Aihe: Rautalankasuosikit osa 3
1
Blue Moon
09.08.2003 00:31:29 (muokattu 09.08.2003 00:43:20)

Mitäs mieltä olette tästä Fazerin rautalanka kokoelmasarjan uusimmasta(?) osasta?

Tällä kertaahan asialla ovat ammattilaiset studiomuusikot, jotka yrittivät pääosin kehnoin tuloksin hyödyntää kitarainstrumentaalien suosiota nuorison parissa. Omasta mielestäni kolmososan suurin anti on lähinnä historiallisella puolella. Ainakin itse olen kokenut esim. Tauno Suojasen kitarayhtyeen levytysten hankkimisen erittäin hankalaksi - joskaan en kovin palkitsevaksi - puuhaksi.

Kyllähän tätä kuuntelee vaikkei silloisten nuorisoyhtyeiden innokkuuteen millään tapaa ylletäkkään, vaan yhtyeiden saundi ja soitanta on ainakin omaan makuuni aivan liian "virkamiesmäinen". Eniten tökkii Heikki Laurila, joskin kappaleiden vertailukohdatkin ovat aivan toista kuin vaikkapa Herbert Katzilla, joka ilmeisen järkiperäisistä syistä levytti lähinnä kotimaisia kansansävelmiä, joista kilpailevia versioita tuskin oli. Vaikea kuvitella, että Laurila jostain löytäisi potkua ylittää esim. amerikkalaisten Santo & Johnnyn versio "Caravan":ista!
Laurilan versio "Aaveratsastajista" on myös jotain sellaista, jota tuskin haluan kuulla uudelleen. Älytön ajatus, että nuoriso olisi Soundsien "Emman" jälkeen ostanut jotain tällaista, vaikkei kappaleessa mitään vikaa tietysti olekaan. Ainoastaan Laurilan versiossa, joka on... niin, kuunnelkaa itse. Jotain aivan järkyttävää.

Rautalanka OY lienee Rauno Lehtisen viritys. Korjatkaa jos olen väärässä.

Hupaisa CD moneltakin osin ja ainakin itselleni tämä valotti kotimaisen rautalangan pimeintä historiaa monelta osin. CD irtoaa Anttilasta alle kympin.
- It's been a long time coming -
J.Granö
13.08.2003 13:57:10
No näissä tämän tapaisissa levyissä on tosiaankin havaittavissa sellasta "viimesen päälle virkamies-studio"-meininkiä.
weelie
13.08.2003 14:23:20
Oletko kuunnellut PopTorin rautalankalevyjä, esim Olavi Virtaa rautalankaisesti. A la 5€. Ei hassumpaa.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
J.Granö
13.08.2003 15:29:51
Mulla on toi The Steelersin Virtaa rautalangoilla levy ja Legendat rautalankana. Ihan hyviä ovat ja hinta alhainen.
Kukko
15.08.2003 09:33:32

Mulla on toi The Steelersin Virtaa rautalangoilla levy ja Legendat rautalankana. Ihan hyviä ovat ja hinta alhainen.

Hyvä levy. Kaikkien nopeasti tehtailtujen rautalankakokoelmien keskellä Steelersin levyssä kuulee, että biisejä on edes yritetty sovittaa, eikä vain tyydytä soittamaan läpi melodiaa, kuin toivelaulukirjasta ikään.
Tuo aiemmin mainittu
rautalankasuosikit 3 sisältää vanhoja klasssikoita joita soittaa huippukitaristit, mutta sovitukset kyllä ontuu eikä sounditkaan ihan rautalangalta aina kuulosta. Laurilan ja Katzin ? kitarointi on kyllä taitavaa, ja näistä voi ottaa mallia vähän toisenlaiseen kitarointiin..
Täällä m`noon palijolti kroveltanu.
J.Granö
15.08.2003 09:40:47
Ostin eilen vielä ton Steelersin Suomalaisten suosikit rautalankana-levyn kun käteen osui. 5.9euroa, ei paha. Ei välttämättä älyttömän rautalangan kuulosta, mutta hyviä biisejä.
Hotakainen
15.08.2003 10:49:10
Mulla on Steelersin Elvistä rautalankana-levy. Hyvinhän ne soittaa.
Mitähän tähänkin keksisi laittaa.
Hannu Y.T
15.08.2003 11:30:32

Mulla on Steelersin Elvistä rautalankana-levy. Hyvinhän ne soittaa.

Pitäneekö paikkaansa että jokaisella poptorin steelers-levyllä olisi eri soittajat?! Ainakin kuulostaa niin pirun erilaiselta ne levyt keskenään ettei voi olla tällaista ajattelematta.Virtaa rautalangoilla-levyllä on todelliset taitajat työssä, mutta toiset levyt ontuu aika pahasti?!
Kukko
15.08.2003 11:37:37

Pitäneekö paikkaansa että jokaisella poptorin steelers-levyllä olisi eri soittajat?! Ainakin kuulostaa niin pirun erilaiselta ne levyt keskenään ettei voi olla tällaista ajattelematta.Virtaa rautalangoilla-levyllä on todelliset taitajat työssä, mutta toiset levyt ontuu aika pahasti?!

Joo ,sama huomio esim. tää elvis levy kuulostaa aika p*skalta verrattuna siihen virta-levyyn..
Täällä m`noon palijolti kroveltanu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)