Aihe: Apua, tänään keikka--tässä ohjeet
1 2 3
Fuzzy Boner
09.10.2003 11:37:22 (muokattu 09.10.2003 11:43:12)
Tuli illan keikasta tällaset ohjeet. Aika mahtavaa:)
*=Nimet muutettu ;)

Slideshow kestää n.15 minuuttia ja toivon teidän säestävän kuvia. Taidatte muuten olla verhon takana, koska iso kangas on edessä ja valokuvat heijastetaan siihen.
Jokainen kuva on 10 sek näkyvissä vaihtuen uuteen, eli ensin on
Bottak* logo 10 sek,
sitten tulee 9 kuvaa Kreikasta, kestää siis 90 sekuntia.Eli 90 sekuntia kreikkalaisia rytmejä.
Sitten tulee kuvia Norjasta jäämeren rannalta, kuvia on 12 eli 2 minuuttia norjalaista jäämeren musiikkia (ei myrskyluodon maijaa).
Sitten on kuvia USA:sta, niitä on 24, eli 4 minuuttia kuumaa, mustaa jazzia. Kuvat on New Orleansista.
1 kuva eli 10 sek Lissabonista.
5 kuvaa, 50 sekuntia Chicagosta ja sitten
8 kuvaa Barcelonasta, 80 sekuntia espanjalaisia rytmejä.
Viimeinen kuvasarja on Cannesista, kuvia on 18 joka tarkoittanee 3 minuuttia musiikkia, joka sopii ranskalaiseen kulttuuriin, osa kuvista on otettu Palais de Festivals keskuksessa.
Kuvasarja päättyy Kamera*-logoon se on siis lääkkeen nimi, kuva jää paikalleen kunnes kone sammutetaan.
Asiakkaamme ovat reumatologeja, ikä laidasta laitaan ja ehkä myös musiikkimaku, ottakaa yleisönne!

Kysymys: Mitä laitan päälle? hoho.
niin niin
Vilhelmus
09.10.2003 11:59:08

Kuulostaa... köh... mielenkiintoiselta :)
baron
09.10.2003 12:06:37

Ei mun huominen ihan yhtä karmea ole, mutta kaukaisesti muistuttaa:

Alunperin tilattiin tanssimusiikkia 21-24.
Sen jälkeen sain tiedon, että illan tähtiesiintyjä "Elvis" aloittaa shownsa klo 21.

Sen jälkeen sain tiedon, että klo 22 palkitaan illan parhaat asut.

Sen jälkeen sain (tänä aamuna) tiedon, että bändi joutuu säestämään 10 ohjelmistoomme kuulumatonta yhteislaulua, jotka tietenkin muuttavat aikataulua.

Lisäksi tämäntapaisissa tilaisuuksissa aikataulu aina viivästyy.

Eli ehdimme ehkä soittaa aloituskappaleet ja viimeiset valssit jos hyvin käy.
vanhami
09.10.2003 15:14:57
Voi helvetti

Kun tuokin olisi edes vitsi, mutta ei taida olla. Kaikkea ne kuvittelevatkin. On tullut ihan vastaavia vastaan mullekkin.

"19:42 kimpun heitto, 1943 sukkanauha heitto, musiikkia taustalle 19:50 yllätysohjelma pihalla orkesteri muistaa kuuluttaa"

Ensimmäisen ohjelman kohdalla ruokailun jälkeen ohjelma oli tunnin myöhässä.

Mika
M-Juhana
09.10.2003 16:16:39

Voi helvetti

Kun tuokin olisi edes vitsi, mutta ei taida olla. Kaikkea ne kuvittelevatkin. On tullut ihan vastaavia vastaan mullekkin.

"19:42 kimpun heitto, 1943 sukkanauha heitto, musiikkia taustalle 19:50 yllätysohjelma pihalla orkesteri muistaa kuuluttaa"

Mika

Toi helpotti varmaan paljon kun sukkanauhan heitto oli jo 1943, ei tarvinnu teidän osallistua :)
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
baron
09.10.2003 16:43:48

Voi helvetti

Mika

Vaihdetaanko keikkoja?
Notefix
09.10.2003 17:26:07 (muokattu 09.10.2003 17:26:49)

Vaihdetaanko keikkoja?

Mä voisin vaihtaa...noissa ei ainakaan pala rahaa helvetisti joku minuutti kun menee munilleen....hmpf.

Sinänsä ei voi kun toivottaa tsemppiä...
Fuzzy Boner
10.10.2003 09:06:35
oli ihan nasta ilta; soitettiin jotain noista kuvista siellä verhon takana. Loppuillan sit soiteltiin mitäsattuu ja jengi kuunteli (!) .. Joo.
Ammatinvalintakymysyksiähän nämä.
niin niin
baron
10.10.2003 09:21:51

oli ihan nasta ilta; soitettiin jotain noista kuvista siellä verhon takana..

Eihän kunnon muusikko sen kummempia lappuja tarvitse.

Kuvistahan ne Bumtsi-Bumissakin soittaa.
Fuzzy Boner
10.10.2003 09:23:26
Eihän kunnon muusikko sen kummempia lappuja tarvitse.

Kuvistahan ne Bumtsi-Bumissakin soittaa.

hoho. ei siellä paljon lapuil ois tehny ku oli pilkkopimeetä.
niin niin
sormunen
10.10.2003 10:20:39
Tuli illan keikasta tällaset ohjeet. Aika mahtavaa:)
*=Nimet muutettu ;)

Mä oon kysynyt aikaisemminkin tätä, mutta eikö humppapuolella tosiaan tehdä sopimuksia?

Yllätyksiähän tietty aina sattuu.
poppamies
10.10.2003 10:44:20

No joo kyllä minunkin mielestä pitäisi asiat olla sovittu sillälailla että vedetään standardi ohjelmistoa. Jos erikoispyyntöjä ja vaatimuksia asetetaan niin niistä toki maksetaan sitten erikseen . Puhumattomuudestahan tullainen vain johtuu.
"G-strings are for strippers"
baron
10.10.2003 10:55:40

Mä oon kysynyt aikaisemminkin tätä, mutta eikö humppapuolella tosiaan tehdä sopimuksia?

Yllätyksiähän tietty aina sattuu.

Vastaan omasta puolestani (vaikeaa muitten puolesta tietysti onkin):
Keskustelujen, sähköpostien, puhelinsoittojen, kyselyiden ym. perusteella teen yhteenvedon,
josta ilmenee:
- Mitä meiltä halutaan
- Mitä me saadaan
ja kysyn oliko näin ja jos saan myöntävän vastauksen, pidän sitä sopimuksen veroisena.

Jos sen jälkeen halutaan muutoksia tai jotain lisää, en koe, että on pakko suostua, mutta "palveluhenkisenä" pyrin (tietysti) mahdollisuuksien mukaan palvelemaan.
Privaattitilaisuuksissa (yritykset, perhejuhlat) tilaaja on yleensä "ammattitaidoton" ja kaikenlaiset yllärit eivät ole ainoastaan mahdollisia vaan erittäin todennäköisiä.
Fuzzy Boner
10.10.2003 13:54:00

HUMPPAPUOLELLA?! Kukas sulle sano et tää keikka liitty millään tavalla humppapuoleen??? Laitoin sen vaan tänne tanssimusaosioon, koska täällä pyörii semmosia tyyppejä, joita saattaa naurattaa toi juttu ja olla omia vastaavia kokemuksia hassuista pyynnöistä..
sopimuksien kanssa tällä asialla ei ollut mitään tekemistä. Joskus vaan keikkajärjestäjällä saattaa olla tommosia toiveita. Hyvinhän kaikki vielä meni.
Älä käsitä väärin.
niin niin
baron
11.10.2003 03:18:00

Ei mun huominen ihan yhtä karmea ole, mutta kaukaisesti muistuttaa:

Alunperin tilattiin tanssimusiikkia 21-24.
Sen jälkeen sain tiedon, että illan tähtiesiintyjä "Elvis" aloittaa shownsa klo 21.

Sen jälkeen sain tiedon, että klo 22 palkitaan illan parhaat asut.

Sen jälkeen sain (tänä aamuna) tiedon, että bändi joutuu säestämään 10 ohjelmistoomme kuulumatonta yhteislaulua, jotka tietenkin muuttavat aikataulua.

Lisäksi tämäntapaisissa tilaisuuksissa aikataulu aina viivästyy.

Eli ehdimme ehkä soittaa aloituskappaleet ja viimeiset valssit jos hyvin käy.

Ei pitäisi maalata piruja seinälle. Ym. keikka takana. Kivoimpia keikkoja aikoihin.

1. Saimme soittaa noin kaksi tuntia ihan kunnon jatsia

2. Jouduimme soittamaan vain puolitoista tuntia tanssimusiikkia.

Tämä oli juuri se keikka, jonka jollain aikaisemmalla threadillä kerroin ryöstäneeni/varastaneeni/pihistäneeni volumella ammattilaisbändiltä.
Etukäteisneuvotteluissa, jopa vielä roudauksen aikana, kun näkivät meidän kaiutinmäärät, jatkuvasti sönkkäsivät volumesta.
Kuitenkin käytännössä saimme soittaa juuri haluamallamme volumella.
Kun aloitimme tanssimusan, suurin etukäteisniuho tuli pyytämään lisää volumea. Toimitusjohtaja, joka oli halunnut vaihtaa bändiä liian kovan volumen takia, hymyili tyytyväisenä.

Eli ihmetyttää, millä volyymilla se tähtibändi on mahtanut soittaa, kun me saamme soittaa täysillä ja jengi pyytää lisää.

Mun puolesta soittakaa te tähdet helvetin kovaa osoittaaksenne olevanne tähtiä, mä vien teiltä keikat sloganilla: Bändi, jonka aikana ei tarvita kuulosuojaimia!
Eddy
11.10.2003 04:21:45
Eli ihmetyttää, millä volyymilla se tähtibändi on mahtanut soittaa, kun me saamme soittaa täysillä ja jengi pyytää lisää.

V:Teillä on liian pienet kamat!:)
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
Neljä Ruuvia
11.10.2003 10:07:13
Ei pitäisi maalata piruja seinälle. Ym. keikka takana. Kivoimpia keikkoja aikoihin.

1. Saimme soittaa noin kaksi tuntia ihan kunnon jatsia

2. Jouduimme soittamaan vain puolitoista tuntia tanssimusiikkia.

Tämä oli juuri se keikka, jonka jollain aikaisemmalla threadillä kerroin ryöstäneeni/varastaneeni/pihistäneeni volumella ammattilaisbändiltä.
Etukäteisneuvotteluissa, jopa vielä roudauksen aikana, kun näkivät meidän kaiutinmäärät, jatkuvasti sönkkäsivät volumesta.
Kuitenkin käytännössä saimme soittaa juuri haluamallamme volumella.
Kun aloitimme tanssimusan, suurin etukäteisniuho tuli pyytämään lisää volumea. Toimitusjohtaja, joka oli halunnut vaihtaa bändiä liian kovan volumen takia, hymyili tyytyväisenä.

Mun puolesta soittakaa te tähdet helvetin kovaa osoittaaksenne olevanne tähtiä, mä vien teiltä keikat sloganilla: Bändi, jonka aikana ei tarvita kuulosuojaimia!

No toi on sun myyntivalttis,myrkyttää kaikkia muita bändejä...Pannaan sana kiertämään että hiljaisin mutta muuten noista paskoista bändeistä paskin on just tää tän baronin bändi. Saa Seppo Paakkunainenkin osansa paskasta.
tää sit pitää ottaa aika kevyesti ;-)
baron
11.10.2003 10:38:19 (muokattu 11.10.2003 10:56:53)

No toi on sun myyntivalttis,myrkyttää kaikkia muita bändejä...Pannaan sana kiertämään että hiljaisin mutta muuten noista paskoista bändeistä paskin on just tää tän baronin bändi. Saa Seppo Paakkunainenkin osansa paskasta.
tää sit pitää ottaa aika kevyesti ;-)

Tässä on sellainen pikku ero, että soittajat eivät tilaa ja maksa bändejä vaan ne on ne tavalliset turakaiset.

PS Jos ei saa "kilpailla" hinnalla eikä volumella, varmaan sekin on "vilpillistä" kilpailua, että soittaa niitä vanhoja tylsiä kappaleita, Tulipunaruusuja, Jätkän humppaa, Paratiisia etc... joista turakaiset tykkää.

Nää on kuitenkin ainoita asioita, joiden päälle ne ymmärtää.
Ei ne ymmärrä hienojen sovitusten päälle (ainakaan kännissä tanssiessaan)
sormunen
11.10.2003 11:24:56
sopimuksien kanssa tällä asialla ei ollut mitään tekemistä.

No mä käsitin, että nää tuli yllätyksenä, mutta jos asiasta oli jo sopimus, niin eipä siinä sitten mitään ihmeellistä.
sormunen
11.10.2003 11:27:03

PS Jos ei saa "kilpailla" hinnalla eikä volumella, varmaan sekin on "vilpillistä" kilpailua, että soittaa niitä vanhoja tylsiä kappaleita, Tulipunaruusuja, Jätkän humppaa, Paratiisia etc... joista turakaiset tykkää.

Sä vaan tunnut kilpailevan sillä, että parjaat muita, niinkuin nyt toi Raittinen -läppä tässä taannoin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)