Voxauttaja 26.12.2003 13:45:11 | |
---|
Tunnustan olevani tässä asiassa aikas tietämätön, eli minkälaista on eri maissa nämä bändikuviot? Onko muuallakin jollakin liiton minimillä kiertäviä tanssibändejä, ja millaista musiikkia he soittavat? Olen jotenkin saanut sellaisen kuvan, että tätä suomen kaavaa ei kovinkaan monessa paikassa käytettäisi. Puolalais(?)bändeistä kuulee aina silloin tällöin juttua |
KoskPaavo 26.12.2003 21:06:20 | |
---|
Eipä taida olla edes minimillä soittavia bändejä.Kaikki on jotenkin mennyt " persiilleen", eihän noita ole edes ns. "viiden illan" paikkojakaan. Oon muuten kuullut että Kouvolassa olis tietty ravintola joka maksaa kahden "paavon" palkan mutta trio pitää olla, eli nää kaksi soittajaa maksaa tälle "pimeälle" hemmolle.Että se minimipalkastakin. Rivimuusikon minimihän on arkena n. 100€ ja siihen päälle se 13,5% kesälomarahoja. Oma mielipiteeni on että karaoke on niin paljon halvempi ratkaisu kuppilanpitäjälle että hopealle oikea soittaja jää. |
KoskPaavo 26.12.2003 21:09:33 | |
---|
Tosta muitten maitten bändikuvioista tiedä sen verran että ihan samat jutut niillä päässä pyörii.Humppaa ne soittaa vähemmän mutta ei niitten "Atchy breaky hartit" sen kummempia ole. |
Roku 27.12.2003 16:11:56 | |
---|
Stay in tune..... |
Rock n 02.01.2004 14:48:51 | |
---|
|
bassoola 04.01.2004 00:26:00 | |
---|
Oon muuten kuullut että Kouvolassa olis tietty ravintola joka maksaa kahden "paavon" palkan mutta trio pitää olla, eli nää kaksi soittajaa maksaa tälle "pimeälle" hemmolle.Että se minimipalkastakin. Rivimuusikon minimihän on arkena n. 100€ ja siihen päälle se 13,5% kesälomarahoja. Oma mielipiteeni on että karaoke on niin paljon halvempi ratkaisu kuppilanpitäjälle että hopealle oikea soittaja jää. Hieno ratkaisu sulla.Oonko homo vai normaaali. Monet tanssijat tuolla eläkeläistenjutuissa kyselevåät usein, onko cool tässä vaiheessa ikää, olla homo vai olla streitti; minä vanhana homona sanoisin : patukkaa persiisiin |
KoskPaavo 04.01.2004 03:53:55 | |
---|
Sori. menee niin off-topiciksi, jään nyt kyydistä pois. |
isojussi 04.01.2004 21:18:12 | |
---|
Oon muuten kuullut että Kouvolassa olis tietty ravintola joka maksaa kahden "paavon" palkan mutta trio pitää olla, eli nää kaksi soittajaa maksaa tälle "pimeälle" hemmolle.Että se minimipalkastakin.... Moraalittomintahan tässä on se, että joku kolmemiehinen duo käy siellä kuitenkin soittamassa.... Osta mut - ma olen kaupan! |
Basismi 04.01.2004 21:23:33 | |
---|
Jenkeillähän on ainakin kantrinsa, mikä on ihan selvä humpan korvike. The Good ol' boys kiertää punaniskakuppiloita ja sitä rataa. Mitä olen ulkomaisilla foorumeilla tutustunut tilanteeseen niin liksat ovat jopa pienemmät kuin täällä, vaikka yleinen palkkataso lienee kaksin-kolminkertainen. No bensa siellä sentään on halpaa. Etelä-euroopassa on nähty 'mies ja kasio'-bändejä, lieneekö sitten kuinka yleinen ilmiö siellä? It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Leikari 04.01.2004 23:14:09 | |
---|
telä-euroopassa on nähty 'mies ja kasio'-bändejä, lieneekö sitten kuinka yleinen ilmiö siellä? Liekö EU:n myötä Suomikin nykyään etelä-eurooppaa ;-) |
KoskPaavo 05.01.2004 01:03:52 | |
---|
Muista maista en juuri tiedä mutta Floridassa ei ainakaan sikäläisillä palkoilla kultaa vuole,,. 30-40$ ilta. Mutta jos on kiinnostunut paikalliseen tapaan kasvien polttelusta ja syö hedelmiä paljon niin upeesti pärjää. |
bebbe 06.01.2004 19:32:31 | |
---|
No ainakin kaverin bändille tarjottiin keikkaa austraaliasta, siellä on paljon suomalaisia ja he tarvitsisivat huhtikuulla sinne suomalaisen tanssibändin. Kaverít eivät pystneet lähtemään, koska olisi itse pitänyt maksaa matkakulut, joten persnettoo olisi tullut ja rajusti. Eihän suomessakaan enään kannata käydä bändin ravintoloissa soittamassa, kyllä se on häät, synttärit jne joilla tanssibändit pärjää (pl sitten nämä muutamat ns. nimibändit) |
baron 06.01.2004 20:15:50 (muokattu 06.01.2004 20:16:29) | |
---|
No ainakin kaverin bändille tarjottiin keikkaa austraaliasta, siellä on paljon suomalaisia ja he tarvitsisivat huhtikuulla sinne suomalaisen tanssibändin. Kaverít eivät pystneet lähtemään, koska olisi itse pitänyt maksaa matkakulut, joten persnettoo olisi tullut ja rajusti. Eihän suomessakaan enään kannata käydä bändin ravintoloissa soittamassa, kyllä se on häät, synttärit jne joilla tanssibändit pärjää (pl sitten nämä muutamat ns. nimibändit) Muusikkojenliiton bänditorilla on bändejä, joiden toiminta alue on koti- ja ulkomaat. Sieltä voisi kysellä. Voisin mainita, että mun bändillä on suppein toiminta-alue, kehä III sisäpuoli. Australia olisi pieni laajennus reviiriin. My name is Baron - James Baron |