Aihe: Visioita alalle?
1 2
magnetman 004
24.01.2004 23:46:32

Tässä joitain, kommenttia?

Soittajien palveluksessa olevat ohjelmatoimistot laskevat, että kulujen jälkeen soittajille jää liiton taksa (mikä on todella liian pieni joissain tapauksissa). Autolle maksetaan täysi kilometrikorvaus, ohjelmatoimiston osuus, päivärahat päälle ym.

Kukaan ei lähde keikalle tämän halvemmalla. Trion saa 30 kilsan päästä satkua halvemmalla kuin kvartetin. Jos Joensuussa ei ole varaa maksaa tangoprinssin matkoja Turusta, ilman häntä täytyy silloin pärjätä. Näinhän tämän jo pitäisi toimia. Lapin keikat onnistuisivat, jos niitä junaillaan useampi peräkkäin (keikkamyyjien hommaa).

Kaikkien sopimuksissa soitto loppuu viim. kello 2.00

Soittolavan vieressä ei tupakoida..
Terkkuja!
isojussi
25.01.2004 02:03:25
Tässä joitain, kommenttia?

Soittajien palveluksessa olevat ohjelmatoimistot laskevat, että kulujen jälkeen soittajille jää liiton taksa (mikä on todella liian pieni joissain tapauksissa). Autolle maksetaan täysi kilometrikorvaus, ohjelmatoimiston osuus, päivärahat päälle ym.

mm-m. ja tietty, mitä pienempi bändi, sitä parempi minimiliksa...

Kukaan ei lähde keikalle tämän halvemmalla.

Tässähän se miina just on. Paperitehtaassa tää kyllä toimii...:-)

Trion saa 30 kilsan päästä satkua halvemmalla kuin kvartetin. Jos Joensuussa ei ole varaa maksaa tangoprinssin matkoja Turusta, ilman häntä täytyy silloin pärjätä. Näinhän tämän jo pitäisi toimia. Lapin keikat onnistuisivat, jos niitä junaillaan useampi peräkkäin (keikkamyyjien hommaa).

Kaikkien sopimuksissa soitto loppuu viim. kello 2.00

En pane vastaan, vaikka loppuis jo yhdeltä. Jos viina ei olis kuppilopissa niin perkeeleen kallista, jengi tulis sinne aiammin ja ostais enämpi.

Soittolavan vieressä ei tupakoida..

Siis joutuisinks mä meneen sit vaikka pihalle röökille...
Osta mut - ma olen kaupan!
U.Honey
25.01.2004 02:11:42 (muokattu 25.01.2004 02:23:31)
Olen sitä mieltä että valtion pitäisi antaa kaikille muusikoille paljon rahaa! Ei tarvitsisi miettiä kuka maksaa kilometrikorvaukset jne.

Toisaalta jos asiaa tarkastelee 'pisnes-näkökulmasta', niin ravintolalle bändi on vain yksi kuluerä jolla bisnestä pyöritetään, ja jos asiakkaat ei suostu maksamaan bändin liksaa lipputuloina ja/tai kaljaa juomalla niin siinä saa lakkoilla maailman tappiin eikä tule keikan keikkaa.

Eikö tilanne ole tällähetkellä aika pitkälle se että soittajat saa about liiton minimin, täysin riipumatta siitä miten laadukas bändi on? Entäs jos käännettäisiin asia päälaelleen, kunnon 'riistokapitalistiseen' ameriikan malliin, ja kaikki bändit tekemään ainoastaa lippuriskikeikkoja? En usko että ravintolitsijalla on mitään sitä vastaan että bändi saa kunnon korvauksen jos bändin ansiosta tulee kunnon liikevaihto! Tulisi vähän hajontaa ja (turakaisten mielestä) hyvät bändit alkaisivat kuittaamaan kunnon liksoja.

Niin ja soiton loppuminen riippuisi siitä mitä sovitaan, kunnon korvausta vastaan esim. kello 8.00.

P.S. Olen ollut lippuriskikeikalla, liksaa tuli 7 euroa.
Children of Baron, the ultimate musical experience!
isojussi
25.01.2004 02:23:40
Lippuriskikeikoissa on sitten sekin ongelma, että pihit & kädettömät tanssienjärjestäjät & kapakoitsijat eivät viitsi hoitaa mainontaa. Mä olin viime kesälle sopinu arki-illaksi saman tilaajan kanssa neljät lippuriskitanssit ja joka vitun kerta niitten mainonta ja ilmoittelu oli mitä oli - tai siis sitä ei ollu. Onneks joka kerta myin vähintään yhden keika johonkin. Mutta ei se liksa aina ollu paljon enempää kuin toi 7€ (no kaksnumeroinen sentään joka kerta:))

Me suomalaiset kun vielä ollaan semmosia, että ei viitsitä mennä katsomaan, joolei suurionpiirtein Elvis esiinnyt ja Jeesus oo spiikkaamassa.
isojussi
25.01.2004 02:26:41
...Eikö tilanne ole tällähetkellä aika pitkälle se että soittajat saa about liiton minimin, täysin riipumatta siitä miten laadukas bändi on? ... ja (turakaisten mielestä) hyvät bändit alkaisivat kuittaamaan kunnon liksoja...

Mitä yhteistä on laadukkaalla ja "turakaisten" mielestä hyvällä?
KoskPaavo
25.01.2004 11:31:08
No hyvä on ainakin semmoinen joka on ollut TV:ssä, yllytyshulluissa tai Lauantaitansseissa , ihan sama.Ostaisko Elevaara Iiro Rantalaa Merikievariin, vaikka se on hyvä?
isojussi
26.01.2004 10:55:49
Ei kai kysymys oo siitä, MITÄ soittaa, vaan MITEN soittaa - ja laulaa.

Vai ovatko kaikki TV:ssä esiintyvät tanssiartistit ja -bändit laadukkaita?
KoskPaavo
26.01.2004 11:40:50
Yritin tavoitella ironiaa tolla edellisellä jutullani.
magnetman 004
26.01.2004 11:47:59

Yritin tavoitella ironiaa tolla edellisellä jutullani.

Oli niin ironinen, että löi jauhot suuhun. Oon ihmetelly taas pari päivää, kuinka pöljää väkeä maa päällään kantaa. Sama jos lehmän paskaa näytettäis kahdesti televisiossa ja väki sais sitä vielä äänestää tekstiviestillä, yleisömenestys on taattu.
Terkkuja!
Eddy
26.01.2004 14:34:59
Ei kai kysymys oo siitä, MITÄ soittaa, vaan MITEN soittaa - ja laulaa.

Näinhän sen pitäisi olla.Valitettavasti asia on juuri päin vastoin elävässä elämässä.Jos ohjelmistosta löytyy ne kaikkein kusenpolttamimmat kurabiisit,ni läpi menee vaikka vetäis kuinka päin v***ua...
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
baron
26.01.2004 16:37:04

Näinhän sen pitäisi olla.Valitettavasti asia on juuri päin vastoin elävässä elämässä.Jos ohjelmistosta löytyy ne kaikkein kusenpolttamimmat kurabiisit,ni läpi menee vaikka vetäis kuinka päin v***ua...

Juuri näinhän se on. Ikivanhat loppuun soitetut "tylsät" kappaleet puree parhaiten.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
KoskPaavo
26.01.2004 18:18:22
Olin kaverin kanssa laivassa 8 vuotta, kyllä siinäkin aikamoinen rutiini tulee, jos oli tavallista porukkaa niin aloitusbiisi oli Besame Mucho , jos porukka oli kännissä niin Ei tippa tapa jos oikein vanhaa niin Lokki-valssi. Ei sinne kannattanut mitään Claptonia tarjota, tai kerran yritettiin , niin yks savolaisukko huusi eka pöydästä että "Humppoo, ei tuollaesta paskoo!"
baron
26.01.2004 20:21:20

Olin kaverin kanssa laivassa 8 vuotta, kyllä siinäkin aikamoinen rutiini tulee, jos oli tavallista porukkaa niin aloitusbiisi oli Besame Mucho , jos porukka oli kännissä niin Ei tippa tapa jos oikein vanhaa niin Lokki-valssi. Ei sinne kannattanut mitään Claptonia tarjota, tai kerran yritettiin , niin yks savolaisukko huusi eka pöydästä että "Humppoo, ei tuollaesta paskoo!"

Yritä sitten uudistua ja pyrkiä itsekin nauttimaan soittamisesta!
ville viaton
28.01.2004 11:02:16
Olin kaverin kanssa laivassa 8 vuotta, kyllä siinäkin aikamoinen rutiini tulee

Ei helvetti, kahdeksan vuotta!!?! Aika hurja meininki, itse olen kolmeen otteeseen ollut laivalla, neljä päivää kerrallaan, ja se riitti enemmän kuin hyvin. Aika rankkaa siellä oli...
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen!!!
WanhaWetäjä
28.01.2004 20:39:53 (muokattu 28.01.2004 20:40:38)

Ei helvetti, kahdeksan vuotta!!?! Aika hurja meininki, itse olen kolmeen otteeseen ollut laivalla, neljä päivää kerrallaan, ja se riitti enemmän kuin hyvin. Aika rankkaa siellä oli...

Siinä saattaa jo visiot karista...kahdeksassa vuodessa...mun pisin laivaputkeni on ollut vaivaiset 3 viikkoo, Vaasan reitillä,jossa suurin osa matkustajista oli joko manneja tai hulluja ruotsalaisia,ja yleensä kukaan ei tanssinut!

No sai siitä ihan ok korvauksen,varustamo maksoi palkan,se oli vielä sitä aikaa,pitikö siinä peräti liittyä Merimiesunioniin?
R.W. Piuha
28.01.2004 21:40:19 (muokattu 28.01.2004 21:42:10)

Varsin valaiseva kokemus oli olla eka bändi erään ravintolan aloittaessa nk. toivetanssit.

Ideana oli se että jengi sai toivoa bändin ohjelmistosta biisejä,biisit oli ryhmitelty selkeästi tyylilajeittain,ja numeroitu,biisejä oli varmaankin ainakin neljäksi illaksi,ja laidasta laitaan,jopa konetaustoilla sen aikasia hittejä,vuosi tais olla 2000!Asiakkaat saivat omat kopionsa näistä biisilistoista ja eikun toivomaan!

Ja niinhän siinä kävi että ne kaikkein tutuimmat "Moskovan valot"-osaston biisit olivat niitä toivotumpia ja tää poppiosasto sai olla melko rauhassa,no joku likkaporukka tais sentään rokkia toivoo,loppuillasta.

Mutta mitäpä muuta vois odottaa,perustanssijengin keski-ikä taitaa lähennellä jo viittäkymppiä,ei siinä muutama nuorempi jivejalka hommaa miksikään muuta...ja musamaku on sen mukaista,ainakin musiikillisten visioiden toteuttamisessa saa olla melko maltillinen !
baron
28.01.2004 22:54:20

Mutta mitäpä muuta vois odottaa,perustanssijengin keski-ikä taitaa lähennellä jo viittäkymppiä,ei siinä muutama nuorempi jivejalka hommaa miksikään muuta...ja musamaku on sen mukaista,ainakin musiikillisten visioiden toteuttamisessa saa olla melko maltillinen !

Just näin. Vanhaa, tuttua, turvallista.

Onhan se tietysti bändillekin helppoa (ja tylsää, jollei sitten ala soinnuttamaan niitä ihmeellisesti, mutta ei sitten taas yleisölle mene läpi)
KoskPaavo
29.01.2004 00:13:15
En ihan rehellisesti sanoen vieläkään tajua mikä siinä laivasoitossa on niin raskasta .Vai onko kysymys ihan vaan siitä että pitää osata jakaa persoonallisuus toiseksi kuin kotona tyyliin -koti-isä/ renttu .Jotenkin siinä laivajutussa piti vaan asennoitua silleen kuin ne merimiehetkin, kuntopyörää konehuoneessa, keikan jälkeen "mualimanparantamista".
Olin linjalla Lappeenranta-Viipuri , kyllä oli suoraan sanottuna joskus hienoa istua klo 12 "aamukahvilla" kannella pelastusveneen alla kanavamaisemien lipuessa ohi.
Vehkeet oli valmiina stagella säädettynä , ei muuta kuin virta päälle ja kirnut käyntiin...
mantula
29.01.2004 00:24:52
löytyisikö mistään isojussin musiikkinäytteitä tuntuu olevan niin raudankova että olisi hienoa kuulla kun keikalle ei ole mahdollisuutta päästä tsekkaamaan
Eddy
29.01.2004 00:54:24 (muokattu 29.01.2004 01:24:46)
En ihan rehellisesti sanoen vieläkään tajua mikä siinä laivasoitossa on niin raskasta .

Riippuu aika paljon siitä,millä botskilla vetää.Olin tossa jokunen vuosi sitten nordlandialla viikon ja ei kyllä paljoa naurattanut.Veto alkoi aamulla klo 9,sitten piti säestää joku h*****in bingoshow ja illalla taas muutama setti.Rasittavinta koko hommassa oli se että tanssilattia oli pääsääntöisesti tyhjä,ellei lasketa hippaa leikkiviä lapsia.Jengi istui suunnilleen pipo päässä kelloa vilkuillen,että milloin pääsee maihin ostoksille.

Onneksi suurin osa laivavedoista on kuitenkin ollut isommilla laivoilla (Viking/Silja),joissa homma on ihan jees.Jengi on yleensä aika hyvin messissä,ei tarvii roudata joka päivä,ei kuluja,slabista halvat röökit/viinat...
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)