Aihe: Mikä on tanssibändin PA- setti nro 1 ??
1
Teemu Tee
25.07.2003 11:44:29
Kaikille vitsiniekoille: persaukisjutut väsyttää jo.

Eli aiheeseen:

Tanssibändeillä on tietenkin varsin monenlaisia kaiutinsettejä käytössä keikoillaan, mutta nyt kysynkin ihan mielenkiinnosta sitä tyyppisettiä. Itse olen törmännyt kaikkein useimmiten Bosen eri variaatioihin ja Renkus-Heinzin Qube ja Trap- sarjoihin.

Mikä on mielestäsi/ kokemuksesi mukaan se tanssibändien perussetti? Ja minkä mielestäsi pitäisi sen olla?

Itse koen molemmat edellä mainitsemani merkit varsin pätevänä ja ammattikäyttöön siedettävän hintaisina vaihtoehtoina. Dynacordin Coruslinet ja HK:n keskitason setit sopivat soundinsa puolesta mielestäni myös samaan sarjaan.
Tyhjän saa pyytämättäkin
PL
25.07.2003 12:50:33 (muokattu 10.12.2003 11:25:40)
..................
Viking
25.07.2003 13:47:25
Itse nostaisin kärkikaartiin ehdottomasti d&b eri mallit..
Hintaa tosin on sopevasti.
Humpauttaja
28.07.2003 13:24:12
Mielestäni parhaimpia settejä on RCF Event setti.. Yläpäis event 4000 ja alapääs 1018. Myös monet äänifirmat käyttää sitä settiä. Ku ajaa kunnon prossulla ja päätteillä niin pölisee aika kivasti... Ku kuuntelee bosen "kihinää" ja vertaa niitä eventtiin ni kyl event painii ihan eri sarjassa.. Onhan ne boset kiva roudata, mut EI kiva kuunnella.. Kunnon laulusoundia on ihan turha ruuvata niistä pöteistä.. Uskon niin, että monet beat ryhmät on ostanu bosen setin sen takia, ku pari aika suosittua ja todella hyvää orkesteria käyttää kyseistä bosen "kihinäsettiä"...
thomasdolby
28.07.2003 17:01:19
Jos haluaa toimivat/hyvät eikä halua maksaa ylimääräistä suosittelisin T-Box aktiivikaappeja.
(koko tarpeen mukaan)
www.thomann.de
Teemu Tee
29.07.2003 11:36:25
Jos haluaa toimivat/hyvät eikä halua maksaa ylimääräistä suosittelisin T-Box aktiivikaappeja.
(koko tarpeen mukaan)
www.thomann.de

Haluaisin vilpittömin mielin kysyä, oletko ihan tosissasi?

Oma kokemukseni kyseisistä pöntöistä on todella välttävä. Idea oli hakea nimenomaan kunnollisista, ei budjettijutuista.
Tyhjän saa pyytämättäkin
juhist
29.07.2003 21:42:25 (muokattu 29.07.2003 21:42:59)
ei muutaku Carlsbro (tai jotai)
Se, joka toista haukkuu on se miksi toista haukkuu itse. -lastensuusta-
Hannu Y.T
29.07.2003 22:59:00

Itse olen törmännyt kaikkein useimmiten Bosen eri variaatioihin ja Renkus-Heinzin Qube ja Trap- sarjoihin.

Mikä on mielestäsi/ kokemuksesi mukaan se tanssibändien perussetti? Ja minkä mielestäsi pitäisi sen olla?

Boseista löytyy myös kokemusta,muuten ok mutta isoissa paikoissa yläpään kantomatka loppuu pahasti kesken. Viime aikoina edellisessä bändissä käytettiin auraaudio-kaappeja jotka on kyllä aivan pirun hyviä. Hyvin tasainen vaste jo valmiiksi että pa:n viritys sujui lähes kaikissa paikoissa todella nopeasti ja kivuttomasti. Sähköä sai lykätä kiitettäviä määriä sisään äänen säröytymättä ulkoilmajuttujakin tehdessä. Kattaus meillä oli seuraavanlainen : yläpäällä 2/puoli cf121 alapäällä 2/puoli b115r. Ja tosi pienissä paikoissa jätettiin puolet pois.Toimii!!!

Hannu
Hannu Y.T
29.07.2003 23:02:15

Itse olen törmännyt kaikkein useimmiten Bosen eri variaatioihin ja Renkus-Heinzin Qube ja Trap- sarjoihin.

Boseista löytyy myös kokemusta,muuten ok mutta isoissa paikoissa yläpään kantomatka loppuu pahasti kesken. Viime aikoina edellisessä bändissä käytettiin auraaudio-kaappeja jotka on kyllä aivan pirun hyviä. Hyvin tasainen vaste jo valmiiksi että pa:n viritys sujui lähes kaikissa paikoissa todella nopeasti ja kivuttomasti. Sähköä sai lykätä kiitettäviä määriä sisään äänen säröytymättä ulkoilmajuttujakin tehdessä. Kattaus meillä oli seuraavanlainen : yläpäällä 2/puoli cf121 alapäällä 2/puoli b115r. Ja tosi pienissä paikoissa jätettiin puolet pois.Toimii!!! Vahvistintehoissa nyt ei ikinä kannata säästellä,hyvä aina olla headroomia tarpeeksi.Meillä käytettiin crestin ca-sarjaa sekä qsc:n plx-sarjaa.Niinkuin muuan guru sanoi : osta niin iso pääte kuin perse kestää!

Hannu
Pula-Aho
29.07.2003 23:21:15

Ei kai semmoista ole olemassakaan. Riippuuhan se kokoonpanostakin ja millaista keikkaa tekee.

Yleensä nämä kamakeskustelut ovat vähän kuin kalamiesten puheet kalastusvälineistä. Jokaisella on oma takuuvarma suosikkinsa ja aina tarvii olla ostamassa jotain uutta.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Alpha
30.07.2003 19:36:58
Ei kai semmoista ole olemassakaan. Riippuuhan se kokoonpanostakin ja millaista keikkaa tekee.

Yleensä nämä kamakeskustelut ovat vähän kuin kalamiesten puheet kalastusvälineistä. Jokaisella on oma takuuvarma suosikkinsa ja aina tarvii olla ostamassa jotain uutta.

Juu...mieki olen nyt ehkä liittymässa erääseen tanssibändiin ja vahvistimina tuntuu olleen joku hlvtn tehokas verme...
Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever...
thomasdolby
31.07.2003 09:27:02
Moi!

kyllä olin tosissani.
ei t-box:t huonoja ole.
ja sitä paitsi huonommatki kelpaa
humpan soittoon.
tanssibändi soitta aina muutenki liian lujaa jos
niiltä laahustavilta vanhuksilta kysyy jotka niitä
sota-ajan lauluja vielä parketeilla haluaa pyöriä.
Teemu Tee
31.07.2003 10:02:05
Moi!

kyllä olin tosissani.
ei t-box:t huonoja ole.
ja sitä paitsi huonommatki kelpaa
humpan soittoon.

No siinä tapauksessa kysyn mitä malleja olet käytellyt?

Toisaalta söit jälkimmäisessä lauseessa pohjan pois: "huonommatkin kelpaa."

Nexoja ei varmaan koskaan ole jokapoikabändillä, mutta kyllä muusikollakin jonkinlainen kunnianhimo pitää olla. Soittaa sitten humppaa tai klassista!
Tyhjän saa pyytämättäkin
Rautakanki
31.07.2003 21:20:13
Itse olen positiivisesti yllättynyt Fenderin kaappeihin. Meillä on malli 3801 pöntöt ja niitä ajetaan 2*500W päätteellä. Ihan on riittänyt kaikkiin missä ollaan oltu (Waltikka ehkä suurin missä ollaan oltu). Lisäksi laulusoundi on varsin hyvä.

Itse olen ne valinnut, koska haluan, että kitarasoundini välittyy kuulijoille mahdollisimman värittymättömänä.

Boset olisi tietysti hankintalistalla, mutta kun $$$$$
Mikko T.
01.08.2003 15:57:54

Boset, tietty.

Haitari kuulostaa niistä parhaalta (?).
Pieru naurattaa aina.
Marc B.
13.08.2003 03:33:48
Boset, tietty.

Haitari kuulostaa niistä parhaalta (?).

Boset v..tuun ja Renkut tilal!! =)
vanhami
13.08.2003 12:28:13
Tässä onkin sitten taas sellainen aihe, että on mielipiteitä yhtä paljon kun miehiä.

Oltiin kesällä uusimassa bändin kanssa kamoja. Vanhat peaveyt oli liian raskaat roudata ja aivan liian isot meidän käyttöön. Itse en ole mikään ammattilainen tällä alalla, kylläkin elektroniikan parissa työskentelevänä vanhana hifistinä peruskäsitteet on perillä. Kyselin bändiringiltämme (sakki epämääräisiä humppamuusioita, jotka jakavat keikkoja keskenään.) millaisilla kamoilla soittavat ja mitä suosittelee. Jokainen kertoi omat settinsä ja kehui olevansa tyytyväinen siihen.

Kyselin musaliikkeistä ja muilta "alan miehiltä" ja aina tuli erilaisia ja vaihtelevia vastauksia. Päädyin/mme sitten ostamaan stpaulssoundilta hkaudion LUCAS 1000 sarjan. Setti on hemmetin näppärän kokoinen. Ruutia löytyy jatkuvana 900w basso potkii todella tanakasti ja saundi on mielestäni hyvä. hinta/laatusuhde osui kyllä todella hyvin kohdilleen. Koko setti menee yhteen nippuun, jonka 1-2 miestä kantaa / työntää pyörillään vaikka kuusen latvaan

Meillä kun keikat on olleet tuollaisia maksimissaan 200 henk keskimäärin 100 henk niihin setti riittää hyvin. Tanssilavakeikoille nuo ehkä voi olla liian keposet, mutta jos niitä siunaantuu, on sitävarten laitevuokraamoita.

Lopputulos jäi mieleen. Melkein mikä tahansa "merkkipeli" on rahansa arvoinen. Nykyajan tekniikka ja lektroniikka on on sen verran yksinkertaista ja edullista tehdä, että kohtuullisellakin hinnalla pitäisi saada laadukkaita vehkeitä

Mika
Teemu Tee
13.08.2003 13:05:10
Lopputulos jäi mieleen. Melkein mikä tahansa "merkkipeli" on rahansa arvoinen. Nykyajan tekniikka ja lektroniikka on on sen verran yksinkertaista ja edullista tehdä, että kohtuullisellakin hinnalla pitäisi saada laadukkaita vehkeitä

Vähän tuota mieltä olen itsekin. Suuren luokan seteissä alkaa suuntakuviot ja vaihevirheet merkata enemmän, mutta kun puhutaan ns. tavanomaisesta 2x yläpää, 2x alapää -setistä, kaikki merkkitavara on vähintään kohtuullista. Hinnasta voi tietysti päätellä jotain, aika paljonkin, mutta testaamalla saa erot vielä paremmin selkeäksi.

Kai se on sitten pitkälti makuasia. Itse käytämme Dynacordin budjettisettiä reippaankokoisilla päätteillä ja prossulla ryyditettynä. Vertailtu ollaan ja rahaa saa panna aika paljon pinoon ennenkuin päihittää nämä. Jos otetaan sitten HK Audiota, EV:tä, Mackieta, JBL:ää, Fohhnia tai mitä tahansa samassa hintaluokassa, erot ovat olleet pienet.

Kaiuttimet ovat tunnetusti äänentoistoketjun tärkein YKSITTÄINEN osa, mutta kokonaisuus ratkaisee.
Tyhjän saa pyytämättäkin
Rummu
25.08.2003 15:06:21
- Mikkeinä Shuren 58:t (tai betat)
- Mikserinä Dynacord Powermate (kevyt, monipuolinen, suht. tehokas, asialliset efektit, hyvät liitännät)
- yläpäänä EV SX 300 (kevyet, riittää pikkujutuissa ilman subbaria, eikä tarvitse välttämättä korjainpurkkia, niinkuin aiemmat EV kehitysversiot)
- Aktiivisubbari (itsellä Yorkville, mutta parempiakin kyllä löytyy).

ps. Kaikki osat tarvittaessa yksin roudattavissa ja kohtuuhintaisia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)