006 16:50:33 | |
---|
Volume tuo fiilistä niin tietty kaikki aina täysillä ;-) Voiko sitä muutenkin vetää? Varmasti, vissiin. |
Pylkkänen 19.10.2006 16:57:46 | |
---|
Siinä tapauksessa ne monitorit eivät vaimenna tarpeeksi. Mitä luureja käytät? Olen harkinnut Shuren luurien hankintaa, mutta melko suolaiset hinnat on. Kokeilin jotakin Sonyn luureja ja nekin kyllä vaimensivat tehokkaasti. Mulla on ollut Shuren e3:set ja sitten elacineihin, eli valettuihin tulppiin laitetut monitorit. Nuo valetut kyllä vaimentaa ihan pirusti ja soundi on selkeä, mutta en ole oppinut laulamaan ne päässä koskaan. Kyllä ne vaimentaa ihan tarpeeksi, joskus vaan huomaa, että on tullut pidettyä turhan kovalla... Kitaristit tuppaa nostamaan tuota volaa aina keikan loppua kohden, ja pakkohan sitä on sitten itsekin täräyttää kovemalle :) Juu ei tule kyllä ipodia pidettyä tuolla 80% maksimivola tasolla juuri koskaan. Jos moiseen on tarvetta, niin kannattaa laittaa luurit vaihtoon... Viikset miehen tekee! |
Pylkkänen 19.10.2006 16:59:28 | |
---|
Mulla Ultimate Earsin UE 10. Ei oo niin kova piippaus keikkojen j'lkeen ku kulmilla vedettäessä Äijä on panostanut täysillä. Ei se tosin hukkaan mene! Kyllä kuulon kanssa saa olla aika varoen. Viikset miehen tekee! |
Anonymous-jazz 19.10.2006 17:38:59 (muokattu 19.10.2006 17:39:23) | |
---|
Rumpalina aina suoraan sanoen vahvasti v*tuttaa kun joskus tuurauskeikoilla joku bändin ruudinkeksijä (turisti) rupeaa valittamaan sudeilla soitosta, että "soita hiljempaa. Ota ne tulpat pois korvista." Rumpujen soiton dynamiikan pystyy kyllä tappamaan vaikka puhaltamalla kalvoihin jos höyhenilläkin soittaminenkin on liian lujaa. Kyllähän tämä on ikuinen kädenvääntö korvatulppien käyttäminen. Siinähän sitten saavat entiset rokkistarat valitella vuosien päästä että kuulo meni ja tinnutuksen kanssa eletään loppuelämä. Yksinkertaisesti tulpat vain korviin ja menox sano Annie Lenox. Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |
poppamies 19.10.2006 18:10:13 | |
---|
Tuossa uutisessa puhuttiin puolestatoista tunnista musiikkia. Ei humppaa. |
M.i.k.key 19.10.2006 18:30:15 | |
---|
Rumpalina aina suoraan sanoen vahvasti v*tuttaa kun joskus tuurauskeikoilla joku bändin ruudinkeksijä (turisti) rupeaa valittamaan sudeilla soitosta, että "soita hiljempaa. Ota ne tulpat pois korvista." Rumpujen soiton dynamiikan pystyy kyllä tappamaan vaikka puhaltamalla kalvoihin jos höyhenilläkin soittaminenkin on liian lujaa. Kyllähän tämä on ikuinen kädenvääntö korvatulppien käyttäminen. Siinähän sitten saavat entiset rokkistarat valitella vuosien päästä että kuulo meni ja tinnutuksen kanssa eletään loppuelämä. Yksinkertaisesti tulpat vain korviin ja menox sano Annie Lenox. Joo, onhan tossakin pointtinsa. Tulpissakin on toki eroja, mutta kannattaa muistaa oikeasti välillä soitinta harjoitellessaan oikeasti kuunnella miltä se kuulostaa. En nyt sano suoraan että kaikilla tulppia käyttävillä olisi paska soundi mutta kannattaa ehkä vähän miettiä tuotakin asiaa... möllisty |
Anonymous-jazz 19.10.2006 18:56:31 (muokattu 19.10.2006 21:09:10) | |
---|
Apteekista saa korvatulppia. Ei ole pakko ostaa aina mitään kumisia yli parinkympin joulukuusia. Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |
Ukko 19.10.2006 20:49:03 | |
---|
Apteekista saa korvtulppia. Ei ole pakko ostaa aina mitään kumisia yli parinkympin joulukuusia. Ennemmin kannattaa ostaa ne kuulosuojaimet joissa on radio mukana. Tällöin voit hunppa treenissä/keikalla etsiä suojaimiin jonkin kunnon rokettirollia soittavan aseman ja näin vältyt kuulemasta hunpansoittoa :) |
Anonymous-jazz 19.10.2006 21:09:46 (muokattu 19.10.2006 21:10:06) | |
---|
Noi Amerikkalaiset tutkijat ovat muuten noita ruudinkeksijöitä... Kaikki mitä ne sanoo on totta. (Näkkileipä aiheuttaa syöpää jne.) Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |
baron 19.10.2006 21:26:45 | |
---|
Mä en kyllä ymmärrä: Muusikot haluaa soittaa niin kovalla volyymillä, että yleisö inhoaa ja pilaavat omat korvansa. Kuka tästä hyötyy? Korvalääkärit! Onks tää niiden salaliitto? "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
musamies 19.10.2006 21:28:17 (muokattu 19.10.2006 21:38:43) | |
---|
Ennemmin kannattaa ostaa ne kuulosuojaimet joissa on radio mukana. Tällöin voit hunppa treenissä/keikalla etsiä suojaimiin jonkin kunnon rokettirollia soittavan aseman ja näin vältyt kuulemasta hunpansoittoa :) Mul on! Kun tekisivät siitä sellaisen version, että radiota vois käyttää monitorointiin, niin ei tarvi sählätä piuhojen kanssa kuten nyt mun tarvii.
Mä en kyllä ymmärrä: Muusikot haluaa soittaa niin kovalla volyymillä, että yleisö inhoaa ja pilaavat omat korvansa. Paroonilla erittäin hyvä kysymys, muakin kiinnostas vastaus! PS: Roudasin kotiin poljettavan harmoonin, se ei soi liian kovaa... |
pekkajau 19.10.2006 21:45:16 | |
---|
Mulla on ikivanha hot spot. Joo sanoi Olli kun leipä loppu. |