Aihe: Auto Tune livenä
1
Hemmu
23.06.2003 07:55:07
Kuulin erään musiikkiliikkeen myyjältä että jopa huippuartistit(hän mainitsi Celin Dionin) käyttävät auto tunea esiintyessään. Käytetäänkö sitä Suomessa livena laulettaessa? Mä oon luullu että se on enemmän studiojuttu? Itse en ole käyttänyt muuta kuin kaikua (ainakaan tähän asti) muuta kun yllämainitusta kuulin niin heräsi mielessäni kysymys. Kertoisitteko mielipiteenne?
niko
23.06.2003 11:51:15
Kuulin erään musiikkiliikkeen myyjältä että jopa huippuartistit(hän mainitsi Celin Dionin) käyttävät auto tunea esiintyessään.

Komppanian hevosmiehet kertoivat että mm. Madonna käyttäisi autotunea (tai vastaavaa) live-esityksissään. Kyllähän se aina treenaamisen voittaa :)
Hermanni
23.06.2003 13:48:05
Livenä monet käyttää jos ei haluta ihan playpäkkinä vetää. ja jos liveshowssa artisti vaikka liikkuu paljon lavalla niin että hengästyy niin autotunella korjataan siitä syntyviä epä-ääniä=P

monesti tosin käytetään jos laulaja ei yksinkertaisesti osaa laulaa, mutta sillon kannattas jo playpäkkinä vetää.
Vilhelmus
23.06.2003 16:38:30

Kannattaisi ehkä kysäistä joltakin muulta palstalta.
Nyjjuhannusta.
Hannu Y.T
23.06.2003 18:49:45

Käytetäänkö sitä Suomessa livena laulettaessa? Mä oon luullu että se on enemmän studiojuttu?

Olen itse nähnyt humppapuolella ainakin yhdellä mies artistilla räkissä ko. laitteen.Onhan siinä mielestäni toki vähän väärän rahan tekemisen makua, mutta onhan kentällä useampiakin artisteja jotka sellaista ehkä tarvitsisivat... =)
samulijp
08.07.2003 21:35:46
No ette ilmeisesti ole kuunnelleet Madonnan uutta levyä? Madonna ja moni muu nykyaikainen artisti käyttää autotunea efekteihin livenä, kuten myös levyllä. Aina ei korjata huonoa laulua...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)