Aihe: Banderollit saa heittää jokeen !
1 2
TompBass
09.09.2017 10:47:29
Kuka oli se itserakas joka toi hahmonsa tuplakokoisena banderolliin painettuna orkesterilavalle, ja sai moisen villityksen aikaiseksi? Eiköhän se lipun ostanut tiedä mitä, tai ketä on tullut katsomaan nimenomaan livenä? Kattokohon niitä kiiltokuvia sitten kotona. On se hianoa kun on banderollia, vilkkuvaloa ja alumiinia ;) Solisti luulee varmaan olevansa joku STING joka laulaa Katinka -humppaa!
Äskettäin olin erään ryhmän kanssa keikalla. Solistilla ainoa ongelma oli heti roudatessa että mihin se vitun banderolli saadaan sopimaan, ja kun oli vielä kaksi orkkaa samalla pienellä lavalla. Ei oltu kaukana tilanteesta että rumpali joutuu soittamaan artistin banderollin takana! Itse kannatan korkeitaan sitä että rautanauloilla ryijy takaseinään, kuten esim. Agents aikanaan. Toisaalta tässäkin tapauksessa yleisö tietää kuka esiintyy.

Toinen turha, ja onneksi hiipumaan päin on tuo FB-villitys orkesterien kohdalla. Samat, muutamat naamat käy "tykkäämässä" omia suosikkejaan. Orkesteri itse kuvaa "soittimet lavalla", tai joku myy heijastimia, vaatteita, tai toivottomana omia cd-levyjä. Tyylikkäästi joku ryhmä tekee päivitystä keikkareissulta, kun ovat pysähtyneet syömään naapurikylän rillille, ja tietenkin omat vaimot käy sitten "peukuttamassa"!
Voi herran jumala!!
" Konstan konsti oli oiva, kun viululla pesäpalloa pelas"
nightbird
09.09.2017 12:00:38
Eks sää tiedä että se on orkalle häppeningi kun Suomenmaassa pääsee edes keikalle.
Tuosta omasta kuvasta on helppoo mitata solistin ego, soittoon se ei vaikuta mutta onhan se niinkuin sanoit hianoo.
EP
09.09.2017 13:15:21
Värivalot ja liukaslattia ..siis värivalot (ei vilkkuvat) saa riittää!
baron
09.09.2017 15:58:26

EP: Värivalot ja liukaslattia ..siis värivalot (ei vilkkuvat) saa riittää!

No kyllähän humppabändi saa menoa kun on lisäksi savut!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
half
10.09.2017 00:09:03
baron: No kyllähän humppabändi saa menoa kun on lisäksi savut!

Joo, aromasätkä pystyyn haetarin palkeisiin, niin siitä se savu mukavasti humpan tahtiin tuprahtelloo.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
nightbird
10.09.2017 12:48:48
Entäs go-go tytsykät ?
Jos löytyy niin pitääkö olla päällä lakana vai minihame?
TompBass
10.09.2017 13:21:00
Noo, käy vaikka sadeviitta kunhan vaan ei ole omaa banderollia mukana ;)
EP
10.09.2017 13:21:12
nightbird: Entäs go-go tytsykät ?
Jos löytyy niin pitääkö olla päällä lakana vai minihame?

Mahrollisimman lyhyt hame tietenkin!
Jucciz
10.09.2017 19:14:58
Puhutaan vissiin näistä roll-upeista? Mun mielestäni lavan takaseinässä oleva bändin logo yhdistettynä asianmukaisiin valoihin on hieno, mutta roll-upit voisi tosiaankin heittää jokeen. Niissä ei ole tyyliä pätkääkään ja niiden sijoittelukin on, kuten sanottu, usein ahtailla lavoilla ongelma. Niistä tulee mieleen lähinnä messut, joissa pk-yritykset esittelevät uusia innovaatioitaan.
EP
11.09.2017 06:07:22
Jucciz: Puhutaan vissiin näistä roll-upeista? Mun mielestäni lavan takaseinässä oleva bändin logo yhdistettynä asianmukaisiin valoihin on hieno, mutta roll-upit voisi tosiaankin heittää jokeen. Niissä ei ole tyyliä pätkääkään ja niiden sijoittelukin on, kuten sanottu, usein ahtailla lavoilla ongelma. Niistä tulee mieleen lähinnä messut, joissa pk-yritykset esittelevät uusia innovaatioitaan.

Juu ei mitään roll uppeja vaan kunnollinen yliolanheitin ja siihen upeet kalvot!
Rämppy
11.09.2017 10:37:59
EP: Juu ei mitään roll uppeja vaan kunnollinen yliolanheitin ja siihen upeet kalvot!

...mieluiten PowerPointeja, joissa esitellään bändin strategia, tavoitteet seuraavalle tilikaudelle sekä tulo- ja menoarvio. Pari viiva- ja piirakkadiagrammia vielä elävöittämään, niin siinäpä show.
In Finland we have this thing called "diu diu".
WanhaWetäjä
11.09.2017 15:28:27

Jucciz: Puhutaan vissiin näistä roll-upeista? Mun mielestäni lavan takaseinässä oleva bändin logo yhdistettynä asianmukaisiin valoihin on hieno, mutta roll-upit voisi tosiaankin heittää jokeen. Niissä ei ole tyyliä pätkääkään ja niiden sijoittelukin on, kuten sanottu, usein ahtailla lavoilla ongelma.
Taannoisella tuurauskeikalla lauteilla oli 4 roll-uppia, molemmilla bandeillä ja solisteilla omansa. No, kai se on tätä päivää, ei minua haittaa mutta sinänsä samaa mieltä niiden tyylikkyydestä, bandin logo lavan takaseinällä/taustakankaalla ja valoilla korostettuna on paljon tyylikkäämpi ja usein myös persoonallisempi ratkaisu.

Niistä tulee mieleen lähinnä messut, joissa pk-yritykset esittelevät uusia innovaatioitaan.
Sepä se lienee ollut niiden tarkoitus alunperin https://www.printlit.fi/expo/roll-u … etWRQqvF6Y-wv353FoAq2MaAowSEALw_wcB ja onhan nuo niin halpoja että en ihmettele jos niitä on kohta kaikilla, helppo kuljettaa ja pystyttää mihin vaan toisin kuin joskus hankalasti ripustettavat taustakankaat tai logot.

Itse muistan törmänneeni moisiin ekan kerran muutama vuosi sitten kun säestettiin erästä tummaa, hänellä oli roll-upit molemmin puolin lavaa, ja isot ;-)
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
sticky fingers
11.09.2017 17:50:08
Noi on vissiin paloturvallisuudenkin kannalta yksinkertaisempia kuin taustakankaat? Enpä ole noihin tosiaan muualla kuin messuilla ja seminaareissa törmännyt. Lienee musapiireissä enemmän humppahemmojen juttuja...
"'I've got, as they say, a well-develped talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened"
Einherjar
11.09.2017 18:08:21
sticky fingers: Noi on vissiin paloturvallisuudenkin kannalta yksinkertaisempia kuin taustakankaat? Enpä ole noihin tosiaan muualla kuin messuilla ja seminaareissa törmännyt. Lienee musapiireissä enemmän humppahemmojen juttuja...

Kyllä taustakankaan pitää olla palosuojattu, että sitä saa ylipäänsä käyttää. Tilatessa se on yleensä optio ja jälkeenkinpäin sen pystyy itse tekemään.
Sen verran toki pitää sitten säätää lisää, että pyytää todistuksen siitä palosuojauksesta ja ompelee sen sitten rätin kulmaan kiinni. Sitten ei pitäisi tulla mutinoita missään.
Käsittelemätöntä kangasta ei kannata käyttää. Se on, materiaalista riippuen, aika vaarallista.

Käsittääkseni Roll-upeissa ei ole suojausta, eli palavat miten palavat.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
sticky fingers
11.09.2017 18:33:38
Einherjar: Kyllä taustakankaan pitää olla palosuojattu, että sitä saa ylipäänsä käyttää. Tilatessa se on yleensä optio ja jälkeenkinpäin sen pystyy itse tekemään.
Sen verran toki pitää sitten säätää lisää, että pyytää todistuksen siitä palosuojauksesta ja ompelee sen sitten rätin kulmaan kiinni. Sitten ei pitäisi tulla mutinoita missään.
Käsittelemätöntä kangasta ei kannata käyttää. Se on, materiaalista riippuen, aika vaarallista.

Käsittääkseni Roll-upeissa ei ole suojausta, eli palavat miten palavat.

Palavat tosiaan miten palavat, eli niille ei ole olemassa mitään ehdottomia rajoituksia? Vai ovatko lähtökohtaisesti "turvallisia" tästä näkökulmasta? Ehkäpä siinä on syy, miksi ilmeisesti jossain piireissä yleistyvät. Plus tietenkin se, etteivät maksa juuri mitään verrattuna paloturvalliseen rättiin.
"'I've got, as they say, a well-develped talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened"
TompBass
11.09.2017 19:06:08
Juurikin tuosta syystä pyysin heittämään jokeen kun en saanut syttymään ;)
EP
11.09.2017 19:56:26
Nyt alkaa mennä liian ulkomusiikillisille linjoille, minihameet vielä hyväksyn! :)
Einherjar
12.09.2017 01:54:03 (muokattu 12.09.2017 01:54:46)
sticky fingers: Palavat tosiaan miten palavat, eli niille ei ole olemassa mitään ehdottomia rajoituksia? Vai ovatko lähtökohtaisesti "turvallisia" tästä näkökulmasta? Ehkäpä siinä on syy, miksi ilmeisesti jossain piireissä yleistyvät. Plus tietenkin se, etteivät maksa juuri mitään verrattuna paloturvalliseen rättiin.

Joskus jollakin räpättäjällä oli sellaiset silkkisen näköiset roll-upit ja ne vaikutti sellaiselta matskulta, joka saattaisi poksahtaa iloisesti liekkiin. Ne perinteiset muovipaperit käsittääkseni ei ihan helposti lämmöllä syty, vaan sulavat ensin. Siitä sitten voi vähän vetää johtopäätöksiä, että paloturvallisuudesta vastaavat eivät niitä pidä ihan niin vaarallisina, että olisi tarvinut ryhtyä rajoittamaan.
Ei se toki sitä meinaa, etteikö ne sitten olisi vaarallisia. Pitäisi jollakulla kysellä jonkun yrityksen vanhoja esittelyihin käytettyjä roll-uppeja lainaan ja polttaa ne malliksi ;)

Yleistymisen syyksi epäilen kolmea asiaa; 1) Hinta, 2) printtaustarkkuus ja 3) Yritysmarkkinoinnista ponnistavat keikkamyyjät pitää niitä jotenkin tyylikkäänä ideana.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
uusiipe
13.09.2017 08:30:01
EP: Nyt alkaa mennä liian ulkomusiikillisille linjoille, minihameet vielä hyväksyn! :)

Urhot viidenkympin kahta puolen sukka-sandaalein, karvakintuin ja minihamein huttua tuuttaamassa.
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Urkupaavo
14.09.2017 15:52:09
geggo:
Toinen turha, ja onneksi hiipumaan päin on tuo FB-villitys orkesterien kohdalla. Samat, muutamat naamat käy "tykkäämässä" omia suosikkejaan. Orkesteri itse kuvaa "soittimet lavalla", tai joku myy heijastimia, vaatteita, tai toivottomana omia cd-levyjä. Tyylikkäästi joku ryhmä tekee päivitystä keikkareissulta, kun ovat pysähtyneet syömään naapurikylän rillille, ja tietenkin omat vaimot käy sitten "peukuttamassa"!
Voi herran jumala!!

Mitä yhteistä on bändeillä/artisteilla jotka ovat aktiivisia somessa? Aivan oikein, niillä on enemmän keikkoja kuin niillä jotka ovat passiivisia. FB, Insta, Twitter jne. tehokas ja edullinen tapa markkinoida.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)