Aihe: Jätkiä pihalle ja bisnes paranee?
1
baron
19.08.2003 09:36:00

Olen seurannut tämän keskustelualueen kirjoittelua, mikä on "kohtuullinen" keikkapalkkio.

Mulla on kuuden jätkän bändi. Jos keikkapalkkiomme jaettaisiin neljään osaan, per nenä palkkio mahtuisi hyvin kohtuullisen haarukkaan. Kun se jaetaan kuudella ja on 50% pienempi, on kovasti alakanttiin.

Olen yrittänyt "jämäkästi" vaatia sellaisia palkkioita, että se kuuteen osaan jaettunakin olisi OK, mutta näyttää siltä, että hintamme on "nimettömän" bändin kipurajalla ja vaihtoehtona olisi jäädä vain treenikämpälle soittelemaan, mikä ei erityisesti houkuta.

Olen saanut sen vaikutelman, että tilaajan mielestä duot/triot ovat pikkubändejä ja neljästä ylöspäin alkavat "oikeat" bändit eikä tilaajalle ole enää sen jälkeen väliä, tuleeko neljä, viisi vai kuusi jätkää, ainakaan ei ole valmis siitä maksamaan. Olen huomannut myös, että kuusi jätkää ei erityisesti lisää kysyntää, joskus jopa haittaa, kun häissä todetaan, että kuudet safkat täytyy maksaa ennakolta budjetoidun lisäksi.

Eli vaihtoehdot:
1. Panna pari jätkää kävelemään ja saada kohtuulliset liksat
2. Jatkaa kuudella ja käydä "vilpillistä" hintakilpailua per nenä (mutta ei per bändi) laskettuna.

Kommentoikaa!
Vilhelmus
19.08.2003 09:54:26

Helppo uskoa.
Kysynpä ihan mielenkiinnosta, miksi aloititte noin isolla kokoonpanolla?
Smash is the way you deal with your life Like an outcast you're smashing your strife
baron
19.08.2003 10:15:02

Helppo uskoa.
Kysynpä ihan mielenkiinnosta, miksi aloititte noin isolla kokoonpanolla?

Aloitin triolla, mutta vuosien mittaan kasvanut, sopivia sattui kohdalle. Ihan oikeasti, kiva soittaa tällä jengillä.
Vilhelmus
19.08.2003 12:11:36

Aloitin triolla, mutta vuosien mittaan kasvanut, sopivia sattui kohdalle. Ihan oikeasti, kiva soittaa tällä jengillä.

No paskaakos sen rahan sitten, jos se on kivaa :)
Smash is the way you deal with your life Like an outcast you're smashing your strife
Teemu Tee
19.08.2003 12:16:37
Meillä on pari kitaristia tällä hetkellä, välttämättähän emme tarttis kuin yhtä. Ku vielä itse komppailen tarvittaessa koskettimien sijaan, tarve on sitäkin pienempi.

MUTTA

Kun toinen ei pääse, onhan sitten edes yksi soittelija.

JA

Kiva kun on mukavia jätkiä soittamassa.

Kaikki ei ole niin rahasta kiinni kun tehdään harrastusluonteista soittelua. Ammattipuolella tulee vastaan taas toinen kysymys, hankkiako mieluummin roudarin vai lisäsoittajan? Vai selvitäkö ilman kumpaakaan?

Nimettömän bändin kipuraja, siitä aloitan uuden aiheen!
Tyhjän saa pyytämättäkin
baron
19.08.2003 12:29:42

No paskaakos sen rahan sitten, jos se on kivaa :)

Näinhän se on nähtävä.

Niillä hinnoilla, mitä mä soittamisesta saan, en viitsisi liikahtaakaan, jollei se olisi kivaa.
Vilhelmus
19.08.2003 12:31:45

Niillä hinnoilla, mitä mä soittamisesta saan, en viitsisi liikahtaakaan, jollei se olisi kivaa.

Tässä iässä liikahdan 100 euron palkkiolla vielä helposti, vaikken humpahsta niin nautikaan.
Pula-Aho
19.08.2003 14:29:58
Olen huomannut myös, että kuusi jätkää ei erityisesti lisää kysyntää, joskus jopa haittaa, kun häissä todetaan, että kuudet safkat täytyy maksaa ennakolta budjetoidun lisäksi.

Eli vaihtoehdot:
1. Panna pari jätkää kävelemään ja saada kohtuulliset liksat
2. Jatkaa kuudella ja käydä "vilpillistä" hintakilpailua per nenä (mutta ei per bändi) laskettuna.

Kommentoikaa!

Kyllä mustakin olisi komeeta jos bändissä olisi esim pari puhaltajaa mutta taloudellisesti se on kyllä aika mahdottomuus, vaikkei tässä nyt leipätyö olekkaan kyseessä.

Toinen juttu on se, että moni keikkapaikka on sellainen, että hyvä kun neljä äijää mahtuu. Mutta loppujen lopuksi eihän tähän muuta voi sanoa, kuin että jokainen tekee niin kuin hyvältä tuntuu.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
baron
19.08.2003 15:04:28

Tässä iässä liikahdan 100 euron palkkiolla vielä helposti, vaikken humpahsta niin nautikaan.

Kyllä mäkin jatsia soittaisin, mutta jos keikkoja haluan, pakko on "alentua" soittamaan rahvaalle humppaa ym ja mieluummin sitä, kuin ei mitään.
PL
19.08.2003 15:34:54 (muokattu 10.12.2003 11:04:38)
..................
R.W. Piuha
26.08.2003 01:00:47
Kyllä mäkin jatsia soittaisin, mutta jos keikkoja haluan, pakko on "alentua" soittamaan rahvaalle humppaa ym ja mieluummin sitä, kuin ei mitään.

Soittelisitte vaan ihan omaksi iloksenne,korkeintaan jotain häitä ja kyläkuppiloita,mutta jättäkää tanssikeikat niitä tarvitseville sillä toi teidän touhu on epätervettä kilpailua pahimmasta päästä,tyyliin:"Meitä on kuus mutta me tullaan kyllä kvartetin hinnalla"...

Näinkö se menee,Baron??
baron
26.08.2003 08:34:05 (muokattu 26.08.2003 08:35:43)

Soittelisitte vaan ihan omaksi iloksenne,korkeintaan jotain häitä ja kyläkuppiloita,mutta jättäkää tanssikeikat niitä tarvitseville sillä toi teidän touhu on epätervettä kilpailua pahimmasta päästä,tyyliin:"Meitä on kuus mutta me tullaan kyllä kvartetin hinnalla"...

Näinkö se menee,Baron??

Ikävä kyllä! En kuitenkaan ole huomannut, että (tässä tapauksessa) koosta mitään etua olisi, mieluummin haittaa.

"Ai teitä on kuusi, mihin teidät saadaan mahtumaan???"

(Olisiko sunkin mielestä OK, jos panisin pari jätkää kävelemään?)

PS Kun on päässyt keikkojen makuun, vaikea lopettaa.
Pula-Aho
26.08.2003 12:15:32

Meidän kylällä on S-Market jossa on varmaan 30 työntekijää, K-marketissa on vaan 10, silti S-Market myy halvemmalla. Kyllä on törkeää. Pitäis laittaa kiinni tollaset puodit, kun polkee hintoja.

Epätervettä? Onko joku kahden miehen Casio-partio terveempää? Yrittäjällä on oikeus kilpailuun. Herätys, 70-luku meni ja kommunismi ei toteutunut.
R.W. Piuha
26.08.2003 12:54:06
Meidän kylällä on S-Market jossa on varmaan 30 työntekijää, K-marketissa on vaan 10, silti S-Market myy halvemmalla. Kyllä on törkeää. Pitäis laittaa kiinni tollaset puodit, kun polkee hintoja.

Epätervettä? Onko joku kahden miehen Casio-partio terveempää? Yrittäjällä on oikeus kilpailuun. Herätys, 70-luku meni ja kommunismi ei toteutunut.

Kuulehan Ala-Puho,taidat itse kuulua tähän aleosastoon kun noin keittää??

Yrittäjille on oikeus kilpailuun,ja varmasti on bändejä,jotka soittaa vaikka ILMAISEKSI tai kaljapalkalla,kunhan saa olla pois kotoo,jotkut sitä vastoin yrittää saada tästä leipänsä!!

Jos kuus äijää tekee keikan esim. sillä hintaa mitä me tulemme saamaan ens lauantaina,kokonaishinta 750€,siitä toimiston 15%,sossut 21,5%,niin meille neljälle jää suunnilleen lauantaiminimi,mietippä mitä jäis kuudelle!Sitäpaitsi miksi ne maksais kakkosbändeille enemmän,alebändejä on aina tulossa kun on NIIN KIVAA käydä keikoilla,ei se raha,kunhan vaan saa soittaa...voihan vee!!

PS Mitä ..tun tekemistä jollain markettien hinnoilla on soittamisen kanssa???
baron
26.08.2003 13:12:04

Yrittäjille on oikeus kilpailuun,ja varmasti on bändejä,jotka soittaa vaikka ILMAISEKSI tai kaljapalkalla,kunhan saa olla pois kotoo,jotkut sitä vastoin yrittää saada tästä leipänsä!!

Jollainhan bändin on "nimi" itselleen luotava, että pääsee kunnon liksoille, enkä toistaiseksi ole keksinyt mitään muuta tapaa kuin soittaminen!

Toistaiseksi olemme jatkuvasti nostaneet keikkapalkkoja, eikä niille ole kuin taivas rajana! Musta oli vaan kiva todeta, että lähestymme jo "oikeita" liksoja.
Pula-Aho
26.08.2003 13:42:42
Kuulehan Ala-Puho,taidat itse kuulua tähän aleosastoon kun noin keittää??

...voihan vee!!

PS Mitä ..tun tekemistä ...

Kellä keittää??? Hähähähäää.

PS Mitä ..tun tekemistä jollain markettien hinnoilla on soittamisen kanssa???

Business is business
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)