Aihe: J.Tulkki ja Tulinen sydän
1 2
isojussi
12.06.2003 23:04:38
R.W. Kyseli kommenttien perään.

Kaks biisiä näin KIV:ssä TV2:lla.

Hyvä bändi ei siitä mihinkään pääse.

Solisti.. EI VOI OLLA TOTTA! Janne, toivottavasti luet tämän: Ääntä olis, vire ihan ok, nätti poika, niin miks biisit pitää vetää niinkuin ei pätkääkään kiinnostais niitä laulaa? Oletko ajatellut, että olet ESIINTYVÄ taiteilija?
Osta mut - ma olen kaupan!
R.W. Piuha
13.06.2003 01:17:54
Mutta kyllä noi rokkiosastot sais unohtaa,tai laulaa SUAMEKS,sen verran eksoottista tuo Jannen enklanti on,sano!
jensky
13.06.2003 08:59:06
Täytyy nyt kerrankin kommentoida tännekin, kun kerran Tulkista on puhe. Siis aivan järkyttävä koko esiintyminen eilen Kesäillan valssissa! Ei voi todellakaan enää mistään esiintymisestä puhua, kun herra ei liikahdakaan mikrofonin takana! Jos nyt suoraan sanon niin Janne: miksi seisot lavalla kuin jäykkä P€##&!!!??
Ja ei tuota ääntäkään nyt suuremmin kyllä ole...
isojussi
13.06.2003 09:26:15
...sen verran eksoottista tuo Jannen enklanti on...

Sehän vois ottaa Paavo M. Petäjän laulaan stemmoja...;-)

Kuten sanoin kuulin vaan kaks biisiä, mutta bän oli musta pitkään aikaa paras tanssibändi, jonka olen näissä tanssiproggiksissa nähnyt.

Satun muuten tietämään, että bändin kittaristi on mainio laulaja - peittoaa solistin mennen tullen.
Speedy
13.06.2003 10:35:00

Jos tähän mennessä laulajana olenkin pitänyt Tulkista, niin eilen kyllä veti ittensä aikalailla kärki listalta poies...=I En tiedä oliko laulu miksauksessa tai jossain joku nappi vähä vika asemmossa, mutta eihän se kuullostanu Tulkilta ollenkaan. Ääni oli sekotus jostan Kummelin hahmosta (en nyt muista mistä) ja Nylon Beatista, honottavaa känitystä..=//

Ja orkesteria kommentoidakseni, niin bändillä oli ihan hyvä draivi, ja isompi bändi, niin kuullosti ihan hyvälle, ja hyvin sovitettu.. Erityisesti biisien loput kiinnitti huomiota minuun. Mistähän johtuu, että yleensä tanssipiireissä, tai ainakin niissä missä mä oon soittanu, niin suurin osa biiseistä loppuu hidastukseen, todella ÄRSYTTÄVÄÄ..!! Noh.. eni wei, rumpali ois kuitenki saanu soittaa puolet vähemmän tavaraa joillain paikoin.. Mut hieno irvistys kuitenki..=D
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Rock n
13.06.2003 11:34:48
... rumpali ois kuitenki saanu soittaa puolet vähemmän tavaraa joillain paikoin...

Mielestäni ihan hyvä piirre nykyrumpaleissa, kun yrittävät saada esille muutakin kuin sen peruskompin. Joskun tuntuu tosi tylsältä kun tanssibändin rumpali vetää koko illan käytännössä kaikki piisit samalla intensiteetillä ja tyylillä. Rumpalikin on soittaja eikä pelkkä rytmin tuottaja.

Sitä joskus olen ihmetellyt miksi mikitettyä virveliä lyödään olan takaa ja se sitten peittää kaiken muun - ja vielä sattuu korviin vaikka muuten soitto olisikin kohtuuvoimakasta.
d-e
13.06.2003 11:57:02
Niin,kyllä laulaja on (mielestäni) hyvä vasta sitten kun hän
pystyy tulkitsemaan tekstin niin että JOKA sana kuullostaa
uskottavalta.Eli teksteihin tulee perehtyä ja teksti on sisäistettävä kunnolla.Valitettavasti nykypäivänä kovin harva
solisti pystyy tähän (ei ilmeisesti saa valita materiaalia..?),
Olavi Virtahan oli todellinen mestari juuri tässä,korneimmatkin sanoitukset Ola veti täysin uskottavasti.Ulkomaisista Ella F. ,Billie H. ,Roy O. ,Nat K.Cole ja vaikka Elvis P. ovat myös hyviä esimerkkejä huipputulkitsijoista.Usein nämä suomalaiset "huippuartistit" nimeää esikuvikseen jonkun edellisistä mutta eivät ole pystyneet kuitenkaan sisäistämään idoliensa suuruutta...
Speedy
13.06.2003 12:58:22

Mielestäni ihan hyvä piirre nykyrumpaleissa, kun yrittävät saada esille muutakin kuin sen peruskompin. Joskun tuntuu tosi tylsältä kun tanssibändin rumpali vetää koko illan käytännössä kaikki piisit samalla intensiteetillä ja tyylillä. Rumpalikin on soittaja eikä pelkkä rytmin tuottaja.

Tarkotinkin lähinnä liikaa fillailua. Ei tietenkään pidä soittaa samalla "tatsilla".. Mutta ekassa biisissä, ja sitte jossain muussa, mitä nyt en muista, nii lopussa ainakin tuli semmosta settiä että siinä ei niiku tanssimusiikin kannalta ollu mitään järkee, ei se ollu enää komppia kompin paikalla.. Mutta sekin on maku kysymys. Itse ainakin tykkään tanssikeikalla soittaa selkeesti ja yksinkertasesti..
Rock n
15.06.2003 11:34:42
En tiedä oliko laulu miksauksessa tai jossain joku nappi vähä vika asemmossa, mutta eihän se kuullostanu Tulkilta ollenkaan.

Jotenkin tuntuu siltä, että Janne yrittää päästä eroon poikamaisesta äänestään ja yrittää sitten laulaa alempaa, kuin mihin äänivarat riittävät. Saman ilmiön olen havainnut Jannen viimeaikaisilla tanssilavakeikoilla - livenä. Voi olla että nappi on sielläkin väärässä asennossa.
Speedy
15.06.2003 13:10:42

Jotenkin tuntuu siltä, että Janne yrittää päästä eroon poikamaisesta äänestään ja yrittää sitten laulaa alempaa, kuin mihin äänivarat riittävät. Saman ilmiön olen havainnut Jannen viimeaikaisilla tanssilavakeikoilla - livenä. Voi olla että nappi on sielläkin väärässä asennossa.

Musta se vaikutti just päinvastaselta, että yrittää laulaa korkeemmalta, tai vähemmällä bassolla..
isojussi
15.06.2003 17:39:41
...että yrittää laulaa korkeemmalta, tai vähemmällä bassolla...

Just! Ja se tuntuu hävittäneen laulusta lopunkin "syvyyden", jos sitä nyt on alkuunkaan ollut....;-)
Ami
15.06.2003 17:40:05
Jos tähän mennessä laulajana olenkin pitänyt Tulkista, niin eilen kyllä veti ittensä aikalailla kärki listalta poies...=I En tiedä oliko laulu miksauksessa tai jossain joku nappi vähä vika asemmossa, mutta eihän se kuullostanu Tulkilta ollenkaan.

Olen Speedyn kanssa aivan samaa mieltä. Ollessani Esakalliolla n. pari viikkoa sitten, en ollut uskoa, että Jannen aikaisempi mielyttävä, poikamainen lauluääni oli muuttunut nekatiiviseen suuntaan. Myös hänen eräs tunnetuimmista kappaleista oli saanut uudet sanat, jotka olivat huomattavasti
aikaisemia huonommat.
Muutenkaan artistien ei pitäisi esittää tanssilavalla kappaleita, jotka eivät ole rytmillisesti sinne soveltuvia, vaikka kuinka olisivatkin hänen uusimmaltalevyltään.
isojussi
15.06.2003 17:45:53
...Muutenkaan artistien ei pitäisi esittää tanssilavalla kappaleita, jotka eivät ole rytmillisesti sinne soveltuvia, vaikka kuinka olisivatkin hänen uusimmaltalevyltään.

Tässä se pulma kai onkin, sillä vaikka olet toisaalta aivan oikeassa, niin kuitenkin merkittävä osa yleisöstä tulee just näitä levybiisejä keikoille kuulemaan.
Ope
18.06.2003 13:15:14
"Muutenkaan artistien ei pitäisi esittää tanssilavalla kappaleita, jotka eivät ole rytmillisesti sinne soveltuvia, vaikka kuinka olisivatkin hänen uusimmaltalevyltään."

Tämä ei kuulkaa ole Jannen ja Tulisen Sydämen ongelma, vaan joidenkin ihan muiden bändien.

Jannen ohjelmisto on kuulkaas monipuolinen, saa vedellä melki kaikki lajit ja bändi soittaa tarvittaessa vielä loput. Jannen levybiisejä käytän usein alkeisvalmennuksessa, varsinkin foxeja, joten ei nyt kovin huonoja tanssia voi olla!! Ok, uudella levyllä on pari haastavampaa biisiä, mutta slowarit on kivoja, kun ne opettelee hyvin tanssimaan.
peukaloinen
21.06.2003 16:13:06
Äänellä se variskin laulaa sanotaan.
Miksei Janne saa laulaa/esiintyä niiku ite haluaa?
Liekö tv-kameralla ollut osuutta asiaan
(Kesäillan valssi) ??

Muutama vuosi sitten yleisönosastolla käytiin juttua, kun yks laulaja "heilui" lavalla... Eli sama pätee tässäkin. Tee niin tai näin, se ei koskaan oo oikeinpäin.

Miksi kenenkään tarttis idoliaan matkia?????

Joten annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Janne ja Tulinen Sydän mukavaa kesää
ja mukavia keikkoja:)
Speedy
22.06.2003 13:24:22

Totta, koskaan ei voi kaikkia miellyttää, onneks..=I Mutta ei TV kameroilla pitäs olla ammattimiehelle mitään vaikutusta..
hjukke
22.06.2003 13:28:06

jannet tulkki ei ole mulle ollut koskaan minkäänlainen muusikko laulajasta puhumattakaan. Lavatähti 199X. Pöh!
Ja Chris Rea Cover Road To Hell idioottimaisilla suomenkielisillä sanoilla. Kitaristinkin tulkinta oli alkuperäistä huomattavasti löysempi.
Melkein kaikilla on allekirjoitus. Minulla ei. Ja olen siitä ylpeä!
Tertzix
22.06.2003 13:46:23
Jannen ohjelmisto on kuulkaas monipuolinen, saa vedellä melki kaikki lajit ja bändi soittaa tarvittaessa vielä loput.

Olitteko Kisarannan keikalla tässä pari viikkoa sitten, Tulkki ja se kakkosbändi, molemmat soitti monipuolisesti. Olisi kiva kuulla lisää noista hyvistä tuntemattomista kakkosbändeistä, niin kuin nyt tää Minna Heiskanen & Merlot. Laulu ja soitto molemmat ammattitaitoista!
Trexx
24.06.2003 13:21:11
Että Janne Tulkki ja Tulinen Sydänkö huonoja esiintyjiä?! Ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Kesäillan valssissa oli TV:n miksauslaitteet liian kovalla aluksi, kunnes Janne huomasi asian. Laulujen kuultavuus parani heti, kun asia korjattiin. Janne on mahtavan upea ääninen laulaja ja karismaa hänessä löytyy! Tulisen Sydämen bändi osaa todella soittaa! Ja laulaakin he osaavat.
isojussi
24.06.2003 13:44:35
...Tulisen Sydämen bändi osaa todella soittaa! Ja laulaakin he osaavat.

Tästä minäkin olen samaa mieltä, ja näin sanoinkin.

Jannen laulussa kritisoin enemmänkin tulkintapuolta. Lisää dynamiikkaa ja "otetta" kaivattaisiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)