Aihe: Etsitään nuotteja! 1 2 | |
---|---|
![]() 02.01.2004 20:40:26 | |
Tervehdys ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Laitan tänne kyselyn, josko vaikka tärppäis. Lainasin kirjastosta Muskan levyn, jossa oli pari kappaletta, joista haluaisin nuotit ja sanat. Löytyiskö keneltäkään: - Tää se päivä on (That'll be the day) - Kalifornian aurinkoon (California Sun) Sitten haluaisin vielä vähän vinkkiä, että mitä suosittelisitte naislaulajalle, jonka pitäisi laajentaa repertuaaria ja löytää sopivia rokkeja laulettavaksi. Kiittäen etukäteen! | |
![]() 02.01.2004 23:22:14 | |
Laitan tänne kyselyn, josko vaikka tärppäis. Lainasin kirjastosta Muskan levyn, jossa oli pari kappaletta, joista haluaisin nuotit ja sanat. - Tää se päivä on (That'll be the day) - Kalifornian aurinkoon (California Sun) Käyppä siellä kirjastossa uudestaan nuotti-osastolla ja kaiva sieltä Buddy Hollyn nuotit That'll be the day-biisiin. Sanat suomeksi saat tietysti kuuntelemalla/kirjoittamalla. Tämä toinen, California Sun, oli sen verran pienempi hitti aikoinaan, että sitä ei välttämättä kirjastosta löydy, joten viiden sekunnin Googlen käyttö antoi ao. tuloksen. Tähän tietysti hoidat suomenkieliset sanat kuuntelemalla / kirjoittamalla: California Sun - The Rivieras ! = Strike Intro: | Figure A: E-12-10------|-----------------------------|------------------------------| B-------12---|-----------------------------|------------------------------| G------------|-----------------------------|------------------------------| D------------|---------------2-2-2-2-2-2-2-|----------------6-6-6-6-6-6 6-| A------------|-2-2-2-2-2-2-2-0-0-0-0-0-0-0-|--2-2-2-2-2-2-2-4-4-4-4-4-4-4-| E------------|-0-0-0-0-0-0-0---------------|--0-0-0-0-0-0-0---------------| ! ! ! ! ! ! ! ! |--------repeat 4X------------| E----------------------------------| B----------------------------------| G----------------------------------| D-2-----2--2--4-----4--4-----------| A-0-----0--0--2-----2--2--2--2--2--| E-------------------------0--0--0--| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ Figure B: E-----------------------------9--9-12-----| B--------9--- 12-12----12-12----------12--| G--9--9-----------------------------------| D-----------------------------------------| A-----------------------------------------| E-----------------------------------------| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ Well, I'm goin' out west where I belong (Figure B) Where the days are short and the nights are long (Figure B) Figure A Where they walk and I'll walk They twist and I'll twist They shimmy and I'll shimmy They fly and I'll fly Well they're out there a'havin fun In that warm California sun. Well, I'm goin out west out on the coast Where the California girls are really the most Where they walk and I'll walk They twist and I'll twist They shimmy and I'll shimmy They fly and I'll fly Well they're out there a'havin fun In that warm California sun. (24-second instrumental interlude) Well the girls are frisky in old Frisco A pretty little chick wherever you go A-a-and they'll walk and I'll walk They'll twist and I'll twist They'll shimmy and I'll shimmy They'll fly and I'll fly Well they're out there a'havin fun In that warm California sun Yeah they're out there a'havin fun In that warm California sun | |
![]() 03.01.2004 15:26:37 | |
Kiitän ja kumarran!!!! | |
![]() 05.01.2004 09:57:52 | |
Kuules Laulaja. Jos tämän näköinen nuotii ilmestyy mun eteen jos oon sun bändissä joskus tuuraamassa, heitän sua ekalla ohi tanssivalla kääpiöllä ohtaan.... California Sun - The Rivieras ! = Strike Intro: | Figure A: E-12-10------|-----------------------------|------------------------------| B-------12---|-----------------------------|------------------------------| G------------|-----------------------------|------------------------------| D------------|---------------2-2-2-2-2-2-2-|----------------6-6-6-6-6-6 6-| A------------|-2-2-2-2-2-2-2-0-0-0-0-0-0-0-|--2-2-2-2-2-2-2-4-4-4-4-4-4-4-| E------------|-0-0-0-0-0-0-0---------------|--0-0-0-0-0-0-0---------------| ! ! ! ! ! ! ! ! |--------repeat 4X------------| E----------------------------------| B----------------------------------| G----------------------------------| D-2-----2--2--4-----4--4-----------| A-0-----0--0--2-----2--2--2--2--2--| E-------------------------0--0--0--| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ Figure B: E-----------------------------9--9-12-----| B--------9--- 12-12----12-12----------12--| G--9--9-----------------------------------| D-----------------------------------------| A-----------------------------------------| E-----------------------------------------| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ Well, I'm goin' out west where I belong (Figure B) Where the days are short and the nights are long (Figure B) Figure A Where they walk and I'll walk They twist and I'll twist They shimmy and I'll shimmy They fly and I'll fly Well they're out there a'havin fun In that warm California sun. Well, I'm goin out west out on the coast Where the California girls are really the most Where they walk and I'll walk They twist and I'll twist They shimmy and I'll shimmy They fly and I'll fly Well they're out there a'havin fun In that warm California sun. (24-second instrumental interlude) Well the girls are frisky in old Frisco A pretty little chick wherever you go A-a-and they'll walk and I'll walk They'll twist and I'll twist They'll shimmy and I'll shimmy They'll fly and I'll fly Well they're out there a'havin fun In that warm California sun Yeah they're out there a'havin fun In that warm California sun | |
![]() 05.01.2004 10:01:08 | |
Kiitän ja kumarran!!!! Huikkaa mulle kun se 24 sekunnin musiikillinen interlude osuu kohdalle, soitan sulle aivan ennenkuulumatonta piitä ja vähän poppiakin sen aikaa, muuten otan huilia lavan sivulla. | |
![]() 05.01.2004 10:11:39 | |
Kuules Laulaja. Jos tämän näköinen nuotii ilmestyy mun eteen jos oon sun bändissä joskus tuuraamassa, heitän sua ekalla ohi tanssivalla kääpiöllä ohtaan.... Chorus A 8x E 8x 4x E 4x C# 4x A 1x B 1x E 1x Millä sä heität, jos saat tällaiset eteesi? My name is Baron - James Baron | |
![]() 05.01.2004 10:24:02 | |
E A E A E A E A E C# A B E Tässä muuten parempi. My name is Baron - James Baron | |
![]() 05.01.2004 10:36:00 | |
E A E A E A E A E C# A B E Tässä muuten parempi. Heitän vaikka sinulla. Joskus nuorena poikana osuin keikalle jossa piti kompata Kari Kuuvaa. Hemmo kehui junamatkan aikana kirjoittaneensa bändille oikein nuotit. Eli ruutupaperille laittanut juuri yllämainitulla tavalla sointumerkkejä riviin, sivun laidasta toiseen laitaan. Ei ensimmäistäkään tahtiviivaa missään, saatikka onko sointu duuri vaikö molli. Onneksi liukuva löytää.... Ai niin olisi yks funky jatsi-keikka Storyvilleen, pianistia uupuisi, ehtiskös Parooni??Sulla on ne pari biisiäkin jotka varmaan istuis illan teemaan. | |
![]() 05.01.2004 11:36:49 | |
Ai niin olisi yks funky jatsi-keikka Storyvilleen, pianistia uupuisi, ehtiskös Parooni??Sulla on ne pari biisiäkin jotka varmaan istuis illan teemaan. Oisko sulla paremmat laput, kuin mitä mä sulle tarjosin? My name is Baron - James Baron | |
![]() 05.01.2004 12:49:43 | |
Oisko sulla paremmat laput, kuin mitä mä sulle tarjosin? Sorry, ei löydy. | |
![]() 05.01.2004 13:21:15 | |
Mä tosiaan sain kerran tuurauskeikalla Jallu-lehden eteeni nuottien sijaan. Se oli jo niin huono juttu että vieläkin hymyilyttää. Kyllä tommoset laput missä lukee "24-second instruMENTAL interlude" pistää vähän vihaksi My name is Baron, M.i.k.key Baron | |
![]() 05.01.2004 14:45:16 | |
Mä tosiaan sain kerran tuurauskeikalla Jallu-lehden eteeni nuottien sijaan. Se oli jo niin huono juttu että vieläkin hymyilyttää. Kyllä tommoset laput missä lukee "24-second instruMENTAL interlude" pistää vähän vihaksi Eräs Riihimäkeläinen hanuristi lykkäsi kanssa mapin eteen ja HYMYHUULET -biisin kohdalla oli melkoinen "kirkkoveneen kuva"..... kyllä pisti hymyileen..... Omaa tuotantoa -95 ...Kyllä Corettaa | |
![]() 06.01.2004 15:14:22 | |
Sitten haluaisin vielä vähän vinkkiä, että mitä suosittelisitte naislaulajalle, jonka pitäisi laajentaa repertuaaria ja löytää sopivia rokkeja laulettavaksi. Vilkaise bändimme kotisivuja, sieltä näet millaisia kappaleita solistimme MAISA heittää keikoilla. Ei toki ihan kaikkia noista, muutaman laulaa kosketinsoittaja ja basisti yhdessä.(eli nuo Sleeppareiden, Peitsamon jne biisit) Ja ainakin keikkatilausten määrästä päätellen on biisivalikoimamme osunut aika kohdalleen...muuten en uskalla porukkaamme kehua...mutta hauskaa on keikoilla ollut, myös salin puolella. http://kotisivu.mtv3.fi/maisajarytmihairio/index.html "Tottakai sä nyt KUSELLA voit käydä" | |
![]() 08.01.2004 22:21:39 | |
Kiitos linkistä! Sieltä voin vähän katsoa osviittaa! Olin muuten itse Tapaninpäivänä yllätyskeikalla, eli mulle soitettiin jouluaaton aattona ja yks kosketinsoittaja pyysi raflakeikalle, kun oma solisti oli estynyt tulemasta. En ole siis koko miestä nähnyt koskaan ennen. Kysyin, että soittaako hän nuoteista, koska mulla on aikalailla outo ohjelmisto siinä mielessä, että siinä on paljon omaa musiikkia, joka on varmasti hänellekin outoa. Hän sanoi, että kyllä hän soittaa.... No sitten mentiin puoli kahdeksan maissa tuohon raflaan Espooseen ja aloitettiin treenit. Minä otin kaikki mahdolliset mappini mukaan, mitä ikinä omistan ja sanoin, että tuosta sitten mennään. No ei se nuotinlukutaito sitten kuitenkaan niin virtuoosimaista ollut, mutta treenattiin kuitenkin puolitoista tuntia. Yhdeksältä alkoi keikka ja kuusi settiä soitettiin. Väki tanssi ja lauloi mukana, minkä osasi ja ehti. Minä näytin vasemmalla sormella nuoteista soittajalle, että missä mennään, lauloin ja oikealla kädellä löin tamburiinia. Huh, mikä keikka! Osittain lauloin sellaisiakin biisejä, joita en oo esittänyt koskaan missään, mutta jotka oli mapissa sen takia, että jos vaikka joskus treenattais. Hyvinhän nekin meni, siis ainakin yhtä hyvin, kun ne aikaisemmin esittämänikin. Tollaisten karttojen kanssa kun olisin mennyt, niin kuinkahan olis käynyt. Ihmettelen vaan. Onneksi oli kuitenkin ihan käypänen mappi antaa tälle säestäjälle. | |
![]() 08.01.2004 22:30:03 | |
Tollaisten karttojen kanssa kun olisin mennyt, niin kuinkahan olis käynyt. Ihmettelen vaan. Onneksi oli kuitenkin ihan käypänen mappi antaa tälle säestäjälle. Nyt oot hahmottanut: Näillä selviää 1. Kaikki tuntee kappaleen 2. Laput, joilla jotenkin selviää ventovieraankin kappaleen. 3. Vaikka olisi kuinka hyvä korva, niin ventovieraassa kappaleessa on vaikeuksissa. In the beginning of his career, the musician is incompetent, but potent; in the end, competent and - impotent. | |
![]() 09.01.2004 11:45:14 | |
Nyt oot hahmottanut: Näillä selviää 1. Kaikki tuntee kappaleen 2. Laput, joilla jotenkin selviää ventovieraankin kappaleen. 3. Vaikka olisi kuinka hyvä korva, niin ventovieraassa kappaleessa on vaikeuksissa. Joo näinhän se on. Nytkin mulla on uusi porukka toisena bändinä takanani ja vaikka ovatkin ikänsä soittaneita, niin ei me kuitenkaan heidän kanssaan aloteta tosta mun mapista, joka on täynnä omia biisejä, siis niitä, joita oon levyttänyt, vaan kasattiin kappaleita, jotka on kaikille tuttuja ja lähdetään niillä liikkeelle. Lisätään valikoimaan sitten pikkuhiljaa uusia sitä mukaa, kun ehditään treenata. Tämä uus porukka on sen verran kuitenkin "ammattiylpeitä", ettei halua lähtee räpeltään mitään ihan mitä vaan huttua, vaan haluavat levyltä kuunnella, miltä se siellä kuulostaa ja soittaa sitten edes melkein samankuuloisesti. Mun taas on helpompi vetää näitä vanhoja biisejä heidän kanssaan, vaikka en niitä olisi keikalla laulanutkaan, kun biisit on kumminkin "kaikille tuttuja" ja niitä on hoilannut vaikka kuinka paljon muuten. | |
![]() 10.01.2004 10:49:02 (muokattu 10.01.2004 10:49:38) | |
Käyppä siellä kirjastossa uudestaan nuotti-osastolla ja kaiva sieltä Buddy Hollyn nuotit That'll be the day-biisiin. Sanat suomeksi saat tietysti kuuntelemalla/kirjoittamalla Joo..pakko oli kirjoittaa ihan omia henkilökohtaisia "tuntemuksia"... Siis jos kirjastosta on käyty hakemassa levy, jossa on joku sopiva kappale ohjelmistoon niin kyllä mulle ainakin tulis ensimmäisenä mieleen mennä hakemaan siihen sopivaa nuottiakin sieltä samasta paikasta. Ja jos levyllä oleva biisi on suomeksi käännettynä niin siinä biisin kohdalla siellä levyn sisäkannessa lukee yleensä sen alkuperäinen nimi, säveltäjä ja sanoittaja (ihan vaan vinkiksi). Ja sanojen poimiminen levyltä ei pitäis olla mitenkään ylivoimaista. (Yleensä CD-soittimessa on sellanen nappula jolla voi ikäänkuin "kelata" sitä levyä...) Mun täytyy kyllä myöntää, etten kauheen "oma-aloitteisena musiikin harrastajana" pidä henkilöitä jotka ovat sitä mieltä että "oisko jollain nuotit tähän biisiin, kopioisko se ne mulle mielellään kahtena kappaleena ja tois mun mappiin laittaen aakkosittain oikeeseen kohtaan, Kiitos!... niin ja samalla vois tuoda kaks sinistä maitoo ja paahtoleipää tosta lähikaupasta!" Niinkuin sanoin, omakohtaisia tuntemuksia...ja itse ainakin bändin biisivalikoiman laajentamisen kohdalla on käytetty kaikkia mahdollisia keinoja. On kaivettu vanhoja kasetteja jostain menneisyydestä, niiltä poimittu sanat ja soinnut, koluttu kaikki lähialueen kirjastot, jopa OSTETTU! nuotteja.. On mennyt aikaa ja palanut tupakkia, mutta sitähän tää on.. "Tottakai sä nyt KUSELLA voit käydä" | |
![]() 10.01.2004 15:15:24 | |
No yleensä se olen kyllä ollut meidän porukassa minä, joka olen noi nuotit ja sanat kaivanut, vaikka kiven alta. Olen jopa tehnyt sitä muillekin, jotka ovat jotain nuottia kysyneet ja vaikka ei itsellä olisi ollut, niin olen vaikkapa nyt sieltä kirjastosta niitä etsinyt (joskus joutunyt kyselemään Teoston kautta tms. kenen kustantama ym.) ja yrittänyt saada ne, että olen voinut jeesata kysyjiä. Olen maksanutkin nuoteista kustantajalle, tai musafasulle, että olen saanut haluamani nuotit. Olen soittanut Esa Niemisellekin joskus ja hänkin on lähettänyt mulle sellaisia "studionuotteja", joista en minä itse ota hitonkaan selvää. Kynällä kirjoitettuja harakanvarpaita. On niistä sitten levyä kuuntelemalla tehty oikeita lappujakin. Tuli vaan mieleeni, että jos tätä kautta olisin saanut nuotit helpommin. Tuohon ensinnä kysymääni kappaleeseen sitten sainkin kirjaston kautta ne tilattua, kun meidän kirjastosta oli tuo nuottivihko hävinnyt, mutta tuohon toiseen kappaleeseen en ole nuotteja vielä löytänyt. Kunhan ajattelin, että olisin saanut meidän "nuottigurulle" jonkinlaiset laput, jonka perusteella hän olisi voinut tehdä sitten oikeeseen sävellajiin nuotit. Jostain kumman syystä hän haluaa, että kaikista kappaleista (siis ei niistä kolmen soinnun rokeista!) on kirjoitettuna kunnon nuotit oikeista sävellajeista, jolloin on sitten vaikkapa tuuraajankin helpompi astua rinkiin, kun on antaa kunnon laput. Joten osaan kyllä itsekin katsoa sieltä cd-kannen sisältä ne biisin tekijät ja osaan kyllä kopioda sanoja cd:ltä ja tiedän, että kirjastosta saa nuotteja, koska nykyään saatan käydä siellä penkomassa parhaina päivinä parikin kertaa etsiessäni uutta ohjelmistoa. Kunhan kyselin, että jos jollain olisi ollut apuja sellaisiin biiseihin, joita en heti löytänyt. terveisin laulaja, joka kai vaikutti jonkun mielestä vähän avuttomalta | |
![]() 10.01.2004 15:29:27 | |
Mä tarvitsin kerran nuotteja kappaleeseen, josta mulla ei ollut äänitettä eikä nuotteja ollut julkaistuna missään muodossa, ei yksittäisenä eikä kokoelmassa ja mä otin yhteyttä kappaleen 60-luvulla levyttäneeseen laulajaan ja Grand Lady Rauni Pekkala ystävällisesti toimitti mulle ne käsin kirjoitetut "harakanvarpaat", joiden perusteella hän oli levytyksensä tehnyt. Elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Se on myös sampanjaa ja kauniita naisia. | |
![]() 19.01.2004 11:04:30 | |
Jos on biisin nuotit hukassa, mutta äänite löytyy niin pistä sähköpostia mulle. Voin tehdä siitä äänitteestä ihan julkaisu kelpoisen keikkalapun korvausta vastaan... hl.productions@pp.inet.fi | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)