Aihe: Ohjelmatoimiston "orjasopimukset" 1 | |
---|---|
![]() 27.08.2003 10:27:14 | |
Mä olen itse myynyt bändiäni vaihtelevalla menestyksellä (joskus liikaa, joskus liian vähän keikkoja) Meillä on oma OY eli rahan vastaanottamiseen en ole tarvinnut toimistoja. Pari toimistoa on kuitenkin ottanut yhteyttä ja tarjonnut palveluksiaan. Pari kysymystä sopimuksiin liittyen: 1. Itse myydyt keikat: Ottaako ohjelmatoimisto niistäkin provikkansa? 2. Millaiset ohjelmatoimiston tarjoamat/myymät keikat on hyväksyttävä? (Tai toisinpäin, millaisista voi kieltäytyä?) | |
![]() 27.08.2003 13:03:27 | |
Mä olen itse myynyt bändiäni vaihtelevalla menestyksellä (joskus liikaa, joskus liian vähän keikkoja) Meillä on oma OY eli rahan vastaanottamiseen en ole tarvinnut toimistoja. Sama vika rahikaisella. Rafloihin ja lavoille on vaikea päästä ilman toimistoa. Joutuu tyytymään sitten näihin satunnaisiin rapujuhliin ym. On kokemusta vain yhdestä toimistosta jonka listoilla olemme, ei ole mitään sen kummempaa sopimusta, vaan sutenööri soittelee ja kysyy on ko vapaata, jos on, niin millä hintaa keikka vedetään. 1. Itse myydyt keikat: Ottaako ohjelmatoimisto niistäkin provikkansa? Miksi ottaisi. Mähän sen keikan olen myynyt. Jos alkaa vaatimaan, niin haistatan pitkät. Sellaiseen lappuun en nimeä laittaisi, jossa joutuu maksaan provikat muille omasta työstään. 2. Millaiset ohjelmatoimiston tarjoamat/myymät keikat on hyväksyttävä? (Tai toisinpäin, millaisista voi kieltäytyä?) Mä oon ainakin kieltäytynyt, jos on oma keikka. Kaikki muut soitan Mika | |
![]() 27.08.2003 13:13:10 | |
Pari kysymystä sopimuksiin liittyen: 1. Itse myydyt keikat: Ottaako ohjelmatoimisto niistäkin provikkansa? Tarkoitat ilmeisesti itse myytyjä (asiakaskontakti), mutta sopimukset ja laskutukset hoidetaan toimiston kautta? Yleensä noissa tapauksissa toimiston provisio on pienempi. Toimistot ottavat rahansa vain tehdystä työstä ;) 2. Millaiset ohjelmatoimiston tarjoamat/myymät keikat on hyväksyttävä? (Tai toisinpäin, millaisista voi kieltäytyä?) Kokemukseni mukaan toimistot ovat vähän 'mustasukkaisia', jos kieltäytyy kerran kestää aikansa ennenkuin uutta tarjousta tehdään. Humppaa tai soita | |
![]() 27.08.2003 14:27:14 | |
1. Itse myydyt keikat: Ottaako ohjelmatoimisto niistäkin provikkansa? 2. Millaiset ohjelmatoimiston tarjoamat/myymät keikat on hyväksyttävä? (Tai toisinpäin, millaisista voi kieltäytyä?) - eikös noista voi toimistoja kilpailuttaa - jos haluavat teidät asiakkaiksenne: kerrotte millaiset olisivat teidän mielestänne sopivat ehdot. Katsotte sitten mitkä toimistot suostuu & mitä maksavat + miten aikovat teitä myydä. - näkisin asian niinkin, että jos haluatte toimiston panostavan teidän myyntiin muutankin kuin listalla pitämällä, niin sitoutumisen pitäisi olla molemminpuolista. Eli: asetatten etukäteen rajat millaisiin paikkoihin/kuinka kauas ja millä liksoilla lähdette ja sitten otatte kaiken tulevan. Toisaalta jos haluatte tehdä keikkaa vain silloin kun vaimolla/tyttöystävällä on "ne päivät" tai kun muuten sattuu huvittamaan - on valinnanvaraa vähemmän ja otettava mitä saa. | |
![]() 27.08.2003 14:32:17 | |
Eli: asetatten etukäteen rajat millaisiin paikkoihin/kuinka kauas ja millä liksoilla lähdette ja sitten otatte kaiken tulevan. Toisaalta jos haluatte tehdä keikkaa vain silloin kun vaimolla/tyttöystävällä on "ne päivät" tai kun muuten sattuu huvittamaan - on valinnanvaraa vähemmän ja otettava mitä saa. Tiedän, että erään "nimekkään" rokkibändin sopimuksessa sallitaan 1-2 "omaa" keikkaa vuodessa ja mahdollisuudet kieltäytyä keikoista ovat rajalliset. Siksi kyselinkin, onko muunlaisia käytäntöjä olemassa? | |
![]() 27.08.2003 14:37:05 | |
Tiedän, että erään "nimekkään" rokkibändin sopimuksessa sallitaan 1-2 "omaa" keikkaa vuodessa ja mahdollisuudet kieltäytyä keikoista ovat rajalliset. Siksi kyselinkin, onko muunlaisia käytäntöjä olemassa? ymmärrän, että jos ohjelmatoimisto tekee työtä vakuuttaakseen ko. bändin hyvyyttä/tekee tunnetuksi jne. "valmistelee kenttää" , ei silloin katsota hyvällä ohi tehtäviä keikkoja, jotka ovat poissa ohjelmatomiston potentiaalisesta myynnistä. VOisihan bändi pistää toimiston tekemään markkinointia ja myisi sitten "ei me mitään vitun välikäsille makseta, ottakaa suoraan niin saatte halvemmalla" -periaatteella. Jos ohjelmatoimisto on kovin avarakatseinen omamyyntikeikkoihin voi kysyä, että välitetäänkö sieltä ko. bändiä myydä muutenkaan. Laitetaan silloin muut etusijalle hyviin paikkoihin ja heitetään sitten tällä omamyyntibändille ne paikat kun ei enää muille kelpaa. | |
![]() 27.08.2003 14:44:42 | |
Jos ohjelmatoimisto on kovin avarakatseinen omamyyntikeikkoihin voi kysyä, että välitetäänkö sieltä ko. bändiä myydä muutenkaan. Laitetaan silloin muut etusijalle hyviin paikkoihin ja heitetään sitten tällä omamyyntibändille ne paikat kun ei enää muille kelpaa. Sait mut ymmärtämään, että pullasta ei voida nyppiä vain rusinoita! | |
![]() 28.08.2003 10:52:57 | |
Toisaalta jos haluatte tehdä keikkaa vain silloin kun vaimolla/tyttöystävällä on "ne päivät" tai kun muuten sattuu huvittamaan - on valinnanvaraa vähemmän ja otettava mitä saa. Jos keikan perusteena olisi se, että joku nainen "pihtaa", joutuisin olemaan aina keikalla! | |
![]() 09.09.2003 19:25:46 | |
Jos toimisto hoitaa vain laskutuksen , palkanmaksun ja palkkakirjanpidon, mutta ei ole varsinaisesti myynyt keikkaa niin 5-10% on kohtuullinen provisio. Jos toimisto on tehnyt hommia keikan eteen ottakoon niin paljon kuin kehtaa, kunhan vaan saan sopimani rahan tilille. Duunia se on palkkorttien , työtodistusten ym. lappujen ylläpitäminen vaik ei kaikki humuveijarit sitä ymmärräkään. | |
![]() 09.09.2003 23:34:48 | |
Mitä oikeasti tekee ohjelmatoimistolla? Ei mitään... M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa | |
![]() 10.09.2003 00:26:03 | |
Jos toimisto hoitaa vain laskutuksen , palkanmaksun ja palkkakirjanpidon, mutta ei ole varsinaisesti myynyt keikkaa niin 5-10% on kohtuullinen provisio. Jos toimisto on tehnyt hommia keikan eteen ottakoon niin paljon kuin kehtaa, kunhan vaan saan sopimani rahan tilille. Duunia se on palkkorttien , työtodistusten ym. lappujen ylläpitäminen vaik ei kaikki humuveijarit sitä ymmärräkään. Meillä on oma oy, joka hoitaa paperisodan. Mikä olisi kohtuullinen provika, jos ohjelmatoimisto vain myisi, ilman erityistä satsausta meidän markkinointiin? | |
![]() 10.09.2003 01:53:54 | |
Mitä oikeasti tekee ohjelmatoimistolla? Ei mitään... Kekimääräisesti nopeammin saa liksat JOS on palkollisena jossain toimistossa KUN että on oma firma ja laskuttaa suoraan,joskus voi rahoja joutua odotteleen....tietysti asia on toinen jos on KÄTEISLASKUTUS,ja saa rahat heti handuun:-) | |
![]() 10.09.2003 02:25:15 | |
Mitä oikeasti tekee ohjelmatoimistolla? Ei mitään... Se nyt vaan valitettavasti menee niin,että tanssipaikat tilaa pääsääntöisesti bändit toimistojen kautta.Jonkin verran voi tietysti myydä itsekin,mutta aika työlästä puuhaa saada kalenteri täyttymään. Hääkeikat menee tietysti aika usein suoraan,mut kyllä toimiston kautta tulee yli 90% keikoista(ainakin itselläni). Ja ne paikat mihin suoramyynti onnistuu helposti,on yleensä aika karuja.Lähiöräkälöitä,missä yleisö usein vielä enemmän kännissä,kuin bändi :-) Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi. | |
![]() 10.09.2003 10:53:29 | |
Ja ne paikat mihin suoramyynti onnistuu helposti,on yleensä aika karuja.Lähiöräkälöitä,missä yleisö usein vielä enemmän kännissä,kuin bändi :-) Onneksi! Poistaa ongelmat. | |
![]() 10.09.2003 14:50:15 | |
Meillä on oma oy, joka hoitaa paperisodan. Mikä olisi kohtuullinen provika, jos ohjelmatoimisto vain myisi, ilman erityistä satsausta meidän markkinointiin? Mielestäni max 5-10 % kuulostaa reilulta. Silloin Teillekin jää jotain etua paperin pyörittämisestä, eikä myyntihinta nouse kohtuuttomaksi.Joku perushumutoimisto Aura, Polar jne. ottaa kuitenkin 15-25 %, joten silloin Teidänkin hyödyksi firmastanne jää vielä jotakin. 5 % Teille kuluista ja loput 5-10% myyjälle. Fifty fifty.... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)