megatherium 27.09.2003 18:01:12 | |
---|
Kuka on säveltänyt Fredin laulaman kappaleen "Istun ullakolla yksinäin"? |
Roku 27.09.2003 20:08:42 | |
---|
Kappale Istun Ullakolla Yksinäin Säveltäjä Siitonen Matti Kalevi Käännös / suomalaiset sanat Salmi Veikko Olavi Stay in tune |
Carde 28.09.2003 21:16:54 | |
---|
Ja on muuten ensimmäinen Fredin itsensä säveltämä levytetty kappale. |
R.W. Piuha 28.09.2003 22:33:42 | |
---|
Kuka on säveltänyt Fredin laulaman kappaleen "Istun ullakolla yksinäin"? Mun mielestä tähän kysymykseen voisi vielä laittaa lisäkysymyksen JA MIKSI :-)))) |
megatherium 29.09.2003 21:14:12 (muokattu 30.09.2003 21:02:02) | |
---|
Ja on muuten ensimmäinen Fredin itsensä säveltämä levytetty kappale. Se ja kappale "Hän", "Hän oli keiju mikä lie ja usein sanoin totta vie, sinut suuhun syön", olivat suosikkejani varhaisessa nuoruudessani, joiden kuuntelemisesta en koskaan tuntunut saavani kyllikseni. Toki Fredi on levyttänyt paljon muitakin hyviä ja ikuisesti mieleen soimaan jääneitä kappakeita kuten esim. Eurovision laulukilpailussa hyvään sijoitukseen yltänyt "Pump,pump", "Vihreät niityt", Nino Rotan "Puhu hiljaa rakkaudesta" jne. |
megatherium 29.09.2003 21:14:12 | |
---|
Ja on muuten ensimmäinen Fredin itsensä säveltämä levytetty kappale. Se ja kappale "Hän", "Hän oli keiju mikä lie ja usein sanoin totta vie, sinut suuhun syön", olivat suosikkejani varhaisessa nuoruudessani, joiden kuuntelemisesta en koskaan tuntunut saavani kyllin. Toki Fredi on levyttänyt paljon muitakin hyviä ja ikuisesti mieleen soimaan jääneitä kappakeita kuten esim. Eurovision laulukilpailussa hyvään sijoitukseen yltänyt "Pump,pump", "Vihreät niityt", Nino Rotan "Puhu hiljaa rakkaudesta" jne. |
WanhaWetäjä 29.09.2003 21:23:11 (muokattu 29.09.2003 21:23:31) | |
---|
Se ja kappale "Hän", "Hän oli keiju mikä lie ja usein sanoin totta vie, sinut suuhun syön", olivat suosikkejani varhaisessa nuoruudessani, joiden kuuntelemisesta en koskaan tuntunut saavani kyllin. Toki Fredi on levyttänyt paljon muitakin hyviä ja ikuisesti mieleen soimaan jääneitä kappakeita kuten esim. Eurovision laulukilpailussa hyvään sijoitukseen yltänyt "Pump,pump", "Vihreät niityt", Nino Rotan "Puhu hiljaa rakkaudesta" jne. Korjataan nyt kuitenkin senverran että kappaleen "Hän"esitti Markku Suominen eikä suinkaan Fredi,tai ainakin oli se tunnetumpi esittäjä:-) |
megatherium 29.09.2003 21:42:18 | |
---|
Korjataan nyt kuitenkin senverran että kappaleen "Hän"esitti Markku Suominen eikä suinkaan Fredi,tai ainakin oli se tunnetumpi esittäjä:-) Oli vai, Fredin laulamana sitä ainakin minä olen aina kuunnellut ja tykännyt kovasti. |
baron 29.09.2003 23:06:39 | |
---|
Mikäli mä tiedän niin "Tonttu Torvinen on salainen" etc on Fredin sävellys ja ihan hyvä joululaulu. |
WanhaWetäjä 29.09.2003 23:22:38 | |
---|
Oli vai, Fredin laulamana sitä ainakin minä olen aina kuunnellut ja tykännyt kovasti. Kyllä näin oli,ja se oli Suomisen Markun läpimurtobiisi...Jose Felicianon "Rain"eli "Sade"tais olla myöhemmin!Tai sitten juuri päinvastoin,ei voi muistaa niin tarkkaan:-) Mun käsittääkseni Fredi on tehnyt muitakin "covereita"eli esim. David Bowien "Starmanin"jonka kuitenkin kait Willbergin Pepe teki ensin Suomeksi? |
megatherium 30.09.2003 21:03:15 | |
---|
Korjataan nyt kuitenkin senverran että kappaleen "Hän"esitti Markku Suominen eikä suinkaan Fredi,tai ainakin oli se tunnetumpi esittäjä:-) Mahtaako olla Bobby Russelin sävellys? |
WanhaWetäjä 30.09.2003 22:07:05 | |
---|
Mahtaako olla Bobby Russelin sävellys? Joo on,alunperin "Honey" Suomisen Markku teki sen jo 1968,Fredi vasta 1975...siitä on myös pari muuta versiota mm. Kisu 1976,Kurt "Curre"Westerlund joskus 90 -luvulla ja Suomisen Markkukin teki sen uusiks joskus 1995 :-) |
Blue Moon 01.10.2003 10:52:22 | |
---|
Ja parhaitenhan "Honey" kenties muistetaan Bobby Goldsboron "iki-ihanana" jättihittinä vuodelta -68. - It's been a long time coming - |