riff 24.09.2017 06:19:27 | |
---|
Nyt pientä galluppia ja kommentointia, miten kauan bändeiltä menee roudaukseen ja ennenkaikkea poislähtöön? Rivakka ote JOKAISELTA on aika hyvä lähtönopeuteen vaikuttava tekijä. Lyömäpuolen kavereilla nyt sattuu joillan kestämään purku hiukan liian pitkään mutta ei kaikilla. Järjellistä perustelua en ole tähän vielä koskaan kuullut koska nopeat ja hitaat kamojensa purkajat soittavat samankokoisilla seteillä noin pääasiassa. Täydestä keikkakattauksesta on itsellä kokemusta valssien lopusta vaatteiden vaihtamisineen 24 minuuttia. Siis ennätys. Se vaati jo kovaa vauhtia mut oli aika kiva tunnelma kun ehdittiin jonnekin tilaamaan joka oli just menossa kiinni..;-) Viimeksi mainittu oli kevennys mut oikeesti keikkapaikalla lonniminen keikan jälkeen tuntuu elämän tuhlaukselta. Kyynisyys on realismia. |
WanhaWetäjä 24.09.2017 13:02:37 | |
---|
Taitaa pyörän pyörimiset olla vähissä itse kultakin tällä palstalla... Mutta ns hyvinä aikoina trio forrestereissa se oli puoli tuntia ja menoksi, nyt kun on enää joitain tuuraushommia tanssibandeissa niin veikkaan että se on n. 45 min/ka kun kvartetti + solisti on tien päällä. Se että homma on organisoitu hyvin eli on asiallliset laatitkot piuhoille, mikki/nuottistandeille yms, mieluusti pyörillä kulkevat, auttaa asiaa kuin myös se että kaikki tekevät kaikkea eli kun oma ruutu on valmis ei kerätään piuhoja yms. Joskus kahen bandin keikoilla saattaa olla hässäkkää mutta ne mitä on viime vuosina tullut tehtyä ovat sujuneet pääosin niin että molemmat bandit lähtevät lähes samaan aikaan 45min > 1 tunti eli sellasta turhaa notkumista ei juurikaan ole ollut. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
omarklah 24.09.2017 22:06:12 | |
---|
Max tunti molemmissa päissä. Purku yleensä sujuu nopeammin kun kasaus. Kokenup pasisti, rakennus- ja tiatokonemiäs |
baron 24.09.2017 23:30:56 | |
---|
Varataan tunti tullessa, puoli tuntia pois lähtiessä, riittää hyvin ja jää joutilastakin aikaa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
riff 25.09.2017 22:43:19 | |
---|
baron: Varataan tunti tullessa, puoli tuntia pois lähtiessä, riittää hyvin ja jää joutilastakin aikaa. Tuo on se johon tulee pyrkiä. Kyynisyys on realismia. |
Kefiiri 26.09.2017 09:50:59 | |
---|
Juomalippujen hyödyntämiseen se aika esiintymisen jälkeen menee. En ole musiikin asiantuntija. |
artope 26.09.2017 11:48:10 | |
---|
Kefiiri: Juomalippujen hyödyntämiseen se aika esiintymisen jälkeen menee. Joo, yhessä kokoonpanossa 2-3/5 osa bändistä keskittyi vaan dokaamiseen. Että vitutti se roudaamisen kestäminen. "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
WanhaWetäjä 26.09.2017 12:57:59 | |
---|
artope: Joo, yhessä kokoonpanossa 2-3/5 osa bändistä keskittyi vaan dokaamiseen. Että vitutti se roudaamisen kestäminen. Näitä on nähty...ilmainen alkoholi on joillekkin "tänne heti ja paljon", aika moni hääveto on pitkittynyt roudauksen osalta siihen että joku on niin pelti kiinni että on yksi roudari vähemmän. Joskus sinne boolimaljalle on menty jo ennen roudausta. Ikimuistettavin roudaus sattui joskus 87, oltiin Vaasanlaivoilla kvartetilla, illan päätteeksi pojat ottivat vähän liikaa, basistin ja kiipparin väliset vanhat kaunat puhkesivat sellasiin mittasuhteisiin että jopa kapteeni kävi bandihyteillä ihmettelemässä, bassotaiteilija yritti päästä kiipparin hyttiin saatesanoin "...tanan m....u, mä tapan sut ". Bandille tietty kenkää kesken kahen viikon kiinnityksen, ei varmaan montaa päivää keretty olemaan. Eipä siinä sitten muuta kuin roudaamaan, siis MINÄ roudasin käytännössä yksin, kiippari häipyi matkustajien mukana ja sen kamat jäi lauteille, PA, rummut ja basso/kitarakamat jäi mun vastuulle, jätkät oli niin kännissä että poukkoilivat laivan käytävillä kuin flipperikuulat seinästä seinään, eipä heistä juuri apuja ollut. No, päästiin matkaan, aikaa meni varmasti pari tuntia, minä olin ainut selvä eli kuskina, piti vielä poiketa Laihian Kanttarelliksessa kaljalla, en muista pääsivätkö edes sisälle. Nyt naurattaa, silloin ei, luonnollisesti bandi hajosi ja kundien soittajaura loppui siihen. Hyvä niin, oli kyllä helvetin karu combo muutenkin. Ai niin, tietenkin jäi slabit saamatta, myös minulta ;-) Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Rämppy 26.09.2017 16:17:34 (muokattu 26.09.2017 16:36:05) | |
---|
Onneksi meidän bändi kulkee omilla autoilla itse sompaillen keikoille, niin ei tule kellekään kiusausta viunan juontiin. Tai jos repeää niin pahempi juttu. Vaan eipä meidän soittokunnassa alko-ongelmaisia ole. Se on yleensä tunti ennen ekaa tahtia ja reilu puoli tuntia viimeisen iskun jälkeen. Siis roudaus- ja virittelyajat meillä. In Finland we have this thing called "diu diu". |
jazzbass-73 01.12.2017 21:17:31 (muokattu 01.12.2017 21:21:28) | |
---|
Aikoinaan oli tapana joillain runputaiteilijoilla purkaa viim. valssien aikana setti niin, että kun soitto loppui, niin jälellä oli vaan suunnilleen basari ... kaikki synpaalit oli laukussa ja muu setti oli purettuna ... heh ... |
Anonymous-jazz 02.12.2017 06:13:44 | |
---|
jazzbass-73: Aikoinaan oli tapana joillain runputaiteilijoilla purkaa viim. valssien aikana setti niin, että kun soitto loppui, niin jälellä oli vaan suunnilleen basari ... kaikki synpaalit oli laukussa ja muu setti oli purettuna ... heh ... Taisi soitella mm. Kari Tapion bändissä. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
uusiipe 02.12.2017 08:27:22 | |
---|
baron: Varataan tunti tullessa, puoli tuntia pois lähtiessä, riittää hyvin ja jää joutilastakin aikaa. Samat meillä, mutta joutilasta ei juurikaan jää. Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas. |