Mikko T. 01.07.2003 12:45:56 (muokattu 01.07.2003 12:50:44) | |
---|
Niinpä niin, jalot kollegani. Oikeat vastaukset ovat iskelmälaulajia, eivät bändejä (esim. haluan Agentsiin Esaksi). Lisäkriteerit: elossa, keikkaileva, suomalainen. Eli Elvis, Olavi Virta, Maija Vilkkumaa tai Eros Ramazzotti ei käy. Iskelmämusiikki lajina. Yksi tai useampi vastaus hyväksytään. Saa perustella. Huomautettakoon vielä, että kysymys koskee niitä artisteja, joiden kanssa ei työtä vielä ole tehty, ts. kenen kanssa haluaisit tehdä muutaman keikan. Ei "ketä artistia haluaisit kokeilla?" koska kaikki vastaisivat "Kirsi Rantoa". No joo.... Kässäättekö??? Tässä mennään: Kari Tapio. 100% ammattilainen, olisi hienoa päästä taustalle muutamalle keikalle niin tietäisi sitten mitä se on soittaa legendan kanssa. Pieru naurattaa aina. |
pekkajau 01.07.2003 16:15:26 | |
---|
Aikoinaan (80-luvulla) kun soittaminen oli päätoiminen työni (jota se ei enää ole) tuli törmattyä moniin artisteihin. Siihen aikaan staroilla ei ollut joka keikalla omaa bändiä mukana ja myös ns. "maakuntasarjassa" soittavat orkesterit kelpasivat säestystehtäviin. Oli varmasti monesti solisteilla ihan oikeita motivoitumisongelmia jos sattui joku "Duo-Comobo"(WLM-jalkiolla + rummut) säestystehtäviin eli jotkut suoraan "pellolta" soittamaan lähteneet pelimannit. Mieleenpainuvimmat säestettävät jotka sattuivat kohdalle olivat : Matti Esko, Berit, Jamppa, Pasi Kaunisto, Arto Sotavalta, Eija Sinikka, Kauko Simonen, Satu Pentikäinen. Nää oli tosi mukavia tyyppejä kaikki ainakin silloin. Jamppa ja Arto Sotavalta on valitettavasti poissa pelistä. Ehkä toi Matti Esko oli kuitenkin kaikista mukavin ja reiluin heppu ja on varmaan vieläkin. Sen bändissä olisi varmaan kiva soittaa tänä päivänäkin? Oli muuten saatanan kova huilisti ainakin sillon ennen ja veti introt ja soolot biiseihin tosi komeesti! Jamppa teki samat temput mutta fonilla. Berit oli ehdottomasti naisista mukavin. |
Viking 01.07.2003 16:18:09 | |
---|
Viime kokemukseni Matti Eskossa oli erittäin positiivinen, mukava mies ja vanhan kansan soittomies! |
Tomi 04.07.2003 00:40:59 | |
---|
no kyllä se ois Topin bändissä eli kulkukoirissa...koska siinä on semmonen sopivan asiallisen ammattimainen ja rento meininki...ja tietysti loistavat biisit..ei siis mitää hemmetin kalalauluja " Life is like music,Music is like life " |
Speedy 04.07.2003 11:18:25 | |
---|
Noh, ihan ehottomasti Jari Sillanpää, varsinki isommat konsertit on niin lajoja musiikillisesti, että ei pääse pitkästymään.. Ja biiseissä on hyvät sovitukset jne.. Toinen olis sitten Laura Voutilainen. Molemmilla artisteilla on keikat vähä enemmän "rock", eikä sitä iän ainaista humppa-valssi-linjaa.. No ehkä Lauralla varsinki on enemmän popimpaa, miks ei Sillanpäälläkin.. Sitten vähä eri linjaa olis Vesku Loiri, jonkun keikan, minkä näin, niin oli aika progea, ja lisäksi joku aika sitten tv:stä tullut konsertti oli aikasta proge henkistä..=) "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
Irti Humpasta 07.07.2003 20:16:49 | |
---|
Steely Danin :) ...eläkeläinen... |
magnetman 004 08.07.2003 19:15:25 | |
---|
Yök, en kenenkään! Oletan, että tässä tarkoitetaan suomalaisia iskelmätähtiä (jotka muuten ovat vailla vertaa). Shakira vois olla tarpeeks eksoottinen. Terkkuja! |
Speedy 08.07.2003 19:43:34 | |
---|
Shakira vois olla tarpeeks eksoottinen. Vai eroottinen..;) juu.. "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
Alpha 12.07.2003 11:51:23 | |
---|
Vois olla joku...hmm... Noh...jostain syystä arvostan nais laulajia enemmän, joten sanotaan:Kunnasluoto, Koriseva, Räsänen, Voutilainen, Mäki... Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever... |
Eddy 14.07.2003 02:19:46 | |
---|
Vois olla joku...hmm... Noh...jostain syystä arvostan nais laulajia enemmän, joten sanotaan:Kunnasluoto, Koriseva, Räsänen, Voutilainen, Mäki... Joo.Mäkin ajattelin joskus et ois kiva vetää suositun/hyvännäköisen(ja tietysti laulutaitoisen) mimmin taustabändissä.Oon rundannu kohta 15 vuotta suomea ristiin/rastiin enemmän ja vähemmän suurien "starojen" bändeissä ja täytyy kyllä sanoa että kyllä homma on ollut huomattavasti helpompaa mies-solistien bändeissä. ANTEEKSI NAISET,TÄMÄ EI KOSKE TEITÄ KAIKKIA!Varsinkin bändeissä jossa solisti(nais-) matkustaa samassa autossa bändin kanssa (puhumattakaan että seurustelee bändin jäsenen kanssa)on matkan teko joskus todella rasittavaa... |
Alpha 15.07.2003 14:19:36 | |
---|
Varsinkin bändeissä jossa solisti(nais-) matkustaa samassa autossa bändin kanssa (puhumattakaan että seurustelee bändin jäsenen kanssa)on matkan teko joskus todella rasittavaa... Sitä varten on suksiboksit...:o) Ei vaan...voin kyllä kuvitella tilanteen kärjistettynä riitoineen raha-asioista tms... Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever... |
tintu 02.11.2003 20:00:18 | |
---|
Niinpä niin, jalot kollegani. Oikeat vastaukset ovat iskelmälaulajia, eivät bändejä (esim. haluan Agentsiin Esaksi). Lisäkriteerit: elossa, keikkaileva, suomalainen. Eli Elvis, Olavi Virta, Maija Vilkkumaa tai Eros Ramazzotti ei käy. Iskelmämusiikki lajina. Yksi tai useampi vastaus hyväksytään. Saa perustella. Huomautettakoon vielä, että kysymys koskee niitä artisteja, joiden kanssa ei työtä vielä ole tehty, ts. kenen kanssa haluaisit tehdä muutaman keikan. Ei "ketä artistia haluaisit kokeilla?" koska kaikki vastaisivat "Kirsi Rantoa". No joo.... Kässäättekö??? Tässä mennään: Kari Tapio. 100% ammattilainen, olisi hienoa päästä taustalle muutamalle keikalle niin tietäisi sitten mitä se on soittaa legendan kanssa.joskus unissani oon soittanu robben fordin bändis mut sit heräsin ja päästin koiran kuselle |
baron 02.11.2003 21:36:49 | |
---|
Ilman muuta Tapani Kansa! Mä oon kuullut/lukenut, että siellä ei pilipalijätkät pärjää. |
Fuzzy Boner 02.11.2003 21:38:27 | |
---|
Ilman muuta Tapani Kansa! Onnea vaan Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu |
Le Haba 02.11.2003 21:38:43 | |
---|
Ilman muuta Tapani Kansa! Mä oon kuullut/lukenut, että siellä ei pilipalijätkät pärjää. Ei pärjää :?) Mä olen soittanut kymmeniä keikkoja herran kanssa 168 käteen ja känni toteen! |
baron 02.11.2003 21:40:29 | |
---|
Ei pärjää :?) Mä olen soittanut kymmeniä keikkoja herran kanssa Oisko mitenkään mahdollista, että et olisikaan "pilipalijätkä"?? |
Fuzzy Boner 02.11.2003 21:53:14 (muokattu 02.11.2003 21:54:25) | |
---|
Oisko mitenkään mahdollista, että et olisikaan "pilipalijätkä"?? Ei mitenkään; Pili mikä pili Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu |
Fuzzy Boner 02.11.2003 22:22:26 | |
---|
Toisaalta; ihan hyvin Lehaba soittaa ikäisekseen (15v) Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu |
Eddy 03.11.2003 03:02:28 (muokattu 03.11.2003 04:14:39) | |
---|
Ilman muuta Tapani Kansa! Mä oon kuullut/lukenut, että siellä ei pilipalijätkät pärjää. Ja jos kysytään "Kristukselta" itseltään,niin ei pärjää kukaan muukaan."Kansakoulu" kyllä vaatii paljon muusikolta,ja kehittää reaktionopeutta yms. mutta ei kyllä kiehdo vakituisena työympäristönä.En tiedä nykyistä tilannetta,mutta ainakin aiemmin kokoonpano aika tuuraajapainotteista (onneksi hyviä sellaisia).Mapit mitä sattuu,ja nekin kartat mitkä löytyy,on aika "irti" taiteilijan versio(i)sta kyseisistä taideteoksista... Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi. |
Irti Humpasta 03.11.2003 08:05:51 | |
---|
Ei pärjää :?) Mä olen soittanut kymmeniä keikkoja herran kanssa ... mutta sää ootkin mieletön ammattisoittaja, etkä mikään pilipalimies :)..... Jälkipolville keräsit kerrottavaa ;) |