Aihe: Millä mielellä keikalle viikonloppuna?
1 2
poppamies
13.02.2004 10:20:18

Kuka lähtee keikalle viikonloppuna, ja millä mielellä?
Meillä oli ravintolakeikka viime perjantaina. Soitettiin mitä haluttiin ja yleisö tykkäs.
Kysyisinkin tässä samalla. Saatteko soittaa sitä mitä haluatte, vai soitatteko sellaista mitä 'kuvittelette' yleisön kaipaavan. En suinkaan tarkoita ettei saisi soittaa humppaa jos se sattuu olemaan soittajankin mielimusaa.
Lähinnä haen tuollaista teidän mielekkyys kerrointa. Oma vakaamukseni on ettei välttämättä tartte tarjota sellaista 'sillisalaattia' vaan pitää jonkunlaisen linjan. Minusta alkaa ne ajat olla ohi kun oli pakko olla tangoa,humppaa, valssia j.ne. Väki varsinkin ravintoloissa on valistunutta ja minusta tuntuu että riittäisi tuollainenkin jako että on slowareita ja rokkia. Eikai kukaan kaipaa mitää hyppypolkaa?
"G-strings are for strippers"
Jäärä
13.02.2004 10:38:49
Tänään keikka, sellaista "bilemusiikkia" 80- ja 70-luvun discoa, uusimpia radiohittejä jne., ei "perinteistä" tanssimusaa. Hyvin tuntuu kelpaavan ja mukava vetää. Siinä mieli ja sydän lepää kun Laura Branigania tai Madonnaa pärähtää.

Usein toivotaan näitä 70-luvun hittejä ym. Otetaan tottakai huomioon mitä yleisö tahtoo, eikä siinä mitään, omasta mielestä niitä on mukava soitella, vaikka kuluneita biisejä ovatkin. Kuitenkin ne on lähempänä omaa musamakuani kuin ne humpat.

Tommonen setti ei käy kuitenkaan kaikkialle, ravintoloissa ja yritysjuhlissa toimii hyvin. Täytyy vain mainoksissa ja myytäessä tulla ilmi, jotta linja on tämä.
"Koneella on koneen tahti"
Jäärä
13.02.2004 10:43:30 (muokattu 13.02.2004 10:45:47)
.......
Jäärä
13.02.2004 10:37:47 (muokattu 13.02.2004 10:45:30)
......
Jäärä
13.02.2004 10:44:51 (muokattu 13.02.2004 10:46:24)
...neljännen kerran...prkl mitä tää ny sekoilee?
KBPlayer
13.02.2004 10:48:46
Minusta alkaa ne ajat olla ohi kun oli pakko olla tangoa,humppaa, valssia j.ne. Väki varsinkin ravintoloissa on valistunutta ja minusta tuntuu että riittäisi tuollainenkin jako että on slowareita ja rokkia. Eikai kukaan kaipaa mitää hyppypolkaa?

Hyvillä mielin keikoille :)

Kyllä tanssipaikoilla pitää olla ohjelmistossa tasapuolisesti kaikkia lajeja. Tanssiravintoloissa niiden ei sitten ehkä tarvitse välttämättä olla Tulipunaruusuja, Vanhaa veräjää, Suhmuran Santraa jne., vaan uudempikin huttu menee jos se vain on tanssittavaa.

Sitten on olemassa tanssipaikkoja joissa kaikki muu kuin tuttu ja ikivanha on yleisön mielestä tilu lilua eikä mitään tanssimusiikkia :(
--Tä?
baron
13.02.2004 10:55:39

En mä pelleilymielessä kysynyt "hyppypolkan" tempoa tällä palstalla.
Sitä viime keikalla pyydettiin ja piti myydä ei oota.

Ensi kerralla ei (myydä ei oota).

Tanssikeikalla mulla ei ole mitään muuta linjaa kuin vain niitä kappaleita, joista luulen yleisön pitävän.

Tosin muutama oma mielikappale pitää sujuttaa mukaan, ettei menisi ihan tylsäksi.

Siksi mun pitää mielenterveyden takia tehdä myös "esiintyviä" jatsahtavia keikkoja, joissa mä soitan tasan sitä mistä itse pidän, yleisöstä ja kaikesta muusta viis.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
isojussi
13.02.2004 11:23:49
Tänään big bandin keikka - kolme soolobiisiä ja hirvee räkätauti...

Huomenna häät, kaikkee pitää vetää, mutta häävalsseja ja yhtä toivebiisiä lukuunottamatta biisit saa valita toki itse.

Jos vaan lärvi ja ääni kestää, niin kiva on vetää.
Osta mut - ma olen kaupan!
Martso
13.02.2004 11:57:10
Tänään länsirannikko ja huomenna keskisuomi. Todennäköisesti ihan perinteistä tanssimusaa, ei voi tietää, ku kalenterissa ei lue ku paikkakunnat ja ajat :) Mutta hyvällä mielin, sunnuntaina pääsee lentämään pitkästä aikaa kotiseudulle: 5 päivää täydellistä rauhaa ja luontoa! On muuten skitson tuntusta herätä saman päivän aamuna laavusta tunturin juurelta ja illalla olla stadissa keikalla :)
Sandy
13.02.2004 12:37:05
Kuka lähtee keikalle viikonloppuna, ja millä mielellä?

No, mä lähden keikalle vasta maanantaina, mutta hyvällä mielellä silti! Tuota hyppypolkkaa varmuuden vuoksi treenattiin viime treeneissä, jos joku pyytämään, niin soitetaan..

Vähän tähän samaan aiheeseen liittyen, tuli mieleeni, että soitatteko muusikot mielummin känniselle yleisölle vai sellaiselle semi-känniselle? Viime keikalla tuli vaan vähän ankee fiilis, kun porukka oli niin tuubassa, et ihan sama mitä siellä veti! Ja sitten ne toivoi Paratiisia, joka ei ole meillä edes ohjelmistossa, kun on niin kulunutta tavaraa.. Noh, sehän vedettiin kuitenkin ja palkkioksi saatiin illan parhaat aplodit! Turha mitään uutta ja ihmeellistä tuollaiselle yleisölle edes yrittää..
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
baron
13.02.2004 12:51:16

Viime keikalla tuli vaan vähän ankee fiilis, kun porukka oli niin tuubassa, et ihan sama mitä siellä veti! ..

"Helmiä sioille"!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
vesku.ka
13.02.2004 15:25:40
Hyvällä miellellä. Työt loppuu vasta klo 15.45 ja heti keikka kaarinan nokka kohti treenikämppää. Keikka kotikylässä... fiilikset on hyvät ja lauantaina tuhlataan varmaan jo tili.
Suicider
13.02.2004 22:00:18
Jep huomena ylitornioon keikalle ja hyvälle mielellä tietenki.Sielä saa aina ruokaa ja sehän se on tärkiää:)...niin ja onhan se mukava ku saa sitte vähä rahaaki,,
Pääasia että on hauskaa!!!!perskele
breppuli
13.02.2004 23:16:29
Keikka on kivasti vanhalla kotiseudulla - joku rotareihin verrattavan herrakerhon illanvietto. Siitä, mitä paikalla pitäisi soittaa, ei ole suoraan sanottuna aavistustakaan, koska keikan järjestänyt veljmies ei ole hirveästi tiedottanut. Mainostekstissämme voisi lukea, että "orkesteri soittaa osaamiaan kappaleita", ja se on yleensä yleisölle riittänyt. Tänä lauantaina ajattelin kuitenkin tarjota paria perusrokkia lisämausteeksi ennestäänkin katkeraan settiimme.
"En voi muuta sanoa kuin että taikuri on itekin hämmästyny."
vanhami
14.02.2004 11:40:38
Sekavin mielin.

On ollu pari viikkoa taukoa keikoista, enkä ole soittanut paskaakaan.

Emännän kaverin häät, jossa itse etupäässä keikalla, kun en tunne juurikaan sakkia.

Valmistauduin kuitenkin hommaan siten, että kitaristi joutuu ajamaan mun autoa (sain eilen uuden transportterinalle, jippii!!!) ja itse vedän parin setin jälkeen kupolin täyteen.

Vuoden parhaat bileet jää väliin. Tuttavilla on "ystävänpäiväbileet" joissa on sakkia niin perkeleesti. Puolet porukasta soittajia. Olohuoneessa soittokamat ja siitä vaan jamittelemaan.

Lainarumpali tällä kertaa, kun oma on juuri niissä bileissä.

Väsyttää niin perkeleesti, päivätyössä yhtä vittua koko viikko, kämpillä remppa käynnissä. Työkalut keskellä olohuonetta ja paskahuussi levällään. Joka ilta paiskittu tupaa nippuun puolille öin. Oon aamun haahuillut kalsarit jalassa pitkin torppaa. ja juonut pannullisen kahvia. Kohta pitäis vetää pingviinit niskaan ja lähtee ..tun kirkkoon.

Kyllä se siitä, kun pääsee kiinni tuutuihin kamoihin ja näkee bändin jätkät. Jotenki se muodostaa oman pienen maailmansa siihen ympärille ja elää vaan sitä keikkatilannetta. Ei muista yhtään, mitä aikaisemmin päivällä on tapahtunut adrenaliini virtaa suonissa ja pitää keskittyä soittoon.

Keikkoja

Mika
WanhaWetäjä
14.02.2004 12:07:21

Emännän kaverin häät, jossa itse etupäässä keikalla, kun en tunne juurikaan sakkia.

Valmistauduin kuitenkin hommaan siten, että kitaristi joutuu ajamaan mun autoa (sain eilen uuden transportterinalle, jippii!!!) ja itse vedän parin setin jälkeen kupolin täyteen.

Väsyttää niin perkeleesti, päivätyössä yhtä vittua koko viikko, kämpillä remppa käynnissä.

Mika hyvä!Jätä ne vittumaiset päivätyöt ja rupee oikeaksi soittajaksi,vai eikö kiinosta käydä keikoilla selvin päin???

Jotkut soittaa työkseen,jotkut huvikseen,miettikääpä SITÄ!!

Tänään roudaus klo 19,soitto 21-02.30,säestyskeikka kippolassa,ihan jees,matkaa n.15 km,kotona jo puolneljä,eikä huomenna kankkusta!
KoskPaavo
14.02.2004 12:16:17
"Jotkut soittaa työkseen,jotkut huvikseen,miettikääpä SITÄ!!"

Mä oon tota miettinyt että kun olen ammattimuusikko että sais jonkun sivuduunin ,mistä saiskin "palkan" pelkillä kilometrikorvauksilla.Mutta rekkaa en ala ajamaan...
Soittaja selviää aina.
Neljä Ruuvia
14.02.2004 14:42:52
"Jotkut soittaa työkseen,jotkut huvikseen,miettikääpä SITÄ!!"

Mä oon tota miettinyt että kun olen ammattimuusikko että sais jonkun sivuduunin ,mistä saiskin "palkan" pelkillä kilometrikorvauksilla.Mutta rekkaa en ala ajamaan...

Heti ku löytyy niin voit laskea mut messiin. Kävisköhän vaikka Säkkivälineelle? Heiteltäs matkakorvauksilla niitä bio ja muita jäteastioita pitkin pihoja. Joku rumpali ois tietty kiva siihen kaveriks. Se pääsis kolistelemaan kato heti aamusta :-)
kuunsirppi
14.02.2004 18:13:55
Jätä ne vittumaiset päivätyöt ja rupee oikeaksi soittajaksi,vai eikö kiinosta käydä keikoilla selvin päin???

Mä oon kanssa miettinyt, että miten sitä eläis pelkästään keikkailemalla.
Terveys renaa sen verran, ettei pysty enää kirjoittamaan kokopäiväisesti, joten eläkkeelle kai tästä pitäis päästä.

Oikeesti haluaisin laulaa enemmän, mutta miten hitossa pitäis alkaa itseään markkinoimaan, että sais niitä keikkoja muutenkin, kun pelkästään viikonloppuisin jotain hääkeikkoja?
Pitäis kai tunkee jonnekin ohjelmatoimiston listoille, jos sitä kautta aukeis taivas :o( (vitsi vitsi)

Mika! Jätetäänkö päivätyöt ja aletaan tekeen kimpassa keikkoja, kun mun porukka taitaa kanssa enemmän haluta tehdä näitä viikonloppujuttuja?

Tänään vapaailta ja kohta isännän kanssa pubiin olusille!
KoskPaavo
14.02.2004 23:05:06
Floridassa kun kävin keikalla niin paikallinen "Säkkiväline" käytti vähän "vajaamielisiä" aamuvarhaisella duunissa. Kaveri sano että jätkillä on hyvä fiilis heti aamusta, se ei tiennyt että ne oli jo saanut lääkkeensä.
Soittaja selviää aina.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)